Dolot w mk2 co i jak.

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
michalfrezz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 104
Rejestracja: pt maja 11, 2007 23:18
Lokalizacja: Poland
Kontakt:

Dolot w mk2 co i jak.

Post autor: michalfrezz » pn wrz 28, 2009 19:58

witam,

prosiłbym o fotki z krótkim opisem jak zrobiliście dolot w swoich mk2 (najlepiej nastożku) oraz jakie wrażenia po zmianach ponieważ chcę spróbowac też coś u siebie zrobic ale nie mam pomysłu jak to upchnąc :grin:

pozdrawiam


MÓJ VARIAT ==> viewtopic.php?p=3816758#3816758" onclick="window.open(this.href);return false;
Była BESTIA==> viewtopic.php?f=87&t=120370&p=1332229#p1332229" onclick="window.open(this.href);return false;

gracek1906
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 782
Rejestracja: ndz cze 14, 2009 15:38
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: gracek1906 » pn wrz 28, 2009 21:15

Ja w swoim rp-ku miałem dolot ze stożkiem z doprowadzonym chłodnym powietrzem z pod zderzaka. Efekt był fajny pod wzgledem rasowego dzwięku, co do osiągów to do 3 tys. słabszy lecz powyżej sie lepiej wkręcał. Ogólnie było by spoko tylko spalanie ok 1 1,5 litra wiecej.



Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » wt paź 13, 2009 09:27

http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=219207 zerknij tam umieściłem tam swoje zdjęcia tyle że na silniku 2E... jest to dwójeczka. Nie trzeba robic specjalnie "profesjonalnego" dolotu z rury kominowej z pod zderzaka. Fabryka wyposażyła golfa w chwyt powietrza w błotniku z prawej stron (pasażera) Tam jest wystarczająca ilość powietrza zimnego... poza tym niby ten dwu wektorowy stożek może jeszcze zasysać powietrze przodem, więc prosto z atrapy. :D Osłona koniecznie bo jak nie masz osłony pod silnikiem i jak nie osłonisz stożka to przy jesiennej pogodzie cały syf z drogi zabije ci filtr...

dźwięk a i owszem bardziej "zadziorny, a osiągi... hmmm nie potwierdzone cyframi więc tylko bardziej elastyczny silnik... większy zakres obrotów przyspieszenia przy małej prędkośći. Choć na RPku może nie być nadto odczuwalny


vwlifestyle.pl
Obrazek

Awatar użytkownika
Bzyq86
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: czw paź 01, 2009 10:54
Lokalizacja: Śląsk/Biskupice

Post autor: Bzyq86 » sob paź 17, 2009 14:32

A ja co mam zrobić żeby założyć stożek do MK2 z silnikiem 1,3 z okrągłym filtrem powietrza i czy to prawda że im więkrzy filtr stożkowy założe to będzie lepiej, bo w tych sprawach jestem troche nierozeznany. Pozdro :okej:



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Post autor: marcinas1983 » sob paź 17, 2009 14:43

Bzyq86 pisze:A ja co mam zrobić żeby założyć stożek do MK2 z silnikiem 1,3 z okrągłym filtrem powietrza
nic nie zrobić i dać sobie spokój. Jedynie co możesz zapodać do mk2 to wkładkę sportową np. K&N i to wszystko. Rakiety z tego nie zrobisz taka jest niestety bolesna prawda.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
Bzyq86
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: czw paź 01, 2009 10:54
Lokalizacja: Śląsk/Biskupice

Post autor: Bzyq86 » sob paź 17, 2009 15:26

Nie chce robić rakiety bo wiem ze to nie wykonalne w 1,3 ale jednak chciałbym sie troche pobawić i potrzebuje fachowej rady jak go założyć i tyle :hmm: bo narazie skruciłem wydech końcowy (bańke) o połowe i wyciągnołem flaki i wygarek ładny :hehe:



Awatar użytkownika
dan_25
Forum Master
Forum Master
Posty: 1161
Rejestracja: ndz lut 24, 2008 18:54
Lokalizacja: Woźniki [ SLU ]
Kontakt:

Post autor: dan_25 » sob paź 17, 2009 20:39

witam :grin:
ja ostatnio trochę eksperymentowałem ze stożkiem [ tanim badziewiem z allegro , wpadło mi w ręce za przysłowiowe :pub: ] i jak założyłem go do swojego MK III [ ABS ] >>> prosto na ori rurę z dolotu to była tragedia no może trochę lepiej ciągnął w górnym zakresie rpm ale abs całkowicie stracił swój piękny dół [ dokładnie to dostał muła w dolnym zakresie rpm ] >>>> diagnoza końcowa >>>> stożek wyleciał po dwóch przejazdach z wielkim kooooopem :panna: :panna:

z kolei przerabiałem kumplowi ostatnio MK II z gaziora na wtrysk jednopunktowy [ przeszczep całego osprzętu z RP a założyliśmy na ten setup stożek na ori rurę z dolotu i o dziwo aż tak wielkiego dooooła nie było ale postanowiłem coś pomodzić i przedłużyłem dolot o 15 cm z zachowaniem ori średnicy co wyeliminowało całkowicie tzw. dół w dolnym zakresie rpm a golfik ma tak ładnego kopa że sam jestem zdziwiony :otepienie: :otepienie: :otepienie: ale może to być spowodowane takimi pierdołami jak : krótka skrzynia AEN i najważniejsze jest toi że RP w serii ma sprężanie 9,0:1 a RH na gaziorze ma 10,0:1
i nawet w tym setup-ie ten badziewny stożek z wydłużonym dolotem się sprawdza a golfik reaguje na wciśnięcie pedału w dechę momentalnie i to nawet od 2000rpm

więc panowie morał jest taki że dolot trzeba albo dokładnie policzyć albo poeksperymentować z nim w wolnych chwilach no i przede wszystkim kupić jakiś markowy stożek np K&N no i nie oszukujmy się bo bez portingu i porządnego zrobienia wydechu stożkiem w najlepszym wypadku uzyskamy z 1-2 KM a najgorszym wręcz pogorszymy osiągi silnika ale za to dźwięk jest miodny dla ucha heh :hmm:

pozdro :smoke:
Ostatnio zmieniony sob paź 17, 2009 20:44 przez dan_25, łącznie zmieniany 1 raz.


MK III >> mój zielony dupoVWóz :hmm:
viewtopic.php?f=88&t=199091" onclick="window.open(this.href);return false;

MK I >> moja nowa zabawka :satan:
viewtopic.php?p=3387489#3387489" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości