Czy zmiana komputera (ECU) =większa moc ? w MK2 silnik 1P
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Czy zmiana komputera (ECU) =większa moc ? w MK2 silnik 1P
Witam
mam silnik 1.8 symbol 1P 98 koni ,digifant porównując parametry silnika z silnikami PF i PB to są takie same a mimo to różnią się mocą Pf ma 107 a Pb 112 koni skąd się to bierze?
i czy jak założę komputer z GTi to mój silnik nabierze mocy ?
Pytam ponieważ słyszałem że to możliwe a ponadto będzie mniejsze spalanie .
Co fachowcy na to ?
Pozdrawiam
Max
mam silnik 1.8 symbol 1P 98 koni ,digifant porównując parametry silnika z silnikami PF i PB to są takie same a mimo to różnią się mocą Pf ma 107 a Pb 112 koni skąd się to bierze?
i czy jak założę komputer z GTi to mój silnik nabierze mocy ?
Pytam ponieważ słyszałem że to możliwe a ponadto będzie mniejsze spalanie .
Co fachowcy na to ?
Pozdrawiam
Max
- Borys
- V.I.P.
- Posty: 3319
- Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
- Lokalizacja: KOLONIA
- Auto: VR6T
- Kontakt:
Re: Czy zmiana komputera (ECU) =większa moc ? w MK2 silnik 1
w wiekszosci przypadow wystarczy zmienic sam eprom z programen z PF, nie trzeba zmieniać ecu. Zapytaj GTO, on ma w swoich zbiorach rózne softy nawet jakies chipsy,max73 pisze:Witam
mam silnik 1.8 symbol 1P 98 koni ,digifant porównując parametry silnika z silnikami PF i PB to są takie same a mimo to różnią się mocą Pf ma 107 a Pb 112 koni skąd się to bierze?
i czy jak założę komputer z GTi to mój silnik nabierze mocy ?
Pytam ponieważ słyszałem że to możliwe a ponadto będzie mniejsze spalanie .
Co fachowcy na to ?
Pozdrawiam
Max
www.vrservice.pl
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 969
- Rejestracja: śr sty 17, 2007 23:16
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Czy zmiana komputera (ECU) =większa moc ? w MK2 silnik 1
nie jestem pewien na 100% ale Pb 112PS jest bez katalizatora a Pf ma katalizator ale nie wiem czy tylko tym się różnią....max73 pisze:Witam
mam silnik 1.8 symbol 1P 98 koni ,digifant porównując parametry silnika z silnikami PF i PB to są takie same a mimo to różnią się mocą Pf ma 107 a Pb 112 koni skąd się to bierze?
i czy jak założę komputer z GTi to mój silnik nabierze mocy ?
Pytam ponieważ słyszałem że to możliwe a ponadto będzie mniejsze spalanie .
Co fachowcy na to ?
Pozdrawiam
Max
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
Mialem silnik 1P w swoim syncro. Najpierw podmienilem sterownik z PFa. Nie odczulem absolutnie zadnej roznicy. Po tym tescie jeste gotow zryzykowac stwierdzenie ze te sterownk są takie same.
W kolejnym kroku wstawiłem sterownik z PB. Nie odczulem zadnej znaczacej roznicy, moze delikatnie lepiej sie wkrecał w gornych partiach obrotow (ale nie wiem czy to nie bylo subiektywne odczucie)
Potem przebudowalem uklad wydechowy na taki z GTI (wstawilem kolektor wydechowy od PF i przerobilem portki od GTI tak zeby pasowaly do syncro) Dopiero wtedy poczulem wyrazna roznice w mocy. Auto zaczelo sie lepiej wkrecac i bylo wyraznie zwawsze.
Reasumujac wg. mnie roznica w mocach silnikow PF i 1P tkwi tylko i wylacznie w budowie ukladu wydechowego. Chcesz cos zyskac, zajmij sie wydechem.
W kolejnym kroku wstawiłem sterownik z PB. Nie odczulem zadnej znaczacej roznicy, moze delikatnie lepiej sie wkrecał w gornych partiach obrotow (ale nie wiem czy to nie bylo subiektywne odczucie)
Potem przebudowalem uklad wydechowy na taki z GTI (wstawilem kolektor wydechowy od PF i przerobilem portki od GTI tak zeby pasowaly do syncro) Dopiero wtedy poczulem wyrazna roznice w mocy. Auto zaczelo sie lepiej wkrecac i bylo wyraznie zwawsze.
Reasumujac wg. mnie roznica w mocach silnikow PF i 1P tkwi tylko i wylacznie w budowie ukladu wydechowego. Chcesz cos zyskac, zajmij sie wydechem.
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
ja mam silnik 2H i tez sie nad tym zastanawialem i musisz zmienic ECU i kolektor wydechowy na z PB!! silniki PB mialy KATA na 1000000000000000000%!! po zmianie samego ECU nie bedziesz widzial wiekszych jakis zmian!! prawei wcale a jak kata wyciagniesz i zmienisz ECU i Kolektor to jakies 116KM jak nie lepiej
Jadąc z prędkością 250km\h
To co jest przed Tobą
Jest już przeszłością
To co jest przed Tobą
Jest już przeszłością
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
dobrze ze nie jestes pewien bo sa PF bz kata i PB z katem i odwrotnie, nawet ETKA podaje nr kata do PB , oczym pisalem sporo razy przy takich okazjachMZiobro pisze:nie jestem pewien na 100% ale Pb 112PS jest bez katalizatora a Pf ma katalizator ale nie wiem czy tylko tym się różnią....
roznia sie systemem wtryskowym Pf ma listwe a pb mechaniczny rozdzielacz paliwa
dokłądnie , bugalon ma rightbugalon pisze:Nie pisz glupot kolego ok ? PB/PF/1P to ten sam system wtryskowy
[ Dodano: Pon Mar 24, 2008 15:44 ]
1p ma bojadże mniejsze zawory wydechowe, PB PG I PF maja 33 i 40 mm srednicy a 1p ma chyba takie jak w RP czyli mniejsze ale pewnosci nie mam
Ostatnio zmieniony pn mar 24, 2008 16:42 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
Ja osobiscie nie hamowalem auta. Nie moglem znaleźć hamowni 4x4 w okolicy a silnik 1P już dawno sprzedalemHan3s pisze:Może jaki odkop ? Wie ktoś coś dokładnie już na ten temat ? Sprawdził coś ? Jakieś wyniki oparte o rolki ?
Nie ma co wiele kombinować. Trzeba zapodać sterownik z PB i uklad wydechowy z mk1 GTI. Wtedy będzie 112 koni.
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Czy zmiana komputera (ECU) =większa moc ? w MK2 silnik 1P
Tym razem ja odkopie, pytanie kieruje do bugalona możesz napisać jaką rure kolektora zastosowałeś ?
Piszesz o że wstawiłeś kolektor od GTI PF a ma on całkiem inny kształt, od silnika wychodzą dwie rury i łączą się w jedną, w syncro jest na odwrót (od silnika wychodzi jedna rura i rozchodzi się na dwie.
Możesz to uściślić o ile jeszcze pamiętasz? katalizator całkiem pominełeś?
Proszę o odpowiedz.
Piszesz o że wstawiłeś kolektor od GTI PF a ma on całkiem inny kształt, od silnika wychodzą dwie rury i łączą się w jedną, w syncro jest na odwrót (od silnika wychodzi jedna rura i rozchodzi się na dwie.
Możesz to uściślić o ile jeszcze pamiętasz? katalizator całkiem pominełeś?
Proszę o odpowiedz.
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
Czy zmiana komputera (ECU) =większa moc ? w MK2 silnik 1P
Kupilem kolektor wydechowy z pb a do tego "portki" z passata g60 syncro. W portkach wycialem elastometr a dwururkę podciąłem i pospawałem tak żeby zmiescila sie miedzy walem a nadwoziem.
Komplet fotek masz tutaj:
http://bugalon.vwgolf.pl/syncro_pliki/stage_3.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Komplet fotek masz tutaj:
http://bugalon.vwgolf.pl/syncro_pliki/stage_3.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości