Megasquirt?

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Superbeasto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: ndz maja 20, 2007 19:42
Lokalizacja: Busko-Zdrój
Kontakt:

Megasquirt?

Post autor: Superbeasto » czw wrz 17, 2009 10:01

Witam.
Natknąłem się w necie przypadkowo na takie słowo, jak: "megasquirt". Pogrzebałem, ale nic konkretnego w naszym języku nie znalazłem, a przynajmniej mnie zadowalającego. Może mi ktoś napisać, z czym to się je? I czy da się założyć do monowtrysku?

[ Dodano: 17 Wrz 2009 10:54 ]
Ponoć, że pod gaźniki to podpinali i przydatne jest, jak turbo chce się założyć do gaźnika.


viewtopic.php?f=87&t=291120 czego nie było w tym aucie... eh.

tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » pt wrz 18, 2009 16:48

A po co elektronika jak się uturbia silnik gaźnikowy???

Megasquirt to komputer typu stand-alone.



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » sob wrz 19, 2009 09:27

tjwasiak pisze:A po co elektronika jak się uturbia silnik gaźnikowy???
A chociażby po to żeby dokładnie sterować zapłonem.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » ndz wrz 20, 2009 03:02

bugalon pisze:
tjwasiak pisze:A po co elektronika jak się uturbia silnik gaźnikowy???
A chociażby po to żeby dokładnie sterować zapłonem.
Tylko po co w takim razie gaźnik, jak i tak jest elektronika??? Gaźnik ma sens wtedy, kiedy elektroniki brak.



Awatar użytkownika
Superbeasto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: ndz maja 20, 2007 19:42
Lokalizacja: Busko-Zdrój
Kontakt:

Post autor: Superbeasto » ndz wrz 20, 2009 20:24

tjwasiak pisze:
bugalon pisze:
tjwasiak pisze:A po co elektronika jak się uturbia silnik gaźnikowy???
A chociażby po to żeby dokładnie sterować zapłonem.
Tylko po co w takim razie gaźnik, jak i tak jest elektronika??? Gaźnik ma sens wtedy, kiedy elektroniki brak.


No ale... jak uturbisz ten gaźnik, który ma sens bez elektroniki, to weź go teraz wyreguluj. A tak jest łatwiej.


viewtopic.php?f=87&t=291120 czego nie było w tym aucie... eh.

tjwasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: sob paź 20, 2007 23:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tjwasiak » pn wrz 21, 2009 02:27

Superbeasto pisze:No ale... jak uturbisz ten gaźnik, który ma sens bez elektroniki, to weź go teraz wyreguluj. A tak jest łatwiej.
Jeszcze raz powtarzam - jeśli gaźnik to brak elektroniki - zawsze. Po co brać sobie najgorsze z obydwu światów na głowę? Jeśli mam ładować elektronikę, to wywalam gaźnik i steruje paliwem elektroniką. Pozostaje wtedy jedna złośliwa aparata...



Awatar użytkownika
punkvw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: czw mar 13, 2008 23:50
Lokalizacja: Polska/ Niemcy
Kontakt:

Post autor: punkvw » pn wrz 21, 2009 16:57

tjwasiak pisze:
Superbeasto pisze:No ale... jak uturbisz ten gaźnik, który ma sens bez elektroniki, to weź go teraz wyreguluj. A tak jest łatwiej.
Jeszcze raz powtarzam - jeśli gaźnik to brak elektroniki - zawsze. Po co brać sobie najgorsze z obydwu światów na głowę? Jeśli mam ładować elektronikę, to wywalam gaźnik i steruje paliwem elektroniką. Pozostaje wtedy jedna złośliwa aparata...
fajnie...........tylko znajdz mi aparat zaplonowy do szesnastki z podcisnieniem (ktory nie bedzie drozszy od silnika )..........


T4 Doka ACV 130ps..................

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » pn wrz 21, 2009 17:17

punkvw pisze: fajnie...........tylko znajdz mi aparat zaplonowy do szesnastki z podcisnieniem (ktory nie bedzie drozszy od silnika )..........
Po delikatnych modach aparat ze starszych 1,3 na gaźniku podejdzie. Nie zmienia to jednak faktu ze montowanie high flowowego gaźnika z podcisnieniowym sterowaniem zaplonem to przezytek i słaba efektywność. Nigdy nie uzyska sie dobrego sterowania zaplonem a co za tym idzie optymalnej mocy. Można robić sztukę dla sztuki - tylko czy nie szkoda kasy na to?


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
Superbeasto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: ndz maja 20, 2007 19:42
Lokalizacja: Busko-Zdrój
Kontakt:

Post autor: Superbeasto » pn wrz 21, 2009 20:02

bugalon pisze:Po delikatnych modach aparat ze starszych 1,3 na gaźniku podejdzie
da radę, ja do 2E pod monowtrysk (sztuka dla sztuki;P ) założyłem aparat z 1.8 na podciśnienie i działa. Jak kolega powiedział, po delikatnych modach - metalowa uszczelka pod aparat i tryb z aparatu z 2E.


viewtopic.php?f=87&t=291120 czego nie było w tym aucie... eh.

Awatar użytkownika
punkvw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: czw mar 13, 2008 23:50
Lokalizacja: Polska/ Niemcy
Kontakt:

Post autor: punkvw » pn wrz 21, 2009 21:03

bugalon pisze:
punkvw pisze: fajnie...........tylko znajdz mi aparat zaplonowy do szesnastki z podcisnieniem (ktory nie bedzie drozszy od silnika )..........
Po delikatnych modach aparat ze starszych 1,3 na gaźniku podejdzie. Nie zmienia to jednak faktu ze montowanie high flowowego gaźnika z podcisnieniowym sterowaniem zaplonem to przezytek i słaba efektywność. Nigdy nie uzyska sie dobrego sterowania zaplonem a co za tym idzie optymalnej mocy. Można robić sztukę dla sztuki - tylko czy nie szkoda kasy na to?
Amen......................... :pub:


T4 Doka ACV 130ps..................

Awatar użytkownika
Superbeasto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: ndz maja 20, 2007 19:42
Lokalizacja: Busko-Zdrój
Kontakt:

Post autor: Superbeasto » wt wrz 22, 2009 08:05

Troszkę mnie przeraża.. to co sie dzieje na forum. Nie jest to dla mnie do końca zrozumiałe. Ja wiem, że nie każdy rozumie głębię "sztuki dla sztuki", ale bez tego nie było by sztuki. Jeśli ktoś chce zamontować u siebie taki a nie inny silnik, to po co argumenty... to nie opłacalne, bo założysz abf, vr6 itd... i masz więcej koni. Panowie, fajnie czasem mieć satysfakcję, a nie tylko abf i vr6... od zasrania już chyba tego jeździ. Założenie abf czy tam co innego to jest pójście na łatwiznę. Zrobić coś co nikt nie robił to jest dopiero coś! Tak w ogóle, ostatnio usłyszałem... "czy jest sens remontować tego golfika?" odpowiedzcie sobie sami. Amen.

[ Dodano: 22 Wrz 2009 08:05 ]
P.S. nie, nie szkoda kasy:)


viewtopic.php?f=87&t=291120 czego nie było w tym aucie... eh.

Awatar użytkownika
punkvw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: czw mar 13, 2008 23:50
Lokalizacja: Polska/ Niemcy
Kontakt:

Post autor: punkvw » wt wrz 22, 2009 15:33

Superbeasto pisze:Troszkę mnie przeraża.. to co sie dzieje na forum. Nie jest to dla mnie do końca zrozumiałe. Ja wiem, że nie każdy rozumie głębię "sztuki dla sztuki", ale bez tego nie było by sztuki. Jeśli ktoś chce zamontować u siebie taki a nie inny silnik, to po co argumenty... to nie opłacalne, bo założysz abf, vr6 itd... i masz więcej koni. Panowie, fajnie czasem mieć satysfakcję, a nie tylko abf i vr6... od zasrania już chyba tego jeździ. Założenie abf czy tam co innego to jest pójście na łatwiznę. Zrobić coś co nikt nie robił to jest dopiero coś! Tak w ogóle, ostatnio usłyszałem... "czy jest sens remontować tego golfika?" odpowiedzcie sobie sami. Amen.

[ Dodano: 22 Wrz 2009 08:05 ]
P.S. nie, nie szkoda kasy:)
przeczytaj wszystkie posty jeszcze raz ze zrozumieniem i dowiesz sie do kogo byl skierowany post Bugalona............................nikt Ci niczego nie odradza, a osobiscie jestem wielkim zwolennikiem "rzezby w gownie" jak niektorzy Tu to okreslaja.............


a wracajac do Twojego tematu, " Może mi ktoś napisać, z czym to się je?" najlepiej z Nutella...... :grin: a tak powaznie jest to "(nie) zwykly" sterownik (komputer) tylko programowalny odpowiedzialny za wtrysk i zaplon (najczesciej) i nie tylko. do monowtrysku...zbedny luksus a do samego zaplonu to juz rozrzutnosc................


T4 Doka ACV 130ps..................

Awatar użytkownika
Superbeasto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: ndz maja 20, 2007 19:42
Lokalizacja: Busko-Zdrój
Kontakt:

Post autor: Superbeasto » wt wrz 22, 2009 15:53

punkvw pisze:do kogo byl skierowany post
no właśnie... skierowałem go do kogoś? Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. Nie z "nutellą", ale z turbo dlatego pytam. Pozdr. Temat można zamknąć.


viewtopic.php?f=87&t=291120 czego nie było w tym aucie... eh.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości