przyjmę wszystkie rady dotyczące 1.8PB

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

doooh
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: ndz maja 31, 2009 09:54
Lokalizacja: PL

przyjmę wszystkie rady dotyczące 1.8PB

Post autor: doooh » pn cze 01, 2009 13:53

witam jestem nowy niektórzy juz mnie krytykowali za odgrzewanie starego tematu wiec zakładam nowy chodzi mi oto ze mam:

PASSAT B3 silnik 1.8PB 112KM

i szukam wszystkiego związanego z tym silnikiem wszystkie modyfikacje mechaniczne i elektroniczne wszystko związane z podniesieniem mocy ale nie za wszelka cenę :)

mam nadzieje ze temat się przyjmie :)
Ostatnio zmieniony pn cze 01, 2009 13:55 przez doooh, łącznie zmieniany 1 raz.



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » pn cze 01, 2009 16:09

Sensowne i tanie grzebanie trzeba zacząć od remontu :) Doły są zazwyczaj w niezłym stanie.

1. Głowicę trzeba obrobić i można we własnym zakresie poszeszyć kanały ssące i kanały wydechowe (szlifiereczka, frez i jedziesz). To da na dzień dobry trochę mocy.
2. Zmienić kolektor wydechowy na barana. Na pewno kilka koni da. Można kupić tanizne jak TATECHNIX i poprawić frezem flansze (bo zazwyczaj krzywo pospawane są)
3. Jeśli dalej będzie brakować mocy to trzeba wrzucić wałek od schricka i zestroić ECU ale to już troche wyższe koszta.

Myśle, że punktami 1 i 2 wraz z mądrym zrobienie wydechu można będzie wyciągnąć ponad 120 koni spokojnie.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

doooh
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: ndz maja 31, 2009 09:54
Lokalizacja: PL

Post autor: doooh » pn cze 01, 2009 16:57

silnik jest zrobiony dol był ok wymieniona uszczelka pod głowicą wymienione uszczelniacze dotarte zawory przestawiona faza rozrządu jest ecu jak na razie leży kostka z wsadem i czeka aż znajdę chwile czasu na wlutowanie jej ale najpierw dolot co do kolektora wydechowego barana stosuje się w doładowanym silniku a nie w silniku atmosferycznym :P jest fabryczny kolektor 4-2-1 wiec nie mam zamiaru go zmieniać bo można więcej napsuć niż ponaprawiać :) mam zamiar wsadzić jeszcze wtryski z G60 ale nie chce mi się przerabiać gniazd wtryskiwaczy wiec czekam aż ktoś za mnie to zrobi :grin: albo zwiekrze ciśnienie na listwie zasilającej :)



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » wt cze 02, 2009 09:52

Błagam pozwólcie mi zamknąć ten temat bo po poście wyżej mam już dość. Czytać, czytać i jeszcze raz czytać to forum bo wszystko jest napisane, a jak wiedza napłynie to dopiero coś pisać bo póki co to nie wiem jak nazwać to co zobaczyłem wyżej. :panna: :panna: :panna:



doooh
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: ndz maja 31, 2009 09:54
Lokalizacja: PL

Post autor: doooh » wt cze 02, 2009 13:02

TAZ,
proszę o zamkniecie tematu i usuniecie mojego profilu i wszystkich danych z forum!



Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » wt cze 02, 2009 14:38

doooh pisze:silnik jest zrobiony dol był ok wymieniona uszczelka pod głowicą wymienione uszczelniacze dotarte zawory przestawiona faza rozrządu jest ecu jak na razie leży kostka z wsadem i czeka aż znajdę chwile czasu na wlutowanie jej ale najpierw dolot co do kolektora wydechowego barana stosuje się w doładowanym silniku a nie w silniku atmosferycznym :P jest fabryczny kolektor 4-2-1 wiec nie mam zamiaru go zmieniać bo można więcej napsuć niż ponaprawiać :) mam zamiar wsadzić jeszcze wtryski z G60 ale nie chce mi się przerabiać gniazd wtryskiwaczy wiec czekam aż ktoś za mnie to zrobi :grin: albo zwiekrze ciśnienie na listwie zasilającej :)
jesli jest taka twoja wola to poprosze głownego admina o usunięcie twojego konta i bana na adres IP, ale pozwól sobie wyjaśnić pare tematów

tzw baran w silniku wolnossacym to nic innego jak kolektor rurowy foto ponizej
Obrazek
takze nie wiem co chesz psuć tym kolektorem.

jesli jak mówisz masz silnik PB to wymiana wtrysków na takie z G60 nie wymaga przeróbki podstaw pod wtryskiwacze, a zwiekszenie cisnienia paliwa tylko zaszkodzi.



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » wt cze 02, 2009 15:19

doooh pisze:TAZ,
proszę o zamkniecie tematu i usuniecie mojego profilu i wszystkich danych z forum!
Po pierwsze nie unoś się, tylko zastosuj się do rad TAZa. Dostałeś ode mnie konkretną odpowiedź w 3 punktach. Potem napisałeś kupę wyssanych z palca haseł całkowicie rozbieżnych z rzeczywistością (co doskonale wytłumaczył Ci Borys). Nie chcemy zniechęcać ludzi do zadawania pytań w dziale speed. Chcemy jednak utrzymać wysoki poziom dyskusji. Nie da się tego zrobić kiedy radzimy Ci dobrze a Ty próbujesz nam wciskać androny (no offence oczywiscie)


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

doooh
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: ndz maja 31, 2009 09:54
Lokalizacja: PL

Post autor: doooh » sob cze 27, 2009 12:27

ok niech wam bedzie ze to jest baran ale nie zgodze sie z tym po 1 sama nazwa kolektora baran wziela sie z tego ze byl zakrecony jak rogi banana dlatego ze w silnikach doladowanych turbosprezarka pasowalo by zeby wszystkie rury byly tej samej dlugosci zeby turbina dostawala z kazdego cilindra takie same cisnienie spalin dlatego nazywalo sie to baran ok a to co pokazalem to jest zwykly kolektor rurowy kilka lat temu jak wszyscy obejrzeli HIT szybcy i wsciekli a potem kolejne czesci tego kiczu to zrobili sie z nim super mechanicy i tunerzy zaczeli wymyslac dziwne nazwy dla roznych rzeczy naprzyklad "kontaktron" (czujnik Halla) a cala reszta debili zaczeli mowic za nimi i sie przyjelo tak samo jak brednie mowiace o stracie mocy na wolnych obrotach jak sie wsadzi w silnik kompresor brednie doslownie brednie poniewaz kompresor daje taki sam opor jak alternator no moze ciut wiekrzy a tu wymyslale 10-15% spadki mocy wiec jak nazywamy rzeczy po imieniu to trzymajmy sie starych ustalonych zasad a nie jakies niusy

kolejna sprawa jak masz kolektor zwykly z odlewu w konfiguracji 4-2-1 i rurowy w takiej samej konfiguracji to nie odczujesz roznicy mocy poniewaz obydwa maja taki sam przeplyw spalin srednica jest takasama nawet jak by byla wiekrz to nie ma to zadnego wplywu na to bo nie zmiena sie wielkosc otworu wydechowego wychodzacego z glowicy nie zwiekrza sie zawor itd itp jak chcesz odciazyc uklad wydechowy zeby spaliny nie powracaly spowrotem do cylindra i zeby byl swobodniejszy przeplyw to trzeba obliczyc sobie wielkosc i geometrie wyfuzora spalin co daje duzo i oczywiscie zmienic faze rozrzadu tak aby zamykal sie wczesniej i nie pozwolil na wessane spalin do wnetrza cylindra co ma miejsce przy fabrycznych ustawieniach


nie jestm wolennikiem gadania o niby podkrecaniu mocy bo znow jedna mysla mi sie nasuwa ze naklejka dodaje 100% mocy wiec jak pisac to o czyms co cos daje a nie o jakims gownie co wymyslij jakis ktos niby mistrz tuningu produkuje zlom sprzedaje za duza kase i sie zmieje ze tyle barankow kupuje tandex i wywale w huh kasy wiec..

jak pisac to o czyms co cos daje a nie brednie

i jak nazywac rzeczy to nazywac je po imieniu a nie jakies niestwoerzone rzeczy

to jest baran:

Obrazek Obrazek

i to tez
Obrazek Obrazek



jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: jeryk10 » sob cze 27, 2009 14:34

doooh pisze:ok niech wam bedzie ze to jest baran ale nie zgodze sie z tym po 1 sama nazwa kolektora baran wziela sie z tego ze byl zakrecony jak rogi banana dlatego ze w silnikach doladowanych turbosprezarka pasowalo by zeby wszystkie rury byly tej samej dlugosci zeby turbina dostawala z kazdego cilindra takie same cisnienie spalin dlatego nazywalo sie to baran ok a to co pokazalem to jest zwykly kolektor rurowy kilka lat temu jak wszyscy obejrzeli HIT szybcy i wsciekli a potem kolejne czesci tego kiczu to zrobili sie z nim super mechanicy i tunerzy zaczeli wymyslac dziwne nazwy dla roznych rzeczy naprzyklad "kontaktron" (czujnik Halla) a cala reszta debili zaczeli mowic za nimi i sie przyjelo tak samo jak brednie mowiace o stracie mocy na wolnych obrotach jak sie wsadzi w silnik kompresor brednie doslownie brednie poniewaz kompresor daje taki sam opor jak alternator no moze ciut wiekrzy a tu wymyslale 10-15% spadki mocy wiec jak nazywamy rzeczy po imieniu to trzymajmy sie starych ustalonych zasad a nie jakies niusy

kolejna sprawa jak masz kolektor zwykly z odlewu w konfiguracji 4-2-1 i rurowy w takiej samej konfiguracji to nie odczujesz roznicy mocy poniewaz obydwa maja taki sam przeplyw spalin srednica jest takasama nawet jak by byla wiekrz to nie ma to zadnego wplywu na to bo nie zmiena sie wielkosc otworu wydechowego wychodzacego z glowicy nie zwiekrza sie zawor itd itp jak chcesz odciazyc uklad wydechowy zeby spaliny nie powracaly spowrotem do cylindra i zeby byl swobodniejszy przeplyw to trzeba obliczyc sobie wielkosc i geometrie wyfuzora spalin co daje duzo i oczywiscie zmienic faze rozrzadu tak aby zamykal sie wczesniej i nie pozwolil na wessane spalin do wnetrza cylindra co ma miejsce przy fabrycznych ustawieniach


nie jestm wolennikiem gadania o niby podkrecaniu mocy bo znow jedna mysla mi sie nasuwa ze naklejka dodaje 100% mocy wiec jak pisac to o czyms co cos daje a nie o jakims gownie co wymyslij jakis ktos niby mistrz tuningu produkuje zlom sprzedaje za duza kase i sie zmieje ze tyle barankow kupuje tandex i wywale w huh kasy wiec..

jak pisac to o czyms co cos daje a nie brednie

i jak nazywac rzeczy to nazywac je po imieniu a nie jakies niestwoerzone rzeczy

to jest baran:

[url=http://img188.imageshack.us/img188/3963/1111bra.jpg]Obrazek[/URL] [url=http://img188.imageshack.us/img188/1111 ... 1/w800.png]Obrazek[/URL]

i to tez
[url=http://img39.imageshack.us/img39/7901/333lsr.jpg]Obrazek[/URL] [url=http://img39.imageshack.us/img39/333lsr.jpg/1/w500.png]Obrazek[/URL]
Kolego spadles mi z nieba to jest wlasnie orginal baran skad masz to foto i gdzie to morzna kupic Chce sie z Rp troche pobawic i myslalem wlasnie o tym kolektorze i turbice



Awatar użytkownika
Leon_Wechtel
Forum Master
Forum Master
Posty: 1388
Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
Kontakt:

Post autor: Leon_Wechtel » sob cze 27, 2009 15:09

jeryk10, to pamiętaj jeszcze o zmianie dawki paliwa bo a dużo powietrza będzie...poa tym pomyśl jak komp poradzi sobie z dawkowaniem paliwa przy rónych zakresach prędkości obrotowych i ociążeniach....jakby to było takie proste to bys wrzucił sobie turbinkę od 1,6 TD z mk2 i byłaby radośc....ale trzeba poprowadzic smarowanie (tu akurat z podstawy filtra oleju) ale też odpływ oleju bo chyba trzeba miskę olejową przerabiac ,zeby cos tam poprowadzic....Największy jednak problem moim zdaniem będzie z odpowiednią dawką paliwa....komp od N/A nie poradzi sobie z dawkowaniem pod turbo ,nie wiem jak to jest z elektronicznym wtryskiem bo teoretycznie komp np Digi II oblicza z kilku czujników i obciążenie i temperaturę i masę powietrza i ciśnienie itp i do tego wylicza odpowiedni czas wtrysku i ilośc paliwa.

Z chęcią też poznam czy się mylę czy nie?
Myślę po remoncie PB o turbince właśnie z 1,6TD i ciekaw jestem co trzeba by zmieniac,czy Digi II wystarczy czy lepszy byłby Digi I z G60? czy istniejące czujniki w PB wystarczą do turbo czy trzeba coś dołożyc ? Co z kwestią BOV?potrzebny czy nie? Pomijam kwestię IC bo to oczywiste.

[ Dodano: 27 Cze 2009 15:17 ]
doooh pisze:zmienic faze rozrzadu tak aby zamykal sie wczesniej
tu nie mam pewności czy nie jest odwrotnie,czytam właśnie "Doładowanie silników " J.Mysłowkiego (nie wiem skąd ściągnąłem w PDF) i w kwestii otwarcia zaworów ssących lepiej ,żeby otwierał się już pod koniec otwarcia wydechowego ,żeby nastąpiło doładowanie dynamiczne ,żeby gazy wylotowe wsysnęły nowy ładunek świezego powietrza do cylindra.wspomaga to napełnianie cylindra w więc sprawnośc silnika i moc.

Ale może czegoś nie zrozumiałem.....proszę więc o poprawkę


:arrow:[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65307&postdays=0&postorder=asc&start=0][size=150]MÓJ MK2[/size][/url]

jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: jeryk10 » sob cze 27, 2009 15:21

Nie odrazu polske zbudowano modrze piszesz zgadzam sie w 100% z toba Wiem co mnie czeka nie szukam porad na ten temat na forum



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Post autor: marcinas1983 » sob cze 27, 2009 18:14

Leon_Wechtel pisze:Myślę po remoncie PB o turbince właśnie z 1,6TD
ten numer nie przejdzie.... będziesz miał charakterystykę diesla.... czyli max moment w okolicach 2-2.5tys obr.... a później spadek :crazy: nie Ty pierwszy już o tym myślałeś. Tu na forum było to właśnie opisane jak jakiś człowieczek zamontował turbo od TD do benzyny bodaj że był to RP'ek... i miał charakterystykę silnika jak diesel :) a jak wiadomo duży moment obrotowy w niskich obrotach dla silnika benzynowego nie jest najlepszym wyjściem. Było też o 1.8 ABS z mk2 i turbo.... moc podobno około 150PS. Dużo kasy w to poszło i efekt marny, ale jak to mówią... od odważnych świat należy :)
Leon_Wechtel pisze:odpływ oleju bo chyba trzeba miskę olejową przerabiac ,zeby cos tam poprowadzic....
nie trzeba przerabiać :) ta od TD podejdzie i ma już wypust na spływ oleju, nowa w IC kosztuje około 120zł.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
Leon_Wechtel
Forum Master
Forum Master
Posty: 1388
Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
Kontakt:

Post autor: Leon_Wechtel » sob cze 27, 2009 19:06

marcinas1983, niestety domyślałem się ,że to by było za łatwe :grrr:

więc jeśli już to trzeba myśleć o turbo z 1,8T....ale to juz większy wydatek i kilka inych problemów do rozwiązania,póki co więc zostanę przy dłubaniu 1,8 PB w wersji N/A


:arrow:[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65307&postdays=0&postorder=asc&start=0][size=150]MÓJ MK2[/size][/url]

doooh
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: ndz maja 31, 2009 09:54
Lokalizacja: PL

Post autor: doooh » ndz cze 28, 2009 14:09

co do turbiny to niestety charekterystyka dizloskich turbin jest dana do dizla wiec kiepska sprawa ale jak kogos nie stac na turbine od benzyny to mozna kupic dizla za grosze + regeneracja jakies 300pln do tego trzeba kupic *#cenzura#* benzynowa tylko ciezko jest trafic taka zeby wiatrak od sprezarki pasowal do obudowy dizloskiej ale jak sie juz znajdzie to mozna sie pobawic

ale nie lubie turbin bo...:

turbo dziura
wiekrze spalanie
wiekrzy mul na dole
szybko rozwala silnik (trzeba okuc silnik koszta zajebiscie wielkie albo rozprezyc zeby nie uszkodzic korbowodow pierscieni i tlokow ale po co rozprezac i tracic efektywnosc lipa troche)

turbina lubi pluc olejem i to strasznie co jeszcze w benzynie szybciej sie rozjedzie kiepska sprawa po raz drugi

co do kompa to niestety trzeba miec digifant II bo do niego mozna wsadzac i m odyfikowac mapy jak sie chce nie ma rowniez problemu z kostkami w elektroniku kosztuje cos kolo 1.50pln tak wiec ryzyka wiekrzego nie ma

co do wtrysku G60 trzeba sie nakombinowac bo fizycznie nie pasuja trzeba robic tulejki *#cenzura#* i takie tam zwykle niebieskie i zielone wystarcza wystarczy tylko zwiekrzyc cisniene wtrysku da sie to zrobic tylko trzeba regulator rozebrac i jedna blasze bardziej dogiac i bedzie git

co bym polecil wole kompresor bo jest taniej i ekonomiczniej
kompresor kosztuje cos kolo 600-8 000pln zalezy jaki kupisz ten za 600pln wysarczy da ci doladowanie przy 5rpm kolo 2.8bara wiec wiele wiecej niz turbo szybszy latwiejszy montaz mozna wsadzic go pod alternator i tylko pasek klinowy dluzszy dac i juz gotowe do tego wsadzic intercooler bo oczywiscie prz sprezaniu powietrze sie rozgrzewa a i wazna sprawa trzeba wymienic sonde labda nie pamietam z czego pozniej postaram sie napisac jezeli chodzi o wtrysk paliwa to zwiekrzenie cisnienia wystarczyu nie trzeba mapowac kompa zeby dluzej otwieral wtryski bo otwarcie bedzie takie samo ale cisnienie wiekrze wiec wiecej paliwa wtrysnie ale trzeba pokombonowac


wielkim plusemm kompresora jest jego bezobslugowosc nie zaciera sie nie cieknie ilejem nie trzeba rozgrzewac go i studzic jak turbine wiec mozna powiedziec praktycznie bezobslugowe nie martwisz sie niczym i masz przyrost mocy od samego dolu nie masz szarpan kopa i niczego innego :) i co wazniejsze


1.8 na turbo spalanie kolo 20l najbidniej w miescie
1.8 na kompresorze spalanie kolo 2l wiecej niz nominal czyli w 9.8-11.5 maximum

i chyba tyle a co do barana to kupujesz rure bezszwowa stalowa wysoko temperaturowa zawijasz metr rurki w kolo potem tniesz obracasz spawasz wygladzasz spawy i masz barana kilka godzin zabawy i kolektor gotowy a plytke do glowicy robi sie prosto namierzasz firme z palnikiem plazmowym CNC dajesz im kolektor dajesz plaskownik stalowy i mowisz wytnijcie mi tosamo co w orginale placisz 150pln i masz spawasz razem i zaoszczedzasz conajmiej 1000pln :)


pozdro :)

[ Dodano: 28 Cze 2009 14:15 ]
[ Dodano: 27 Cze 2009 15:17 ]
doooh pisze:zmienic faze rozrzadu tak aby zamykal sie wczesniej
tu nie mam pewności czy nie jest odwrotnie,czytam właśnie "Doładowanie silników " J.Mysłowkiego (nie wiem skąd ściągnąłem w PDF) i w kwestii otwarcia zaworów ssących lepiej ,żeby otwierał się już pod koniec otwarcia wydechowego ,żeby nastąpiło doładowanie dynamiczne ,żeby gazy wylotowe wsysnęły nowy ładunek świezego powietrza do cylindra.wspomaga to napełnianie cylindra w więc sprawnośc silnika i moc.

Ale może czegoś nie zrozumiałem.....proszę więc o poprawkę[/quote]


zalezy czy masz silnik doladowany czy nie przy silniku atmosferycznym przyspiszasz faze rozrzadu poto aby zwiekrzyc czas sprezania wiecej sprezania wiekrzy wybuch wiekrzy kop przy silnikach doladowanych opuznia sie aby jak najbardzie zniwelowac efekt turbodziury jak jezdziles roznych autami doladowanymi to mozna odczuc fabryke od wlasnego montarzu bo fabrycznie jest opuzniony rozrzad aby przejscie bylo plynniejsze miejsza kompresja itd.. a jak ktos sam wstawia to nie opuznia zaplonu i masz takiego rasowego kopa ze glowa londuje na tylnej polce bo silnik nagle z pojemnosci przypusci 2l dostaje paliwo i tlen jak 5l silnik i szybko sie wykancza

[ Dodano: 28 Cze 2009 14:43 ]
Leon_Wechtel pisze:jeryk10kwestii otwarcia zaworów ssących lepiej ,żeby otwierał się już pod koniec otwarcia wydechowego ,żeby nastąpiło doładowanie dynamiczne ,żeby gazy wylotowe wsysnęły nowy ładunek świezego powietrza do cylindra

nie rozumiem tego wyjasnij bo chyba ja zle mysle mam 8 zaworow 1 walek 4 zawory ssace 4 wydechowe otwieraja i zamykaja sie zgodnie z cyklem nigdy nie ma tego ze jeden sie zamyka i otwiera sie drugi prawie na koncowce dzialaja na przemian to jest silnik 4 suwowy a nie 2 suwowy z reszta 2 suwowe nie maja zaworow a 4 suwowe dzialaja tak

1 cykl- otwarcie zaworu ssacego tlok idzie w dol zasysajac mieszanke
2 cykl- zamkniecie zaworu ssacego tlok idzie w gole kompresujac mieszanke gdy tlok jednioczesniej wyzwalana jest iskra zaplonowa ktora powoduje zapalenie zkopresowanej mieszanki wewnatrz cylindra
3 cykl- oba zawroy zakniete wybuch zapalenie mieszanki nastapilo w 3 cyklu tlok idzie w dol sila wybuchu mieszanki praca wlasciwa
4 cykl otwarcie zaworu wydechowego tlok idzie w gore wypychajac gazy powstale po spaleniu mieszanki

zaleznosc po miedzy 1 a 4 cyklem na stale one sie mijaja gdy zamyka sie zawor wydechodzy jest minimalne przesuniecie wlka rozrzadu zanim krzywka zacznie otwierac zawor ssacy

chyba tyle :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości