Megasquirt?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- Superbeasto
- Użytkownik
- Posty: 330
- Rejestracja: ndz maja 20, 2007 19:42
- Lokalizacja: Busko-Zdrój
- Kontakt:
Megasquirt?
Witam.
Natknąłem się w necie przypadkowo na takie słowo, jak: "megasquirt". Pogrzebałem, ale nic konkretnego w naszym języku nie znalazłem, a przynajmniej mnie zadowalającego. Może mi ktoś napisać, z czym to się je? I czy da się założyć do monowtrysku?
[ Dodano: 17 Wrz 2009 10:54 ]
Ponoć, że pod gaźniki to podpinali i przydatne jest, jak turbo chce się założyć do gaźnika.
Natknąłem się w necie przypadkowo na takie słowo, jak: "megasquirt". Pogrzebałem, ale nic konkretnego w naszym języku nie znalazłem, a przynajmniej mnie zadowalającego. Może mi ktoś napisać, z czym to się je? I czy da się założyć do monowtrysku?
[ Dodano: 17 Wrz 2009 10:54 ]
Ponoć, że pod gaźniki to podpinali i przydatne jest, jak turbo chce się założyć do gaźnika.
viewtopic.php?f=87&t=291120 czego nie było w tym aucie... eh.
- Superbeasto
- Użytkownik
- Posty: 330
- Rejestracja: ndz maja 20, 2007 19:42
- Lokalizacja: Busko-Zdrój
- Kontakt:
tjwasiak pisze:Tylko po co w takim razie gaźnik, jak i tak jest elektronika??? Gaźnik ma sens wtedy, kiedy elektroniki brak.bugalon pisze:A chociażby po to żeby dokładnie sterować zapłonem.tjwasiak pisze:A po co elektronika jak się uturbia silnik gaźnikowy???
No ale... jak uturbisz ten gaźnik, który ma sens bez elektroniki, to weź go teraz wyreguluj. A tak jest łatwiej.
viewtopic.php?f=87&t=291120 czego nie było w tym aucie... eh.
Jeszcze raz powtarzam - jeśli gaźnik to brak elektroniki - zawsze. Po co brać sobie najgorsze z obydwu światów na głowę? Jeśli mam ładować elektronikę, to wywalam gaźnik i steruje paliwem elektroniką. Pozostaje wtedy jedna złośliwa aparata...Superbeasto pisze:No ale... jak uturbisz ten gaźnik, który ma sens bez elektroniki, to weź go teraz wyreguluj. A tak jest łatwiej.
- punkvw
- Mały gagatek
- Posty: 115
- Rejestracja: czw mar 13, 2008 23:50
- Lokalizacja: Polska/ Niemcy
- Kontakt:
fajnie...........tylko znajdz mi aparat zaplonowy do szesnastki z podcisnieniem (ktory nie bedzie drozszy od silnika )..........tjwasiak pisze:Jeszcze raz powtarzam - jeśli gaźnik to brak elektroniki - zawsze. Po co brać sobie najgorsze z obydwu światów na głowę? Jeśli mam ładować elektronikę, to wywalam gaźnik i steruje paliwem elektroniką. Pozostaje wtedy jedna złośliwa aparata...Superbeasto pisze:No ale... jak uturbisz ten gaźnik, który ma sens bez elektroniki, to weź go teraz wyreguluj. A tak jest łatwiej.
T4 Doka ACV 130ps..................
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
Po delikatnych modach aparat ze starszych 1,3 na gaźniku podejdzie. Nie zmienia to jednak faktu ze montowanie high flowowego gaźnika z podcisnieniowym sterowaniem zaplonem to przezytek i słaba efektywność. Nigdy nie uzyska sie dobrego sterowania zaplonem a co za tym idzie optymalnej mocy. Można robić sztukę dla sztuki - tylko czy nie szkoda kasy na to?punkvw pisze: fajnie...........tylko znajdz mi aparat zaplonowy do szesnastki z podcisnieniem (ktory nie bedzie drozszy od silnika )..........
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
- Superbeasto
- Użytkownik
- Posty: 330
- Rejestracja: ndz maja 20, 2007 19:42
- Lokalizacja: Busko-Zdrój
- Kontakt:
da radę, ja do 2E pod monowtrysk (sztuka dla sztuki;P ) założyłem aparat z 1.8 na podciśnienie i działa. Jak kolega powiedział, po delikatnych modach - metalowa uszczelka pod aparat i tryb z aparatu z 2E.bugalon pisze:Po delikatnych modach aparat ze starszych 1,3 na gaźniku podejdzie
viewtopic.php?f=87&t=291120 czego nie było w tym aucie... eh.
- punkvw
- Mały gagatek
- Posty: 115
- Rejestracja: czw mar 13, 2008 23:50
- Lokalizacja: Polska/ Niemcy
- Kontakt:
Amen.........................bugalon pisze:Po delikatnych modach aparat ze starszych 1,3 na gaźniku podejdzie. Nie zmienia to jednak faktu ze montowanie high flowowego gaźnika z podcisnieniowym sterowaniem zaplonem to przezytek i słaba efektywność. Nigdy nie uzyska sie dobrego sterowania zaplonem a co za tym idzie optymalnej mocy. Można robić sztukę dla sztuki - tylko czy nie szkoda kasy na to?punkvw pisze: fajnie...........tylko znajdz mi aparat zaplonowy do szesnastki z podcisnieniem (ktory nie bedzie drozszy od silnika )..........
T4 Doka ACV 130ps..................
- Superbeasto
- Użytkownik
- Posty: 330
- Rejestracja: ndz maja 20, 2007 19:42
- Lokalizacja: Busko-Zdrój
- Kontakt:
Troszkę mnie przeraża.. to co sie dzieje na forum. Nie jest to dla mnie do końca zrozumiałe. Ja wiem, że nie każdy rozumie głębię "sztuki dla sztuki", ale bez tego nie było by sztuki. Jeśli ktoś chce zamontować u siebie taki a nie inny silnik, to po co argumenty... to nie opłacalne, bo założysz abf, vr6 itd... i masz więcej koni. Panowie, fajnie czasem mieć satysfakcję, a nie tylko abf i vr6... od zasrania już chyba tego jeździ. Założenie abf czy tam co innego to jest pójście na łatwiznę. Zrobić coś co nikt nie robił to jest dopiero coś! Tak w ogóle, ostatnio usłyszałem... "czy jest sens remontować tego golfika?" odpowiedzcie sobie sami. Amen.
[ Dodano: 22 Wrz 2009 08:05 ]
P.S. nie, nie szkoda kasy:)
[ Dodano: 22 Wrz 2009 08:05 ]
P.S. nie, nie szkoda kasy:)
viewtopic.php?f=87&t=291120 czego nie było w tym aucie... eh.
- punkvw
- Mały gagatek
- Posty: 115
- Rejestracja: czw mar 13, 2008 23:50
- Lokalizacja: Polska/ Niemcy
- Kontakt:
przeczytaj wszystkie posty jeszcze raz ze zrozumieniem i dowiesz sie do kogo byl skierowany post Bugalona............................nikt Ci niczego nie odradza, a osobiscie jestem wielkim zwolennikiem "rzezby w gownie" jak niektorzy Tu to okreslaja.............Superbeasto pisze:Troszkę mnie przeraża.. to co sie dzieje na forum. Nie jest to dla mnie do końca zrozumiałe. Ja wiem, że nie każdy rozumie głębię "sztuki dla sztuki", ale bez tego nie było by sztuki. Jeśli ktoś chce zamontować u siebie taki a nie inny silnik, to po co argumenty... to nie opłacalne, bo założysz abf, vr6 itd... i masz więcej koni. Panowie, fajnie czasem mieć satysfakcję, a nie tylko abf i vr6... od zasrania już chyba tego jeździ. Założenie abf czy tam co innego to jest pójście na łatwiznę. Zrobić coś co nikt nie robił to jest dopiero coś! Tak w ogóle, ostatnio usłyszałem... "czy jest sens remontować tego golfika?" odpowiedzcie sobie sami. Amen.
[ Dodano: 22 Wrz 2009 08:05 ]
P.S. nie, nie szkoda kasy:)
a wracajac do Twojego tematu, " Może mi ktoś napisać, z czym to się je?" najlepiej z Nutella...... a tak powaznie jest to "(nie) zwykly" sterownik (komputer) tylko programowalny odpowiedzialny za wtrysk i zaplon (najczesciej) i nie tylko. do monowtrysku...zbedny luksus a do samego zaplonu to juz rozrzutnosc................
T4 Doka ACV 130ps..................
- Superbeasto
- Użytkownik
- Posty: 330
- Rejestracja: ndz maja 20, 2007 19:42
- Lokalizacja: Busko-Zdrój
- Kontakt:
no właśnie... skierowałem go do kogoś? Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. Nie z "nutellą", ale z turbo dlatego pytam. Pozdr. Temat można zamknąć.punkvw pisze:do kogo byl skierowany post
viewtopic.php?f=87&t=291120 czego nie było w tym aucie... eh.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości