Hamulce- bębny czy tarcze???

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Endi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt paź 11, 2005 22:30
Lokalizacja: Lubartów
Kontakt:

Hamulce- bębny czy tarcze???

Post autor: Endi » śr lis 02, 2005 19:49

Witam... Jako szczęśliwy posiadacz vw vento mam pytanie dotyczace tylnych hamulców... mam fabrycznie zamontowane bębny i jestem ciekaw czy można przerobic tylne hamulce na tarczowe... Podstawowe pytania:
1. Czy jest to mozliwe?
2. Czy warto - jakie są korzyści?
3. Jak bardzo jest to skomplikowana operacja?
4. Jakie części trzeba zakupić - "kosztorys"?
Jezeli ktos z Was juz to robil to bardzo proszę o dokładniejszy opis całej operacji...
Pozdrawiam


Sprzedam sprężyny Weitec -30/-30, tanio....

Awatar użytkownika
mi5iek84
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 329
Rejestracja: sob sty 08, 2005 13:04
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Kontakt:

Post autor: mi5iek84 » śr lis 02, 2005 20:37

Endi jesli pozwolisz to podepne sie pod temat:) mnie rowniez to interesuje.


PozdroVWienia

[url=http://imageshack.us][img]http://img118.imageshack.us/img118/5306/logoeg5.jpg[/img][/url]

tramall
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: pn mar 14, 2005 14:10
Lokalizacja: Rzeszow

Post autor: tramall » śr lis 02, 2005 20:48

Witam ,

moja opinia

1.Możliwe
2 Czy się opłaca, chyba nie , zależy co chcesz zrobić z autem, jeżeli chcesz poprawić serię to lepiej zainwestować w dobre tarcze i kolcki na przód, no chyba że robisz 150-170KM wtedy tarcze z tyłu mają sens.
3. Najlepiej kupić chyba używkę z jakiejś wersji GT , cen niestety nie znam. Ponoć są problemy z ręcznym. Do tego trzeba pomysleć o ABS i korekcji siły hamowania. To cię hamuje więc musi byc tip-top.



Awatar użytkownika
Endi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt paź 11, 2005 22:30
Lokalizacja: Lubartów
Kontakt:

Post autor: Endi » śr lis 02, 2005 21:25

No własnie mam mozliwość taniej wymiany silnik+skrzynia na 2,8VR6, ale bedzie problem z hamowaniem. Wiec prosze o dalsze opinie...


Sprzedam sprężyny Weitec -30/-30, tanio....

Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » śr lis 02, 2005 23:33

co ty gadasz czlowieku robiles takie cos ze piszesz ze sie nieoplaca??
przeciez niechodzi o to czy ktos ma jakis zajebisty silniki i trzeba mu hample wymienic z koniecznosci moze kolega chce czuc sie bezpiecznie w aucie majac taki silnik jak ma
ja mam 1.6Diesla i mam 4tarcze
2wentylowane i 2 zwykle na tył
i powiem ci ze zaden problem zrobic tarcze z tyłu
wykrecasz bebny cale od belki ze wszytskim i zamieniasz to na tarcze
byc moze ze pompa hamulcowa bedzi epotrzebna ja mam narazie seryjna to auto hamuje zajebiscie ale sie zmieni na wieksza bo jest
operacja mnie kosztpowala 200zł z cala belka ale ze belka okazala sie skoszona przelozylem na stara tarcze
najgorzej jest odkrecic te wezyki sa nieraz tak zapieczone i zajechane rudym na łaczeniach ze trzeba w kroic je :grin:
niewiem jak z recznym ja mialem klopot bo oryginalne liniki od tarcz sa za KROTKIE!!!!!
i znowu trzeba było rzezbic ale jest juz spoko łapa jest :grin:
mysle ze za same tarcze od VR6 powinienies dac ze 300zł niewiem dokladnie ale taka cena mi chodiz po głowie wiec moze cos kolo tego
pozatym odpowietrzasz na krzyz i jazda na droge
kolektor sily hamowania juz pewnie jest ale on sie udziel adopiero jak masz zaladowany samochod a pewnie niesmigasz z kompletem pasazerow wiec jak jest to o.k jak go niema tez o.k
POWODZENIA


p.s moje auto to mk2 ale zasada jest ta sama



Awatar użytkownika
daaroo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1784
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 01:33
Lokalizacja: Skarzysko/Krakow
Kontakt:

Post autor: daaroo » czw lis 03, 2005 01:47

co do odpowietrzania to zaczyna sie od najbardziej odleglego miejsca od pompy a nie na krzyz



Awatar użytkownika
Apsik
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 1279
Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
Lokalizacja: just behind you
Kontakt:

Post autor: Apsik » czw lis 03, 2005 01:57

A to ja mam takie pytanie:
Mam komplecik hamulców przednich z MK2 1.8 RP [zaciski + tarcze + wężyki]
i wpadlem na pomysł założenia tego do mojego MK2G60 do tyłu!! Mam szanse na taką transplantacje?? [jezeli by wypalilo to tarcze zamienie na nawiercane, a klocki i tak ich niema to bym chcial Ferrodo DS2000] ponadto doradźcie jakiej firmy tarcze kupic (np. naiwercane i nacinane na przód) no i co myslicie o tych klockach??


It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!

Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » czw lis 03, 2005 02:11

daaroo pisze:co do odpowietrzania to zaczyna sie od najbardziej odleglego miejsca od pompy a nie na krzyz
no to przeciez napisalem
zaczynajac np od lewego kola tylnego przechodzac do prawego przedniego
looknij sobie w ksiazke jak masz polaczone hamulce i jak sie je odpowietrza :jezor:



Awatar użytkownika
Arthur
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: ndz lip 24, 2005 22:16
Lokalizacja: Krakow

Post autor: Arthur » czw lis 03, 2005 23:01

Apsik pisze:A to ja mam takie pytanie:
Mam komplecik hamulców przednich z MK2 1.8 RP [zaciski + tarcze + wężyki]
i wpadlem na pomysł założenia tego do mojego MK2G60 do tyłu!!



tylko co wtedy z recznym ????


www.quattro-service.pl

Awatar użytkownika
Apsik
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 1279
Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
Lokalizacja: just behind you
Kontakt:

Post autor: Apsik » czw lis 03, 2005 23:07

Arthur pisze: tylko co wtedy z recznym ????
Hudrauliczny!! - widziałem juz taki patent


It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!

tramall
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: pn mar 14, 2005 14:10
Lokalizacja: Rzeszow

Post autor: tramall » pt lis 04, 2005 03:35

Tak, nie robiłem tego. (A czy ty robiłeś to w mk3)? Wiem jednak że jest to możliwe. Opłacalność rozumiem przez to, że za okresloną kwotę pieniędzy uzyskujesz odpowiedni efekt. I tak wolę zainwestować 500zł w dobre klocki + tarcze na przód + płyn + ew przewody hamulcowe niż w zestaw zrób to sam z i kombinować z łączeniem ręcznego i późniejszym zastanawianiem czy jadę sam czy z teściową...(a co z ABS ?) To opcja gdy nie zmieniamy dużo mocy auta. I to miałem na myśli pisząc o opłacalności w pierwszym poscie
W tym przypadku (swap na vr6) jest to rzecz opłcalna i jak najbardziej godna polecenia(nawet zalecana), tyle że w przypadku wymiany nie warto oszczędzać. Tarcze nowe na tył (VR6, GTI) można kupić taniej niż 300zł (nie nacinane, ani nawiecane ale dobre np textar, Ate (NIE POLSKIE!!!) ale już 600zł za brembo ) + warto zalać nowy płyn. No i przewody (lubią się topić,choć zależy jak ktoś jeździ). Jak ktoś podejmuje się wymiany silnika to takie rzeczy musi wiedzieć.No i jak przekładać to rzeczywiście z VR6(ponoć mają fajniejszy ABS). Poprawienie hamowania auta to nie tylko hamulce.Ważne są amortyzatory i elementy zawieszenia, a także jego zestrojenie po wymianie silnika (różnica w rozkładzie mas, obciążenia itp).Dlatego uważam że to nie takie proste. Fajnie ,że można to zrobic za grosze ale może nie w aucie mającym
170+KM . Tanio rzadko kiedy równa się dobrze.
No offence Krzylu.

OT :MK2 w dizlu miały tarcze z tyłu, o ile dobrze pamiętam, ale tylko w wersji GTD


OT : Pytanie przy okazji : używał ktoś ROTOR DISCów , widziałem je gdzieś w promocji za 115 funtów (vr6 na przód) cena chyba ok?



sweden
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 99
Rejestracja: ndz lis 14, 2004 13:26
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

5x98 :/ ????

Post autor: sweden » ndz lis 06, 2005 11:44

A ja zapytam, czy to prawda, ze jak bym chcial to zrobic to bede mial otwor na 5 srub ??
Obecnie mam standardowe 4x100 i po pierwsze smiesznie by to wygladalo, a po drugie musialbym kupic 2 nowe fele :/



Awatar użytkownika
Koolas
GolF UseR
GolF UseR
Posty: 261
Rejestracja: pt wrz 24, 2004 13:59
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: 5x98 :/ ????

Post autor: Koolas » ndz lis 06, 2005 20:28

sweden pisze:A ja zapytam, czy to prawda, ze jak bym chcial to zrobic to bede mial otwor na 5 srub ??
Obecnie mam standardowe 4x100 i po pierwsze smiesznie by to wygladalo, a po drugie musialbym kupic 2 nowe fele :/
nie bedziesz mial 5śrub jesli wsadzisz tylnia belke od GT tam tez bylo 4x100
gdzies na forum scirroco bylo o transplantacji z bębnów na tarcze z tyłu jak znajde to wrzuce link...

to chyba odpowiedz na wasze problemy...przynajmniej na część:
http://www.scirocco.pl/articles.php?id=69
życzę powodzenia :pub:


[url=http://www.fodey.com/generators/animated/ninjatext.asp][img]http://r3.fodey.com/16ca283f31d0e4e2bb49d6596ec5f09b4.1.gif[/img][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=129724]JETTA[/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=31624&postdays=0&postorder=asc&start=0]Golf 2[/url]

Awatar użytkownika
Krzyś 16v
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 486
Rejestracja: śr paź 13, 2004 12:12
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Krzyś 16v » ndz lis 06, 2005 20:44

Panowie nic trudnego z tymi vento odkrecacie wszystko lacznie z piasta kupujecie zestawik np od mk2/mk3 lacznie z piastami i przytkrecacie odpowietrzyc i jazda. Reczny to albo linke wymienic albo jakis mod jak krzylu!!!!!! W razie wypadku mam na sprzedaz zestaw :D tarcze + lozyska (500km przejechane) zaciski klocki ....... za 300zlmoge fotki dolaczyc. Czy sie oplaca :rotfl: jasne ze tak kto zaciagal lape na tarczy wie oco biega i to wyglada odrazu inaczej a nei jak poczciwy maluszek!!!!! :pub:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości