Swap na 2.0 16v lub VR6

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

PiCiA88
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 17:12
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Swap na 2.0 16v lub VR6

Post autor: PiCiA88 » ndz cze 29, 2008 13:20

Witam!! Mam plana wsadzić do mojego cabrio 2.0 16v lub VR6! obecnie siedzi tam silnik 2H (98Ps 1.8 pelny wtrysk)<silnik prawie identyczny co PB tylko inny kolektor wydechowy i ECU> i szukam info co do elektryki czy musze cala instalacje wymienic czy poprostu wyciagnac stary silnik wsadzić nowy podpiac stare kable o ile beda pasowac zmienic ECU i wszystko! no i czy 3mania silnika beda pasowac?? z gory dzieki!!
Ostatnio zmieniony ndz cze 29, 2008 13:21 przez PiCiA88, łącznie zmieniany 1 raz.


Jadąc z prędkością 250km\h
To co jest przed Tobą
Jest już przeszłością

Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Re: Swap na 2.0 16v lub VR6

Post autor: Borys » ndz cze 29, 2008 18:50

PiCiA88 pisze:Witam!! Mam plana wsadzić do mojego cabrio 2.0 16v lub VR6! obecnie siedzi tam silnik 2H (98Ps 1.8 pelny wtrysk)<silnik prawie identyczny co PB tylko inny kolektor wydechowy i ECU> i szukam info co do elektryki czy musze cala instalacje wymienic czy poprostu wyciagnac stary silnik wsadzić nowy podpiac stare kable o ile beda pasowac zmienic ECU i wszystko! no i czy 3mania silnika beda pasowac?? z gory dzieki!!
co do 16v to sprawa jasna, pasi w miare bezproblemowo, co do elektryki to zalezy jaki motor te 16v bedzie, mzoesz zostawic swój wtrysk

a co do vr to juz troche gorzej wyglada sytuacja, masa roboty i kasy, trzba łapy spawac itd duuuuuuuuuuuuuuzo przeóbek, przy których włozenie 16v to bułka z masłem



PiCiA88
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 17:12
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: PiCiA88 » pn cze 30, 2008 00:21

motor ABF mnie interesuje! czemu moj wtrysk zostawic??


Jadąc z prędkością 250km\h
To co jest przed Tobą
Jest już przeszłością

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » pn cze 30, 2008 01:14

jak bys chcial dawac 9A to mozna zostawic, jak ABF to nie ma co, trzeba wyrzucic.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
CSR_GTI
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sty 31, 2008 00:11
Lokalizacja: z turbo dziury (ELW)
Kontakt:

Post autor: CSR_GTI » pn cze 30, 2008 02:00

bugalon pisze:jak bys chcial dawac 9A to mozna zostawic, jak ABF to nie ma co, trzeba wyrzucic.
widzisz jakąś znaczącą różnice to pisz o niej od razu :bajer: teoretycznie to wtrysk pasuje zarówno pod jeden jak i pod drugi silnik (i każdy inny 16v lub 8v z głowicą przystosowaną pod wtryski).


18K4F inside... RWD car :)

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » pn cze 30, 2008 08:46

Jak dajesz ABFa bez oryginalnej elektroniki i chcesz go zlozyc na digim to robisz krok wstecz. Po prostu digi z silników PF/PB/PG jest lipny w porównaniu z digifantem montowanym w ABFie. PF/PB/PG/1P mają niby też wielopunktowy wtrysk ale to jest full grupa. Wszystkie wtryski otwierają się na raz i leją paliwo w tym samym czasie (sterowanie jak w jednopunkcie). Paliwo przebywa w dolocie czasem dośc długo zanim otworzy sie zawór. ABF to juz full profi wtrysk sekwencyjny i wtryskiwacz dla każdego gara otwiera się osobno i jest osobno sterowany z ECU. Dodatkowo sterowanie zapłonem jest dokładniejsze w ABFie bo masz i wskaznik polozenia pierwszego tloka połączony z aparatem zaplonowym i czujnik polozenia walu korbowego. \

Reasumując - Elektronika ABF dokładniej dawkuje paliwo (sekwencyjny wtrysk + potencjometr przepustnicy ktorego nie ma w silników PF/PB) i dokładniej steruje zapłonem. Przez to ABF jest mocniejszy (nie tylko przez elektronike oczywiscie) i znacznie oszczędniejszy niż np 9A albo nawet PF czy PB.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

PiCiA88
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 17:12
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: PiCiA88 » ndz lip 13, 2008 09:47

hmmm... chyba bedzie najlepiej jak wsadze turbo i tloki, korbowody z g60 i podkrece go do 160Ps


Jadąc z prędkością 250km\h
To co jest przed Tobą
Jest już przeszłością

Awatar użytkownika
CSR_GTI
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sty 31, 2008 00:11
Lokalizacja: z turbo dziury (ELW)
Kontakt:

Post autor: CSR_GTI » ndz lip 13, 2008 10:02

PiCiA88 pisze:chyba bedzie najlepiej jak wsadze turbo i tloki, korbowody z g60 i podkrece go do 160Ps
no nienajlepiej... bo własnie pod to "turbo" musisz wsadzić całą elelktronike od silnika PG - wtrysk digifant 1. PANIE POSZUKAJ SE PAN CAŁEGO SILNIKA G60 NA SWAPA!!! W 3000zł sie zmieścić powinno jak trafisz gdzies z dzwonionego corrado albo passata b3 g60. Jak niema monet to daj sobie spokój ze swapem. Swap to nie tylko silnik... to muszą byc lepsze hankle zeby sie nie zabić i duzo duzo innych o których wszystko juz gdzies pisze.


18K4F inside... RWD car :)

PiCiA88
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 17:12
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: PiCiA88 » ndz lip 13, 2008 10:10

nie sadze zebym musial ECU nawet wymieniać tzn. problem z dawkowaniem paliwa mam juz rozwiązany! Mój dobry znajomy jest elektor maniakiem!! poprostu bedziemy oszukiwac ECU tylko mamy problem z przeplywomierzem :crazy: ale tez sie cos wymysli!! wiem ze to wszystko co chce robic jest nowatorskie ale gdyby nie próby i błędy to by nic nie bylo!! trzeba próbować najwyzej sie nic nie zrobi to sie swapa zrobi i tyle :D


Jadąc z prędkością 250km\h
To co jest przed Tobą
Jest już przeszłością

Awatar użytkownika
CSR_GTI
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sty 31, 2008 00:11
Lokalizacja: z turbo dziury (ELW)
Kontakt:

Post autor: CSR_GTI » ndz lip 13, 2008 10:25

w sumie na błędach sie człowiek uczy... ale i tak Ci radze skołować cały silnik PG (głowica i blok) chociażby dlatego ze tam jest taka jedna mała zagadka :P ale o tym juz było
PiCiA88 pisze:Mój dobry znajomy jest elektor maniakiem!! poprostu bedziemy oszukiwac ECU tylko mamy problem z przeplywomierzem
przepływke przed turbo/kompresor jak coś... ale jak to bedzie chodzić to niech ktoś inny Ci powie :helm:


18K4F inside... RWD car :)

PiCiA88
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 17:12
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: PiCiA88 » ndz lip 13, 2008 10:30

przed turbo mowisz.... hmmmm nie bralem takiej opcji pod uwage.... ale czy czasem przy doladowaniu np. o.6bara nie wyrwie klapki z przeplywki??

[ Dodano: 13 Lip 2008 10:34 ]
ale i tak na początek zaczne od wtrysków z G60 lub ABF'a jak podejdzie i mozniejszej pompy paliwa ;D


Jadąc z prędkością 250km\h
To co jest przed Tobą
Jest już przeszłością

Awatar użytkownika
CSR_GTI
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sty 31, 2008 00:11
Lokalizacja: z turbo dziury (ELW)
Kontakt:

Post autor: CSR_GTI » ndz lip 13, 2008 10:35

PiCiA88 pisze:przed turbo mowisz
a wyobrazasz sobie zeby przepływka była za turbo?
PiCiA88 pisze:ale czy czasem przy doladowaniu np. o.6bara nie wyrwie klapki z przeplywki??
PiCiA88 pisze:trzeba próbować najwyzej sie nic nie zrobi to sie swapa zrobi i tyle :D


18K4F inside... RWD car :)

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » ndz lip 13, 2008 11:18

O czym Wy w ogole mowicie ? Przeplywka klapkowa za turbiną? No przeciez wystarczy miec to w rece i zobaczyc jak dziala zeby wiedziec ze sie nie da tego zrobic. Jeśli Twoj kolega maniak elektroniczny ma takie problemy, to ja jemu gratuluje wiedzy, a Tobie odwagi.

Poza tym jak słysze, że ktos chce wstawić tłoki i korbowody od 1.8 G60 do 2.0 16V to juz sie w ogole zalamuję. Zobacz sobie chlopie jaki masz skok tloka w jednym i drugim silniku. Zmierz długość jednego i drugiego korbowodu i zobacz czy przypadkiem tlok g60 na korbie z g60 nie będzie wystawal z bloku 2.0 na kilka centymetrow w swoim gornym martwym punkcie. Średnicę i stopień sprężania to już w ogóle pominąłem a to są też niezwykle ważne rzeczy.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
CSR_GTI
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sty 31, 2008 00:11
Lokalizacja: z turbo dziury (ELW)
Kontakt:

Post autor: CSR_GTI » ndz lip 13, 2008 11:52

bugalon pisze:Poza tym jak słysze, że ktos chce wstawić tłoki i korbowody od 1.8 G60 do 2.0 16V to juz sie w ogole zalamuję. Zobacz sobie chlopie jaki masz skok tloka w jednym i drugim silniku. Zmierz długość jednego i drugiego korbowodu i zobacz czy przypadkiem tlok g60 na korbie z g60 nie będzie wystawal z bloku 2.0 na kilka centymetrow w swoim gornym martwym punkcie. Średnicę i stopień sprężania to już w ogóle pominąłem a to są też niezwykle ważne rzeczy.
ale pisał ze ma
PiCiA88 pisze:obecnie siedzi tam silnik 2H (98Ps 1.8 pelny wtrysk)<silnik prawie identyczny co PB tylko inny kolektor wydechowy i ECU>


[ Dodano: 13 Lip 2008 11:53 ]
ale i tak musi skołować cały silnik PG... z wiadomych powodów :helm:
Ostatnio zmieniony ndz lip 13, 2008 12:37 przez CSR_GTI, łącznie zmieniany 1 raz.


18K4F inside... RWD car :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości