Czy warto swapowac PN-a na PF-a?

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
BuganMKII
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: pn lut 25, 2008 22:25
Lokalizacja: Będzin
Kontakt:

Czy warto swapowac PN-a na PF-a?

Post autor: BuganMKII » ndz wrz 07, 2008 00:41

Witam. Od dłuższego czasu zastanawiam się czy warto swapować silnik który zakupiłem od znajomego w dobrej cenie mnianowicie 1.8 PF. Początkowo myslałem o kupnie silnika po to aby pozniej sprzedac go na czesci jednak Swap kusi :) Jest to zupelnie kompletny silnik z cala elektryka- aby zrobic przekladke z tego co mi wiadomo musze zakupic jeszcze pompe paliwa bo cala reszte juz mam. Silnik lezal 2 lata zalany olejem i podobno smigal dobrze. Nie kopcil a jesli bral olej to bardzo znikome ilosci (jedyna podobno wada to szklanka, ktora potrzebuje wymiany - co mysle nie stanowi wiekszego problemu). Moj obecny silnik jest w naprawde rewelacyjnym stanie i to utrzymyje przy mnie mysli, ze jednak szkoda go zamieniac na silnik ktory nie jest pewny do samego konca: stad pytanie - czy moge teraz sprawdzic jego stan przed swapem np. jakos zmnierzyc kompresje itd? Czy jezeli stan silnika okaze sie dobry to czy gra właściwie jest warta świeczki? Chodzi mi o to, ze chcialbym poprawic osiagi mojego auta ale czy sumy jakie wloze w to przedsiewziecie beda adekwatne do satyswakcji z poprawy osiagow? Szczerze mowiac - nigdy nie mialem przyjemnosci jechac PF-em i stad tyle pytan... Chciałbym zobaczyc roznice miedzy Pf-em i PN-em lecz wsrod znajomych w okregu nikt nie posiada takiego silnika...
(za przekladke płace 500+ pompa)


Obrazek

viewtopic.php?f=87&t=375332" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 441
Rejestracja: śr lut 21, 2007 23:48
Lokalizacja: Kiełczów
Kontakt:

Post autor: gumiś » ndz wrz 07, 2008 09:31

róznica bedzie ogromna,silnika raczej nie sprawdzisz czy jest ok,musisz troche pojezdzić i wtedy bedziesz wiedział,ja jak miałem pfa jak stawałem z seat leon arl to do 140km h objezdzałem go puzniej miazdzył mnie momentem,silniki naprawde zwawe tym bardziej jak bedzie w lekkiej mk2 :pub:



Awatar użytkownika
BuganMKII
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: pn lut 25, 2008 22:25
Lokalizacja: Będzin
Kontakt:

Post autor: BuganMKII » ndz wrz 07, 2008 21:36

gumiś, zastanawiałem sie tez czy to ma sens poniewaz jesli kiedys przychodzilo mi na mysl slowo swap to co najmniej PL lub KR raczej wchodzilby w gre... koszta przekladki, dodatkowych czesci itd wydawaly mi sie nie oplacalne na swap slabszych motorów... Z drugiej jednak strony jak pisalem wczesniej - nie mam namacalnego porownania.


Obrazek

viewtopic.php?f=87&t=375332" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 441
Rejestracja: śr lut 21, 2007 23:48
Lokalizacja: Kiełczów
Kontakt:

Post autor: gumiś » ndz wrz 07, 2008 21:56

napewno znalezenie silnika 16v lub czegos równie mocnego bedzie ciezkie,te motory juz troche przeszły,ja bym proponował coś młodszego na przykład 1.8 t,silnik podatny na chip tuning,takze jak mocy braknie to mozna podciagnąć. :kac:



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » ndz wrz 07, 2008 22:15

BuganMKII pisze:Od dłuższego czasu zastanawiam się czy warto swapować silnik który zakupiłem od znajomego w dobrej cenie mnianowicie 1.8 PF
ja 3 lata temu robiłem taki SWAP w swoim Golfie i nie żałuje, auto pali praktycznie tle samo przy spokojnej jeździe, osprzęt silnika jest mniej awaryjny a mocy wystarczy........ tzn mi na rok wystarczylo :green_fuck:



Awatar użytkownika
BuganMKII
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 320
Rejestracja: pn lut 25, 2008 22:25
Lokalizacja: Będzin
Kontakt:

Post autor: BuganMKII » ndz wrz 07, 2008 22:37

gumiś pisze:napewno znalezenie silnika 16v lub czegos równie mocnego bedzie ciezkie,te motory juz troche przeszły,ja bym proponował coś młodszego na przykład 1.8 t,silnik podatny na chip tuning,takze jak mocy braknie to mozna podciagnąć.
Wiesz 1.8 T itd to juz kwestia duzo wiekszej kasy... A jesli juz mialbym rzucac sie na cos z podobna moca to pewnie w pierwszej kolejnosci myslalbym o VR-ce.... ale to zupelnie inna historia i inna kasa
toffic pisze:ja 3 lata temu robiłem taki SWAP w swoim Golfie i nie żałuje, auto pali praktycznie tle samo przy spokojnej jeździe, osprzęt silnika jest mniej awaryjny a mocy wystarczy........ tzn mi na rok wystarczylo

:) I to jest bol... Bo nie jestem z tych ktorzy zmieniaja sobie silniki co sezon

sam nie wiem... jesli nie kupie pompy, licznika z MFa itd w dobrej kasie to silnik pojdzie na taile...


Obrazek

viewtopic.php?f=87&t=375332" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości