Porting Głowicy

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
slonik98
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 548
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 19:54
Lokalizacja: Rogoźnik
Kontakt:

Post autor: slonik98 » czw kwie 23, 2009 16:55

dobry temat ale mało konkretów od znawców tematu



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » czw kwie 23, 2009 22:17

slonik98 pisze:dobry temat ale mało konkretów od znawców tematu
Dodasz coś od siebie ????



Awatar użytkownika
slonik98
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 548
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 19:54
Lokalizacja: Rogoźnik
Kontakt:

Post autor: slonik98 » pt kwie 24, 2009 09:10

TAZ pisze:
slonik98 pisze:dobry temat ale mało konkretów od znawców tematu
Dodasz coś od siebie ????
Nie. Temat jest bardzo ciekawy. Wiele osób chciało by się wogóle dowiedzieć: czy warto, ile pracy to kosztuje, czy jakies firmy zajmują się takim czymś, jesli tak to jakie. I jakieś przyrost, których można się spodziewać. Jestem laikiem w tej kwesti jak większość i przydała by się osoba, która bo to wszystko rozwinęła. Napisała plusy, minusy etc. Pozdro



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » pt kwie 24, 2009 13:15

Im większe kanały tym lepsze napełnianie i opróżnianie w głowicy, a co za tym idzie większy moment i moc. Nie wolno przecholować i należało by każdy kanał zrobić idealnie i o tej samej pojemności. Różne napełniania i opróżniania tylko pogorszyć mogą cały efekt. Z firm, które robią głowice to 2B czyli nasz forumowy Voj2s i Borys. Robi ktoś jeszcze profesjonalnie ????



heros
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: czw maja 14, 2009 22:30
Lokalizacja: z domu

Post autor: heros » pt maja 22, 2009 13:37

Kto robi Porting głowicy z silnika 2E, i co sie tam wymienia bo jak bym dał gdzieś to że by mi kitu nie wciśli?

planowanie głowicy, nowe zawory gumki prowadnice nie wiem czy gniazda też?, i wyszkifowanie kanałów dolotowych i to chyba wszystko? w takim razie czy kanały w kolektor też sie robi pod tą głowice czyli zwiększa kanały,

jaka cena jest takiego talkiego portingu z kolektorem ssącym, i czy robi to ktoś w kujawsko pomorskim?
może być info na PW i co dokładnie wchodzi w skład i jaka cena
czy jeśli silnik jest też napędzany gazem czy będzie on chodził po takim zabiegu?



Awatar użytkownika
marol_10
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: pt sty 23, 2009 21:01
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: marol_10 » śr maja 27, 2009 17:21

Witam!
Co myślicie o Śwątku, mozna mu powierzyc porting mojej głowicy??? chodzi o ABF-a i przy okazji bym zprawdził jej stan, czy są wporządku prowadnice, zawory itd. A moze polecacie kogos innego.
A jeszcze znalazłem na racingforum takiego Pana voj2s, ale nie moge znaleść namiarów do niego, chyba jest z Krakowa, może wiecie jak sie skontaktować???
Widziałem jego głowice po odróce wygląda bardzoe dobrze.
Ostatnio zmieniony śr maja 27, 2009 18:34 przez marol_10, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
LCQ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 491
Rejestracja: sob sty 27, 2007 08:08
Lokalizacja: z kutego tłoka...

Post autor: LCQ » śr maja 27, 2009 19:24

nie wiem jak robi to świątek, ale Wojtek voj2s robi to profi, jak go znaleść? jest na tym forum, napisz PW


Była zmodzona ibiza 2e, był swap na ABF, było modzenie ABFa,doszły Schricki 2x268, wywalone na rzecz 276/276, teraz czas na:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=261294
ale to mało więc ;)

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » śr maja 27, 2009 22:51




Awatar użytkownika
marol_10
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: pt sty 23, 2009 21:01
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: marol_10 » czw maja 28, 2009 15:58

Wielkie dzięki Panowie :pub:
Ostatnio zmieniony ndz cze 07, 2009 16:32 przez marol_10, łącznie zmieniany 3 razy.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=219213

bruczyk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: ndz gru 23, 2007 01:20
Lokalizacja: Katowice

Post autor: bruczyk » pn paź 19, 2009 01:05

witam. mam pytanko zwiazane z portingiem glowic ale konkretniej z powiekszaniem komor spalania.

u mnie w glowicy jest owalna komora spalania, jest sporo mniejsza niz srednica tloka.

i mam takie pytanko czy powiekszenie jej do srednicy tloka da cos oprocz obnizenia stopnia sprezania??
Ostatnio zmieniony pn paź 19, 2009 01:09 przez bruczyk, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » pn paź 19, 2009 01:26

bruczyk pisze:mam takie pytanko czy powiekszenie jej do srednicy tloka da cos oprocz obnizenia stopnia sprezania??
weź pod uwage, ze to zmniejszy i to znacznie zawirowanie mieszanki, reszta to przemyśleń własnych :bigok:



bruczyk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: ndz gru 23, 2007 01:20
Lokalizacja: Katowice

Post autor: bruczyk » pn paź 19, 2009 01:36

mniejsze zawirowanie mieszanki gorsze spalanie.

to idac dalej tym tematem po odprezeniu silnika czy to wieksza uszczelka czy tlokami odprezajacymi (kutymi) zmniejszamy zawirowanie??

i w momencie montazu turbosprezarki zawirowanie jest polepszone poprzez wymuszone napelnienie komor spalania.

dobrze kminie??
Ostatnio zmieniony pn paź 19, 2009 01:41 przez bruczyk, łącznie zmieniany 2 razy.



Jedras1991
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: śr wrz 23, 2009 23:45
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Jedras1991 » pn gru 07, 2009 17:33

Zwiększenie komory spalania redukuje CR.

Polerowanie kolektora ssącego jest jak chromowanie wspornika deski rozdzielczej, ale wydechowego redukuje osadzanie się nagaru a co za tym idzie zapychanie wydechu.

Co do portingu to w każdym silniku trochę inaczej to wygląda, np u mnie w g40 zawory chowają się w głowicę (w zwykłym 1.3 CR9,5 nie 8,5 jak tu, wystają), jest to chyba patent na odprężenie więc mimo deczko większego wychyłu zaworu nie daje to dużo gdyż powierzchnie ogranicza próg wokół zaworu i tu będzie planowanie 1-1,5mm.

Poza tym jak np w garbach komora jest dość głęboka i tam się też wybiera dookoła zaworów żeby poprawić napełnianie. Należy pamiętać że takie podbieranie materiału zwiększa pojemność komory spalania.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości