[?] przerobka sportowa golfa MK1 - pytania i watpliwosc

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
CYBER
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 23:00
Lokalizacja: Cz-wa

[?] przerobka sportowa golfa MK1 - pytania i watpliwosc

Post autor: CYBER » pn sty 16, 2006 12:07

witam serdecznie

zdazalo mi sie tutaj zagladac od czasu do czasu, jednak dopiero teraz zdecydowalem sie zalogowac. i to z konkretnych potrzeb. otoz - na razie nie bede wpisywal auta w dziale VW Projekty gdyz mam jeszcze dosc duzowatpliwosci i niewiadomych. mam nadzieje ze kozystaqjac z wlasnego doswiadczenia cos mi pomozecie?

a wiec od poaczatku

swego czasu kupilem sobie golfa z silnikiem 1.3, skladaka za smieszne pieniadze. po dluzszym czasie eksploatacji wymienilem tylko kilka elementow jak klocki, kabelki, swiece i tak dalej. auto okazalo sie twarde, solidnel, ze zdrowa blacha. w miedzyczasie zajalem sie sportem samochodowym i zadecycowalem ze zmodyfikuje golfa tak, by byl to moj woz jednoczesnie treningowy i przy okazji swego rodzaju hardcorrowy cywil. tym oto sposobem wzorujac sie na zalaczniku J i doswiadczeniach kilku mych kolegow-kierowcow wyczynowych rozpoczalem szereg przerobek. oto zarys tego co uzyskalem do tej pory :
- z wczesniejszych czasow obnizone i utwardzone zawieszenie - do ponownej roboty jak skoncze inne sprawy
- wypruta deska, tapicerki, podsufitka, dywaniki i inne materialowo-futrzate zeczy
- oczywiscie jest kilka symbolicznych latek tak gdzie byly dziurki w budzie
- klatka wyczynowa w trakcie budowy - wersja rozkrecana i wyjmowana

to co mam zamiar wsadzic i powiedzmy ze wiem jak mam to zrobic bo to juz robilem lub ktos to robil lub mam wszystkie informacje jak to zrobic - choc wiadomo - wszelkie uwagi i sugestie mile widziane :
- dwa fotele kublkowe - chce dwa takie same bo jak na razie mam jeden
- pasy szelkowe 3 lub 4 punktowe, albo obydwa z napinaczami stalymi albo ewentualnie jeden dla pasazera z napinaczem mechanicznym
- system gasniczy 2 kg proszek
- hydrauliczny dwuobwodowy reczny
- hydrauliczny lub mechaniczny shifter ulokowany przy kierownicy
- obnizenie i przesuniecie kierownicy
- zmiana powierzchni oraz ksztaltu pedalow
- zamiast 1.3 wsadzam 1.6 bo taki praktycznie odstalem, w dobrym stanie, przerobki lap pozniej wykozystam do ewentualnych wiekszych motorow. narazie chce sie nauczyc jezdzic z 1.6
- uturbienie 1.6 przy pomocy IHI RHB5, do tego IC
- system CO2
- przednia dolna kratownicowa rozporka
- uklad wydechowy wolny, 3", nierdzewka

i teraz zaczynaja sie schody. dlaczego? bo zwyczajnie chce jeszcze kilka zeczy zrobic i nie bardzo mam pewnosc skad dorwac/dobrac czesci. bo nie ma problemu zebym poszedl na zlom i wyrwal jakies bebechy, tylko nie chce mi sie doprawdy metoda prob i bledow dochodzic do czegos, co dla niejednego z Was moze byc banalem. tak wiec
- chce wymienic przednie hamulce na wieksze. na ten moment mam 13" obrecze ale jesli bedzie potrzeba - to nie stanowi problemu, przesiade sie na wieksze > 14" czy 15". najwazniejsze ze nie wiem z jakiej fury moglbym skombinowac przednie zwrotnice oraz zaciski tak zeby wsadzic maksymalnie duze tarcze. interesuje mnie kilka mozliwycyh opcji, te najdrozsze niestety bycmoze bede zmuszony odpuscic gdyz auto to nie idzie do sportu profesjonalnego.
- przy okazji innnych zwrotnic jak wyglada sprawa ze srednica przegubow. motor bedzie mial do okolo 160 HP, momentu nie jestem w stanie teraz podac, jesli tylko gdzies byly montowane to chcialbym zmienic poloski na takie z mocarniejszymi przegubami.
- pozostajac przy przodzie potrzebuje zakupic przedni stabilizator. i teraz pytanie z czego stabilizator taki bedzie pasowac. np. passaty podejda? czy tylko gti etc ...
- czy przy okazji przedniego stabilizatora bedzie potrzebna wymiana przednich wachaczy
- czy jest jakas metoda na zwiekszenie rozstawu przednich kol? jakies innej dlugosci wachacze czy zwrotnice z wiekszym odsadzeniem, cokolwiek?
- rozumiem ze zamiana z 1.3 na 1.6 bedzie wymagac tylko przespawania lapy przy kielichu pasazera, pozostale beda pasowac
- pompa hamulcowa - z czego zeby grala z wymienionymi zaciskami. koniecznie musi byc dwusekcyjna, dwa wyjscia na kazda z sekcji - tak zeby mozna bylo zbudowc diagonalny obwod hamulcowy (taki jak w serii - na krzyz). ewentualnie jesli okazalo by sie ze sa przednie zaciski wielotrloczkowe to jaka wtedy ma byc pompa
- wspomaganie kierownicy - czy cos takiego bywa, w czym i gdzie / za ile mozna by to wyrwac. interesuje mnie mozliwie male przelozenie.
- tylna belka. no wlansie. ponoc zdazaly sie stabilizatory do tylnych belek. ponoc jest roznica miedzy belka zwykla a belka z gti. moj skladak mial fabryczna lepe gti na budzie (po zdjeciu slad na lakierze), mialem kierownice i kubly z GTI, podobnie zegary. tylko motor sie nie zgadzal. jest jakas mozliwosc rozroznienia belki tylnej zwyklej / GTI?
- tylne hamulce mam bebny, 180mm. interesuje mnie wsadzenie tarcz na tyl. oczywiscie nie najwiekszych bo to nonsens. jakie tarcze mi polecacie (srednice) i z jakich aut najlepiej to wsadzic
- rozstaw tylnych kol - ponownie - czy sa jakies niezeznickie metody poszerzenia rozstawu auta z tylu przez wymiane belki czy cos podobnego czy takiej opcji nie ma

mysle ze to chyba na tyle na ten moment. ze wszelkie podpowiedzi bede szczerze zobowiazany. rowniez mile widziane sa uzasadnione sugestie wskazujace bezzasadnosc tego czy owego. za jakis czas bycmoze uda mi sie skonczyc stronke o tym projekcie i przy okajzi o paru sprawach ktorymi sie zajmuje. dam znac.

pozdrawiam
Marek


Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Re: [?] przerobka sportowa golfa MK1 - pytania i watpliwosc

Post autor: Borys » pn sty 16, 2006 13:23

CYBER pisze:witam serdecznie



to co mam zamiar wsadzic i powiedzmy ze wiem jak mam to zrobic bo to juz robilem lub ktos to robil lub mam wszystkie informacje jak to zrobic - choc wiadomo - wszelkie uwagi i sugestie mile widziane :
- dwa fotele kublkowe - chce dwa takie same bo jak na razie mam jeden
- pasy szelkowe 3 lub 4 punktowe, albo obydwa z napinaczami stalymi albo ewentualnie jeden dla pasazera z napinaczem mechanicznym
- system gasniczy 2 kg proszek
- hydrauliczny dwuobwodowy reczny
- hydrauliczny lub mechaniczny shifter ulokowany przy kierownicy
- obnizenie i przesuniecie kierownicy
- zmiana powierzchni oraz ksztaltu pedalow
- zamiast 1.3 wsadzam 1.6 bo taki praktycznie odstalem, w dobrym stanie, przerobki lap pozniej wykozystam do ewentualnych wiekszych motorow. narazie chce sie nauczyc jezdzic z 1.6
- uturbienie 1.6 przy pomocy IHI RHB5, do tego IC
- system CO2
- przednia dolna kratownicowa rozporka
- uklad wydechowy wolny, 3", nierdzewka

i teraz zaczynaja sie schody. dlaczego? bo zwyczajnie chce jeszcze kilka zeczy zrobic i nie bardzo mam pewnosc skad dorwac/dobrac czesci. bo nie ma problemu zebym poszedl na zlom i wyrwal jakies bebechy, tylko nie chce mi sie doprawdy metoda prob i bledow dochodzic do czegos, co dla niejednego z Was moze byc banalem. tak wiec
- chce wymienic przednie hamulce na wieksze. na ten moment mam 13" obrecze ale jesli bedzie potrzeba - to nie stanowi problemu, przesiade sie na wieksze > 14" czy 15".

najwazniejsze ze nie wiem z jakiej fury moglbym skombinowac przednie zwrotnice oraz zaciski tak zeby wsadzic maksymalnie duze tarcze. interesuje mnie kilka mozliwycyh opcji, te najdrozsze niestety bycmoze bede zmuszony odpuscic gdyz auto to nie idzie do sportu profesjonalnego.

szukaj zwrotnic z MKII G60 tam sa tarcze 280mm przy rozstawie 4x100, lub jakieś MKIII GTI tam też są 280mm tarcze tyle ze rozstaw 5x100, mozesz poszukac tez z vr6 po 94 tam są 288mm tarcze, wszędzie podchodzą felgi min 15"

- przy okazji innnych zwrotnic jak wyglada sprawa ze srednica przegubow. motor bedzie mial do okolo 160 HP, momentu nie jestem w stanie teraz podac, jesli tylko gdzies byly montowane to chcialbym zmienic poloski na takie z mocarniejszymi przegubami.

przeguby z GTI 100mm wewnetrzne, pewnie bedziesz musiał przełozyc flansze w skrzyni biegów na wieksze 100mm, wytrzymają, co do zwenetrznych to w zaleznosci z czego bedziesz miał zwrotnice

- pozostajac przy przodzie potrzebuje zakupic przedni stabilizator. i teraz pytanie z czego stabilizator taki bedzie pasowac. np. passaty podejda? czy tylko gti etc ...
- czy przy okazji przedniego stabilizatora bedzie potrzebna wymiana przednich wachaczy
- czy jest jakas metoda na zwiekszenie rozstawu przednich kol? jakies innej dlugosci wachacze czy zwrotnice z wiekszym odsadzeniem, cokolwiek?
- rozumiem ze zamiana z 1.3 na 1.6 bedzie wymagac tylko przespawania lapy przy kielichu pasazera, pozostale beda pasowac

ja bym na twoim miejscu zmienił ławę na taką od 1.6 i nic nie trzeba spawać, no chyba ze uchwut pod skrzynie biegów

- pompa hamulcowa - z czego zeby grala z wymienionymi zaciskami. koniecznie musi byc dwusekcyjna, dwa wyjscia na kazda z sekcji - tak zeby mozna bylo zbudowc diagonalny obwod hamulcowy (taki jak w serii - na krzyz). ewentualnie jesli okazalo by sie ze sa przednie zaciski wielotrloczkowe to jaka wtedy ma byc pompa

- wspomaganie kierownicy - czy cos takiego bywa, w czym i gdzie / za ile mozna by to wyrwac. interesuje mnie mozliwie male przelozenie.

przłełozenie pewnie jedno jest tylko a zakupic do MKI dość ciężko,


- tylna belka. no wlansie. ponoc zdazaly sie stabilizatory do tylnych belek. ponoc jest roznica miedzy belka zwykla a belka z gti. moj skladak mial fabryczna lepe gti na budzie (po zdjeciu slad na lakierze), mialem kierownice i kubly z GTI, podobnie zegary. tylko motor sie nie zgadzal. jest jakas mozliwosc rozroznienia belki tylnej zwyklej / GTI?

GTI ma wspawany gruby pęt - stabilizator w beklkę

- tylne hamulce mam bebny, 180mm. interesuje mnie wsadzenie tarcz na tyl. oczywiscie nie najwiekszych bo to nonsens. jakie tarcze mi polecacie (srednice) i z jakich aut najlepiej to wsadzic
- rozstaw tylnych kol - ponownie - czy sa jakies niezeznickie metody poszerzenia rozstawu auta z tylu przez wymiane belki czy cos podobnego czy takiej opcji nie ma

mysle ze to chyba na tyle na ten moment. ze wszelkie podpowiedzi bede szczerze zobowiazany. rowniez mile widziane sa uzasadnione sugestie wskazujace bezzasadnosc tego czy owego. za jakis czas bycmoze uda mi sie skonczyc stronke o tym projekcie i przy okajzi o paru sprawach ktorymi sie zajmuje. dam znac.

pozdrawiam
Marek


ja bym sie jeszcze na twoim miejscu zastanowoił czym wtsterujesz ten silnik bo srozwodzisz sie wg mnie na najmniej problematycznymi tematami, a o ukladzie zasilania zapłonu nic nie napisałes


www.vrservice.pl

Awatar użytkownika
CYBER
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 23:00
Lokalizacja: Cz-wa

Re: [?] przerobka sportowa golfa MK1 - pytania i watpliwosc

Post autor: CYBER » pn sty 16, 2006 13:48

Borys pisze: ja bym sie jeszcze na twoim miejscu zastanowoił czym wtsterujesz ten silnik bo srozwodzisz sie wg mnie na najmniej problematycznymi tematami, a o ukladzie zasilania zapłonu nic nie napisałes
no wlasnie
dla mnie akurat te sprawy sa dosyc problematyczne. i dlatego to wlansie nad nimi sie rozwodze. natoamiast uklad zasilania bedzie jednym z mozliwych najprostszych. LPG na parowniku turbo. minimum inwestycji na chwile obecna, minimum regulatorow i innych badziejstw. maksimum skutecznosci. taki bedize uklad zasilania na poczatek. jak bede mial pozniej czas to bede gmeral zeby jeszcze umozliwic jazde na benzynie. ale z praktyki wiem ze dobrze ustawiony motor na gazie potrafi wyloic swoj odpowiednik w benzynie. o sposobie zasilania io sterowania nie bede sie tutal rozwoczyl, nie hcce tez wypisywac teorii co by bylo gdyby. jak to zloze i wszystko zagra i bedzie dzialac to opisze co i jak. na chwile obecna wszytsko jest pewne, ale znajduje sie w sferze koncepcji sprawdzonej przez mych znajomych. a owe hamulce i inne pierdółki o kore pytalem ... one serio sa dla mnie problemem :)

pzdr
Marek


Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Re: [?] przerobka sportowa golfa MK1 - pytania i watpliwosc

Post autor: Borys » pn sty 16, 2006 14:45

CYBER pisze:
Borys pisze: ja bym sie jeszcze na twoim miejscu zastanowoił czym wtsterujesz ten silnik bo srozwodzisz sie wg mnie na najmniej problematycznymi tematami, a o ukladzie zasilania zapłonu nic nie napisałes
no wlasnie
dla mnie akurat te sprawy sa dosyc problematyczne. i dlatego to wlansie nad nimi sie rozwodze. natoamiast uklad zasilania bedzie jednym z mozliwych najprostszych. LPG na parowniku turbo. minimum inwestycji na chwile obecna, minimum regulatorow i innych badziejstw. maksimum skutecznosci. taki bedize uklad zasilania na poczatek. jak bede mial pozniej czas to bede gmeral zeby jeszcze umozliwic jazde na benzynie. ale z praktyki wiem ze dobrze ustawiony motor na gazie potrafi wyloic swoj odpowiednik w benzynie. o sposobie zasilania io sterowania nie bede sie tutal rozwoczyl, nie hcce tez wypisywac teorii co by bylo gdyby. jak to zloze i wszystko zagra i bedzie dzialac to opisze co i jak. na chwile obecna wszytsko jest pewne, ale znajduje sie w sferze koncepcji sprawdzonej przez mych znajomych. a owe hamulce i inne pierdółki o kore pytalem ... one serio sa dla mnie problemem :)

pzdr
Marek
ok, sprawe silnika wyjasniłes , ale pewnie nie do konca i bedzie troche problemów.

co do hamulców, to G60 golf/passat/corrado/ szukaj takiego zestawu, powinien pasowac.


www.vrservice.pl

Awatar użytkownika
CYBER
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 23:00
Lokalizacja: Cz-wa

Re: [?] przerobka sportowa golfa MK1 - pytania i watpliwosc

Post autor: CYBER » pn sty 16, 2006 15:29

Borys pisze: ok, sprawe silnika wyjasniłes , ale pewnie nie do konca i bedzie troche problemów.

co do hamulców, to G60 golf/passat/corrado/ szukaj takiego zestawu, powinien pasowac.
nie watpie ze problemy beda. daltego tez nie chce sie tutaj zamykac w stwierdzeniach ze zastosuje x i y w konfiguracji z zetem kiedy nie mam pewnosci ze to bedzie na 100% dzialac.

wracajac do hamulcow - mowa o przednich czy tylnych, gdzie mozna znalezc srednice tarcz, bo same modele nieiwele mi mowia a na zlomowisku czy gdzie indziej chlopaki tez niezbyt sie orientuja w srednicahc i innych detalach :(


Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » pn sty 16, 2006 15:36

G60 ma 5 śrub i 280mm tarcze. Jak chcesz hamulce na 4 śruby to polecam 256mm z GTi 16V. Są łatwiej dostępne niż te z G60, a i montowali je w wersjach GT passata i MK3. Tylko bierz kompletne razem ze zwrotnicami. Wymusi to co prawda zmiane kolumn mac phersona na dedykowane do mk2, mk3 lub passata ale to nie problem. Na tył pasują heble z każdego mk2, mk3 i passata GT lub GTi, jedynie ręczny z linek będzie trzeba delikatnie przerobić. Przeguby i flansze w skrzyni pozmieniaj od razu z 90mm na 100mm. Co do zewnętrznych to w tej chwili masz te mniejsze ale są i większe z modeli GTi. Sam zajerzdzam te mniejsze i nie dam im rady w tym rokui, są po prostu zdrowe i wytrzymałe. Tylna belka z GTi ma sama w sobie stabilizator i innego raczej nie spasujesz. Co do przedniego stabilizatora to sam zamontowałem z VW santana ale był za gruby i auto źle się zachowywało. Najlepiej załóż oryginał z MK1 GTi. Przednie wahacze idzie przerobić pod stabilizator. Aby zwiększyć rozstaw przednich kół najlepsze są dystanse z alu. Co do pompy hamulcowej to zakładaj pompe z tłokiem 23mm. Większość vw ma pompy 20mm, a ja mam 22mm i daje rade ma wszystkich heblach tarczowych. Serwo też zakładaj większe. Co do wspomagania kierownicy to tylko cabrio albo scirocco ma wspome pasującą, co do przełożenia to nie mam pojęcia. Rozstaw tylnych kół zwiększysz również dzięki dystansom.



Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » pn sty 16, 2006 16:03

taz pisze:G60 ma 5 śrub i 280mm tarcze. Jak chcesz hamulce na 4 śruby to polecam 256mm z GTi 16V. Są łatwiej dostępne niż te z G60, a i montowali je w wersjach GT passata i MK3. Tylko bierz kompletne razem ze zwrotnicami. Wymusi to co prawda zmiane kolumn mac phersona na dedykowane do mk2, mk3 lub passata ale to nie problem. Na tył pasują heble z każdego mk2, mk3 i passata GT lub GTi, jedynie ręczny z linek będzie trzeba delikatnie przerobić. Przeguby i flansze w skrzyni pozmieniaj od razu z 90mm na 100mm. Co do zewnętrznych to w tej chwili masz te mniejsze ale są i większe z modeli GTi. Sam zajerzdzam te mniejsze i nie dam im rady w tym rokui, są po prostu zdrowe i wytrzymałe. Tylna belka z GTi ma sama w sobie stabilizator i innego raczej nie spasujesz. Co do przedniego stabilizatora to sam zamontowałem z VW santana ale był za gruby i auto źle się zachowywało. Najlepiej załóż oryginał z MK1 GTi. Przednie wahacze idzie przerobić pod stabilizator. Aby zwiększyć rozstaw przednich kół najlepsze są dystanse z alu. Co do pompy hamulcowej to zakładaj pompe z tłokiem 23mm. Większość vw ma pompy 20mm, a ja mam 22mm i daje rade ma wszystkich heblach tarczowych. Serwo też zakładaj większe. Co do wspomagania kierownicy to tylko cabrio albo scirocco ma wspome pasującą, co do przełożenia to nie mam pojęcia. Rozstaw tylnych kół zwiększysz również dzięki dystansom.
Taz nie che cie oobrazac ale pierdoły gadasz straszne, od kiedy g60 ma 5 śrub, chyba ze liczysz tą która przykręca przegub, :rotfl: i co do pomp hamulcowych 23mm?? to skąd taka informacje wytrzasnołes, ja znalazłem najwieksze 22,22mm dwusekcyjną bez ABS, owszem sa 23mm ale pod ABS.


www.vrservice.pl

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » pn sty 16, 2006 19:54

Pompe 23mm ma znajomy w passacie TDi i nie ma w nim ABSu bo auto jest z 87 roku. U mnie w miejscowości jest corek G60 i on ma 5 śrubków, a a znajomy szwab ma MK2 G60 i on też ma 5 śrubków. Albo to anomalia albo widziałem wynalazki ??

[ Dodano: Pon Sty 16, 2006 5:55 pm ]
Pompe 23mm ma znajomy w passacie TDi i nie ma w nim ABSu bo auto jest z 87 roku. U mnie w miejscowości jest corek G60 i on ma 5 śrubków, a a znajomy szwab ma MK2 G60 i on też ma 5 śrubków. Albo to anomalia albo widziałem wynalazki ?? Sam miałem doczynienia z heblami z MK2 G60 na 5 śrubków i gość zapewniał, że pochodzą dokładnie z tego modelu.



Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » pn sty 16, 2006 20:22

taz pisze:Pompe 23mm ma znajomy w passacie TDi i nie ma w nim ABSu bo auto jest z 87 roku. U mnie w miejscowości jest corek G60 i on ma 5 śrubków, a a znajomy szwab ma MK2 G60 i on też ma 5 śrubków. Albo to anomalia albo widziałem wynalazki ??

[ Dodano: Pon Sty 16, 2006 5:55 pm ]
Pompe 23mm ma znajomy w passacie TDi i nie ma w nim ABSu bo auto jest z 87 roku. U mnie w miejscowości jest corek G60 i on ma 5 śrubków, a a znajomy szwab ma MK2 G60 i on też ma 5 śrubków. Albo to anomalia albo widziałem wynalazki ?? Sam miałem doczynienia z heblami z MK2 G60 na 5 śrubków i gość zapewniał, że pochodzą dokładnie z tego modelu.
to widziałes wynalazki, seryjne g60 jest 4x100, bez znaczenia czy passat czy corrado czy golf.
pooglądaj zdjęcia u EDKA tam ładnie rozpisane,


www.vrservice.pl

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » wt sty 17, 2006 11:04

O kufa faktycznie, wieczorem znalazłem na strychu prospekt MK2 G60 i ma on rzeczywiście 4 śrubki. Teraz jestem troche mądrzejszy. :))))



Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » wt sty 17, 2006 12:31

taz pisze:O kufa faktycznie, wieczorem znalazłem na strychu prospekt MK2 G60 i ma on rzeczywiście 4 śrubki. Teraz jestem troche mądrzejszy. :))))
luuzik, :pub:


www.vrservice.pl

Awatar użytkownika
CYBER
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 23:00
Lokalizacja: Cz-wa

Post autor: CYBER » śr sty 18, 2006 13:13

ok, a heble z VR6 a z G60 - te i te 280 mm, duza roznica w zainstalowaniu czy to to samo?


Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » śr sty 18, 2006 13:26

CYBER pisze:ok, a heble z VR6 a z G60 - te i te 280 mm, duza roznica w zainstalowaniu czy to to samo?

DUZA, przy heblach z vr6 trzeba zmienic:


felga 5x100
wachacz vr6
koncówka wachacza vr6
no i na koniec przeguby zewnetrzne bo wiecej zębow mają w VR6/GTI MKIII


a przy G60 wystarczy zrwotnice z tarcza i zaciskiem a reszta pasuje :jezor:


www.vrservice.pl

Orzel666
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: śr wrz 21, 2005 11:08
Lokalizacja: Polska

Post autor: Orzel666 » czw sty 19, 2006 10:12

Do zwiększenia rozstawu kół wystarczą dystanse z alu. Wytestowane dla grubości do 20mm dają rade, choć nie wiem ile wejdzie w nadkola golfa(zależy od felg). Mozna tez założyć felgi z mniejszym ET - odsunięcie powierzchni oporowej od linii środkowej w mm.
Im mniejsze ET tym kółka bardziej na zewnątrz. Musisz tylko wziąć pod uwagę że przy zmianie szerokości felgi z tym samym ET kółka rozejdą ci się o pół różnicy szerokości na stronę. Jeśli masz już jakieś felgi lub coś sobie upatrzyłeś to dystanse, a jeśli nie dobierz odpowiednie felgi - wiele samochodów ma taki sam rozstaw(uważaj na fiaty itp wynalazki - o ile dobrze pamiętam 98x4 - wygląda tak samo ale nie to samo).
Jeśli chcesz dystanse podeślij maila - jeden wieczór i gotowe, materiał PA6, z tulejami centrującymi.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości