Czy zmiana komputera (ECU) =większa moc ? w MK2 silnik 1P

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
max73
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: sob gru 25, 2004 23:23
Lokalizacja: KATOWICE

Czy zmiana komputera (ECU) =większa moc ? w MK2 silnik 1P

Post autor: max73 » czw sty 03, 2008 11:17

Witam
mam silnik 1.8 symbol 1P 98 koni ,digifant porównując parametry silnika z silnikami PF i PB to są takie same a mimo to różnią się mocą Pf ma 107 a Pb 112 koni skąd się to bierze?
i czy jak założę komputer z GTi to mój silnik nabierze mocy ?
Pytam ponieważ słyszałem że to możliwe a ponadto będzie mniejsze spalanie .
Co fachowcy na to ?
Pozdrawiam
Max



Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Re: Czy zmiana komputera (ECU) =większa moc ? w MK2 silnik 1

Post autor: Borys » czw sty 03, 2008 12:46

max73 pisze:Witam
mam silnik 1.8 symbol 1P 98 koni ,digifant porównując parametry silnika z silnikami PF i PB to są takie same a mimo to różnią się mocą Pf ma 107 a Pb 112 koni skąd się to bierze?
i czy jak założę komputer z GTi to mój silnik nabierze mocy ?
Pytam ponieważ słyszałem że to możliwe a ponadto będzie mniejsze spalanie .
Co fachowcy na to ?
Pozdrawiam
Max
w wiekszosci przypadow wystarczy zmienic sam eprom z programen z PF, nie trzeba zmieniać ecu. Zapytaj GTO, on ma w swoich zbiorach rózne softy nawet jakies chipsy,


www.vrservice.pl

MZiobro
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 969
Rejestracja: śr sty 17, 2007 23:16
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Czy zmiana komputera (ECU) =większa moc ? w MK2 silnik 1

Post autor: MZiobro » pt sty 04, 2008 08:40

max73 pisze:Witam
mam silnik 1.8 symbol 1P 98 koni ,digifant porównując parametry silnika z silnikami PF i PB to są takie same a mimo to różnią się mocą Pf ma 107 a Pb 112 koni skąd się to bierze?
i czy jak założę komputer z GTi to mój silnik nabierze mocy ?
Pytam ponieważ słyszałem że to możliwe a ponadto będzie mniejsze spalanie .
Co fachowcy na to ?
Pozdrawiam
Max
nie jestem pewien na 100% ale Pb 112PS jest bez katalizatora a Pf ma katalizator ale nie wiem czy tylko tym się różnią....



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » pt sty 04, 2008 15:52

Mialem silnik 1P w swoim syncro. Najpierw podmienilem sterownik z PFa. Nie odczulem absolutnie zadnej roznicy. Po tym tescie jeste gotow zryzykowac stwierdzenie ze te sterownk są takie same.

W kolejnym kroku wstawiłem sterownik z PB. Nie odczulem zadnej znaczacej roznicy, moze delikatnie lepiej sie wkrecał w gornych partiach obrotow (ale nie wiem czy to nie bylo subiektywne odczucie)

Potem przebudowalem uklad wydechowy na taki z GTI (wstawilem kolektor wydechowy od PF i przerobilem portki od GTI tak zeby pasowaly do syncro) Dopiero wtedy poczulem wyrazna roznice w mocy. Auto zaczelo sie lepiej wkrecac i bylo wyraznie zwawsze.

Reasumujac wg. mnie roznica w mocach silnikow PF i 1P tkwi tylko i wylacznie w budowie ukladu wydechowego. Chcesz cos zyskac, zajmij sie wydechem.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

golfir
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 735
Rejestracja: czw maja 26, 2005 16:54
Lokalizacja: Kluki

Post autor: golfir » ndz mar 23, 2008 11:08

roznia sie systemem wtryskowym Pf ma listwe a pb mechaniczny rozdzielacz paliwa



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » ndz mar 23, 2008 16:48

golfir pisze:roznia sie systemem wtryskowym Pf ma listwe a pb mechaniczny rozdzielacz paliwa
Nie pisz glupot kolego ok ? PB/PF/1P to ten sam system wtryskowy i w pełni zamienne sterowniki.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

PiCiA88
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 17:12
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: PiCiA88 » ndz mar 23, 2008 16:51

ja mam silnik 2H i tez sie nad tym zastanawialem i musisz zmienic ECU i kolektor wydechowy na z PB!! silniki PB mialy KATA :D na 1000000000000000000%!! po zmianie samego ECU nie bedziesz widzial wiekszych jakis zmian!! prawei wcale a jak kata wyciagniesz i zmienisz ECU i Kolektor to jakies 116KM :D jak nie lepiej


Jadąc z prędkością 250km\h
To co jest przed Tobą
Jest już przeszłością

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pn mar 24, 2008 16:42

MZiobro pisze:nie jestem pewien na 100% ale Pb 112PS jest bez katalizatora a Pf ma katalizator ale nie wiem czy tylko tym się różnią....
dobrze ze nie jestes pewien bo sa PF bz kata i PB z katem i odwrotnie, nawet ETKA podaje nr kata do PB , oczym pisalem sporo razy przy takich okazjach
roznia sie systemem wtryskowym Pf ma listwe a pb mechaniczny rozdzielacz paliwa
bugalon pisze:Nie pisz glupot kolego ok ? PB/PF/1P to ten sam system wtryskowy
dokłądnie , bugalon ma right

[ Dodano: Pon Mar 24, 2008 15:44 ]
1p ma bojadże mniejsze zawory wydechowe, PB PG I PF maja 33 i 40 mm srednicy a 1p ma chyba takie jak w RP czyli mniejsze ale pewnosci nie mam
Ostatnio zmieniony pn mar 24, 2008 16:42 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



Han3s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 507
Rejestracja: pn kwie 21, 2008 20:58
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: Han3s » wt mar 10, 2009 12:24

Może jaki odkop ? Wie ktoś coś dokładnie już na ten temat ? Sprawdził coś ? Jakieś wyniki oparte o rolki ?


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=202293][size=167]
[color=blue]Moje MK1 Cabby[/color][/size][/url]

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » czw mar 12, 2009 14:26

Han3s pisze:Może jaki odkop ? Wie ktoś coś dokładnie już na ten temat ? Sprawdził coś ? Jakieś wyniki oparte o rolki ?
Ja osobiscie nie hamowalem auta. Nie moglem znaleźć hamowni 4x4 w okolicy a silnik 1P już dawno sprzedalem :)

Nie ma co wiele kombinować. Trzeba zapodać sterownik z PB i uklad wydechowy z mk1 GTI. Wtedy będzie 112 koni.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

mihau34
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 213
Rejestracja: ndz paź 26, 2014 19:46

Czy zmiana komputera (ECU) =większa moc ? w MK2 silnik 1P

Post autor: mihau34 » wt gru 01, 2015 22:14

Tym razem ja odkopie, pytanie kieruje do bugalona możesz napisać jaką rure kolektora zastosowałeś ?
Piszesz o że wstawiłeś kolektor od GTI PF a ma on całkiem inny kształt, od silnika wychodzą dwie rury i łączą się w jedną, w syncro jest na odwrót (od silnika wychodzi jedna rura i rozchodzi się na dwie.
Możesz to uściślić o ile jeszcze pamiętasz? katalizator całkiem pominełeś?
Proszę o odpowiedz.



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Czy zmiana komputera (ECU) =większa moc ? w MK2 silnik 1P

Post autor: bugalon » czw gru 10, 2015 00:26

Kupilem kolektor wydechowy z pb a do tego "portki" z passata g60 syncro. W portkach wycialem elastometr a dwururkę podciąłem i pospawałem tak żeby zmiescila sie miedzy walem a nadwoziem.

Komplet fotek masz tutaj:

http://bugalon.vwgolf.pl/syncro_pliki/stage_3.html" onclick="window.open(this.href);return false;


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości