silnik 2e w mk2

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

dmitri
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: śr sie 13, 2008 19:59
Lokalizacja: Trzebnica

silnik 2e w mk2

Post autor: dmitri » pn wrz 22, 2008 13:18

chce wlozyc do swojego mk2 silnik z mk3 gti 8v, czyli silnik 2e. dlatego mam pytanka:
czy musze jakos przerabiac mocowania silnika?
czy musze tez zmienic skrzynie biegow?
na co zwrocic szczegolna uwage?



Awatar użytkownika
olafart
Corrado VR6 VSR
Corrado VR6 VSR
Posty: 586
Rejestracja: ndz sie 26, 2007 09:57
Lokalizacja: VWarszawa
Kontakt:

Post autor: olafart » pn wrz 22, 2008 13:31

siema! a nie lepiej włożyć zdrowego KRa? ma o 25KM więcej i jest lżejszy...



dmitri
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: śr sie 13, 2008 19:59
Lokalizacja: Trzebnica

Post autor: dmitri » pn wrz 22, 2008 15:57

ciezko o dobrego KR'a, a od 2,0 8v az sie roi, wiec poslucham glosu rozsadku...



Awatar użytkownika
MmAaZzIi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: pt kwie 25, 2008 00:13
Lokalizacja: malopolska / okolice gorlic
Kontakt:

Post autor: MmAaZzIi » pn wrz 22, 2008 16:58

dmitri,Na gorze strony masz temat o swapie :gora: jest tam masa informacji :bigok:


MOJ VARIANT !!!
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=172521

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Re: silnik 2e w mk2

Post autor: evolution » wt wrz 23, 2008 11:37

dmitri pisze:chce wlozyc do swojego mk2 silnik z mk3 gti 8v, czyli silnik 2e. dlatego mam pytanka:
czy musze jakos przerabiac mocowania silnika?
czy musze tez zmienic skrzynie biegow?
na co zwrocic szczegolna uwage?
powiedzialbys co masz za silnik w golfie bedzie latwiej


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
sewooo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: czw paź 25, 2007 10:19
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: sewooo » śr wrz 24, 2008 14:27

evolution, najprawdopodobniej z tego co wyczytałem z profilu dmitri, to ma 1,8 V8



Awatar użytkownika
w0jta5
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: sob kwie 28, 2007 13:01
Lokalizacja: Jelenia Góra (DJE)
Kontakt:

Post autor: w0jta5 » sob wrz 27, 2008 14:55

2E najłatwiej przeswapowac z Toledo 1L, wszystko tak samo jak w mk2

mam jeszcze pytanko, czy lapy silnika w 2E sa takie same jak w ABS, RP itp?


Obrazek

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » sob wrz 27, 2008 15:33

siema! a nie lepiej włożyć zdrowego KRa? ma o 25KM więcej i jest lżejszy...
wcale nie byłbym pewny czy lżejszy, wydaje mi sie że 16v może byc lekko cięższa niż 2,0 8v ze zwględu na bardziej rozbudowaną głowicą.
Ale ja tez bym do mk2 nie wsadzał 2.0 8v bo to za słabe. PL/KR minimum :P



Awatar użytkownika
w0jta5
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: sob kwie 28, 2007 13:01
Lokalizacja: Jelenia Góra (DJE)
Kontakt:

Post autor: w0jta5 » sob wrz 27, 2008 16:02

Wg mnie jest to najlepszy kompromis pomiędzy osiągami, awaryjnością i kosztami. :bajer:


Obrazek

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » sob wrz 27, 2008 16:08

w0jta5 pisze:Wg mnie jest to najlepszy kompromis pomiędzy osiągami, awaryjnością i kosztami.
jestes pewny ze znasz koszty skoro 2 posty wyzej pytasz czy łapy pasują :bajer:
W takim razie zamiast wsadzac 2,0 115 z mk3 mozna spokojnie wsadzac PF/PB z mk2 ktory ma 107/112 KM wiec niezauwazalnie mniej a roznice w spalaniu juz widać



Awatar użytkownika
w0jta5
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: sob kwie 28, 2007 13:01
Lokalizacja: Jelenia Góra (DJE)
Kontakt:

Post autor: w0jta5 » sob wrz 27, 2008 16:21

sas_gti pisze:
w0jta5 pisze:Wg mnie jest to najlepszy kompromis pomiędzy osiągami, awaryjnością i kosztami.
jestes pewny ze znasz koszty skoro 2 posty wyzej pytasz czy łapy pasują :bajer:
W takim razie zamiast wsadzac 2,0 115 z mk3 mozna spokojnie wsadzac PF/PB z mk2 ktory ma 107/112 KM wiec niezauwazalnie mniej a roznice w spalaniu juz widać
Uważam ze spasowanie łap nie ma nic do kosztów.
Znam (na szybko licząc) 3 użytkowników 2E i jest to bardzo mało awaryjny silnik.
Od PF i PB jest to dużo nowszy silnik, nie mówię ze konstrukcyjnie, ale rocznikowo co eliminuje w pewnym stopniu kupno zajechanego silnika.

Ps. jeżeli znasz odp na moje pytanie, to napisz to tutaj.
Ostatnio zmieniony sob wrz 27, 2008 16:23 przez w0jta5, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » sob wrz 27, 2008 16:34

ja znam dwóch co ma 2e i jednego ady i każdy z nich ma minimum 14 lat a stan tak starego silnika zależy głównie od sposobu uzytkowania a nie od wieku także 20 letni PF moze byc w lepszym stanie niz 15 letni 2e. A PF jest tańszy na rynku wtórnym (nawet 500 zł z osprzętem) i mniej pali, częsci też tańsze (głównie układ zapłonowy znacznie tańszy)
jak miałbym wyberać miedzy 2e a PF pod kątem stosunku osiągi/ koszty esploatacji to jednak wybrałbym PFa

[ Dodano: Sob Wrz 27, 2008 16:36 ]
poza tym PF moze byc nawet z 91r a 2e z 92r
Ostatnio zmieniony sob wrz 27, 2008 16:35 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
w0jta5
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: sob kwie 28, 2007 13:01
Lokalizacja: Jelenia Góra (DJE)
Kontakt:

Post autor: w0jta5 » sob wrz 27, 2008 17:09

PF byl chyba od '85 do '91 a 2E od '92 do '95 w corrado i do '98 w Toledo.
Co do cen części to skłania mnie to do przemyślenia sprawy, jednak wciaz PF ma troche latek...

:-k


Obrazek

Awatar użytkownika
x86635
TOMEK
Posty: 283
Rejestracja: sob sie 27, 2005 19:00
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: x86635 » czw paź 23, 2008 11:18

no dobrze ale wróćmy do tematu ja mam RP i czytałem ze najlepiej kupić toledo bo wszystko jest plug and play ale jak się ma sprawa z silnikami z golfa 3 pasata b3 corrado jak jest z mocowaniem czy trzeba coś przerabiać??



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości