16v G60 pytania, dylematy i... i o!

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
szymonrs
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 174
Rejestracja: czw gru 30, 2004 13:25
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: szymonrs » pn paź 13, 2008 14:23

Globus pisze:I jeszcze jedno pytanko czy pompa paliwka z kr\a wydoli do ok 250\300ps
śmiało pompa z KRa 60mm jak w pełni sprawna to i 400ps nakarmi...


"Red Devil" Golf mk2 ABVT 4motion 722PS 855Nm ?second car

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » pn paź 13, 2008 20:11

wiesz szymon nie do konca bo ta pompa podaje jakos kolo 1.8 litra na minute przy cisnieniu kolo 4 bar wiec wydoli na 380 max, wiecej tylko przy cisnieniach paliwa mniejszych od nominalnych 3 bar i duzych wtryskach. na cisnieniu 1bar doladowania na zaworze 3 bar pompa poda paliwa w okolicach wydatku 4 wtryskow 440. czyli 4 wtryski 440 cc sie zamkna na tej pompie ale 500 juz nie wykorzystaszw 100 procentach


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
szymonrs
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 174
Rejestracja: czw gru 30, 2004 13:25
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: szymonrs » wt paź 14, 2008 11:35

evolution pisze:wiesz szymon nie do konca bo ta pompa podaje jakos kolo 1.8 litra na minute przy cisnieniu kolo 4 bar wiec wydoli na 380 max, wiecej tylko przy cisnieniach paliwa mniejszych od nominalnych 3 bar i duzych wtryskach. na cisnieniu 1bar doladowania na zaworze 3 bar pompa poda paliwa w okolicach wydatku 4 wtryskow 440. czyli 4 wtryski 440 cc sie zamkna na tej pompie ale 500 juz nie wykorzystaszw 100 procentach
spoko zgadzam się...
mi się udało empirycznie sprawdzić PLkową 55mm i przy 350PS wymieniłem na Walbro bo było za mało paliwa. Okazało się iż to nie była kwestia pompy... bo wymiana nic nie pomogła...
co do założeń autora tematu to śmiało może użyć PLkowej a co lepiej KRowej pompy...

edit: tu też jest ważny rodzaj sprężarki, w sensie przy jakim doładowaniu planujemy osiągnąc moc max
Ostatnio zmieniony wt paź 14, 2008 11:37 przez szymonrs, łącznie zmieniany 1 raz.


"Red Devil" Golf mk2 ABVT 4motion 722PS 855Nm ?second car

Awatar użytkownika
barteKKK03
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 15224
Rejestracja: sob mar 12, 2005 15:22

Post autor: barteKKK03 » ndz paź 19, 2008 20:59

Co sądzicie o wyważaniu układu korbowo-włokowego?
Czytałem trochę o tym i co wypowiedź to różna opinia, silnik i tak będę rozbierał w celu sprawdzenia stanu poszczególnych elementów. Tłoki, korby pozostają seryjne.
I jeszcze jedna kwestia... układ wyważać w 'całości' czy każdy poszczególny element oddzielnie?
W tej kwestii do zgodności wypowiedź również baaardzo daleko ;)

[ Dodano: Nie Paź 19, 2008 21:15 ]
I jeszcze jedna rzecz mnie interesuje ;)
Listwą paliwową potrzebują z takimi długi przedłużkami?
Zakładając że wtryski będą z G60, a góra będzie z oryginalnym kolektorem a'la Limited :)

Coś takiego jak to...
http://cgi.ebay.de/VW-16V-Turbo-Edelsta ... dZViewItem



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » pn paź 20, 2008 08:58

barteKKK03 pisze:Co sądzicie o wyważaniu układu korbowo-włokowego?
Czytałem trochę o tym i co wypowiedź to różna opinia, silnik i tak będę rozbierał w celu sprawdzenia stanu poszczególnych elementów. Tłoki, korby pozostają seryjne.
I jeszcze jedna kwestia... układ wyważać w 'całości' czy każdy poszczególny element oddzielnie?
W tej kwestii do zgodności wypowiedź również baaardzo daleko ;)

[ Dodano: Nie Paź 19, 2008 21:15 ]
I jeszcze jedna rzecz mnie interesuje ;)
Listwą paliwową potrzebują z takimi długi przedłużkami?
Zakładając że wtryski będą z G60, a góra będzie z oryginalnym kolektorem a'la Limited :)

Coś takiego jak to...
http://cgi.ebay.de/VW-16V-Turbo-Edelsta ... dZViewItem
Najlepiej to uklad korbowo-tlokowy wyważać na dwa sposoby jednoczesnie. Najpierw statycznie. Bierzesz wagę z dokładnością do 0,1 grama i kladziesz z oddzielna każdy tłok i korbowód. Redukujesz roznice mas, tak aby wszystkie ważyły tyle samo co ten najlżejszy. Potem kompletujesz wszystko tłoki+korbowody+ sworżnie+klipsy+pierscienie i jeszcze raz ważysz (zanim to jednak zrobisz poważ oddzielnie wszystkie te elementy). Komplety dobierasz tak aby masa każdego z nich była taka sama lub prawie taka sama. Tak przygotowany zespół wraz z wałem i kołem zamachowym zanosisz do firmy zajmującej sie wyważaniem dynamicznym i tam wyważasz już całość.

Co do listwy to tak - musi mieć te przedłużki. Pamiętaj żeby koncowki przedluzek mialy zabezpieczenia na wtryskiwacze (przed wypadaniem)

[ Dodano: Pon Paź 20, 2008 9:03 am ]
szymonrs pisze: co do założeń autora tematu to śmiało może użyć PLkowej a co lepiej KRowej pompy...
Pompa z PLa ma wyższe cisnienia pracy. Nie wiem jak jest z wydajnością ale myślę, że jest większa niż w przypadku pompy z KRa.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
barteKKK03
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 15224
Rejestracja: sob mar 12, 2005 15:22

Post autor: barteKKK03 » pn paź 20, 2008 17:15

Czyli ta listwa z linka się nada? Podczas budowy zależy mi również bardzo na estetyce silnika, a ta wygląda schludnie... ;)



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » pn paź 20, 2008 17:59

barteKKK03 pisze:Czyli ta listwa z linka się nada? Podczas budowy zależy mi również bardzo na estetyce silnika, a ta wygląda schludnie... ;)
Nie wiem czy sie nada. Nie ma wymiarów na zdjęciu. Mocowanie wygląda dziwnie (nie wiem czy podejdzie do kolektora 16V). Popros goscia o wymiary to Ci powiem czy będzie pasować czy nie :) Ogólnie to wygląda na pasującą.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
barteKKK03
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 15224
Rejestracja: sob mar 12, 2005 15:22

Post autor: barteKKK03 » pn paź 20, 2008 18:32

Dzięki za cenne info, o wymiary postaram się wypytać :)

A jeszcze odnośnie tego:
bugalon pisze:Redukujesz roznice mas, tak aby wszystkie ważyły tyle samo co ten najlżejszy.
Jak najlepiej zredukować tą wagę?



Awatar użytkownika
wojti
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: śr lis 16, 2005 23:15
Lokalizacja: pomorze
Kontakt:

Post autor: wojti » pn paź 20, 2008 20:21

przestańcie chłopakowi mącić w głowie na temat wyważania układu, niema takiej potrzeby
przecież on niebędzie silnika kręcił grubo ponad 8 tyś. obr/min
w moich byłych autach niebyło nic takiego grzebane ponieważ niebyło najmniejszego sensu tego robic , fury moich kolegów po 300 ps też niemają nic takiego wyważane tylko koła zamachowe rzeżbione, auta są katowane i nic się niedzieje
mój były rajlik na nowym silniku też nic grzebane tylko koło rzeżbione jeżdzi na doładowaniu 1.5 bara na sprężarce kkk27 i nic się niedzieje
czyli kolego przestań słuchać głupot , bo tobie to do niczego niebędzie potrzebne



Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Post autor: olozwirski » pn paź 20, 2008 20:53

Jak widac co czlowiek to opinia. wojti zgadzam sie ze jak odcinka pozostaje w seryjnym miescu lub jest nieznacznie podnoszona mozna by nie wywazac. Ale z drugiej strony patrzac to jest to tani mod i warto go przeprowadzic, a nuz sie przyda na przyszlosc. [/b]BarteKKK03 korby z tlokami mozesz wywazyc sam, sprowadza sie to do wyrownania ich wagi, czyli korby i tloki robisz odzielnie. W czterocylindrowce nie wywaza sie korb i tlokow z walem. Wal musi wywazyc ci fachowiec, wywaza sie wal + zamach + docisk sprzegla + kola rozrzadu i pasowe razem ze wszystkimi srubami.



Awatar użytkownika
barteKKK03
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 15224
Rejestracja: sob mar 12, 2005 15:22

Post autor: barteKKK03 » pn paź 20, 2008 21:50

olozwirski pisze:Ale z drugiej strony patrzac to jest to tani mod i warto go przeprowadzic, a nuz sie przyda na przyszlosc.
Jestem tego samego zdania... a silnik i tak będę rozbierał.
olozwirski pisze:korby z tlokami mozesz wywazyc sam,
To już wiem, opisał to bugalon, ale jak? Tzn w jaki sposób wyrównać ich masę?

A co do samego wyważania reszty gratów to mam w okolicy człowieka od tego z pojęciem o robocie.



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » wt paź 21, 2008 00:15

barteKKK03 pisze:
olozwirski pisze:Ale z drugiej strony patrzac to jest to tani mod i warto go przeprowadzic, a nuz sie przyda na przyszlosc.
Jestem tego samego zdania... a silnik i tak będę rozbierał.
olozwirski pisze:korby z tlokami mozesz wywazyc sam,
To już wiem, opisał to bugalon, ale jak? Tzn w jaki sposób wyrównać ich masę?

A co do samego wyważania reszty gratów to mam w okolicy człowieka od tego z pojęciem o robocie.
Kladziesz na wage i sciągasz szlifierką nadmiar materiału ze stopki korbowodu np. (najlżejszy zostawiasz, pozostale 3 zbierasz tak zeby dojsc do masy najlzejszego) tylko z wyczuciem to rob, bo tam roznice sa naprawde niewielkie (kilka gramów to raczej max).


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » wt paź 21, 2008 08:33

bugalon, korbowodu tak nie wywazysz, a co najwyzej zje**biesz.... wazy sie osobno glowke i stopke i wyrownuje masy,przy czym jest zaleznosc mas jednego i drugiego :bajer:


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » wt paź 21, 2008 08:56

evolution pisze:bugalon, korbowodu tak nie wywazysz, a co najwyzej zje**biesz.... wazy sie osobno glowke i stopke i wyrownuje masy,przy czym jest zaleznosc mas jednego i drugiego :bajer:
Zawsze sciagalem ze stopki tylko i nigdy nie bylo problemow (ważyłem całości). Poza tym bałbym sie sciagać materiał z górnej części korbowodu. Stopka i tak ma zeszlifowany nadlew na dole fabrycznie więc delikatne zebranie materiału w tym miejscu na pewno jej nie zaszkodzi.
Ostatnio zmieniony wt paź 21, 2008 08:58 przez bugalon, łącznie zmieniany 1 raz.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości