Czy można w jakis sposob podniesc moc w mkIII 1.8 AAM (75km)

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

a.lebek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: czw cze 16, 2005 14:46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Czy można w jakis sposob podniesc moc w mkIII 1.8 AAM (75km)

Post autor: a.lebek » sob sty 14, 2006 09:29

Witam
Mam Golfika III 1.8 GL (75KM) bardzo fajne autko super sie nim jezdzi tyllko troche mocy brakuje szczególnie podczas wyprzedzania. Czy jest jakas możliwosc bez zmiany silnika żeby podniesc jego moc?? I ew. jakie mogą być koszty takowego zabiegu??
Pzdr. all



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » sob sty 14, 2006 09:31

Zmiana wałka rozrządu i przestrojenie elektroniki. Zużycie paliwa też wzrośnie.



a.lebek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: czw cze 16, 2005 14:46
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: a.lebek » sob sty 14, 2006 09:41

taz pisze:Zmiana wałka rozrządu i przestrojenie elektroniki. Zużycie paliwa też wzrośnie.
a ile mi wtedy wzrosnie moc tak mniej wiecej?? i ile taki zabieg moze kosztowac??
Zastanawiam sie jaka jest różnica miedzy silnikiem w golfie III 75 i 90 konnym poniewaz oba maja te sama pojemnosc a rozne moce.



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » sob sty 14, 2006 10:17

Między jednym, a drugim różnica będzie w elektronice i głowicy bo doły mają te same. Inny wałek, inne średnice zaworów, inny sterownik.



piotrek991
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 283
Rejestracja: czw lis 10, 2005 22:40
Lokalizacja: lubelskie
Kontakt:

Post autor: piotrek991 » sob sty 14, 2006 11:14

wywal kata też ci troche pomoże


F126p, F126p, Polonez, Seicento 1,1, Golf 3, Audi A3, Passat B5, Golf IV, Passat B5, Alfa Romeo 156 JTD,

Awatar użytkownika
Artur79
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 164
Rejestracja: pn wrz 12, 2005 23:01
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Artur79 » pn sty 16, 2006 15:11

Różnice pomiedzy AAM a ABS:

Komputer sterujacy - MCU - mozna zalozyc od ABS ( mam jeden komp w zapasie moge odsprzedac )
Wałek rozrządu - mozna wsyawic od ABS ( jak chcesz to mam goscia co ma taki walek do sprzedania )
Stpien sprezania - w AAM 9.5 a ABS 10.0 .. roznica nie jest za wielka ale jest ....

po wymianie 2 pierwszych elementow mocwzrosnie do okolo 85km ( na oko bo 90 to raczej nie osiagnie z powodu sprezania ) ale odczuwalnie .... sam mam tak zmienione ...:)

głowica ani zawory sie NIE różnią !!!


---> Golf III 1.8 <---

Awatar użytkownika
boberro
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: wt gru 20, 2005 20:30
Lokalizacja: WROCŁAW/BRZEG
Kontakt:

Post autor: boberro » pn sty 16, 2006 16:04

Artur79 pisze:Wysłany: Pon Sty 16, 2006 14:11




Różnice pomiedzy AAM a ABS:

Komputer sterujacy - MCU - mozna zalozyc od ABS ( mam jeden komp w zapasie moge odsprzedac )
Wałek rozrządu - mozna wsyawic od ABS ( jak chcesz to mam goscia co ma taki walek do sprzedania )
Stpien sprezania - w AAM 9.5 a ABS 10.0 .. roznica nie jest za wielka ale jest ....

po wymianie 2 pierwszych elementow mocwzrosnie do okolo 85km ( na oko bo 90 to raczej nie osiagnie z powodu sprezania ) ale odczuwalnie .... sam mam tak zmienione ...

głowica ani zawory sie NIE różnią !!!
ile chcesz za ten komputer i wałek od tego znajomka, co ze spalaniem po tych zmianach, napisz coś ile np. czy osiąga większą prędkość i w ogóle. pozdro


"KTO PŁACI MAŁO TEN MA NA BIAŁO"

Awatar użytkownika
GTomek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: wt cze 14, 2005 21:54
Lokalizacja: Stolica
Kontakt:

Post autor: GTomek » pn sty 16, 2006 16:48

panowie główna rzecz jak różni te silniki to nie zawory nie głowica dokłądnie są to 4 rzeczy
kiedyś o tym pisałem bo chciałem sam podnieść moc i byłem z tym zagadnieniam w VTG i chłopa powiedzieli że trzeba wymienić:
- Tłoki
- Układ wydechowy przerobić
- Wałek rozrządu
- Przeprogramować kompa albo zamienić od ABS-a

sam wałek mocy nie podniesie tylko poprawi dynamike przy starcie i zmianie na kolejne biegi a co do tych przeróbek podobno lepiej jest zmienić cały motor niż pierniczyć sie w przeróbki
ostatecznie w planach mam wymienić tylko wałek żeby poprawić dynamike i nic więcej


[url=http://www.userbars.com/][img]http://www.userbars.com/galerie/images/files/3/7/vw.gif[/img][/url]

Awatar użytkownika
Artur79
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 164
Rejestracja: pn wrz 12, 2005 23:01
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Artur79 » pn sty 16, 2006 18:15

srednio sie zgodze ....
najpierw wlozylem kompa ... roznica byla ale nie tak bardzo ....
potem wlozylem walek ... i tu roznica spora ( spora to pojecie wzgledne ... zalezne od gustu ) bac co bac ... czuc roznice w jezdzie, przyspieszeniu ..... tak naprawde moc podawana czyli np te 90km to uzywamy sporadycznie .... jest to moc osiagana przy 5500 orbotow a kto z takimi obrotami jezdzi ... najwazniejsze w silniku jest rozlozenie moce na poszczegolne obroty ..... a to akurat sie osiaga wkladajac walek i ECU ....

tak z ciekawosci podlaczylem ponownie kompa od AAM .... i przy wlaku od ABS roznica byla juz duza ... wiec moje zdanie jest takie ze trzeba wlozyc walek i kompa .... pewno ze mozna zmienic silnik .... ale jak sie ma swoj sprawny wiadomo jak dziala to lepiej zainwestowac 200-300zl w walek i kompa niz kupowac caly silnik o ktorym wiemy malo albo nic ....

wracajac do pracy silnika to nie jego moc maxymalna jest wyznacznikiem dynamiki i komfortu jazdy ale wlanie moment obrotowy i rozklad mocy w calym przedziale obrotowym silnikia. Wiec stwierdzenie ze zwiekszymy tylko dynamike trzeba by zmienic ze zwłaszcza dymanike ..... bo przecuiez o to nam chodzi aby samochod mial moc do jazdy codziennej a nie chwilowej ..... no chyba ze ktos jezdzi z silnikiem rozpedzonym do 5500obr/min :D non sto .... to przepraszam a ten ktos powinien przeprosic silnik :P


---> Golf III 1.8 <---

Awatar użytkownika
GTomek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: wt cze 14, 2005 21:54
Lokalizacja: Stolica
Kontakt:

Post autor: GTomek » pn sty 16, 2006 19:06

Artur79 pisze:srednio sie zgodze ....
najpierw wlozylem kompa ... roznica byla ale nie tak bardzo ....
potem wlozylem walek ... i tu roznica spora ( spora to pojecie wzgledne ... zalezne od gustu ) bac co bac ... czuc roznice w jezdzie, przyspieszeniu ..... tak naprawde moc podawana czyli np te 90km to uzywamy sporadycznie .... jest to moc osiagana przy 5500 orbotow a kto z takimi obrotami jezdzi ... najwazniejsze w silniku jest rozlozenie moce na poszczegolne obroty ..... a to akurat sie osiaga wkladajac walek i ECU ....

tak z ciekawosci podlaczylem ponownie kompa od AAM .... i przy wlaku od ABS roznica byla juz duza ... wiec moje zdanie jest takie ze trzeba wlozyc walek i kompa .... pewno ze mozna zmienic silnik .... ale jak sie ma swoj sprawny wiadomo jak dziala to lepiej zainwestowac 200-300zl w walek i kompa niz kupowac caly silnik o ktorym wiemy malo albo nic ....

wracajac do pracy silnika to nie jego moc maxymalna jest wyznacznikiem dynamiki i komfortu jazdy ale wlanie moment obrotowy i rozklad mocy w calym przedziale obrotowym silnikia. Wiec stwierdzenie ze zwiekszymy tylko dynamike trzeba by zmienic ze zwłaszcza dymanike ..... bo przecuiez o to nam chodzi aby samochod mial moc do jazdy codziennej a nie chwilowej ..... no chyba ze ktos jezdzi z silnikiem rozpedzonym do 5500obr/min :D non sto .... to przepraszam a ten ktos powinien przeprosic silnik :P
skoro już robiłes testy z kompami itd. bo chciałbym dokładnie to samo zrobić u siebie czyli wałek i komp
ale o co mi chodzi czy po przepięciu kompa na ten od ver. ABS musiałeś coś jeszcze pod względem parametrów zmieniać przez waga albo jakies tego typu ustrojstwa czy tylko przepiełeś i odpalałeś


[url=http://www.userbars.com/][img]http://www.userbars.com/galerie/images/files/3/7/vw.gif[/img][/url]

Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » pn sty 16, 2006 19:30

taz pisze:Między jednym, a drugim różnica będzie w elektronice i głowicy bo doły mają te same. Inny wałek, inne średnice zaworów, inny sterownik.
Średnica zaworów jest taka sama. Różnią się wałkiem (fazy rozrządu), chyba też komputerem (mapa zapłonu), ale też tłokami i stopniem sprężania. AAM jest odprężony, tj. ma większe zagłębienia w tłokach. Czyli doły nie są do końca te same, bo tłoki są inne!!!

Poczytaj dostępną na forum knigę do vw g3, strony od 33 do 35.
Zawory są dokładnie te same.
Tłoki mają podobne wymiary, ale: w obu silnikach 1.8 jest wybranie w denku tłoka:
ABS 90 KM - średnica 56 mm, głębokość 4,4 mm
AAM 75 KM - średnica 56,8 mm, głębokość 8,1 mm
I z tego wybrania wynika różnica w stopniu sprężania (komora spalania ma większą objętość)


MH po przeszczepie bloku - alive&kicking!

Awatar użytkownika
kulfi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 146
Rejestracja: sob lis 05, 2005 16:13
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: kulfi » pn sty 16, 2006 20:17

Woow sam jestem ciekaw jak zwiększyć moc bo niestety też mam tylko te 75 kucy


POMOGŁEM >>>>WYSTARCZY KLIKNĄĆ NA (POMÓGŁ)
[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a27a21eb377a4053.html][img]http://images21.fotosik.pl/15/a27a21eb377a4053med.jpg[/img][/url] mój golf http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=87978 nowe foty str.2

Awatar użytkownika
Artur79
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 164
Rejestracja: pn wrz 12, 2005 23:01
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Artur79 » pn sty 16, 2006 22:35

GTomek pisze:
skoro już robiłes testy z kompami itd. bo chciałbym dokładnie to samo zrobić u siebie czyli wałek i komp
ale o co mi chodzi czy po przepięciu kompa na ten od ver. ABS musiałeś coś jeszcze pod względem parametrów zmieniać przez waga albo jakies tego typu ustrojstwa czy tylko przepiełeś i odpalałeś
nic nie programujesz przez VAG .... odpinasz strego kompa i podpinasz nowego .... oczywiscie przy odlaczonym akumulatorze ... potem podpinasz akumulator i odpalasz silnik .... z walkiem to juz wieksza zabawa ... wyjac stary ... włozyc nowy ... ustawic !!! POPRAWNIE i odpalic :)

tak ... roznia sie stopniem sprezania ... ale roznica nie jest duza ... ale jest dlatego nie osiagniesz 90km .... ale cos niedaleko tego ... to samo jest z ukladem wydechowym ... ale to akurat w wypadku tych 2 silnikow nie jets az tak "obciązajace" zeby go oslabic ... zawsze mozna wywalic kata i wstawic strumienice ... a to juz da dodatkowa moc i ulatwi wylot mieszanki ....

roznica w ilosci podawanej mieszanki wzgledem AAM jest bardzo mala wiec wylot bym modyfikowal na koncu ... bardziej liczac na wzrost mocy z racji braku kata i wstawieniu strumienicy niz "ułatwieniu" wywalania spalin od "prawie" ABS ....

reasumujac ... najwieksza roznica w silnikach ktora ciezko zniwelowac ( koszta ) to wlasnie stopien sprezania .... reszte tzn walek i ECU łatwo wymienic .... no i jak ktos chce to moze jeszcze z wydechem powalczyc ....


---> Golf III 1.8 <---

Kosior
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: pn gru 05, 2005 19:33
Lokalizacja: łowicz/głowno
Kontakt:

Post autor: Kosior » pn sty 16, 2006 23:03

CZy po takich zmianach zwiększy się zurzycie paliwa i o ile? Mój AAM pali około 7/8 litrów



Zablokowany

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości