Odelzania MK3

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
SulecK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 342
Rejestracja: ndz wrz 19, 2004 22:16
Lokalizacja: Slask
Kontakt:

Post autor: SulecK » sob gru 03, 2005 23:22

Co do wydechu mozna wymienic caly ciezki na aluminiowy - zyska sie z 10kg.
Reszta to tak jak napisales - bardzo dobrze ujete ;)



Awatar użytkownika
Dragon
Forum Master
Forum Master
Posty: 1001
Rejestracja: ndz kwie 17, 2005 21:33
Lokalizacja: Jordanów Śląski k. Wrocławia
Kontakt:

Post autor: Dragon » ndz gru 11, 2005 23:35

I nigdy nie mieć więcej jak 2 litry paliwa, to też balast :grin:


Wyślij głupka po flaszkę, to przyniesie jedną...
Wyślij kobietę po piwo to też przyniesie jedno...
Piąty bieg wrzucony...............................................

Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Post autor: zielu » pn gru 12, 2005 02:43

daj znac jak to wszystko porpawiło Twoje osiagi


Obrazek

Awatar użytkownika
SulecK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 342
Rejestracja: ndz wrz 19, 2004 22:16
Lokalizacja: Slask
Kontakt:

Post autor: SulecK » pn gru 12, 2005 17:25

Narazie wszystko stoi bo jest zimno a ja nie mam garazu ;/



Awatar użytkownika
Krzyś 16v
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 486
Rejestracja: śr paź 13, 2004 12:12
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Krzyś 16v » pn gru 12, 2005 18:09

Wydech to ze stalo kwasoodpornej cienkosciennej lekka i szyboko oddaje cieplo i sie nie przepali



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » pn gru 12, 2005 18:29

Krzyś 16v pisze:Wydech to ze stalo kwasoodpornej cienkosciennej lekka i szyboko oddaje cieplo i sie nie przepali
Miałem prawie cały z rurek 0,8mm ale strasznie odgłos przepuszczał i wyło w aucie przez podłoge, a nie z tłumika. Jedyny minus to trzy dodatkowe wieszaki.



Awatar użytkownika
Ralfii_VR
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 338
Rejestracja: wt lis 09, 2004 01:15
Lokalizacja: Rzeszow
Kontakt:

Post autor: Ralfii_VR » pn gru 12, 2005 19:41

Jesli jezdzisz na codzien autem to odelzenie bedzie kosztem komfortu.
moj Golfi to zabaweczka i odelzyłem juz troche, wiec u mnie
1) cala klima wyciagnieta, okolo 15kg
2) katalizator 10kg
3) wszystko co bylo w tylnych drzwiach(elektryczne szyby, wzmocnienia, boczki), około 5kg na strone, w sumie jakies 10kg
4) tylna klapa zastapiona odpowiednikim z laminatu + szyba pleksa, około 15 kg mniej
5) siedzenia zastapine na kubły, jakies 8kg łacznie
6) brak tylnej kanapy, jakies 12kg
7) 16" felgi zastapione na lzejsze 15" tez aluminiowe, 1.5kg na felge
8) boczne tylne szyby zastapione na plekse, nie wiem ile mniej ale z 2kg na strone powinno być conajmniej
9) brak radia i głosników, 3-4kg
10) troche niepotrzebnego metalu spod auta, 6-8kg
11) zdjete tunigowe spoilery i nakładki, jakies 5kg
12) odelzona przednia maska ze wzmocnienia, jakies 7kg

mysle ze bedzie w sumie do 100kg łacznie



Awatar użytkownika
Lukbro
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: pn maja 23, 2005 09:13
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Lukbro » pn gru 12, 2005 21:13

rafalvr6 pisze:2) katalizator 10kg
a co w jego miejsce? wspawales rure jakos na przelot czy jak ?


Mój ex-Parch : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=68377 ;-)

Awatar użytkownika
Ralfii_VR
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 338
Rejestracja: wt lis 09, 2004 01:15
Lokalizacja: Rzeszow
Kontakt:

Post autor: Ralfii_VR » pn gru 12, 2005 21:45

Lukbro pisze:
rafalvr6 pisze:2) katalizator 10kg
a co w jego miejsce? wspawales rure jakos na przelot czy jak ?
cały wydech z kolektorem miałem robiony pod wieksza moc, wiec nie jest to komleksowa przerobka, a wtym miejscu jest cos na kształt tłumika, ale nie jest to strumienica :grin:



Awatar użytkownika
SulecK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 342
Rejestracja: ndz wrz 19, 2004 22:16
Lokalizacja: Slask
Kontakt:

Post autor: SulecK » pn gru 12, 2005 23:21

rafalvr6 pisze:Jesli jezdzisz na codzien autem to odelzenie bedzie kosztem komfortu.
moj Golfi to zabaweczka i odelzyłem juz troche, wiec u mnie
1) cala klima wyciagnieta, okolo 15kg
2) katalizator 10kg
3) wszystko co bylo w tylnych drzwiach(elektryczne szyby, wzmocnienia, boczki), około 5kg na strone, w sumie jakies 10kg
4) tylna klapa zastapiona odpowiednikim z laminatu + szyba pleksa, około 15 kg mniej
5) siedzenia zastapine na kubły, jakies 8kg łacznie
6) brak tylnej kanapy, jakies 12kg
7) 16" felgi zastapione na lzejsze 15" tez aluminiowe, 1.5kg na felge
8) boczne tylne szyby zastapione na plekse, nie wiem ile mniej ale z 2kg na strone powinno być conajmniej
9) brak radia i głosników, 3-4kg
10) troche niepotrzebnego metalu spod auta, 6-8kg
11) zdjete tunigowe spoilery i nakładki, jakies 5kg
12) odelzona przednia maska ze wzmocnienia, jakies 7kg

mysle ze bedzie w sumie do 100kg łacznie
No niezle cos do tego darze :food: a jaka roznice odczules ? mierzyles to ?



Awatar użytkownika
Krzyś 16v
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 486
Rejestracja: śr paź 13, 2004 12:12
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Krzyś 16v » pn gru 12, 2005 23:30

hehehehhe 100kg wsadz 2 kolesi pojezdzij polowe dnia i wygon ich a poczyjesz ruznice :helm:



Awatar użytkownika
Lukbro
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 315
Rejestracja: pn maja 23, 2005 09:13
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Lukbro » pn gru 12, 2005 23:36

SulecK pisze:No niezle cos do tego darze

troche sie dziwie twoim zabiegą,
z 1.4 60KM nigdy nie zrobisz demona predkosci to wszyscy wiemy. nie lepiej sprzedac i kupic cos mocniejszego ? roznica kasowa na pewno nie wieksza niz twoje inwestycje i przerobki,
po za tym jesli porobisz takie dziwactwa z 1.4 to potem go nie sprzedaz bo kto kupi auto bez siedzen, wykladzin, wygluszen itd itp.
pomysl nad tym.
wydaje mi sie ze bedziesz bardzo zalowal zniszczenia auto, bo proba zejscia z wagi w przypadku 1.4 mija sie z celem.
taka jest moja opinia.
wiadomo warto wyjac rzeczy z bagaznika, koło zapasowe etc. ale to raczej wszystko.


Mój ex-Parch : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=68377 ;-)

Awatar użytkownika
Ralfii_VR
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 338
Rejestracja: wt lis 09, 2004 01:15
Lokalizacja: Rzeszow
Kontakt:

Post autor: Ralfii_VR » pn gru 12, 2005 23:54

SulecK pisze: No niezle cos do tego darze :food: a jaka roznice odczules ? mierzyles to ?
OCZYWISCIE, mysle ze jakies conajmniej 0,5s do 100km/h



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » wt gru 13, 2005 09:02

No to i ja dodam coś od siebie, znalazłem to na necie :


Jak wiadomo na osiagi znaczacy wplyw ma masa samochodu. Im lepszy stosunek masy do mocy tym auto lepiej bedzie przyspieszac. Im mniej auto wazy tym lepiej zachowuje sie na zakretach na rownej drodze. W poczatkowej fazie jest to jedna z najtanszych form przerabiania samochodu ktora moze przyniesc juz odczuwalne efekty. Niestety musimy liczyc sie z tym ze jak to zwykle bywa nie ma nic za darmo i pogorszy sie komfort jazdy (np. bedzie glosniej wewnatrz pojazdu). Na poczatek wystarczy powyjmowac z samochodu zbedne przedmioty :). A tak powaznie to mozna wyrzucic tylna kanape, wykladzine podlogowa, jesli jest niepotrzebny to fotel pasazera, wygluszenia, podsufitke, deske rozdzielcza, boczki tylne, wykladziny bagaznika, instalacje audio i wszelkie inne ustrojstwa ktore sluza wygodzie. Nie polecam wyrzucania tapicerki przednich drzwi, poniewaz nie wazy ona wiele (kawalek dykty i materialu) a znaczaco poprawiaja bezpieczenstwo w samochodzie ( w razie zderzenia lub dachowania chronia cialo przer ranami cietymi, ktore moze nam zadac gola blacha drzwi). Kolo zapasowe mozna wyjac calkowicie lub zastapic lekkim i malym kolem dojazdowym lub tak jak to jest w nowych samochodach specjalna pianka. Kolejnym krokiem moze byc wymiana przednich foteli na lekkie kubekowe, wymiana tylnich szyb na specjalne ze stopow, lub po prostu z pleksiglasu. Najbardziej kosztownym zabiegiem w odciazaniu auta jest zastosowanie zamiennikow karoserii wykonanych z lekkich materialow (np. tylna klapa, drzwi pasazera, maska, blotniki). Nie nalezy natomiast stosowac zabiegow typu wycinanie wzmocnien z drzwi lub innych cudow poniewaz nigdy nie wiadomo czy wlasnie te wzmocnienia sie nam nie przydadza.

Kolejna sprawa jest rozlozenie masy w samochodzie co ma znaczacy wplyw na zachowanie sie pojazdu na drodze w zakretach. Nasze Vw maja silnik z przodu wiec sila rzeczy przod samochodu jest bardziej obciazony niz tyl. idealnie byloby gdyby masa byla rozlozona na wszystkie kola w rownym stopniu. Wiadomo ze silnika przeniesc sie nie da, ale mozna przeniesc np. akumulator, zbiorniczek spryskiwacza i inne urzadzienia ktorych obecnosc przy silniku nie jest konieczna. Aby sily dzialajace na samochod na zakretach byly jak najmniejsze trzeba by jeszcze obnizyc srodek ciezkosci. Dlatego dodatkowe i niezbedne urzadzenia takie jak np. gasnica montujemy tak nisko ziemi jak tylko sie da, czyli np. na podlodze za siedzieniami. Podobnie fotele kubelkowe kierowcy i pasazera nie montuje sie na dlugich mocowaniach. Montujac sprezyny zawieszenia, ktore zbliza nam do ziemi cale auto, obnizymy srodek ciezkosci, utwardzajac przy tym zawieszenie.

Podsumowujac: odciazajac samochod mozemy uzyskac odczuwalna poprawe osiagow (wazne np. w wyscigach na 400m) i trakcji samochodu na rownej drodze (np. KJS-y lub wyscigi plaskie), natomiast odczuwalnie takze stracimy na komforcie jazdy (ekstremalnie odciazone auto nie nadaje sie raczej do jazdy na codzien), oraz na dziurach auto nie bedzie sie tak trzymalo drogi jak ciezkie na seryjnym zawieszeniu. Wybor nalezy do Was i do tego na co pozwala regulamin zawodow w ktorych zamierzacie startowac, ale nie wolno robic nic, co mialoby oslabic bezpieczenstwo w samochodzie (wyrzucanie gasnicy, pasow bezpieczenstwa, wycinanie wzmocnien karoserii).



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 66 gości