VW GOLF 1.3 G40 MK2

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

RybaG40MK2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: sob sie 29, 2009 06:54
Lokalizacja: Szczecin

VW GOLF 1.3 G40 MK2

Post autor: RybaG40MK2 » sob sie 29, 2009 08:17

Witam,
Na poczatku bardzo przepraszam jezeli podobny temat juz wystepuje. Jestem nowym uzytkownikiem tego forum, zarejestrowanym doslownie pare minut temu i musicie mi to wybaczyc. Mam pare pytan co do vw golfa.
Niedawno kupilem okazyjnie vw golfa. Podobno ma on silnik 1.3 G40 z wyjetym kompresorem. Kiedys posiadalem polo g40, ale nie jestem mechanikiem i w sumie sam nie wiem czy posiadam zwykle 1.3 czy 1.3 bez kompresora. Zdania mechanikow sa podzielone. Postaram sie dodac zdjecie i moze ktos mi odpowie co to za silnik.
Prosze o nie wklejanie glupich tekstow i nie krytykowanie mnie. Poprostu pisze tutaj bo nie mam sie w zasadzie kogo dowiedziec o pare rzeczy.
Moje pytania i mam nadzieje ze ktos mi pomorze :-) Odrazu pozwole sobie na cala liste :-)
1. czy to prawda ze w vw golfie jest na tyle duza komora silnika ze mozna tam zmiescic spore, pojemne silniki?
2. czy w silniku 1.3 g40 (od polo) mozna zmienic kompresor na g60 ? jezeli tak to czy wymaga to jakis dodatkowych przerobek ?
3. czy w vw golfie byl seryjnie spotykany silnik 1.3 g40 czy tylko mialy one g60 ?
4. ostatnio zdejmowalem zegary, po ponownym podlaczeniu wszystko dziala oprocz... predkosciomierza, linka jest podpieta... moze ktos mi wyjasni co "spierdzielilem" ?
5. kupilem felgi stalowe 15 na 4 sroby z oryginalnym wytloczeniem vw, niestety otwor centrujacy jest wiekszy na feldze niz w aucie ponadto rozstaw srob jest nieco inny ... ?
6. gdzie mozna kupic kompresor do tego silnika (o ile faktycznie jest to silnik z wyjetym kompresorem) i czy jak juz mam kupowac to lepiej kupic faktyczne g40 czy moze cos innego da rade tam wsadzic ?
7. poleca ktos w szczecinie sklep z czesciami do tego auta ?
8. z 5cio biegowej skrzyni zmiana na 4 poprawi osiagi ? tzn przyspieszenie
przepraszam ze zawracam glowe takimi bzdurami ale kazdy z was kiedys nie znal odpowiedzi rowniez na takie proste pytania
pozdrawiam i dziekuje bardzo
9. jak przeniesc z panelu nawiewow linki (zeby panel byl w innym miejscu, bo na gorze chce radio na szerokosc 2din-ow) ?
p.s. moze ktos zajmuje sie tuningiem golfow, chetnie cos wysle (czesc) do modyfikacji, ewentualnie podjade, golfa robie dla siebie i w przyszlosci ma on startowac na 1/4 mili ale pojemnosc 1.3 zostaje
BARDZO PROSZE O POTRAKTOWANIE TEMATU POWAZNIE, GOLFA ROBIE SAM, NIE STAC MNIE NA ODDANIE GO DO WARSZTATU I TYLKO DZIEKI WAM MOGE DOKONCZYC SWOJ PROJEKT... Z GORY DZIEKUJE I POZDRAWIAM
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
punkvw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: czw mar 13, 2008 23:50
Lokalizacja: Polska/ Niemcy
Kontakt:

Post autor: punkvw » sob sie 29, 2009 09:08

to jest G40.....................bez G40 :grin:

[ Dodano: 29 Sie 2009 09:11 ]
ad.1 prawda
ad.2 tak
ad.3 nie
ad.6 mozna Eatona..........................


T4 Doka ACV 130ps..................

RybaG40MK2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: sob sie 29, 2009 06:54
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: RybaG40MK2 » sob sie 29, 2009 10:10

dziekuje za odpowiedz, moglbys mi jeszcze rozjasnic zmiane g40 na g60 i czym sie rozni (po czym wywnioskowales) 1.3 g40 od zwyklego 1.3, pozdrawiam



Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32781
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » sob sie 29, 2009 10:14

1. czy to prawda ze w vw golfie jest na tyle duza komora silnika ze mozna tam zmiescic spore, pojemne silniki?
tak, vr6 wchodzi jak nóż w masło
2. czy w silniku 1.3 g40 (od polo) mozna zmienic kompresor na g60 ? jezeli tak to czy wymaga to jakis dodatkowych przerobek ?
pewnie sie da tylko po co? nie lepiej włożyć kompletne pg?
3. czy w vw golfie byl seryjnie spotykany silnik 1.3 g40 czy tylko mialy one g60 ?
g40 tylkow polo było, w mk2 tylko g60

nie chce mi sie dalej


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

RybaG40MK2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: sob sie 29, 2009 06:54
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: RybaG40MK2 » sob sie 29, 2009 10:33

pg ? tzn ?
djtom, prosze odpowiedz, to dla mnie wazne
chociaz powiedz czy na zdjeciu jest zwykle 1.3 czy 1.3 g40 z wyjetym kompresorem?
dziekuje i pozdrawiam



Awatar użytkownika
Lukassso
Forum Master
Forum Master
Posty: 1366
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 19:42
Kontakt:

Post autor: Lukassso » sob sie 29, 2009 12:42

RybaG40MK2 pisze:pg ? tzn ?
PG to jest oznaczenie kodowe silnika 1.8 8V G60 (czyi taki jaki był oferowany w mk2).
RybaG40MK2 pisze:chociaz powiedz czy na zdjeciu jest zwykle 1.3 czy 1.3 g40 z wyjetym kompresorem?
1.3 G40 z wyjętym kompresorem. Charakterystyczna pokrywa zaworów i orurowanie z kompresora.


Obrazek

RybaG40MK2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: sob sie 29, 2009 06:54
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: RybaG40MK2 » sob sie 29, 2009 12:47

dziekuje bardzo :)

[ Dodano: 29 Sie 2009 13:33 ]
mam nadzieje, ze ktos odpowie na reszte moich niewyjasnionych dla mnie pytan :) pozdrawiam



Awatar użytkownika
wasiak
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: sob lis 24, 2007 12:18
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: wasiak » sob sie 29, 2009 15:04

4 docisnoles linke do konca pyl charakterystyczny klik zatrzasku??
5 jezeli sa to seryjne felgi z vw to maja rozstaw srub 4x100
wiec powinny bezposrednio pasowac
mozliwe ze wraz z silnikiem zmieniak ktos zwrotnice badz tarcze na inny rozstaw
np 4x98 z fiata lanci itp
6 forum allegro
8 zalezy jaka skrzynia
wszystko zalezy od przelozen a nie od ilosci buiegow
9 mozesz wyciac z ramki mocowania pod suwaki
i przeniesc je do konsoli srodkowej
powinno starczyc


http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=190127 MOJE MK2 2E ZAPRASZAM

RybaG40MK2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: sob sie 29, 2009 06:54
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: RybaG40MK2 » sob sie 29, 2009 15:17

dziekuje za odpowiedz,
4 docisnalem wlasnie do konca i nic, wszystko inne dziala
5 silnik jest od polo ale to takze vw wiec powinno byc ok, w serwisie opon powiedzieli mi ze nie bylo stalowek w rozmiarze 15, ale vw i audi podobno razem robili fele i 15stki stalowe sa do audi niby, nie wiem czy to prawda, niby do vw nie pasuja bo stalowki jakie byly produkowane do vw najwieksze to podobno 14...
6 na allegro nie moge znalesc kompresora g40, ewentualnie jaki inny bez przerobek wiekszych mozna wsadzic?
8 moze cos by ktos polecil?
9 wlasnie boje sie ze jak wyjme i nizej wezme to linki nie beda odpowiednio napiete i nie bedzie to dzialalo...
pozdrawiam i dziekuje za pomoc :)



Awatar użytkownika
Lukassso
Forum Master
Forum Master
Posty: 1366
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 19:42
Kontakt:

Post autor: Lukassso » sob sie 29, 2009 16:10

1. - Tak (R32 też wchodzi)
2. - Nie można
3. - Tylko G60, PG czyli
4. - Obejrzyj dokładnie mocowanie ślimaka przy skrzyni i jeszcze raz wepnij się do prędkościomierza. Mogła się tez owa linka ukręcić
5. - Dziwna sprawa :/ Ale kolega wasiak dobrze mówi
6. - różne fora internetowe o tematyce VW, internet
7. - Nie wiem co i jak w Szczecinie...
8. - Wszystko ładnie wyjaśnił wasiak
9. - A może warto zainwestować w Climatronic z Mk4 (info: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=92702), ładnie panel można wpasować w konsolę

pozdro


Obrazek

RybaG40MK2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: sob sie 29, 2009 06:54
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: RybaG40MK2 » sob sie 29, 2009 16:33

ponawiam ad. 2 bo zdania sa podzielone
ad 9 -> a jak ten climatronic podlaczyc?



Awatar użytkownika
Lukassso
Forum Master
Forum Master
Posty: 1366
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 19:42
Kontakt:

Post autor: Lukassso » sob sie 29, 2009 16:42

Info o climatronicu masz w podanym przeze mnie linku, wszystko ładnie opisane bodajże na 2 stronie.

Co do tego kompresora. Trzeba znać wymiary G40 i G60 oraz ilość miejsca i sposób mocowania przy silniku.


Obrazek

Awatar użytkownika
punkvw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: czw mar 13, 2008 23:50
Lokalizacja: Polska/ Niemcy
Kontakt:

Post autor: punkvw » sob sie 29, 2009 17:44

powtarzam odnosnie Ad.2 da sie !!!!!!!!!!!!!! nietrzeba nic mierzyc i sprawdzac czy wejdzie,skoro PG jest wiekszy i ma wiekszy kompresor byl w orginale to jakim cudem w 1.3 ma sie nie dac.........................................

[ Dodano: 29 Sie 2009 17:54 ]
zrob cos takiego i po klopocie.............a i jezdzic bedzie :grin: Obrazek


http://www.awtracksport.com/gallerys/ea ... onG40.html


T4 Doka ACV 130ps..................

Awatar użytkownika
stonebridge69
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 549
Rejestracja: śr sie 20, 2008 23:33
Lokalizacja: MORDOR
Kontakt:

Post autor: stonebridge69 » sob sie 29, 2009 18:13

RybaG40MK2 pisze:w serwisie opon powiedzieli mi ze nie bylo stalowek w rozmiarze 15, ale vw i audi podobno razem robili fele i 15stki stalowe sa do audi niby, nie wiem czy to prawda, niby do vw nie pasuja bo stalowki jakie byly produkowane do vw najwieksze to podobno 14...
Ktoś Cie wydymał bo jesli masz fele od audi 15'' to prawdopodobnie są to felgi od Audi 80 B4 i maja rozstaw 4X108mm nie 4X100mm.
Na temat kompresora sie nie wypowiadam bo są tu ludzie z większa wiedza,ale ja bym szukał EATONa od Mercedesa. :chytry:Tak jak kolega wyzej pokazal :kufel:
Ostatnio zmieniony sob sie 29, 2009 18:14 przez stonebridge69, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości