VW GOLF 1.3 G40 MK2
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 36
- Rejestracja: śr wrz 23, 2009 23:45
- Lokalizacja: Łódź
Bloki się różnią układem śrób przy wsporniku silnika i py ma wejście oleju pod alternatorem.
Ciśnienie znamionowe G40 to 0.72bara, a na kółku 65mm dmucha w granicach 1 bara. 1.2 bar to rs2 i kółko 60mm do tego smarowany kluberem, przebieg 5tys km przy takim katowaniu.
Jeśli używasz org części to co 15tyś km robi się pasek synchronizatora, co 20-30tys listwy.
Porównując te silniki miałem na myśli fabryczne silniki.
Nie zamierzam się kłócić. Skończmy ten temat.
Ciśnienie znamionowe G40 to 0.72bara, a na kółku 65mm dmucha w granicach 1 bara. 1.2 bar to rs2 i kółko 60mm do tego smarowany kluberem, przebieg 5tys km przy takim katowaniu.
Jeśli używasz org części to co 15tyś km robi się pasek synchronizatora, co 20-30tys listwy.
Porównując te silniki miałem na myśli fabryczne silniki.
Nie zamierzam się kłócić. Skończmy ten temat.
- jarekkoval
- Forum Master
- Posty: 1694
- Rejestracja: pt lut 13, 2009 18:36
- Lokalizacja: Żarnów (EOP)
- Kontakt:
chyba allegro nie przegladales od kilku latJedras1991 pisze: 6.jeśli w ogóle się da to niema reguły, za G40 po regeneracji wołają od 2500 do 3500zł za G60 nawet 5-6tyś.
RybaG40MK2,
generalnie rob jak uwazasz
kazde wyjscie ma swoje wady i zalety oraz koszta
poczytaj troche na forum Corrado oraz tutaj poszperaj to sie dowiesz co nieco o uturbianiu PG
Ostatnio zmieniony czw wrz 24, 2009 22:20 przez jarekkoval, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 36
- Rejestracja: śr wrz 23, 2009 23:45
- Lokalizacja: Łódź
- Mac_Abra
- Użytkownik
- Posty: 306
- Rejestracja: ndz mar 04, 2007 16:12
- Lokalizacja: Otwock - WOT
- Kontakt:
No nie mogę jak czytam co niektórzy wypisują. Co do pytań z pierwszego posta - to jak najbardziej wygląda na silnik G40 bez kompresora, a nie jak sugeruje Jedras1991 na 1.3 z osprzętem PY.
ALE szczerze ci powiem, że na 100% to z tych fatalnych zdjęć ci nie wywróżymy!!! Nota bene widziałem w sieci już ze dwa czy trzy Golfy G40 i jestem jak najbardziej za
A co do poszukiwań zastępczej "dmuchawki"... Ja raczej szukałbym Eatona, chyba najbardziej niezawodny, a jak już się upierasz na G60 to jego plusem jest chyba większa dostępność części niż G40. A regeneracje i inne sprawy to działka DaVWida. Dużo więcej na temat PY dowiesz się na polskim forum G40 oraz forum klubu Polo (PKP).
Ewentualnie turbo ale trzeba bardzo umiejętnie dobrać i nie jestem pewien efektów, bo zawsze będzie to kompromis a kompresor przynajmniej równo dmucha
ALE szczerze ci powiem, że na 100% to z tych fatalnych zdjęć ci nie wywróżymy!!! Nota bene widziałem w sieci już ze dwa czy trzy Golfy G40 i jestem jak najbardziej za
A co do poszukiwań zastępczej "dmuchawki"... Ja raczej szukałbym Eatona, chyba najbardziej niezawodny, a jak już się upierasz na G60 to jego plusem jest chyba większa dostępność części niż G40. A regeneracje i inne sprawy to działka DaVWida. Dużo więcej na temat PY dowiesz się na polskim forum G40 oraz forum klubu Polo (PKP).
Ewentualnie turbo ale trzeba bardzo umiejętnie dobrać i nie jestem pewien efektów, bo zawsze będzie to kompromis a kompresor przynajmniej równo dmucha
sam jestem ciekaw, poszukaj na forum Polo, tam prędzej znajdziesz. A jak się dowiesz, to daj znać : >tomek0o7 pisze:Czy ktoś zakładał wałek 3f do NZ'a z czym się wiąże jeszcze taka wymiana czyli co jeszcze trzeba byloby zmienic i jakie osiągi można przez to uzyskać
jak nie jak tak?! Generalnie wszystkie pokrywy z silników benz 1.3 VAG z tego okresu powinny być wymienne...tomek0o7 pisze:czyli pokrywa zaworów og g40 polo do golfa nie podejdzie
Ostatnio zmieniony wt lis 03, 2009 21:53 przez Mac_Abra, łącznie zmieniany 1 raz.
Operejszyn Golf II 1.3 NZ -> 3F "GT" in progresss
- Mac_Abra
- Użytkownik
- Posty: 306
- Rejestracja: ndz mar 04, 2007 16:12
- Lokalizacja: Otwock - WOT
- Kontakt:
Oj tam, czepiasz się
Miałem odpisać wcześniej tylko zapomniałem poza tym nie chodzi tylko o autora, a temat jest poprostu ciekawy... tylko niektóre wypowiedzi już mniej. Swoją drogą szkoda, że autor coś zaniemógł, fajnie byłoby mieć pierwszego Golfa G40 na forum : >
peace!
Miałem odpisać wcześniej tylko zapomniałem poza tym nie chodzi tylko o autora, a temat jest poprostu ciekawy... tylko niektóre wypowiedzi już mniej. Swoją drogą szkoda, że autor coś zaniemógł, fajnie byłoby mieć pierwszego Golfa G40 na forum : >
peace!
Operejszyn Golf II 1.3 NZ -> 3F "GT" in progresss
mac abra golf g40 buduje się na wsi i z pewnością będzie miał kiedyś tu premiere aczkolwiek nie wierzę by latało to w stopniu przybliżonym do polo. odnośnie tych dywagacji... jeśli chcesz kompresor i masz $ a nie chcesz rozmawiać tylko o marzeniach to wal na PW. jeśli chcesz dłubać te 1.3 to się zastanów czy chcesz bo to zawsze 1.3 i możliwości konstrukcyjne szybciej skończysz niż w przypadku np wiekszego brata- pg.
One Man Crew
- Mac_Abra
- Użytkownik
- Posty: 306
- Rejestracja: ndz mar 04, 2007 16:12
- Lokalizacja: Otwock - WOT
- Kontakt:
marepako, dzięki za obiecujące wieści-ze-wsi!
Co do osiągów, to tak jak wszystko - są względne ... czyli, jeżeli tylko uda się z silnika wykrzesać wystarczająco dużo dodatkowych koni, żeby zniwelować różnicę wagi zawodników (około 150-200 kilo jak sądzę), to teoria mówi, że latać będzie tak samo... Dlatego też sam przeszczep bez tuningu silnika da nam może bardzo żwawego Golfa, ale nigdy nie dorówna on Polówce z identycznym G40 pod maską właśnie ze względu na różnicę masy. Starczy, bo banały wypisuję.
Co do mojego 1.3, bo chyba masz na myśli mój podpis - ten "projekt" to bardziej zabawa i ciekawe wyzwanie niż próba bicia jakichkolwiek rekordów (no, chyba że w niskim spalaniu), poza tym zawsze mnie pociągały bardziej zupełnie NOWE koncepcje, niż może fajne ale powszechnie znane i w kółko powtarzane swapy typu VRy i inne gady... Zresztą na samym początku, zauroczony PY miałem nawet na niego ochotę (w końcu Golfów G40 jak na lekarswo i też byłby niezły oryginał) ale zrezygnowałem nie tyle ze względu na robotę czy koszty ale "upierdliwość" tego silnika w eksploatacji i nieustanne serwisowanie, dlatego stawiam na elastyczność i niezawodność 1.3 "GT". Przy okazji, nowe serduszko również pochodzi z Polo
Niedługo planuję wrzucić obszerniejsze info, z niecierpliwością czekam rownież na wieści od ciebie o Golfie G40!
Co do osiągów, to tak jak wszystko - są względne ... czyli, jeżeli tylko uda się z silnika wykrzesać wystarczająco dużo dodatkowych koni, żeby zniwelować różnicę wagi zawodników (około 150-200 kilo jak sądzę), to teoria mówi, że latać będzie tak samo... Dlatego też sam przeszczep bez tuningu silnika da nam może bardzo żwawego Golfa, ale nigdy nie dorówna on Polówce z identycznym G40 pod maską właśnie ze względu na różnicę masy. Starczy, bo banały wypisuję.
Co do mojego 1.3, bo chyba masz na myśli mój podpis - ten "projekt" to bardziej zabawa i ciekawe wyzwanie niż próba bicia jakichkolwiek rekordów (no, chyba że w niskim spalaniu), poza tym zawsze mnie pociągały bardziej zupełnie NOWE koncepcje, niż może fajne ale powszechnie znane i w kółko powtarzane swapy typu VRy i inne gady... Zresztą na samym początku, zauroczony PY miałem nawet na niego ochotę (w końcu Golfów G40 jak na lekarswo i też byłby niezły oryginał) ale zrezygnowałem nie tyle ze względu na robotę czy koszty ale "upierdliwość" tego silnika w eksploatacji i nieustanne serwisowanie, dlatego stawiam na elastyczność i niezawodność 1.3 "GT". Przy okazji, nowe serduszko również pochodzi z Polo
Niedługo planuję wrzucić obszerniejsze info, z niecierpliwością czekam rownież na wieści od ciebie o Golfie G40!
Operejszyn Golf II 1.3 NZ -> 3F "GT" in progresss
nie pisz G40 turbo bo to ani ładu ani składu- wyjątek jeśli składacie kompresor z turbiną a wtedy to życzę powodzenia bo nie macie miejsca. co wam tam nie wytrzymuje? jak się pomyśli to silnik znosi bardzo wiele- wyjątek jeśli próbujecie zrobić auto na częściach ze złomu a cała reszta to niski budżet. rzuć okiem na dół gdzieś jest zdjęcie jak to u mnie wygląda http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0toffic pisze:A ja dodam, że na innej wsi walczą z Polo G40+ turbo, i ciągle coś nie wytrzymuje
One Man Crew
pisze wyraźnie: G40 czyli kompresor + turbina, silnik znosi wszystko nad podziw dobrze ale trzeba jeszcze jakoś przenieść moc na koła, masz tutaj jakieś sprawdzone pomysły??marepako pisze:nie pisz G40 turbo bo to ani ładu ani składu- wyjątek jeśli składacie kompresor z turbiną a wtedy to życzę powodzenia bo nie macie miejsca
- Mac_Abra
- Użytkownik
- Posty: 306
- Rejestracja: ndz mar 04, 2007 16:12
- Lokalizacja: Otwock - WOT
- Kontakt:
Wow! Szacun za tak ambitne podejście do tematu, jestem tylko ciekaw, jak to upchnąć, bo faktycznie to miejsca już tam niewiele zostaje!toffic pisze:pisze wyraźnie: G40 czyli kompresor + turbina, silnik znosi wszystko nad podziw dobrze
myślę, że znajdziesz je na na forum G-Lader, Polski Club Fanów G40.toffic pisze:ale trzeba jeszcze jakoś przenieść moc na koła, masz tutaj jakieś sprawdzone pomysły??
Są tam dyskusje na ten temat, ale nowa też nie zaszkodzi, a PRAWDZIWYCH specjalistów od G40 tam jest zdecydowanie najwięcej... oraz kilku trolli, w tym ja
marepako, baaardzo fajny setup, jestem pod wrażeniem! Można gdzie poczytać więcej? Jakieś osiągi? Czmu nie kojarzę cię ze wspomnianego forum... ? Zapraszamy!
Operejszyn Golf II 1.3 NZ -> 3F "GT" in progresss
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości