VW GOLF 1.3 G40 MK2
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: sob sie 29, 2009 06:54
- Lokalizacja: Szczecin
VW GOLF 1.3 G40 MK2
Witam,
Na poczatku bardzo przepraszam jezeli podobny temat juz wystepuje. Jestem nowym uzytkownikiem tego forum, zarejestrowanym doslownie pare minut temu i musicie mi to wybaczyc. Mam pare pytan co do vw golfa.
Niedawno kupilem okazyjnie vw golfa. Podobno ma on silnik 1.3 G40 z wyjetym kompresorem. Kiedys posiadalem polo g40, ale nie jestem mechanikiem i w sumie sam nie wiem czy posiadam zwykle 1.3 czy 1.3 bez kompresora. Zdania mechanikow sa podzielone. Postaram sie dodac zdjecie i moze ktos mi odpowie co to za silnik.
Prosze o nie wklejanie glupich tekstow i nie krytykowanie mnie. Poprostu pisze tutaj bo nie mam sie w zasadzie kogo dowiedziec o pare rzeczy.
Moje pytania i mam nadzieje ze ktos mi pomorze Odrazu pozwole sobie na cala liste
1. czy to prawda ze w vw golfie jest na tyle duza komora silnika ze mozna tam zmiescic spore, pojemne silniki?
2. czy w silniku 1.3 g40 (od polo) mozna zmienic kompresor na g60 ? jezeli tak to czy wymaga to jakis dodatkowych przerobek ?
3. czy w vw golfie byl seryjnie spotykany silnik 1.3 g40 czy tylko mialy one g60 ?
4. ostatnio zdejmowalem zegary, po ponownym podlaczeniu wszystko dziala oprocz... predkosciomierza, linka jest podpieta... moze ktos mi wyjasni co "spierdzielilem" ?
5. kupilem felgi stalowe 15 na 4 sroby z oryginalnym wytloczeniem vw, niestety otwor centrujacy jest wiekszy na feldze niz w aucie ponadto rozstaw srob jest nieco inny ... ?
6. gdzie mozna kupic kompresor do tego silnika (o ile faktycznie jest to silnik z wyjetym kompresorem) i czy jak juz mam kupowac to lepiej kupic faktyczne g40 czy moze cos innego da rade tam wsadzic ?
7. poleca ktos w szczecinie sklep z czesciami do tego auta ?
8. z 5cio biegowej skrzyni zmiana na 4 poprawi osiagi ? tzn przyspieszenie
przepraszam ze zawracam glowe takimi bzdurami ale kazdy z was kiedys nie znal odpowiedzi rowniez na takie proste pytania
pozdrawiam i dziekuje bardzo
9. jak przeniesc z panelu nawiewow linki (zeby panel byl w innym miejscu, bo na gorze chce radio na szerokosc 2din-ow) ?
p.s. moze ktos zajmuje sie tuningiem golfow, chetnie cos wysle (czesc) do modyfikacji, ewentualnie podjade, golfa robie dla siebie i w przyszlosci ma on startowac na 1/4 mili ale pojemnosc 1.3 zostaje
BARDZO PROSZE O POTRAKTOWANIE TEMATU POWAZNIE, GOLFA ROBIE SAM, NIE STAC MNIE NA ODDANIE GO DO WARSZTATU I TYLKO DZIEKI WAM MOGE DOKONCZYC SWOJ PROJEKT... Z GORY DZIEKUJE I POZDRAWIAM
Na poczatku bardzo przepraszam jezeli podobny temat juz wystepuje. Jestem nowym uzytkownikiem tego forum, zarejestrowanym doslownie pare minut temu i musicie mi to wybaczyc. Mam pare pytan co do vw golfa.
Niedawno kupilem okazyjnie vw golfa. Podobno ma on silnik 1.3 G40 z wyjetym kompresorem. Kiedys posiadalem polo g40, ale nie jestem mechanikiem i w sumie sam nie wiem czy posiadam zwykle 1.3 czy 1.3 bez kompresora. Zdania mechanikow sa podzielone. Postaram sie dodac zdjecie i moze ktos mi odpowie co to za silnik.
Prosze o nie wklejanie glupich tekstow i nie krytykowanie mnie. Poprostu pisze tutaj bo nie mam sie w zasadzie kogo dowiedziec o pare rzeczy.
Moje pytania i mam nadzieje ze ktos mi pomorze Odrazu pozwole sobie na cala liste
1. czy to prawda ze w vw golfie jest na tyle duza komora silnika ze mozna tam zmiescic spore, pojemne silniki?
2. czy w silniku 1.3 g40 (od polo) mozna zmienic kompresor na g60 ? jezeli tak to czy wymaga to jakis dodatkowych przerobek ?
3. czy w vw golfie byl seryjnie spotykany silnik 1.3 g40 czy tylko mialy one g60 ?
4. ostatnio zdejmowalem zegary, po ponownym podlaczeniu wszystko dziala oprocz... predkosciomierza, linka jest podpieta... moze ktos mi wyjasni co "spierdzielilem" ?
5. kupilem felgi stalowe 15 na 4 sroby z oryginalnym wytloczeniem vw, niestety otwor centrujacy jest wiekszy na feldze niz w aucie ponadto rozstaw srob jest nieco inny ... ?
6. gdzie mozna kupic kompresor do tego silnika (o ile faktycznie jest to silnik z wyjetym kompresorem) i czy jak juz mam kupowac to lepiej kupic faktyczne g40 czy moze cos innego da rade tam wsadzic ?
7. poleca ktos w szczecinie sklep z czesciami do tego auta ?
8. z 5cio biegowej skrzyni zmiana na 4 poprawi osiagi ? tzn przyspieszenie
przepraszam ze zawracam glowe takimi bzdurami ale kazdy z was kiedys nie znal odpowiedzi rowniez na takie proste pytania
pozdrawiam i dziekuje bardzo
9. jak przeniesc z panelu nawiewow linki (zeby panel byl w innym miejscu, bo na gorze chce radio na szerokosc 2din-ow) ?
p.s. moze ktos zajmuje sie tuningiem golfow, chetnie cos wysle (czesc) do modyfikacji, ewentualnie podjade, golfa robie dla siebie i w przyszlosci ma on startowac na 1/4 mili ale pojemnosc 1.3 zostaje
BARDZO PROSZE O POTRAKTOWANIE TEMATU POWAZNIE, GOLFA ROBIE SAM, NIE STAC MNIE NA ODDANIE GO DO WARSZTATU I TYLKO DZIEKI WAM MOGE DOKONCZYC SWOJ PROJEKT... Z GORY DZIEKUJE I POZDRAWIAM
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: sob sie 29, 2009 06:54
- Lokalizacja: Szczecin
tak, vr6 wchodzi jak nóż w masło1. czy to prawda ze w vw golfie jest na tyle duza komora silnika ze mozna tam zmiescic spore, pojemne silniki?
pewnie sie da tylko po co? nie lepiej włożyć kompletne pg?2. czy w silniku 1.3 g40 (od polo) mozna zmienic kompresor na g60 ? jezeli tak to czy wymaga to jakis dodatkowych przerobek ?
g40 tylkow polo było, w mk2 tylko g603. czy w vw golfie byl seryjnie spotykany silnik 1.3 g40 czy tylko mialy one g60 ?
nie chce mi sie dalej
Nocne Mary Squad
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję.
Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: sob sie 29, 2009 06:54
- Lokalizacja: Szczecin
PG to jest oznaczenie kodowe silnika 1.8 8V G60 (czyi taki jaki był oferowany w mk2).RybaG40MK2 pisze:pg ? tzn ?
1.3 G40 z wyjętym kompresorem. Charakterystyczna pokrywa zaworów i orurowanie z kompresora.RybaG40MK2 pisze:chociaz powiedz czy na zdjeciu jest zwykle 1.3 czy 1.3 g40 z wyjetym kompresorem?
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: sob sie 29, 2009 06:54
- Lokalizacja: Szczecin
- wasiak
- Gadatliwa bestia
- Posty: 734
- Rejestracja: sob lis 24, 2007 12:18
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
4 docisnoles linke do konca pyl charakterystyczny klik zatrzasku??
5 jezeli sa to seryjne felgi z vw to maja rozstaw srub 4x100
wiec powinny bezposrednio pasowac
mozliwe ze wraz z silnikiem zmieniak ktos zwrotnice badz tarcze na inny rozstaw
np 4x98 z fiata lanci itp
6 forum allegro
8 zalezy jaka skrzynia
wszystko zalezy od przelozen a nie od ilosci buiegow
9 mozesz wyciac z ramki mocowania pod suwaki
i przeniesc je do konsoli srodkowej
powinno starczyc
5 jezeli sa to seryjne felgi z vw to maja rozstaw srub 4x100
wiec powinny bezposrednio pasowac
mozliwe ze wraz z silnikiem zmieniak ktos zwrotnice badz tarcze na inny rozstaw
np 4x98 z fiata lanci itp
6 forum allegro
8 zalezy jaka skrzynia
wszystko zalezy od przelozen a nie od ilosci buiegow
9 mozesz wyciac z ramki mocowania pod suwaki
i przeniesc je do konsoli srodkowej
powinno starczyc
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=190127 MOJE MK2 2E ZAPRASZAM
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: sob sie 29, 2009 06:54
- Lokalizacja: Szczecin
dziekuje za odpowiedz,
4 docisnalem wlasnie do konca i nic, wszystko inne dziala
5 silnik jest od polo ale to takze vw wiec powinno byc ok, w serwisie opon powiedzieli mi ze nie bylo stalowek w rozmiarze 15, ale vw i audi podobno razem robili fele i 15stki stalowe sa do audi niby, nie wiem czy to prawda, niby do vw nie pasuja bo stalowki jakie byly produkowane do vw najwieksze to podobno 14...
6 na allegro nie moge znalesc kompresora g40, ewentualnie jaki inny bez przerobek wiekszych mozna wsadzic?
8 moze cos by ktos polecil?
9 wlasnie boje sie ze jak wyjme i nizej wezme to linki nie beda odpowiednio napiete i nie bedzie to dzialalo...
pozdrawiam i dziekuje za pomoc
4 docisnalem wlasnie do konca i nic, wszystko inne dziala
5 silnik jest od polo ale to takze vw wiec powinno byc ok, w serwisie opon powiedzieli mi ze nie bylo stalowek w rozmiarze 15, ale vw i audi podobno razem robili fele i 15stki stalowe sa do audi niby, nie wiem czy to prawda, niby do vw nie pasuja bo stalowki jakie byly produkowane do vw najwieksze to podobno 14...
6 na allegro nie moge znalesc kompresora g40, ewentualnie jaki inny bez przerobek wiekszych mozna wsadzic?
8 moze cos by ktos polecil?
9 wlasnie boje sie ze jak wyjme i nizej wezme to linki nie beda odpowiednio napiete i nie bedzie to dzialalo...
pozdrawiam i dziekuje za pomoc
1. - Tak (R32 też wchodzi)
2. - Nie można
3. - Tylko G60, PG czyli
4. - Obejrzyj dokładnie mocowanie ślimaka przy skrzyni i jeszcze raz wepnij się do prędkościomierza. Mogła się tez owa linka ukręcić
5. - Dziwna sprawa :/ Ale kolega wasiak dobrze mówi
6. - różne fora internetowe o tematyce VW, internet
7. - Nie wiem co i jak w Szczecinie...
8. - Wszystko ładnie wyjaśnił wasiak
9. - A może warto zainwestować w Climatronic z Mk4 (info: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=92702), ładnie panel można wpasować w konsolę
pozdro
2. - Nie można
3. - Tylko G60, PG czyli
4. - Obejrzyj dokładnie mocowanie ślimaka przy skrzyni i jeszcze raz wepnij się do prędkościomierza. Mogła się tez owa linka ukręcić
5. - Dziwna sprawa :/ Ale kolega wasiak dobrze mówi
6. - różne fora internetowe o tematyce VW, internet
7. - Nie wiem co i jak w Szczecinie...
8. - Wszystko ładnie wyjaśnił wasiak
9. - A może warto zainwestować w Climatronic z Mk4 (info: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=92702), ładnie panel można wpasować w konsolę
pozdro
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: sob sie 29, 2009 06:54
- Lokalizacja: Szczecin
- punkvw
- Mały gagatek
- Posty: 115
- Rejestracja: czw mar 13, 2008 23:50
- Lokalizacja: Polska/ Niemcy
- Kontakt:
powtarzam odnosnie Ad.2 da sie !!!!!!!!!!!!!! nietrzeba nic mierzyc i sprawdzac czy wejdzie,skoro PG jest wiekszy i ma wiekszy kompresor byl w orginale to jakim cudem w 1.3 ma sie nie dac.........................................
[ Dodano: 29 Sie 2009 17:54 ]
zrob cos takiego i po klopocie.............a i jezdzic bedzie
http://www.awtracksport.com/gallerys/ea ... onG40.html
[ Dodano: 29 Sie 2009 17:54 ]
zrob cos takiego i po klopocie.............a i jezdzic bedzie
http://www.awtracksport.com/gallerys/ea ... onG40.html
T4 Doka ACV 130ps..................
- stonebridge69
- Gadatliwa bestia
- Posty: 549
- Rejestracja: śr sie 20, 2008 23:33
- Lokalizacja: MORDOR
- Kontakt:
Ktoś Cie wydymał bo jesli masz fele od audi 15'' to prawdopodobnie są to felgi od Audi 80 B4 i maja rozstaw 4X108mm nie 4X100mm.RybaG40MK2 pisze:w serwisie opon powiedzieli mi ze nie bylo stalowek w rozmiarze 15, ale vw i audi podobno razem robili fele i 15stki stalowe sa do audi niby, nie wiem czy to prawda, niby do vw nie pasuja bo stalowki jakie byly produkowane do vw najwieksze to podobno 14...
Na temat kompresora sie nie wypowiadam bo są tu ludzie z większa wiedza,ale ja bym szukał EATONa od Mercedesa. :chytry:Tak jak kolega wyzej pokazal
Ostatnio zmieniony sob sie 29, 2009 18:14 przez stonebridge69, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości