Witam mam pytanie o ile stopni można przestawić fazy rozrządu w 1.3 żeby były lepsze wyższe obroty oraz lepsze przyśpieszenie oraz o ile trzeba by było przy tym przyśpieszyć zapłon.
W szukajce szukałem lecz nie znalazłem odpoeidzi z góry dzieki
			
									
									Rozrząd przestawienie fazy
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- morfeusz86r
 - Forum Master

 - Posty: 1234
 - Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58
 
- 
				bugalon
 - V.I.P.

 - Posty: 2361
 - Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
 - Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
 - Kontakt:
 
To nie jest takie proste. Masz dwie możliwości.
1. Znając rozkład prędkości ruchu tłoka i wiedząc o czasach otwarcia krzywek ustawiasz to tak aby uzyskać max mocy zgodnie z zasadami projektowania silników.
2. Kupujesz regulowane kółko rozrządu i robisz kilka pomiarów na hamowni kręcąć kółkiem i zapłonem tak aby uzyskać max mocy.
Drogę nr 2 wybiera większość tunerów bo w obliczeniach można sie pomylić a pomiaru i wyników z hamowni nic nie jest w stanie podważyć.
			
									
									1. Znając rozkład prędkości ruchu tłoka i wiedząc o czasach otwarcia krzywek ustawiasz to tak aby uzyskać max mocy zgodnie z zasadami projektowania silników.
2. Kupujesz regulowane kółko rozrządu i robisz kilka pomiarów na hamowni kręcąć kółkiem i zapłonem tak aby uzyskać max mocy.
Drogę nr 2 wybiera większość tunerów bo w obliczeniach można sie pomylić a pomiaru i wyników z hamowni nic nie jest w stanie podważyć.
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
						Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
- andrew.zbyrko
 - Gadatliwa bestia

 - Posty: 589
 - Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
 - Lokalizacja: małopolska
 - Kontakt:
 
Tu masz przykładowe wykresy Nm i Km:
 
ogólnie rzecz biorąc tracisz Nm na dole, efekty widać dopiero przy wysokim kręceniu,
ciekawe jak to wygląda w doładowanych silnikach? np w TDI??
			
													
ogólnie rzecz biorąc tracisz Nm na dole, efekty widać dopiero przy wysokim kręceniu,
ciekawe jak to wygląda w doładowanych silnikach? np w TDI??
					Ostatnio zmieniony śr cze 10, 2009 23:22 przez andrew.zbyrko, łącznie zmieniany 2 razy.
									
			
									topbrakes.pl 
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie
						Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości
