twin engine

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32756
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

twin engine

Post autor: djtom » ndz lip 12, 2009 20:05

pytam z czystej ciekawości :) jak tam sie realizuje sterowanie silnikami, synchronizacje itp... szukałem na googlach ale nic konkretnego nie znalazłem. dwie linki gazu i sprzęgła? a co z biegami?


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

MaRo1705
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 486
Rejestracja: pt wrz 07, 2007 23:20
Lokalizacja: Szczedrzyk k/Opola
Kontakt:

Post autor: MaRo1705 » ndz lip 12, 2009 21:17

wydje mi sie ze skrzynie jaki silniki sa synchronizowane prez komputery tzn sterownik silnika obsluguje 2 naraz czyli mozliwe to nabank jest ale musialby to programowac jakis magik


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=186922][img]http://images42.fotosik.pl/168/5045874243d5bdca.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
punkvw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: czw mar 13, 2008 23:50
Lokalizacja: Polska/ Niemcy
Kontakt:

Post autor: punkvw » pn lip 13, 2009 18:18

wszystkiego jest po dwa...................w niemcach jezdzilly dwie 16v a w anglii dwa VRy, pproblem polega tylko z synchronizowaniem tego wszystkiego...................a biegi, jak na obrazku :bigok: Obrazek



MaRo1705
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 486
Rejestracja: pt wrz 07, 2007 23:20
Lokalizacja: Szczedrzyk k/Opola
Kontakt:

Post autor: MaRo1705 » pn lip 13, 2009 18:41

punkvw pisze:wszystkiego jest po dwa.
wiec prosta sprawa 2 kierowniczych 2 pary pedałów :) i jazda hehe a tak szczeze to wiele synchronizowac nie trzeba skoro sa 2 te same skrzynie to tylko obroty silnika musza sie zgadzac


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=186922][img]http://images42.fotosik.pl/168/5045874243d5bdca.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
punkvw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: czw mar 13, 2008 23:50
Lokalizacja: Polska/ Niemcy
Kontakt:

Post autor: punkvw » pn lip 13, 2009 19:03

MaRo1705 pisze:
punkvw pisze:wszystkiego jest po dwa.
wiec prosta sprawa 2 kierowniczych 2 pary pedałów :) i jazda hehe a tak szczeze to wiele synchronizowac nie trzeba skoro sa 2 te same skrzynie to tylko obroty silnika musza sie zgadzac
troche masz male pojecie o tym.......................ale nie bede wyprowadzal Cie z bledu



MaRo1705
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 486
Rejestracja: pt wrz 07, 2007 23:20
Lokalizacja: Szczedrzyk k/Opola
Kontakt:

Post autor: MaRo1705 » pn lip 13, 2009 19:28

troche masz male pojecie o tym.......................ale nie bede wyprowadzal Cie z bledu
hyh nie ze male pojecie poprostu zsynchronizowanie 2 silniko nie jest latwe , pozatym sterownik silnika musi byc jeden ktory bedzie zliczac predkosci obrotowe jak i predkosci na klach obu silnikow


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=186922][img]http://images42.fotosik.pl/168/5045874243d5bdca.jpg[/img][/url]

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » wt lip 14, 2009 11:29

A moim zdaniem niepotrzebna jest żadna synchronizacja. Potrzebne jest tylko przeprojektowanie układu wysprzęglającego i układu zmieniającego biegi (tak aby jeden ruch dzwignią zmiany biegów zmieniał biegi w obu skrzyniach jednocześnie).

Zakładam oczywiscie, że obie skrzynie mają dokładnie te same przełożenia i że ktoś to wszystko wstawił do jednego auta tak, żeby sie coś nie rozpadło :)


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
C4NC3R
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 230
Rejestracja: czw gru 18, 2008 22:26
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: C4NC3R » wt lip 14, 2009 21:41

te same obroty?
Obrazek

na forum VWvortex poruszali temat twin engine
http://forums.vwvortex.com/zerothread?c ... id=2546978


Avant S4-line + in progress....

290 KM @ 535 Nm // GTB2260vzk // BIG FMIC // HF100 // TIP // DP 2,75" // Sportec Mono 10 // 320/288 // Gwint KW

Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » wt lip 14, 2009 22:10

C4_KAWON, akurat w sroce były 2 automaty 3 biegowe więc synchronizacja nie była zbytnio potrzebna, a propo fotki to na liczniku jest 00 więc może sobie ktoś tylko zrobił przygazówke



Awatar użytkownika
C4NC3R
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 230
Rejestracja: czw gru 18, 2008 22:26
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: C4NC3R » wt lip 14, 2009 22:31

morfeusz86r, przegaz na jeden silnik?

a czy jak auto jest w ruchu i na "tych samych biegach" to czy prędkość obrotowa nie bd się wyrównywać?


Avant S4-line + in progress....

290 KM @ 535 Nm // GTB2260vzk // BIG FMIC // HF100 // TIP // DP 2,75" // Sportec Mono 10 // 320/288 // Gwint KW

Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » śr lip 15, 2009 21:20

jeśli są takie same silniki i skrzynie to powinna być identyczna w teori, a w praktyce to kto wie



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » czw lip 16, 2009 08:08

W praktyce i w teorii będzie taka sama prędkość obrotowa o ile rozmiary felg i opon będą takie same.

Nie dotyczy to przypadku w którym tylko jedna z osi traci przyczepność.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » czw lip 16, 2009 11:18

Lub gdy przegazówce silniki krokowe nie równo pracują i jeden silnik traci obroty szybciej niż drugi. :bigok:



Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » czw lip 16, 2009 17:45

nic tylko składać bi vr6 turbo albo bi ABF-a turbo. nie jeden właściciel 500 konnego auta by sie zdziwił. swoją drogą 50 tyś pewnie by brakło na taki swap



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości