MK4 1,6 16v z 2002 zwiekszenie mocy slinika

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

houdini1506
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr gru 28, 2005 03:08
Lokalizacja: Radom

MK4 1,6 16v z 2002 zwiekszenie mocy slinika

Post autor: houdini1506 » śr gru 28, 2005 03:19

Witam. Jak w temacie, chcialbym zwiekszyc moc silnika. naczytalem sie na forum i niestety nic nie znalazlem jak to zrobic. sa posty pytajace o to, ale Wasze odpowiedzi mowie jedynie - "nie zakladaj tego, nie rob tego, to ci nic nie da itd..."

moje zalozenia to przyrost mocy o jakies 10%.

z tego co czytam to filtr stozkowy sie nie nadaje:)
tlumiki koncowe tez nie...
strumienice .. rozne wypowiedzi ale tez nic nie daja, albo daja
jakies pseudo chipy na allegro za 10 zl tez nic nie daja, albo daja ale silnik jezdzi w jakims awaryjnym trybie.. co podejzewam szkodzi mu pewnie??
swiece.. tez nic

to co mam zrobic??
co przerobic... czy w ogole moge cos zrobic .

prosze o podpowiedz



Awatar użytkownika
ygd
Prezes vwgolf.pl
Prezes vwgolf.pl
Posty: 1832
Rejestracja: pn sie 16, 2004 23:47
Lokalizacja: Siedlce
Auto: Audi S3
Silnik: AFN
Kontakt:

Post autor: ygd » śr gru 28, 2005 12:37

Wszystko jest kwestią tego - jakie są twoje oczekiwania i ile chcesz w to zainwestować...
Można zrobić kolektor wydechowy, wstawić wałki, potem chipsa, ale na pewno to nie da jakiś oszałamiających rezultatów, a poza tym będzie kosztowało sporo... pewno za niewiele więcej można by zrobić swapa na coś mocniejszego...


VW Klub Polska #106
Golf MK4 `99 1.6
Audi S3 8L '01

Awatar użytkownika
ml2210
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 576
Rejestracja: wt lut 01, 2005 10:50
Lokalizacja: Koniec Polski
Kontakt:

Re: MK4 1,6 16v z 2002 zwiekszenie mocy slinika

Post autor: ml2210 » śr gru 28, 2005 15:49

houdini1506 pisze:Witam. Jak w temacie, chcialbym zwiekszyc moc silnika. naczytalem sie na forum i niestety nic nie znalazlem jak to zrobic. sa posty pytajace o to, ale Wasze odpowiedzi mowie jedynie - "nie zakladaj tego, nie rob tego, to ci nic nie da itd..."

moje zalozenia to przyrost mocy o jakies 10%.

z tego co czytam to filtr stozkowy sie nie nadaje:)
tlumiki koncowe tez nie...
strumienice .. rozne wypowiedzi ale tez nic nie daja, albo daja
jakies pseudo chipy na allegro za 10 zl tez nic nie daja, albo daja ale silnik jezdzi w jakims awaryjnym trybie.. co podejzewam szkodzi mu pewnie??
swiece.. tez nic

to co mam zrobic??
co przerobic... czy w ogole moge cos zrobic .

prosze o podpowiedz
Zrozum z rzeczy jakie wymieniłeś to wszystkie to są jakieś półśrodki.
Owszem coś zmieniają, ale praktycznie tylko w naszej głowie.
Taki tłumik koncowy owszem dodaje ale nie mocy tylko decybeli.
świece, strumienice itd... zmienią ci jedynie saoocene i poprawią humor.
Taki "chip" a chodzi ci pewnie o rezystorek z allegro, to owszem zwieksza, ale spalanie, bo auto chodzi na ssaniu i nic poza tym.
Tuning mechaniczny i tu podkreśle że chodzi mi o praktyczny, efektywny i miarodajny tyning mechaniczny silnika jest poprostu drogi.
To droga zabawa, a każde pseudo zabawki to moim zdaniem poprostu oszustwo,
to poprostu wymysł kogoś kto chce zarobić na naiwności ludzi i tyle.
Jak czytam w jakiejś gazecie o aucie super ztuningowanym, co wygląda jak bolid F1 i nawet może się podobać,
a w momęcie gdy dotrę do opisu modyfikacji silnika i tam czytam:
"sportowe świece, magnetyzery, strumiennica, itd itd..." to nie wiem czy śmiać sie czy płakać.
A dodajac do tego wszystkiego że takie auto nie było nigdy na hamowni, ani przed, ani po modyfikacji,
a w tekście pada sakramentalne stwierdzenie "moc szacowana jest na około ..."to normalnie mało się nie posikam ze śmiechu,
ale zaraz potem przychodzi refleksja i zaczynam się zastanawiać,
czy te nasze społeczeństwo jest naprawdę takie głupie??? :panna:

Wracajac do pytania, to nasz YGD, jak zwykle ma rację.
ygd pisze:kolektor wydechowy, wstawić wałki, potem chipsa
z tym że:
- kolektor równoodległościowy i koniecznie liczony, ewentualnie dedykowany,
- wałki, ciężko jest coś dobrać i są troszkę drogie ale chyba warto,
- ja jeszcze bym dodał dokładne spasowanie uszczelek przy kolektorach i obróbkę głowicy,
- może też luźniejszy wydech,
- no i zmiana elektroniki, ale koniecznie na koniec, już po dokonanych innych modyfikacjach,
Można kupić gotowy procesor ze zmienionym programem, ale może się okazać ze nie zagra razem z modyfikacjami jakie są zrobione w silniku.
Jak to ma miejsce np. przy zakupie KIT-ów Turbo czy Kompresor,
przeważnie dodany do nich chip ze zmienionymi mapami, który trzeba wlutować do ECU,
można sobie za przeproszeniem w d.... wsadzić, bo i tak się okazuje że to wszystko nie gra tak jak powinno, jak to oznajmiał producent KIT-u i na koniec i tak trzeba udać sie na hamownie i stroić na bierząco.
Dlatego uważam że najbardziej efektywne jest strojenie na hamowni.

Myślę ze takie mody mogą przynieść nawet bardziej niż satysfakcjonujące efekty.
Nawet do 30%, w zależności od silnika.
Zwłaszcza w nowych konstrukcjach silników w których producent celowo zaniża osiagi,
zapychając wydech czy też przy uzyciu nieobtymalnych map w chipsecie.
Wiadomo: ekologia, normy prawne czy indywidualna polityka firmy.
Sam fakt występowania nowych, dokładnie takich samych!!! silników, o różnej mocy fabrycznej, mówi sam za siebie.

Ps.
Sorki za może troszke przydługą wypowiedź, ale pytajacy sam stwierdził ze nie znalazł nic konkretnego.
Pozdrawiam.

[ Dodano: Sro Gru 28, 2005 14:53 ]
Ps2.
houdini1506, no chyba że obchodzi cię przyrost mocy wiekszy niż nawet 30%.
Ale wtedy, ......., hmmm to już zupełnie inna bajka.


www.mlautobroker.pl
-----Profesjonalny Broker Samochodowy-----

Awatar użytkownika
Mrozio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: pn lis 29, 2004 19:49
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Mrozio » pn sty 02, 2006 10:48

W silniku 1.6 16V jest ponoc zwezka w dolocie jej usuniecie wg. uzytkownikow forum leona daje +- 15 KM. Wiecej na:
http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?t=778
http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?t=2457

...to tak odnosnie przyrostow ponizej 30% -w sumie kosmetyka.
ml2210 napisal wszystko w temacie mozliwosci zwiekszania mocy w silniku...


TKD WTF

houdini1506
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr gru 28, 2005 03:08
Lokalizacja: Radom

Post autor: houdini1506 » wt sty 03, 2006 19:25

dzieki wielkie... a sie oczytalem o tym dolocie .....
i rzeczywiscie wykresy potwierdzaja takie przyrosty... wybieram sie do poznania



Awatar użytkownika
Mrozio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: pn lis 29, 2004 19:49
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Mrozio » wt sty 03, 2006 19:43

Prosze bardzo...
Niemcy wprowadzajac zwezke zafundowali uzytkownikom 1.6 16v poprawe humoru w postaci 10-15 koni po jej usunieciu-fajnie.Szkoda ze 1.6 8v 101 KM tak nie ma :(
115 koni spowoduje poprawe przyspieszenia mk4 do 100km/h o ok. 0,5 [s]
Zycze powodzenia.Pozdrawiam


TKD WTF

maverick-g

Post autor: maverick-g » wt sty 10, 2006 03:04

no wlasnie hehe ja jednak rezygnuje bo u mnie przy 1,6 8V to padaka /// noi ten automat...



Awatar użytkownika
Mrozio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 171
Rejestracja: pn lis 29, 2004 19:49
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Mrozio » śr sty 11, 2006 15:58

W 1.6 8V ponoc szybko leca przeplywomierze przy dolocie ze stozkiem.Efekt w 'mocy' mizerny + mozliwosc zabrudzenia przepustnicy i uszkodzenia przeplywki.
...ja tam wlasnie u siebie tak zrobie a co ! :cool: niech gra muzyka .... stozka :majkel:


TKD WTF

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości