zespół napedowy 1.8 GTi do MK1

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Daytona
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: śr cze 27, 2007 00:29
Lokalizacja: Warszawa

zespół napedowy 1.8 GTi do MK1

Post autor: Daytona » sob sty 10, 2009 02:09

Czy ma ktoś doświadczenie w montażu silnika 1.8 GTi 8v MK2 w karoserii MK1? Głównie chodzi mi o łapy i poduszki, a także zwrotnice i półosie. Nadwozie, którym dysponuję, współpracowało z silnikiem 1.5, a więc mocowania symetryczne na podłużnicach. Za cenne podpowiedzi z góry dziękuje.



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » sob sty 10, 2009 10:02

Zestaw poliuretanu prothane załatwi wahania silnika. Przecież budową te silniki się nie różniły, a poduszki przekładasz z jednego do drugiego. Półosie zostaw z MK1 nie zrobisz im raczej krzywdy. Sam długo śmigałem na przegubach z silnika 1,5 i z czasem się wyrabiały, ale za ich żywota zakatowałem kilka skrzyń. Co do hamulców to dobre tarcze 239mm na wentylu o ile masz zaciski VW2 dadzą radę.



Awatar użytkownika
dan_25
Forum Master
Forum Master
Posty: 1161
Rejestracja: ndz lut 24, 2008 18:54
Lokalizacja: Woźniki [ SLU ]
Kontakt:

Post autor: dan_25 » ndz sty 11, 2009 09:13

Dokładnie jak kolega napisał sam miałem zostawione przeguby z 1,5 ostro butowałem i dają rade bez problemu a skrzynia też mi się posypała :grin: co do mocowań silnika to Plug& Play przekładasz wszystkie łapy z 1,5 tylko jeśli dobrze pamiętam to przy blaszanej obudowie rozrządu trzeba taką blaszkę wywalić żeby łapa z MKI ładnie pasowała ale to będziesz widział przy zakładaniu a to zajmuje ok 2 min roboty :grin: no i wybierak do biegów trza troszku przerobić :jezor:


MK III >> mój zielony dupoVWóz :hmm:
viewtopic.php?f=88&t=199091" onclick="window.open(this.href);return false;

MK I >> moja nowa zabawka :satan:
viewtopic.php?p=3387489#3387489" onclick="window.open(this.href);return false;

Daytona
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: śr cze 27, 2007 00:29
Lokalizacja: Warszawa

silnik c.d.

Post autor: Daytona » ndz sty 11, 2009 23:13

Dziękuję wstępnie za porady. Ale problem jednak jest. Kupiłem Golfa w stanie perfekt tzn karoseria stan fabryczny. Reszta.. w worku. Ktoś rozebrał, bo miał pomysł na projekt. I się poddał. W dokumentach auto ma 1,5. Jednak chyba nie jest to prawda. Gdyby tak było, to faktycznie tak jak piszecie, silnik pasowałby bez większych zmian. Jest inaczej - na podłużnicach, po lewej i prawej stronie widać mocowania do poduszek skrzyni i silnika. Są dokładnie na wprost siebie. Tak więc przynajmniej to na prawej nie będzie pasowało do silnika 1,8 GTi. Co Wy na to?:) Z twardością poduszek radzę sobie bez problemu. Robimy poduszki do sportu.



Awatar użytkownika
dan_25
Forum Master
Forum Master
Posty: 1161
Rejestracja: ndz lut 24, 2008 18:54
Lokalizacja: Woźniki [ SLU ]
Kontakt:

Post autor: dan_25 » ndz sty 11, 2009 23:45

Można to bez problemowo przespawać tylko trzeba by na szrocie poszukać MKI 1,5 /1,6 zrobić dokładne pomiary i wyciąć sobie mocowanie z kawałkiem podłużnicy przyłożyć do swojej podłużnicy jak będzie dobrze dolegać to już powinno być mniej więcej w dobrym miejscu ale potwierdzić to wykonanymi pomiarami i obspawać porządnie do okoła :grin:
przy takim wykonaniu mocowanie będzie wspawane ok 2-3mm w stronę komory silnika ale jest tam spora regulacja to myślę że problemu nie będzie :hmm:

pozdro :smoke:


MK III >> mój zielony dupoVWóz :hmm:
viewtopic.php?f=88&t=199091" onclick="window.open(this.href);return false;

MK I >> moja nowa zabawka :satan:
viewtopic.php?p=3387489#3387489" onclick="window.open(this.href);return false;

Daytona
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: śr cze 27, 2007 00:29
Lokalizacja: Warszawa

Silnik c.d.

Post autor: Daytona » pn sty 12, 2009 00:28

A co z pozostałymi mocowaniami? Prawe tak właśnie mam zamiar przenieść :)



Awatar użytkownika
dan_25
Forum Master
Forum Master
Posty: 1161
Rejestracja: ndz lut 24, 2008 18:54
Lokalizacja: Woźniki [ SLU ]
Kontakt:

Post autor: dan_25 » pn sty 12, 2009 08:24

Reszta mocowań pasuje idealnie tylko będziesz musiał łapę od strony akumulatora załatwić sobie od MKI ze skrzynią 5 lub ze sirocco GT II ja właśnie z tego na szrocie wytargałem :hmm:

pozdro :smoke:


MK III >> mój zielony dupoVWóz :hmm:
viewtopic.php?f=88&t=199091" onclick="window.open(this.href);return false;

MK I >> moja nowa zabawka :satan:
viewtopic.php?p=3387489#3387489" onclick="window.open(this.href);return false;

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Re: zespół napedowy 1.8 GTi do MK1

Post autor: bugalon » pn sty 12, 2009 10:16

Daytona pisze:Czy ma ktoś doświadczenie w montażu silnika 1.8 GTi 8v MK2 w karoserii MK1? Głównie chodzi mi o łapy i poduszki, a także zwrotnice i półosie. Nadwozie, którym dysponuję, współpracowało z silnikiem 1.5, a więc mocowania symetryczne na podłużnicach. Za cenne podpowiedzi z góry dziękuje.
1. Łapy i poduszki wszystkie pasują idealnie od silnika 1,5/1,6 z 5 biegową skrzynią biegów
2. Półosie muszą zostać z mk1 (z mk2 są za długie).
3. Zwrotnice będziesz mógł dać z mk2 ale zdecydowanie odradzam bo zmienia się kąt przesunięcia sworznia i auto traci prowadzenie. Jeśli już chcesz zmieniać, to na zwrotnice ze scirocco 16V
4. Jeśli silnik był wcześniej gaznikowy to trzeba jeszcze wymienić bak paliwa + pompa oczywiscie (bak z mk1 GTI albo ze scirocco)


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
dan_25
Forum Master
Forum Master
Posty: 1161
Rejestracja: ndz lut 24, 2008 18:54
Lokalizacja: Woźniki [ SLU ]
Kontakt:

Post autor: dan_25 » pn sty 12, 2009 14:39

Bak pasuje również od MKI diesel [taki sam jak GTI] a diesla to na większości szrotów spotkasz :grin: tylko trza go porządnie wyczyścić :crazy:
Jak masz te mocowania naprzeciw siebie to tam siedział 1,1 lub 1,3 a w związku z tum całe przewody od baku do wymiany na śr. 8mm bo teraz masz 6mm

pozdro :okej:


MK III >> mój zielony dupoVWóz :hmm:
viewtopic.php?f=88&t=199091" onclick="window.open(this.href);return false;

MK I >> moja nowa zabawka :satan:
viewtopic.php?p=3387489#3387489" onclick="window.open(this.href);return false;

Daytona
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: śr cze 27, 2007 00:29
Lokalizacja: Warszawa

silnik c.d.

Post autor: Daytona » pn sty 12, 2009 23:31

Dzięki chłopaki. Podsumowując. - Mocowanie na lewej podłużnicy może zostać i zagra ono z łapą skrzyni 5tki od Golfa II 1.8 Gti. Mocowanie na prawej podłużnicy trzeba przesunąć do tyłu i też zagra z łapą od 1.8 GTi. Nie do końca zrozumiałem co z tylnym mocowaniem. W karoserii MK1 w okolicach przekładni kierowniczej nic nie ma.. Już nie zawracam głowy. Dzięki.



Awatar użytkownika
dan_25
Forum Master
Forum Master
Posty: 1161
Rejestracja: ndz lut 24, 2008 18:54
Lokalizacja: Woźniki [ SLU ]
Kontakt:

Re: silnik c.d.

Post autor: dan_25 » wt sty 13, 2009 08:51

Daytona pisze:Dzięki chłopaki. Podsumowując. - Mocowanie na lewej podłużnicy może zostać i zagra ono z łapą skrzyni 5tki od Golfa II 1.8 Gti. Mocowanie na prawej podłużnicy trzeba przesunąć do tyłu i też zagra z łapą od 1.8 GTi. Nie do końca zrozumiałem co z tylnym mocowaniem. W karoserii MK1 w okolicach przekładni kierowniczej nic nie ma.. Już nie zawracam głowy. Dzięki.
mocowanie lewej podłużnicy zostaje ale łapa skrzyni nie z golfa II1,8 GTI tylko z golfa MKI ze skrzynią 5-tką lub sirocco II :grin:
Na prawej podłużnicy do przespawania A łapa z MKI 1,5 lub 1,6 :grin:
tylne mocowanie jest :jezor: a jest ono przykręcone do podłogi na dwie śruby z regulacją i do kołnierza skrzyni na 3 śruby a między tym poducha ,pasuje bez problemu i też musi zostać z MKI :grin:

pozdro :smoke:


MK III >> mój zielony dupoVWóz :hmm:
viewtopic.php?f=88&t=199091" onclick="window.open(this.href);return false;

MK I >> moja nowa zabawka :satan:
viewtopic.php?p=3387489#3387489" onclick="window.open(this.href);return false;

Daytona
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: śr cze 27, 2007 00:29
Lokalizacja: Warszawa

silnik c.d.

Post autor: Daytona » śr sty 14, 2009 02:07

Dzięki wielkie. Teraz udaję się na zakupy.. :) Tutaj rzecz jasna.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 53 gości