VW Bora 1.6 16v SWAP na 1.8t

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

shuman
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: wt wrz 02, 2008 02:00
Lokalizacja: Poznań

VW Bora 1.6 16v SWAP na 1.8t

Post autor: shuman » pt kwie 24, 2009 17:22

Jestem posiadaczem VW Bora 1.6 16V AZD z 2001 roku z sekwencyjną instalacją gazową Elpigaz Stella [bodajże IV generacja] i bardzo poważnie zastanawiam się nad swapem na 1.8t. No i teraz pojawia się parę pytań...

1. Silniki z jakich samochodów mogę brać pod uwagę? z VW i Skody? Audi również?
2. Czy warto szukać jakiegoś konkretnego modelu silnika?
3. Czy warto szukać samego silnika np na aledrogo, czy jednak zdecydowanie lepiej poszukać dawcy i powyciągać z niego to co może się przydać, a resztę posprzedawać?
4. Czy po przełożeniu silnika będę mógł wykorzystać już zamontowaną w samochodzie instalację lpg?
5. Jeżeli zakupiłbym sam silnik, to jakie elementy musiałbym jeszcze powymieniać?

Ogółem samochodu nie chciałbym się pozbywać ze względu na jego stan oraz dosyć duże wyposażenie [fotochromowe lusterko, czujnik deszczu, climatronic, skórzane dodatki itd itp]. 1.8t ze względu na spalanie zbliżone do tego, które oferuje mi obecny silnik... z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi ;)

PS. Silniki TDI też by mnie interesowały, ale z tym chyba jest zdecydowanie więcej zachodu jeżeli chodzi o swap? Może zaznaczę, że i tak nie będę tego sam przekładał :)
Ostatnio zmieniony pt kwie 24, 2009 17:32 przez shuman, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Miłek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 131
Rejestracja: wt lip 10, 2007 16:17
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: Miłek » pt kwie 24, 2009 23:08

ad1 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=210789&start=15 tutaj wymieniłem

ad2 zależy co będziesz z nim robił

ad3 jeśli chodzi o swapy do innej budy, całość: ale mk4-->mk4 bedzie łatwiej ale tez to łatwiej mieć wszystko pod ręką

ad4 raczej nie

ad5 zbyt dużo, nie opłaca sie kupować samego silnika


MK4 GTI 1.8 20vT - JEST
Mk3 GTI-Edition 1.8 20vT - BYŁO
Mk3 Gti 2.0 8v - BYŁO
Mk3 GL 1.6 8v -BYŁO

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » ndz kwie 26, 2009 20:55

Instalacja gazowa będzie pasować jeśli jej wydajność jest wystarczająca dla mocy jaką oferuje 1,8T. Gdyby nie pasowała to trzeba będzie wymienić wtryskiwacze, dysze, reduktor i zestroić wszystko na nowym silniku.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości