Jak dobrać Stożek

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Apsik
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 1279
Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
Lokalizacja: just behind you
Kontakt:

Post autor: Apsik » pt lis 18, 2005 00:50

luqas pisze:Apsik, a mam jedno zasadnicze pytanko co jest w stanie dostarczyć wiećej powietrza do silnika ??? stożek czy wkładka???
:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
czy zawsze silnik potrzebuje "dostarczanie ogromnych mas powietrza" - w dolnym zakresie obrotów też??

PS. Zapomniał bym o jednym - wkładka lepiej filtruje powietrze - suchy fakt no. 1


It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!

Awatar użytkownika
GTO
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1141
Rejestracja: pn sie 23, 2004 00:11
Lokalizacja: z tąd
Kontakt:

Post autor: GTO » pt lis 18, 2005 07:27

stożek jest dobry jak nie ma miejsca na obudowe seryjną, i wtedy i tylko wtedy gdy jest odpowiednio zabudowany i odizolowany, w przeciwnym wypadku jest do bani.

wkładka jest lepsza od seryjnego papierowca ale tylko wtedy gdy sie o nią dba, z reguły przy silnikach turbodoładowanych odpada wkładka i stożek, a to dlatego ze przepuszcza drobne zaniczyszczenia które przy zderzeniu z łopatkami turbiny powodują uszkodzenie wirnika, do turbo polecam wkład papierowy - jest on najlepszym rozwiązaniem.

mialem kiedys stożki i inne ustrojstwa , ale zostałem przy wkładce w seryjną obudowe.


DIGITUN.PL
chiptuning wszystkie marki
2.7 bit 860km E85 ,leon 2.0T 630km , audi 2 -2.2T 616km, 1.8T AGU 400km , VR6 914km , 2.0 TFSI 460km
16V digi g60 - 370hp , VR6 TURBO na ori ecu - custom remap pod E85

605-443-665
GG: 2615761

Awatar użytkownika
luqas
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: wt mar 22, 2005 17:54
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: luqas » pt lis 18, 2005 09:50

Apsik pisze:
luqas pisze:Apsik, a mam jedno zasadnicze pytanko co jest w stanie dostarczyć wiećej powietrza do silnika ??? stożek czy wkładka???
:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
czy zawsze silnik potrzebuje "dostarczanie ogromnych mas powietrza" - w dolnym zakresie obrotów też??

PS. Zapomniał bym o jednym - wkładka lepiej filtruje powietrze - suchy fakt no. 1
a kto powiedział ze mowa o dolnych zakresach??? jak dla mnie ten silnik ma dobry "dół", ale zawsze mogło by być lepiej :okej:


http://www.vwzone.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=2329

Awatar użytkownika
ml2210
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 576
Rejestracja: wt lut 01, 2005 10:50
Lokalizacja: Koniec Polski
Kontakt:

Post autor: ml2210 » pt lis 18, 2005 13:33

GTO pisze:stożek jest dobry jak nie ma miejsca na obudowe seryjną, i wtedy i tylko wtedy gdy jest odpowiednio zabudowany i odizolowany, w przeciwnym wypadku jest do bani.

wkładka jest lepsza od seryjnego papierowca ale tylko wtedy gdy sie o nią dba, z reguły przy silnikach turbodoładowanych odpada wkładka i stożek, a to dlatego ze przepuszcza drobne zaniczyszczenia które przy zderzeniu z łopatkami turbiny powodują uszkodzenie wirnika, do turbo polecam wkład papierowy - jest on najlepszym rozwiązaniem.

mialem kiedys stożki i inne ustrojstwa , ale zostałem przy wkładce w seryjną obudowe.
Rozumiem ten tok rozumowanie ale w takim razie wytłumacz mi:
Dlaczego wszystkie profesjonalnie tuningowane auta, czy uturbione N/A, czy wysilone Turbo,
przygotowywane na ulicę, czy na 1/4, zawsze mają stożki.
Nie widziałem ani jednego profesjonalnie przygotowanego auta, np. na Bemowie, z wkładką papierową. :panna:


www.mlautobroker.pl
-----Profesjonalny Broker Samochodowy-----

Awatar użytkownika
Krzyś 16v
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 486
Rejestracja: śr paź 13, 2004 12:12
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Krzyś 16v » pn lis 21, 2005 01:05

no wlasnie?? i zawsze jak jakies firmy proponuja jakeis zestawy dolotowe to zaesze stozek na koncu ??????



Awatar użytkownika
okoG60
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 593
Rejestracja: wt sty 04, 2005 13:00
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: okoG60 » pn lis 21, 2005 01:28

przypaczcie się na obudowe seryjną filtra wlot jest niżej niż wylot z niej. a więc powstają w niej zawirowania(dobre bo odpadają większe zanieczyszczenia na dno) i w konsekwencji powietrze ma do pokonania opór filtra papierowego jak i trudność z inną wysokością wlotu i wylotu. na stożku te zjawiska są zminimalizowane do minimum ponieważ powietrze jest zasysane pod bardzo małym kątem( prawie po prostej) od razu do dolotu i nie napotyka na żadne zmiany wysokości przepływu powietrza


zapraszam do obejżenia mojego nowego nabytku, Nowe fotki:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2140557#2140557

tutaj moje byłe cacuszko:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=127275

Awatar użytkownika
ml2210
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 576
Rejestracja: wt lut 01, 2005 10:50
Lokalizacja: Koniec Polski
Kontakt:

Post autor: ml2210 » pn lis 21, 2005 13:02

okoG60 pisze:przypaczcie się na obudowe seryjną filtra wlot jest niżej niż wylot z niej. a więc powstają w niej zawirowania(dobre bo odpadają większe zanieczyszczenia na dno) i w konsekwencji powietrze ma do pokonania opór filtra papierowego jak i trudność z inną wysokością wlotu i wylotu. na stożku te zjawiska są zminimalizowane do minimum ponieważ powietrze jest zasysane pod bardzo małym kątem( prawie po prostej) od razu do dolotu i nie napotyka na żadne zmiany wysokości przepływu powietrza
Wszystko się zgadza, ale to nie odpowiada na argumety GTO.


www.mlautobroker.pl
-----Profesjonalny Broker Samochodowy-----

Awatar użytkownika
okoG60
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 593
Rejestracja: wt sty 04, 2005 13:00
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: okoG60 » pn lis 21, 2005 22:32

ja w tej kwesti jestem neutralny poprostu napisałem na ten temat wszystko co wiem i nie opowiadam się ża żadną stroną. każdy zrobi jak uważa


zapraszam do obejżenia mojego nowego nabytku, Nowe fotki:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2140557#2140557

tutaj moje byłe cacuszko:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=127275

Awatar użytkownika
Adrian1980
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 560
Rejestracja: śr kwie 06, 2005 17:43
Lokalizacja: Kiełczów/Oleśnica
Kontakt:

Post autor: Adrian1980 » wt lis 22, 2005 03:07

ml2210 pisze:
GTO pisze:stożek jest dobry jak nie ma miejsca na obudowe seryjną, i wtedy i tylko wtedy gdy jest odpowiednio zabudowany i odizolowany, w przeciwnym wypadku jest do bani.

wkładka jest lepsza od seryjnego papierowca ale tylko wtedy gdy sie o nią dba, z reguły przy silnikach turbodoładowanych odpada wkładka i stożek, a to dlatego ze przepuszcza drobne zaniczyszczenia które przy zderzeniu z łopatkami turbiny powodują uszkodzenie wirnika, do turbo polecam wkład papierowy - jest on najlepszym rozwiązaniem.

mialem kiedys stożki i inne ustrojstwa , ale zostałem przy wkładce w seryjną obudowe.
Rozumiem ten tok rozumowanie ale w takim razie wytłumacz mi:
Dlaczego wszystkie profesjonalnie tuningowane auta, czy uturbione N/A, czy wysilone Turbo,
przygotowywane na ulicę, czy na 1/4, zawsze mają stożki.
Nie widziałem ani jednego profesjonalnie przygotowanego auta, np. na Bemowie, z wkładką papierową. :panna:

no właśnie ja też nie widzialem jeszcze profesjonalnie przygotowanego sprzetu na 1/4 mili bez filtra stożkowego ??



Awatar użytkownika
Lukbro
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: pn maja 23, 2005 09:13
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Lukbro » sob lut 04, 2006 13:00

zatem z perspektywy czasu co panowie polecacie do silnika 2E ?
autko nie jest robione jako maskotka ale jako autko uzytku codzinnego....



Klamek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: śr sie 03, 2005 17:10
Lokalizacja: Dąbrowa
Kontakt:

Post autor: Klamek » wt lut 07, 2006 21:14

okoG60 pisze:ja w tej kwesti jestem neutralny poprostu napisałem na ten temat wszystko co wiem i nie opowiadam się ża żadną stroną. każdy zrobi jak uważa
naczytałem sie sporo... ale dalej stoje w miejscu, może ty mi pomożesz. mam gofra 1,8 pełny wtrysk mechaniczny (model90 KM), w niedługim czasie "chce" (musze) zrzucić głowice, wiąże się to z planowaniem, wyglancuje zawory i bruzdy (jak są) i może jeszcze coś tam usprawnie :chytry: . uknułem sobie że założe stożek. mój plan:wywale obecny filtr-papierowy, wyczyszcze dobrze "puszke" po filtrze a na przewód-rure zaciągającą powietrze z eteru założe stożek, stożek chce umiescic przed alternatorem obok chłodnicy (strumień powietrza leci przez atrape na filtr, dalej, wyrąbie w masce dziure i zrobie wlotke zimnego dobrego powietrza skierowaną na filtr-stożek. i teraz moje pytanie, czy to zadziała, czy zaszkodzi? i jaki zastosować??



Awatar użytkownika
okoG60
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 593
Rejestracja: wt sty 04, 2005 13:00
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: okoG60 » śr lut 08, 2006 00:51

to nie jest tak łatwo musisz wyliczyć odpowiedni dolot. najlepiej niech ci tozrobi jakas firma co się tym zajmuje. bo zmieniając na filt o mniejszych oporach zmieniają sie wlasciwosci całego dolotu i moze ci sie wydawac ze jest lepiej a nie bedzie jezeli nie bedzie odpowiednio przerobiony i obliczony cały dolot. silnik nabierze tylko rasowego brzmienia i odsłuchowo ci sie bedzie wydawac ze lepiej sie zbiera. taka jest moja opinia


zapraszam do obejżenia mojego nowego nabytku, Nowe fotki:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2140557#2140557

tutaj moje byłe cacuszko:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=127275

Awatar użytkownika
Ralfii_VR
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 338
Rejestracja: wt lis 09, 2004 01:15
Lokalizacja: Rzeszow
Kontakt:

Post autor: Ralfii_VR » śr lut 08, 2006 11:04

Stara utarczka stożek czy wkładka, hmmm
Temat stary jak swiat.
Ja mam stożek za 70zł z Allegroi jest spoko, po co wybulać za KN 250zł, nie warto, a dłaczego? Bo jak hamowałem auto to sprawdzałem oba stożki KN i noname, roznica zadna wiec po przepłacać.
AMEN



Klamek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: śr sie 03, 2005 17:10
Lokalizacja: Dąbrowa
Kontakt:

Post autor: Klamek » śr lut 08, 2006 11:16

więc gwarancji poprawy osiągów nie ma. ale niech tam rasowy "bzyczek" jest fajny. ale czy to nie pogorszy osiągów....



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości