1.8 ADZ 66kw warto tuningowac?

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
dan_25
Forum Master
Forum Master
Posty: 1161
Rejestracja: ndz lut 24, 2008 18:54
Lokalizacja: Woźniki [ SLU ]
Kontakt:

Post autor: dan_25 » sob sty 10, 2009 19:05

Silnik 2,0 ma po prostu wyższy blok i większe wykorbienie na wale i z tond większa pojemność :grin: a średnice tłoka są bodajże takie same lub różnią się nieznacznie [nie jestem pewien w 100%] i dlatego czapka z 2,0 podchodzi bez problemu do ABS-a

A tu taka mała ciekawostka ABS TURBO :hmm: ponoć to miało 160KM :D
Obrazek Obrazek

ciekawe ile kasy pochłonął i jak długo wytrzymał :grin:
Ostatnio zmieniony sob sty 10, 2009 19:08 przez dan_25, łącznie zmieniany 1 raz.


MK III >> mój zielony dupoVWóz :hmm:
viewtopic.php?f=88&t=199091" onclick="window.open(this.href);return false;

MK I >> moja nowa zabawka :satan:
viewtopic.php?p=3387489#3387489" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Post autor: marcinas1983 » sob sty 10, 2009 21:05

dan_25, podobno nie kręcił się powyżej 5tys obr/min :) ogólnie problemy miał z tym silnikiem. Pod turbo to już lepiej AAM'a zapodać zawsze trochę niższy stopień sprężania :)

Daniel79,
Symbol poj. śr. cyl. skok tłoka ilość cyl. kW

ABS 1781 81 86,4 4R 66

AAE 1984 82,5 92,8 4R 74

ADY 1984 82,5 92,8 4R 85


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » sob sty 10, 2009 22:46

Daniel79 pisze:
jgkurczak pisze:Przeczytaj sobie temat co różni AAM od ABS/ADZ i wtedy będziesz wiedział co warto wymienić. Masz tu podane jedno rozwiązanie. Dół z 2.0 i reszta na czapce z jednopunktu.
Nie wiem czy była jakaś różnica między głowicami w tych silnikach. Ale skoro to działa w przypadku ABS to zadziała w AAM.Będzie tylko troszkę mniej mocy. Chyba że się mylę to niech mnie ktoś poprawi ;)

Zresztą tak btw. AAM ma tylko 75 koni więc swap będzie dużo bardziej Ci się opłacał niż nam na 2E przemyśl to bo wydasz kupe kasy a efekt to będzie mizeria.
Zresztą ja sobie podliczyłem pewne koszty i w moim wypadku wszelkie modyfikacje są bez sensu...
Różnice między AAM a ABS (z tego co znalazłem na forum):
-Wałek -inne czasy
-Wydech-większa średnica
-tłoki-mniejsze wybranie(większe sprężanie)
-komputer-mapy itp.
-rozbierzności co do głowicy
(podobno ABS ma taką samą jak 2E,ale 2E to 2.0! a więc większa średnica! Mógłby mi to ktoś wytłumaczyć,bo to tak jakby zakręcać np.słoik po musztardzie nakrętką od litrowego.)Co do swapa,to myślałem otym,ale jak miałbym go robić,to sprzedałbym tego,i kupił drugiego.Zdecydowałem się na przerobienie AAM-a,bo uważam iż tkwi w nim jakiś potencjał,może troche większy niż ma seryjnie ABS.Ponadto będę miał tę świadomość że użytkuje silnik "podkręcony" przez siebie,a nie fabryczną serie:) Koszty chce rozłożyć w czasie,więc nie będzie to jednokrotny wydatek,który napewno nie będzie mały.
Co do wydechu,to porównam obydwa modele pod kątem adaptacji,i wtedy zdecyduje co i jak.
P.S.
Dzięki chłopaki że nie wyżuciliście moich postów do kosza,tylko dajecie kreatywne uwagi.
glowica abs/aam jest ta sama, 2E ma glowice wielopunktu wiec nie jest podobna do abs ale pasuje zamiennie, jak wszystkie glowice od 1,5 do 2,0 na duzym bloku co do sloika litrowego mam taki sloik musztardy co nakretke pasujaca do litrowego:P


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
Y@RO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: pt mar 23, 2007 18:15
Lokalizacja: Libiąż
Kontakt:

Post autor: Y@RO » śr maja 06, 2009 17:47

Panowie, pisaliscie 2 strony wczesniej zeby do ABS zalozycz czapke z PF'a z kolektorem itd ze to moglo by dac kilka KM.... a co by dalo jakby zalozyc wlasnie ta czapke, kolektor digi... do AAM ? Moze by doszlo do 85 km ? do tego wałek z 2E. Jest to realne rozwiazanie na okolo 100 KM ? w sumie 25km nie jest tak duzo wydaje mi sie do zdobycia ale czy mozliwe ? + jakis program ... ? moze w 1tys by sie smiecic w tym wszystkim a za te pieniadze 25 km wiecej sie nie uzyska, za 1tys swapa na 2e bedzie ciezko zrobic. Jak sie myle lub gadam głupoty to poprawcie. Albo co by dalo samo zalozenie kolektora ssacego z PF'a http://allegro.pl/item623739199_kolekto ... trysk.html ?

dan_25, ... re=channel 1,8 TURBO :) z tym ze jest to silnik ADD
Ostatnio zmieniony śr maja 06, 2009 17:50 przez Y@RO, łącznie zmieniany 1 raz.


eSsssssssssss :))))

Awatar użytkownika
blazejm
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 143
Rejestracja: ndz sie 05, 2007 21:16
Lokalizacja: Dobrzyca
Kontakt:

Post autor: blazejm » śr maja 06, 2009 18:01

Y@RO, powiem Ci szczerze że jeśli miałbym włożyć w swój silnik 1tys zł to odpuszczam bo nie warto :D do AAM tymbardziej, w dziale giełda jest na sprzedaż 9A (2,0 16v) za 350zł i to jest tak śmieszna kasa za ten silnik że nic tylko brać :) Choć myślę że czapke od PFa można dużo taniej wyrwać :D I ja chyba tak zrobie bo w tym roku nie wyrobie z kasą na swapa a chciałbym dojść do trochę ponad 100km :D


[b][color=indigo]Moja Golfinka: :D [/color] (wszystkie foty na 1-szej stronie ;) )
http://vwlkp.pl/viewtopic.php?t=158[/b]

Awatar użytkownika
Y@RO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: pt mar 23, 2007 18:15
Lokalizacja: Libiąż
Kontakt:

Post autor: Y@RO » śr maja 06, 2009 18:14

moze z tym tysiacem to przesadziłem, chociaz nie wiem. Wiesz czapka czapka... ale czy sam kolektror z PF'a by cos dał ? Np taki komplet co dałem link z alledrogo :>


eSsssssssssss :))))

Awatar użytkownika
blazejm
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 143
Rejestracja: ndz sie 05, 2007 21:16
Lokalizacja: Dobrzyca
Kontakt:

Post autor: blazejm » śr maja 06, 2009 18:37

pewnie coś by dał:D To cały kolektro z wtryskiem i przepustnicą jednak potrzebowałbyś jeszcze przepływomierz, komputer i pompę paliwa od PF a to tanie nie jest :/ No i w głowicy AAM nie masz gniazd na wtryski więc tak czy siak by to nie działało. Najlepiej przerzucić kompletną górę od PFa czyli głowicę, wtryski, kolektor, przepływomierz, przepustnicę, komputer i pompę, ale pytanie czy bardziej nie opłaca się wrzucić całego PFa.


[b][color=indigo]Moja Golfinka: :D [/color] (wszystkie foty na 1-szej stronie ;) )
http://vwlkp.pl/viewtopic.php?t=158[/b]

lipass
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8522
Rejestracja: sob wrz 29, 2007 12:59
Lokalizacja: WK
Kontakt:

Post autor: lipass » śr maja 06, 2009 18:39

blazejm pisze:Najlepiej przerzucić kompletną górę od PFa czyli głowicę, wtryski, kolektor, przepływomierz, przepustnicę, komputer i pompę
a strojenie? :-k



Awatar użytkownika
Y@RO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: pt mar 23, 2007 18:15
Lokalizacja: Libiąż
Kontakt:

Post autor: Y@RO » śr maja 06, 2009 18:40

az tak drogo by to wyszlo ? hmm .. no to jednak chyba odpuszcze calosc a zastosuje tylko walem z GTI i moze jakis program ...


eSsssssssssss :))))

Awatar użytkownika
blazejm
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 143
Rejestracja: ndz sie 05, 2007 21:16
Lokalizacja: Dobrzyca
Kontakt:

Post autor: blazejm » śr maja 06, 2009 18:44

Y@RO, możesz wrzucić samą głowicę od PFa, zaślepić gniazda na wtryski i na pewno dużo lepiej by to chodziło i wyszło dość tanio. A jak byś więcej siana miał to potem do tego tylko resztę dorzucić i będzie praktycznie PF.


[b][color=indigo]Moja Golfinka: :D [/color] (wszystkie foty na 1-szej stronie ;) )
http://vwlkp.pl/viewtopic.php?t=158[/b]

Awatar użytkownika
Y@RO
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: pt mar 23, 2007 18:15
Lokalizacja: Libiąż
Kontakt:

Post autor: Y@RO » śr maja 06, 2009 23:33

blazejm, a moge dac glowice z PF a pokrywe zaworów z 2E ? bedzie to grało razem ?


eSsssssssssss :))))

Awatar użytkownika
blazejm
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 143
Rejestracja: ndz sie 05, 2007 21:16
Lokalizacja: Dobrzyca
Kontakt:

Post autor: blazejm » czw maja 07, 2009 13:32

Y@RO, powinna podejść, wiem że na pewno do PFa pasuje pokrywa od ABS/RP/AAM itp.


[b][color=indigo]Moja Golfinka: :D [/color] (wszystkie foty na 1-szej stronie ;) )
http://vwlkp.pl/viewtopic.php?t=158[/b]

Awatar użytkownika
x86635
TOMEK
Posty: 283
Rejestracja: sob sie 27, 2005 19:00
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: x86635 » ndz maja 10, 2009 22:39

i jak temat z tą hybryda się coś ruszył??



miker
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: pt lut 15, 2008 14:12
Lokalizacja: krk www.mtk-klub.pl

Post autor: miker » pn maja 18, 2009 11:35

panowie ja mam takie pytanie czy zmieniajac silnik z 1.6 75 ps na 1.8 abs trzeba zmieniac komputer czy moze zostac ten stary ??


www.mtk-klub.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości