2.0 8V jak zwiekszyc moc

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
AD6
Forum Master
Forum Master
Posty: 1047
Rejestracja: pn paź 16, 2006 20:00
Lokalizacja: Śląsk SC
Kontakt:

Post autor: AD6 » sob lis 22, 2008 08:38

djalien pisze:dobry ABF pożre bez problemu seryjnego vr-a
Oj nie przesadzaj jak oby dwa auta zdrowe to vr6 jest minimalnie szybszy ale już lekko grzebnięty ABF faktycznie zdrowo łoi dupę vr-ce z tym że vr-a też można zawsze pomodzić :bajer:
Ostatnio zmieniony sob lis 22, 2008 08:41 przez AD6, łącznie zmieniany 2 razy.


VAG-CZEWA.PL Admin



MK4 VR6 4x4 AQP
:dol:
Obrazek

mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno

Awatar użytkownika
Maciek23
Forum Master
Forum Master
Posty: 1814
Rejestracja: śr kwie 09, 2008 06:41
Lokalizacja: mazowieckie / pomorskie

Post autor: Maciek23 » sob lis 22, 2008 09:37

evolution pisze:silnik wsadz 2.0 16v...
Na pewno mniejszy koszt niz turbo do 2.0 8v
AD6 pisze:jak oby dwa auta zdrowe to vr6 jest minimalnie szybszy
Nawet niech ABF'a wciagnie o pol maski to w spalaniu przegra o grubosc portfela ;) No ale dzwiek VR jest nie do opisania. Wiec cos za cos.
GRZANA ma 2,0 150KM pod maska swojego mk2 wiec jak cos to mozesz z nim pogadac na temat modyfikacji jak zostalo rozwiazane wsadzenie tego silnika do mk2 jak czegos bys nie wiedzial z zdecydowalbys sie na ten silnik a nie na turbo 8v.



Awatar użytkownika
AD6
Forum Master
Forum Master
Posty: 1047
Rejestracja: pn paź 16, 2006 20:00
Lokalizacja: Śląsk SC
Kontakt:

Post autor: AD6 » sob lis 22, 2008 17:57

Maciek23 pisze:Nawet niech ABF'a wciagnie o pol maski to w spalaniu przegra o grubosc portfela
ABF + Blos i jeżdżę taniej niż moja mama chevroletem aveo 1,2 :helm: :helm:

Turbo fajna rzecz rozwojowa ale droga 16V parę kucy więcej ale taniej przede wszystkim trzeba sobie powiedzieć ile można przeznaczyć $$ na mody ja osobiście do mk2 wsadził bym ABF-a i ewentualnie w przyszłości jak by się więcej kasy pojawiło pobawił się doładowaniem :bajer:
Ostatnio zmieniony sob lis 22, 2008 18:03 przez AD6, łącznie zmieniany 1 raz.


VAG-CZEWA.PL Admin



MK4 VR6 4x4 AQP
:dol:
Obrazek

mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno

Awatar użytkownika
fill89
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 513
Rejestracja: śr paź 22, 2008 18:18
Lokalizacja: Budzisko/Suwałki

Post autor: fill89 » pn lis 24, 2008 18:55

Przepraszam! ale czy jak wkładanie turbiny do 2.0 8v jest nawet troche opłacalne to czy nie da rady zrobić coś z 1.8 GT abs?????? Turbo wiem ze drogo wyniesie i nie opłacalne jest ale chciałbym tak jak kolega mieć mocniejszego mk3 1.8 gt. Na ile można modzić taki silnik jak on ma 90km to tak na 125 lub 130 już myśle ze fajnie by chodził i mógł troche powalczyć na ulicy.



Awatar użytkownika
Maciek23
Forum Master
Forum Master
Posty: 1814
Rejestracja: śr kwie 09, 2008 06:41
Lokalizacja: mazowieckie / pomorskie

Post autor: Maciek23 » pn lis 24, 2008 21:09

fill89 pisze:Na ile można modzić taki silnik jak on ma 90km
Troche dziwne pytanie bo mozesz miec nawet 500KM jak masz spory zasob portfela.
Moze lepiej byloby zapytac ile kasy mniej wiecej sie wyda na 130KM w tym silniku zeby zrobic. Choc to tez beda przypuszczenia bo wszystko wyjdzie w praniu. Na pewno nie jest to tania zabawa :bigok:



Awatar użytkownika
fill89
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 513
Rejestracja: śr paź 22, 2008 18:18
Lokalizacja: Budzisko/Suwałki

Post autor: fill89 » pn lis 24, 2008 21:16

No tak mogłem bardziej sprecyzować pytanie. W odległych planach jest swap na 2.0 16v abf ale koszt utrzymania samochodu wzrasta z mocą myślałem też o madzeniu w 1.8 gt bo mam okazję kupić taki silnik za niewielkie pieniądze w bd stanie i mógłbym w nim dłubać na spokojnie w garażu potem szybka zamiana i na hamownie. Tylko czy z hamowni wróci się rozczarowanym czy zachwyconym ze swojej pracy. To jaki koszt mniej więcej jest podniesienia mocy w 1.8 gt do około 130 km ?



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Post autor: marcinas1983 » pn lis 24, 2008 23:15

fill89, odpuść sobie, ponieważ szybko silnik na doładowaniu się rozleci, a największą jego bolączką jest brak natrysku oleju na denko tłoka :( można to samemu zrobić, ale czy się opłaca jak można wstawić dół od 2E z takim patentem już w standardzie?? Ja czekam za silnikiem 2.0 AGG bo kupiłem w tanich pieniądzach cały komplet na swap'a, ale nie będę przekładał całości bo to nie opłacalne tym bardziej, że mam LPG i klime, a w tamtej instalacji do 2.0 AGG nie ma klimy. Dlatego zrobię hybrydę z tych dwóch silników, czyli głowica z wtryskiem oraz kolektor wydechowy od ABS'a a dół silnika od AGG + wałek rozrządu od tego silnika. Co z tego wyjdzie nikt nie wie :P szacowana moc po takim czymś to około 100KM tylko do tego jeszcze trzeba wgrać softa z kompa Audi.


:dol:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
Ostatnio zmieniony pn lis 24, 2008 23:33 przez marcinas1983, łącznie zmieniany 1 raz.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
fill89
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 513
Rejestracja: śr paź 22, 2008 18:18
Lokalizacja: Budzisko/Suwałki

Post autor: fill89 » pn lis 24, 2008 23:36

ROZUMIEM marcinas1983 ale mi nie chodzi o doładowanie myślałem raczej o sportowym wałku polerowaniu gniazd zaworów ewentualnie odelżyć koło zamachowe i zrobić dolot oraz wydech. czy to po prostu doda troche mocy dla mojego 1.8 gt??? bo koszt to około 4 tys będzie



slonek69
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 301
Rejestracja: pn mar 27, 2006 18:14
Lokalizacja: WWL

Post autor: slonek69 » pn lis 24, 2008 23:49

marcinas1983 powiem tobie że mam podobną hybrydę w mk2 dół 2e głowicę kompletną Pf. Wszystko w stanie Bdb głowica wyrównywana i papierkiem 80 na wodę i bardzo dobrze to jeździ. tylko teraz będzie trzeba wymienić wałek rozrządu, kompletny wydech, i w przyszłości Megasquirt zamiast antycznego procesora Motorolli:)



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » wt lis 25, 2008 11:18

slonek69 pisze:marcinas1983 powiem tobie że mam podobną hybrydę w mk2 dół 2e głowicę kompletną Pf. Wszystko w stanie Bdb głowica wyrównywana i papierkiem 80 na wodę i bardzo dobrze to jeździ. tylko teraz będzie trzeba wymienić wałek rozrządu, kompletny wydech, i w przyszłości Megasquirt zamiast antycznego procesora Motorolli:)
Papierek 80? Tosz po takim papierze to nie ma szans działać. W ogole szacun za równanie głowicy papierem ściernym :)

[ Dodano: Wto Lis 25, 2008 10:27 am ]
fill89 pisze:No tak mogłem bardziej sprecyzować pytanie. W odległych planach jest swap na 2.0 16v abf ale koszt utrzymania samochodu wzrasta z mocą myślałem też o madzeniu w 1.8 gt bo mam okazję kupić taki silnik za niewielkie pieniądze w bd stanie i mógłbym w nim dłubać na spokojnie w garażu potem szybka zamiana i na hamownie. Tylko czy z hamowni wróci się rozczarowanym czy zachwyconym ze swojej pracy. To jaki koszt mniej więcej jest podniesienia mocy w 1.8 gt do około 130 km ?
Można zrobić 1,8 na 130 koni:

1. Tłoki z silnika PF/PB/1P
2. Układ wtryskowy z w/w silników lub z silnika PG
3. Przepustnica i kolektor ssący z listwą i regulatorem cisnienia + pompą paliwa z w/w silników
4. Kolektor wydechowy 4:2:1
5. Wałek rozrządu od schricka
6. Wystrojenie całości pod ten setup

Koszty

1. 200
2. 600
3. 300
4. 600-1500
5. 800
6. 1200

Daje to łacznie 4600 na porządnym kolektorze wydechowy.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

slonek69
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 301
Rejestracja: pn mar 27, 2006 18:14
Lokalizacja: WWL

Post autor: slonek69 » wt lis 25, 2008 22:34

Nie głowicy tylko kanałów dolotowych. głowica jest po pełnym remoncie myślałeś że będę ją docierał na szklanej tafli na której ułożony jest papier??



Awatar użytkownika
AD6
Forum Master
Forum Master
Posty: 1047
Rejestracja: pn paź 16, 2006 20:00
Lokalizacja: Śląsk SC
Kontakt:

Post autor: AD6 » wt lis 25, 2008 22:57

w ten sposób możesz ją co najwyżej spiepszyć chcesz zrobić to porządnie to oddaj ją do kogoś kto sie tym zajmuje wydacz 50zł poczekasz 30 minut i będziesz miał głowicę zrobioną profesjonalnie


VAG-CZEWA.PL Admin



MK4 VR6 4x4 AQP
:dol:
Obrazek

mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno

zwyrtek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: czw wrz 25, 2008 15:38
Lokalizacja: Mikołów
Kontakt:

Post autor: zwyrtek » czw lis 27, 2008 11:04

Myślałem nad ABF tylko ze jakoś bardziej bym wolał mieć z TURBO :grin: Jeszcze się zobaczy!!



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » czw lis 27, 2008 19:43

powiem wam tak a propo calej tej strony.. koszt turbo do 2e czy abf to te same koszta i te same moce jesli zrobi sie z glowa... zawsze w okolicach 15 kola


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości