Zmiana walka rozrzadu w 1.6 ?

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Gashkas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 687
Rejestracja: wt mar 21, 2006 14:28
Lokalizacja: OKlahoma City
Kontakt:

Zmiana walka rozrzadu w 1.6 ?

Post autor: Gashkas » wt paź 14, 2008 12:49

Chcialbym w moim 1.6 zmienic walek na np ten z 1.8 8v (PF lub PB). Co da taka zmiana? Bedzie odczuwalna w praktyce czy tylko teoretycznie moze byc roznica? A moze jakis z innego silnika np 2.0 lub jakiejs 16-tki?
Ostatnio zmieniony wt paź 14, 2008 16:05 przez Gashkas, łącznie zmieniany 1 raz.


vw - the best drug in the world. more u taste it u get more addicted. dont even try to let it go. u just cant. addictiVWe thing.

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Re: Zmiana walka rozrzadu w 1.6 ?

Post autor: bugalon » wt paź 14, 2008 16:18

Gashkas pisze:Chcialbym w moim 1.6 zmienic walek na np ten z 1.8 8v (PF lub PB). Co da taka zmiana? Bedzie odczuwalna w praktyce czy tylko teoretycznie moze byc roznica? A moze jakis z innego silnika np 2.0 lub jakiejs 16-tki?
Z 16 powiadasz ..... bardzo ciekawy pomysl.

Zanim zaczniesz coś zmieniać porównaj sobie czasy otwarcia zaworow dla GTI8V i dla 1,6. Żeby nie wyszlo ze z fazami rozrządu cos pochrzanisz. Generalnie powinno sie opłacać.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
Gashkas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 687
Rejestracja: wt mar 21, 2006 14:28
Lokalizacja: OKlahoma City
Kontakt:

Post autor: Gashkas » wt paź 14, 2008 22:14

bugalon pisze:Z 16 powiadasz ..... bardzo ciekawy pomysl.
Nvm, nie bylo pytania...
bugalon pisze:Zanim zaczniesz coś zmieniać porównaj sobie czasy otwarcia zaworow dla GTI8V i dla 1,6. Żeby nie wyszlo ze z fazami rozrządu cos pochrzanisz.
Skad mam takowe dane wziasc?

[ Dodano: 14 Paź 2008 22:15 ]
Chodzi moze o wartosci obok EV ... i AV ... z ? tej stronki?
Ostatnio zmieniony wt paź 14, 2008 22:20 przez Gashkas, łącznie zmieniany 1 raz.


vw - the best drug in the world. more u taste it u get more addicted. dont even try to let it go. u just cant. addictiVWe thing.

Awatar użytkownika
Leon_Wechtel
Forum Master
Forum Master
Posty: 1388
Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
Kontakt:

Post autor: Leon_Wechtel » śr paź 15, 2008 09:05

Gashkas, z PF/PB podejdzie bez problemu zreszta niezły efekt,znałem na śląsku gościa co w PN zmienił na PB i sobie chwalił ,że RP spoko objeżdżał

co do 2,0 GTI z mk3 to ja miałem coś takiego wkładac...założyłem temat i wciąż nie wiem czy ryzykowac z 2,0 czy jednak kupic z 1,8 PB/PF ,muszę raz jeszcze porównac czasy otwarcia 2,0 z 1,8 może jednak się da bez ryzyka


:arrow:[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65307&postdays=0&postorder=asc&start=0][size=150]MÓJ MK2[/size][/url]

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » śr paź 15, 2008 10:47

Gashkas pisze:
bugalon pisze:Z 16 powiadasz ..... bardzo ciekawy pomysl.
Nvm, nie bylo pytania...
bugalon pisze:Zanim zaczniesz coś zmieniać porównaj sobie czasy otwarcia zaworow dla GTI8V i dla 1,6. Żeby nie wyszlo ze z fazami rozrządu cos pochrzanisz.
Skad mam takowe dane wziasc?

[ Dodano: 14 Paź 2008 22:15 ]
Chodzi moze o wartosci obok EV ... i AV ... z ? tej stronki?
Tak dokładnie o te wartości chodzi. Pamiętaj że sama zmiana wałka nie daje zbyt wiele. Co z tego, że dostarczysz silnikowi wiecej powietrza jak gaznik nie poda Ci więcej paliwa. Delikatny wzrost na pewno będzie ale nie spodziewaj sie kilkunastu koni.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
Gashkas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 687
Rejestracja: wt mar 21, 2006 14:28
Lokalizacja: OKlahoma City
Kontakt:

Post autor: Gashkas » śr paź 15, 2008 10:48

Leon_Wechtel, PF i PB mialy ten sam walek? Napewno podchodzi 100% bezproblemowo? Gdzies mozna te dane znalesc? NIby w FAQ kiedys byly ale nie znalazlem :crazy:

[ Dodano: 15 Paź 2008 10:51 ]
Swoja droga ten walek z 2.0 tez ciekawy pomysl, jakby podpasil ... :bajer:

[ Dodano: 15 Paź 2008 10:55 ]
bugalon pisze:Tak dokładnie o te wartości chodzi
Czyli jak sie mam wziasc za porownanie, maja byc identyczne? Nie mam o tych wartosciach pojecia...
bugalon pisze:Co z tego, że dostarczysz silnikowi wiecej powietrza jak gaznik nie poda Ci więcej paliwa
Gaznik mam juz z EZ czyli najmocniejszego 1.6. Chyba ze dac od 1.8 dysze i pompke przyspieszajaca?
bugalon pisze:Delikatny wzrost na pewno będzie ale nie spodziewaj sie kilkunastu koni.
Nie spodziewam sie ze przybedzie pol stadniny, ale ze chociaz to odczuwalne bedzie.

Aha, jesli to cos zmienia, planuje w przyszlosci zalozyc kolektor 4-2-1, dobry pomysl do tego walka z PF/PB?


vw - the best drug in the world. more u taste it u get more addicted. dont even try to let it go. u just cant. addictiVWe thing.

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » śr paź 15, 2008 13:34

Gashkas pisze:Leon_Wechtel, PF i PB mialy ten sam walek? Napewno podchodzi 100% bezproblemowo? Gdzies mozna te dane znalesc? NIby w FAQ kiedys byly ale nie znalazlem :crazy:

[ Dodano: 15 Paź 2008 10:51 ]
Swoja droga ten walek z 2.0 tez ciekawy pomysl, jakby podpasil ... :bajer:

[ Dodano: 15 Paź 2008 10:55 ]
bugalon pisze:Tak dokładnie o te wartości chodzi
Czyli jak sie mam wziasc za porownanie, maja byc identyczne? Nie mam o tych wartosciach pojecia...
bugalon pisze:Co z tego, że dostarczysz silnikowi wiecej powietrza jak gaznik nie poda Ci więcej paliwa
Gaznik mam juz z EZ czyli najmocniejszego 1.6. Chyba ze dac od 1.8 dysze i pompke przyspieszajaca?
bugalon pisze:Delikatny wzrost na pewno będzie ale nie spodziewaj sie kilkunastu koni.
Nie spodziewam sie ze przybedzie pol stadniny, ale ze chociaz to odczuwalne bedzie.

Aha, jesli to cos zmienia, planuje w przyszlosci zalozyc kolektor 4-2-1, dobry pomysl do tego walka z PF/PB?
Z tymi danymi to roznie jest (z mozliwoscia ich zdobycia, wszystko jest w programie ELSA, popros kogos kto ten program ma to Ci poda czasy). Te dane z doppel wobber to dane dotyczace czasu otwarcia i zamkniecia zaworu. Dla EV dotyczy to zaworu ssącego, dla AV zaworu wydechowego. Pododawaj sobie kąty i będziesz miał czasy otwarcia wałków i jednocześnie fazy rozrządu (początek otwarcia zaworów, współotwarcie i informacje na temat przesunięcia wałka względem górnego martwego punktu tłoka). Jeśli będziesz w stanie uzyskać zbliżone parametr na wałku z silnika 2E przy podobnych fazach rozrządu to wałek się nada. Jeśli nie uda się to będzie problem z wolnymi obrotami np.

Lepszym rozwiązaniem będzie dla mnie zastosowanie samego wydechu niż tylko wymiana wałka. Dysze z gaznika 1,8 to moim zdaniem podstawa przy zmianie wałka na taki z wersji 2.0. Tylko gaznik też trzeba będzie doregulować do nowych wartości.

Dla mnie takie mody to utopiona kasa. Nie opłaca się (wałek 100, dysze 100, uszczelki pewnie z 60, regulacja gaznika 150, kolektor wydechowy 300 co daje łacznie 810 zetów a dalej jeździsz pomodzonym 1,6). Lepiej kupić za 1300 zlotych cały silnik 2E, wymienić i cieszyć się mocą i bezproblemową eksploatacją.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
Gashkas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 687
Rejestracja: wt mar 21, 2006 14:28
Lokalizacja: OKlahoma City
Kontakt:

Post autor: Gashkas » śr paź 15, 2008 16:26

Wlasnie chcialem miec troche modzony 1.6 gdyz gaznik moge miec bardzo tanio z 1.8, walek z PF/PB tez troche taniej niz podales (bo z 2E juz ciut wiecej kosztuje) a regulacja we wlasnym zakresie. Kolektor i uszczelki pozniej. Dlatego chcialem zaczac od walka, jesli faktycznie ceny by sie pozmienialy i wynioslo wiecej niz zakladam, to faktycznie odpuszcze. Ale jesli zamknie sie to w mniejszej kwocie to moge pokombinowac.

[ Dodano: 15 Paź 2008 18:33 ]
Maly offtop: czy kolektor wydechowy + dwururka podejda od GTI 8v do RF?


vw - the best drug in the world. more u taste it u get more addicted. dont even try to let it go. u just cant. addictiVWe thing.

Awatar użytkownika
t-tas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 720
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
Kontakt:

Post autor: t-tas » czw paź 16, 2008 01:00

Gashkas, z tego co kiedyś porównywałem wałki od PB;PF a od 2.0 to któraś wartość(tylko jedna) różniła się chyba o jeden stopień, tak więc różnice są nieznaczne
co do kolektora wydechowego i portek- będą pasować, tylko połączyć portki z resztą wydechu_ zapewne mniejsza średnica wydechu po silniku 1.6


mk1- wycofany ze służby- stoi jak ikarusy w kącie zajezdni
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » czw paź 16, 2008 08:38

Gashkas pisze: Maly offtop: czy kolektor wydechowy + dwururka podejda od GTI 8v do RF?
Podejdą bez problemu. Silnik 1.6 to ten sam blok i podobna głowica co w GTI (rozstawy kanalow ssacych i wydechowych, kanały olejowe itd). Różnice są w układzie korbowo - tłokowym, średnicach zaworów i wałkach.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
Gashkas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 687
Rejestracja: wt mar 21, 2006 14:28
Lokalizacja: OKlahoma City
Kontakt:

Post autor: Gashkas » czw paź 16, 2008 10:32

t-tas, bugalon dzieki, wiec sprawa wydechu zalatwiona, jakos sie polaczy pozniej :grin: co do walka to jak pewnie widzieliscie w innym temacie czasy PF/PB i 2E sa bardzo zblizone, wiec ktory walek warto wybrac?


vw - the best drug in the world. more u taste it u get more addicted. dont even try to let it go. u just cant. addictiVWe thing.

Awatar użytkownika
Leon_Wechtel
Forum Master
Forum Master
Posty: 1388
Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
Kontakt:

Post autor: Leon_Wechtel » czw paź 16, 2008 18:53

Gashkas, ja mam w piwnicy z 2E ale zakładam najwcześniej na wiosnę


:arrow:[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65307&postdays=0&postorder=asc&start=0][size=150]MÓJ MK2[/size][/url]

Awatar użytkownika
Gashkas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 687
Rejestracja: wt mar 21, 2006 14:28
Lokalizacja: OKlahoma City
Kontakt:

Post autor: Gashkas » czw paź 16, 2008 20:33

Leon_Wechtel ja juz mam na forum upatrzony jeden :bajer:


vw - the best drug in the world. more u taste it u get more addicted. dont even try to let it go. u just cant. addictiVWe thing.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości