MK 4 Zmiana hamulcow

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
bicker83
KIEROVWNIK
KIEROVWNIK
Posty: 418
Rejestracja: pt mar 13, 2009 02:34
Lokalizacja: GSL / IRL
Kontakt:

MK 4 Zmiana hamulcow

Post autor: bicker83 » śr lip 15, 2009 01:12

Witam. Wie moze ktos z was czy do MK4 1.6 SR do sie zalozyc tarcze i zaciski hamulcowe wieksze niz oryginaly od innego MK4 np. TDI albo V6? jezeli jest taka mozliwosc to czy trzeba cos przerabiac i jezeli tak to jak?
POZDRO Obrazek



Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Re: MK 4 Zmiana hamulcow

Post autor: Borys » śr lip 15, 2009 07:59

bicker83 pisze:Witam. Wie moze ktos z was czy do MK4 1.6 SR do sie zalozyc tarcze i zaciski hamulcowe wieksze niz oryginaly od innego MK4 np. TDI albo V6? jezeli jest taka mozliwosc to czy trzeba cos przerabiac i jezeli tak to jak?
POZDRO [url=http://images49.fotosik.pl/162/99c4b90d6dc69d46m.jpg]Obrazek[/URL]
standardowo masz 280mm, jesli chesz na cos wiekszego to na poczatek zmiana zwrotnic cię czeka, a idąc dalej to i jarzmo i zacisk i tarcza,



Awatar użytkownika
Kamel
VW Baron
VW Baron
Posty: 3278
Rejestracja: pt kwie 20, 2007 16:32
Lokalizacja: WB / WZ
Kontakt:

Post autor: Kamel » śr lip 15, 2009 08:10

bicker83 pisze:czy do MK4 1.6 SR do sie zalozyc tarcze i zaciski hamulcowe wieksze niz oryginaly
Jak się chce to się da :-)
bicker83 pisze:jezeli jest taka mozliwosc to czy trzeba cos przerabiac i jezeli tak to jak?
Tak jak napisał Borys. Przy zmianie z 280mm na 288 lub 312mm zmiana zwroticy, jarzma, docisku no i oczywiście tarczy.
Jakbyś miał 288mm to wtedy można łatwiej zmienić na 312mm, bo wystarczy jarzmo, zacisk i tarcza.


. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .

Awatar użytkownika
bicker83
KIEROVWNIK
KIEROVWNIK
Posty: 418
Rejestracja: pt mar 13, 2009 02:34
Lokalizacja: GSL / IRL
Kontakt:

Post autor: bicker83 » śr lip 15, 2009 13:41

No dobra tylko w przy jakim silniku jaki rozmiar tarczy jest? te najwieksze sa w V6 czy r32?



Awatar użytkownika
Kamel
VW Baron
VW Baron
Posty: 3278
Rejestracja: pt kwie 20, 2007 16:32
Lokalizacja: WB / WZ
Kontakt:

Post autor: Kamel » śr lip 15, 2009 14:00

bicker83 pisze:No dobra tylko w przy jakim silniku jaki rozmiar tarczy jest? te najwieksze sa w V6 czy r32?
To zdaje się, że jest tak:
256mm: ATN, AXP, AUS, AVU, AZD, AEH, AHW, AKL, AKQ, APE, APF, AGP, AQM, itd.
280mm: AGN, APK, AQY, itd.
288mm: AGU, AUM, AQN, AGZ, ARZ, itd.
312mm: AGZ, AUM, AQN, AGZ, ARZ, itd.

A tu masz opisy oznaczeń silników: http://www.autoshoppingcenter.com/Volks ... scode.html

Wg ETKI jest tego trochę..

A tak na silniki to chyba jest tak:
256mm: 1,4; 1.6
280mm: 1,6; 1.8; 2.0
288mm: 1,8T; 2,3; 2,8
312mm: 1,8T; R32

[ Dodano: 15 Lip 2009 14:38 ]
A jakbyś szukał to patrz też na hamulce od mocniejszych Seatów i Skod.
Ostatnio zmieniony śr lip 15, 2009 14:37 przez Kamel, łącznie zmieniany 2 razy.


. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .

Awatar użytkownika
bicker83
KIEROVWNIK
KIEROVWNIK
Posty: 418
Rejestracja: pt mar 13, 2009 02:34
Lokalizacja: GSL / IRL
Kontakt:

Post autor: bicker83 » czw lip 16, 2009 16:19

Kamel pisze:Tak jak napisał Borys. Przy zmianie z 280mm na 288 lub 312mm

spoko, ale wedlug tego co napisales nizej:
Kamel pisze:To zdaje się, że jest tak:
256mm: ATN, AXP, AUS, AVU, AZD, AEH, AHW, AKL, AKQ, APE, APF, AGP, AQM, itd.
280mm: AGN, APK, AQY, itd.
288mm: AGU, AUM, AQN, AGZ, ARZ, itd.
312mm: AGZ, AUM, AQN, AGZ, ARZ, itd
to w moim AKL mam 256mm a nie 280. Czy robi to jakas roznice?

POZDRO


[img]http://www.bicker.republika.pl/av.gif[/img]

Był [b]MK4 - AKL[/b]
Teraz jest [b]A6 - APU[/b]
Bedzie [b]MK4 GTTDI[/b]

Awatar użytkownika
Kamel
VW Baron
VW Baron
Posty: 3278
Rejestracja: pt kwie 20, 2007 16:32
Lokalizacja: WB / WZ
Kontakt:

Post autor: Kamel » czw lip 16, 2009 16:44

to w moim AKL mam 256mm a nie 280. Czy robi to jakas roznice?
W sumie nie robi. Bo zmiana zarówno z 256mm jak i z 280mm na większe (288-312mm) wiąże się ze zmianą zwrotnic. Czyli tak czy siak zwrotnice niestety też trzeba dokupić i zmienić razem z jarzmami i zaciskami.


. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .

Awatar użytkownika
piter007i
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 913
Rejestracja: śr lis 28, 2012 21:14
Lokalizacja: KBC

MK 4 Zmiana hamulcow

Post autor: piter007i » pn sty 06, 2014 00:59

odgrzebię trochę kotleta, bo znalazłem kilka sprzecznych ze sobą informacji tutaj na forum (lub sam coś źle przeczytałem)
planuje zmiane hamulców z 280 na 288 moje auto bora 2001 ALH
najlepiej niech się wypowie ten kto zmieniał- wystarczy wymiana samego jarzma oraz zacisku czy konieczna jest zmiana zwrotnicy- bo juz sam nie wiem co mam zamówić,
proszę o krótką i konkretną odpowiedź, z góry dzięki


Obrazek Bora TDI+0.216 17" Long Beach, Pro Kit,
Sprzedam:
Prawe, małe, elektryczne, podgrzewane lusterko europa kolor LA7W, 2 klamki LA7W, wkład lustra niebieski

Awatar użytkownika
Kamel
VW Baron
VW Baron
Posty: 3278
Rejestracja: pt kwie 20, 2007 16:32
Lokalizacja: WB / WZ
Kontakt:

MK 4 Zmiana hamulcow

Post autor: Kamel » pn sty 06, 2014 02:16

piter007i pisze:najlepiej niech się wypowie ten kto zmieniał- wystarczy wymiana samego jarzma oraz zacisku czy konieczna jest zmiana zwrotnicy- bo juz sam nie wiem co mam zamówić,
piter007i jeśli obecnie masz 280mm to musisz wymienić komplet ze zwrotnicami.

Krótko nie będzie, ale konkretnie chyba tak :bigok:

Zwrotnica pod 280mm:
Obrazek

Zwrotnica pod 288mm:
Obrazek

Zwrotnica pod 280mm nie potrzebuje jarzma, bo jest z nim zintegrowana. Przykręcasz do niej jedynie zacisk.
Zwrotnica pod 288mm ma miejsce na jarzmo. Przykręcasz do niej jarzmo i do niego za pomocą sprężyny mocującej mocujesz zacisk.


. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .

Awatar użytkownika
piter007i
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 913
Rejestracja: śr lis 28, 2012 21:14
Lokalizacja: KBC

MK 4 Zmiana hamulcow

Post autor: piter007i » pn sty 06, 2014 18:35

Kamel, właśnie o to mi chodziło, w mk4 jeszcze wcale nie robiłem hamulców stąd moja niewiedza,
Nie wiem też czy abs oraz czujniki zużycia klocków były w starszych wersjach (a właśnie ze starszego mam upatrzone czę
ści- 1.8t gti)


Obrazek Bora TDI+0.216 17" Long Beach, Pro Kit,
Sprzedam:
Prawe, małe, elektryczne, podgrzewane lusterko europa kolor LA7W, 2 klamki LA7W, wkład lustra niebieski

Awatar użytkownika
Kamel
VW Baron
VW Baron
Posty: 3278
Rejestracja: pt kwie 20, 2007 16:32
Lokalizacja: WB / WZ
Kontakt:

MK 4 Zmiana hamulcow

Post autor: Kamel » pn sty 06, 2014 19:50

piter007i jeśli chodzi o czujniki ABS to licz się z tym, ze będziesz musiał dać nowe (chyba, że w "nowych" zwrotnicach już będą), bo wymontowanie ich w całości jest raczej niemożliwe. A zwrotnica ze starszego MK4 będzie miała miejsce na czujnik ABS-u.

Jeśli natomiast chodzi o czujniki zużycia klocków to jeśli takowe masz obecnie u siebie to nawet jeśli zakupiony przez Ciebie zestaw nie będzie ich miał to wystarczy, ze wymienisz klocki na nowe z czujnikiem zużycia.


. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .

Awatar użytkownika
piter007i
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 913
Rejestracja: śr lis 28, 2012 21:14
Lokalizacja: KBC

MK 4 Zmiana hamulcow

Post autor: piter007i » pn sty 13, 2014 20:33

jedno pytanko w kwestii hamulców, znalazłem dobrą okazję jako bazę na nowe hamulce, myślę że mała regeneracja i będą jak nowe, ale powiedzcie czy dam radę odręcić śrubę na zacisku mcpersona, jakiś pan mieciu chyba nie chciał się siłować i flexem sobie pomógł... ponizej zdjęcie:
dodam ze cena za 1 zwrotnicę jest w granicy klocków hamulcowych, więc chyba szkoda nie wykorzystać
Obrazek


Obrazek Bora TDI+0.216 17" Long Beach, Pro Kit,
Sprzedam:
Prawe, małe, elektryczne, podgrzewane lusterko europa kolor LA7W, 2 klamki LA7W, wkład lustra niebieski

Awatar użytkownika
Kamel
VW Baron
VW Baron
Posty: 3278
Rejestracja: pt kwie 20, 2007 16:32
Lokalizacja: WB / WZ
Kontakt:

MK 4 Zmiana hamulcow

Post autor: Kamel » pn sty 13, 2014 21:22

piter007i pisze:czy dam radę odręcić śrubę na zacisku mcpersona
Jeśli domowymi sposobami to próbuj moczyć w WD40 i odkręcać (z jednej strony kluczem z drugiej jakimś morsem).
Choć prędzej poszłoby jakbyś nagrzał palnikiem a potem odkręcił.


. . . . . . . . . . MOJA BYŁA GOLFINA . . . . . . . . . . . . . MOJA OBECNA JETTA . . . . . . . . . .

Awatar użytkownika
RafcioGTC
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: pn mar 14, 2011 19:38
Lokalizacja: Tczew

MK 4 Zmiana hamulcow

Post autor: RafcioGTC » czw sty 23, 2014 00:34

Wydaje mi się że wystarczy wybic tą rozpołowioną szpilkę. Bo jej się tam nie wkręca tylko później nakrętke zakłada i tyle. Jak dla mnie nic ni będziesz musiał odkręcac tylko młotek i tyle. Tylko dziwne żeby mietek nie próbował młotka a od razu ciął ...


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości