Jak dobrać Stożek

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Adrian1980
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 560
Rejestracja: śr kwie 06, 2005 17:43
Lokalizacja: Kiełczów/Oleśnica
Kontakt:

Post autor: Adrian1980 » śr lut 08, 2006 21:09

Klamek pisze:
okoG60 pisze:ja w tej kwesti jestem neutralny poprostu napisałem na ten temat wszystko co wiem i nie opowiadam się ża żadną stroną. każdy zrobi jak uważa
naczytałem sie sporo... ale dalej stoje w miejscu, może ty mi pomożesz. mam gofra 1,8 pełny wtrysk mechaniczny (model90 KM), w niedługim czasie "chce" (musze) zrzucić głowice, wiąże się to z planowaniem, wyglancuje zawory i bruzdy (jak są) i może jeszcze coś tam usprawnie :chytry: . uknułem sobie że założe stożek. mój plan:wywale obecny filtr-papierowy, wyczyszcze dobrze "puszke" po filtrze a na przewód-rure zaciągającą powietrze z eteru założe stożek, stożek chce umiescic przed alternatorem obok chłodnicy (strumień powietrza leci przez atrape na filtr, dalej, wyrąbie w masce dziure i zrobie wlotke zimnego dobrego powietrza skierowaną na filtr-stożek. i teraz moje pytanie, czy to zadziała, czy zaszkodzi? i jaki zastosować??
looknij tutaj http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0



Klamek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: śr sie 03, 2005 17:10
Lokalizacja: Dąbrowa
Kontakt:

Post autor: Klamek » śr lut 08, 2006 21:45

spoko dzięki. wnioski: przyrost mocy znikomy, ale najważniejsze że nie ma strat.... a pozytywny aspekt to piękny dźwięk i myśle że nawet dlatego warto. fakt jest faktem: wszyskie furaki po tuningu mają stożek!



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » śr lut 08, 2006 23:20

Te furaki po tuningu mają więcej koni ale w wyższych partiach obrotowych, więc stożek jak najbardziej, jeżeli chodzi o auta startujące na 1/4 mili to wszędzie gdzie jest turbo liczy się ilość i łatwość zassanego powietrza, a jaki filtr zassie najwięcej ?? Jak wiadomo stożek. Stożek w autach nie wysilonych zmienia charakterystyke dolotu, dlatego kupuje się cały dolot wyliczony do konkretnego auta. W najnowszych autach kolektory dolotowe mają zmienną długość bo jak to bywa w życiu i fizyce fabryka robi dolot i wydech tak, żeby fala (zazwyczaj akustyczna) miała określoną długość co ułatwi przedostawanie się mas powietrza. Zmieniając sam filtr zmieniamy długość tej fali, kształt strumienia zasysanego powietrza i nawet jego kierunek. I tu przydał by się stary polski wynalazek tzw. ZAWIROWYWACZE, które ukierunkują nam masy powietrza i długość fali. Z tych patentów kożysta m.in. inżynier Lech Węglarski robiący jak narazie najlepsze doloty i wydechy do konkretnych aut. Takwięc stożek jest dobry ale nie najlepszy. Zmieniając dolot pomyślcie o wydechu bo jedno idzie w parze z drugim.



Awatar użytkownika
okoG60
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 593
Rejestracja: wt sty 04, 2005 13:00
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: okoG60 » śr lut 08, 2006 23:42

taz pisze:Te furaki po tuningu mają więcej koni ale w wyższych partiach obrotowych, więc stożek jak najbardziej, jeżeli chodzi o auta startujące na 1/4 mili to wszędzie gdzie jest turbo liczy się ilość i łatwość zassanego powietrza, a jaki filtr zassie najwięcej ?? Jak wiadomo stożek. Stożek w autach nie wysilonych zmienia charakterystyke dolotu, dlatego kupuje się cały dolot wyliczony do konkretnego auta. W najnowszych autach kolektory dolotowe mają zmienną długość bo jak to bywa w życiu i fizyce fabryka robi dolot i wydech tak, żeby fala (zazwyczaj akustyczna) miała określoną długość co ułatwi przedostawanie się mas powietrza. Zmieniając sam filtr zmieniamy długość tej fali, kształt strumienia zasysanego powietrza i nawet jego kierunek. I tu przydał by się stary polski wynalazek tzw. ZAWIROWYWACZE, które ukierunkują nam masy powietrza i długość fali. Z tych patentów kożysta m.in. inżynier Lech Węglarski robiący jak narazie najlepsze doloty i wydechy do konkretnych aut. Takwięc stożek jest dobry ale nie najlepszy. Zmieniając dolot pomyślcie o wydechu bo jedno idzie w parze z drugim.
dobrze mówi polać mu :pub:


zapraszam do obejżenia mojego nowego nabytku, Nowe fotki:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2140557#2140557

tutaj moje byłe cacuszko:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=127275

Awatar użytkownika
Lukbro
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: pn maja 23, 2005 09:13
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Lukbro » sob lut 11, 2006 13:46

a moze do mojego mk3 2.0 dam sobie cos takiego :
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=85021280

?

filtr musze wymienic na pewno bo nie wiem kiedy to bylo ostatnio robione, tylko wymienic na zwykly dedykowany np filtrona czy na taki wlasnie K&N ?



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » sob lut 11, 2006 14:37

Ze stożkami to jest tak, że wyglądają jako super profesjonalna modyfikacja "tjuningowa" i do tego są stosunkowo tanie - efekt jest taki, że to świetny towar do wciskania ludziom i zarabiania na nich kasy :D Stożek dobry na wszystko :D Tylko w rzeczywistości są jeszcze pewne prawa fizyki i zdrowy rozsądek. Jak najbardziej zgadzam się z sensownymi argumentami przedmówców GTO, okoG60, TAZ

Lukbro, Miedzy zwyklym filtrem a wkladka nie ma jakichs kosmicznych roznic, poza tym, ze wkladka z allegro kosztuje 185zl (do tego to sie powinno chyba jakos czyscic?), a zwykly 20-30zl (mozna go wymieniac czesciej)...

Najlepszy filtr to czysty filtr.


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » ndz lut 12, 2006 09:44

jak na moj gust to stozek montowany jest z dwoch powodow w aucie... no moze z trzech, Co do aut szukowanych na 1/4 to wiekszosc ma takie przerobki i temperatury w komorze silnika ze a zwykla puszka sie nie zmiesci i montuje sie stozek, dwa do stozka latwiej jest doprowadzic powietrze zimne z zewnatrz,(zauwazcie ze zawsze do filtra idzie rura cieplego powietrza i temperatura zasysanego powietrza jest regulowana przez termostat i nie jest optymalna. drugi powod montowania stozka to fajny odglos(w zasadzie tylko w N/A bo w turbo tylko syk) i respect na miescie. a trzeci coraz czesciej zauwazany prze ze mnie autko po strzale(gazu czy drugiego auta) pyszka popekana kosztujaca 100 w uzywce przynajmniej i ladujacy stozek bo szkodaby bylo zeby cos sie znowu wysralo z plastykow. Nie zmienia to jednak faktu ze stozek moze zmieniacprzegieg krzywej momentu na niekorzysc w pewnych zakresach obrotowych


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Bracus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 20:53
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Bracus » pn lut 27, 2006 23:03

panowie jedna rzecz...stozek - wkładka ? a jakie to ma znaczenie tak naprawde ? najwazniejsza rzecz to doprowadzenie ZIMNEGO powietrza do silnika...a jak sie to odbedzie to inna sprawa...przeciez kazdy z nas widzi jak jest 30 stopni w cieniu to zadnej samochod nie jedzie....to normalne...zastanowcie sie nad systemem chlodzenia powietrza ktore podajecie do silnika a nie samą końcówke tego ukladu...kazdy intercooler "da wam rade" w cieplejszy dzien chodziaz ma taka sama moc nominalna ( oczywiscie przyklad ) nie mowie juz o natrysku wody....no chyba ze ktos uwaza ze samochody Subaru maja to zamontowane tylko jako gadzet....W kazdym razie ja w swoim Focusie 2.0 montowałem intercooler na układzie dolotowym powietrza...oczywiscie z wkładka bawełnianą na koću od isuzu trooper LOL kupiłem na giełdzie za 300 zł ... za 200 zamontowano... prosta sprawa + 11 kucy i 35 nm...i to zawsze... a nie ze jest goraco czy jest mgla ( i wilgotne powietrze ) Bez urazy ale jak lubicie zeby wasze pojazdy buczały pod remizą nie ma sprawy...ja tam wole zeby cichutko zostawiały wszystko w tyle :) A co do pojazdow przygotowanych na wyscigi itd...powietrze jedynie wspomaga caly tuning....najpierw nalezy wykonac wieeeele innych rzeczy zanim bedzie nam to dodatkowe powietrze potrzene...



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości