przeruba 1.6 D a TD

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

przemooo8905
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: czw maja 29, 2008 21:35
Lokalizacja: Malanow
Kontakt:

przeruba 1.6 D a TD

Post autor: przemooo8905 » wt cze 24, 2008 12:24

witam, wiem ze na forum jest duzo napisane o tym temacie, ale nie ma odpowiedzi na moje pytanie. Chcialbym zalozyc do mojego diesla JP turbo, wiem ze musze zmienic kolektor ssacy i wydechowy, wiem turbo w dobrym stanie za 200zl z kolektorami, doprowadzenie oleju wezme z podstawki filtra oleju a odprowadzenie w blok. I czy konieczne jest wymiana czegos jeszcze?? np wtryskow?? czy tak tez to bedzie hulalo?? silnik nie bedzie katowany, chodzi mi tylko o dobre przyspieszenie. prosze o porady.



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » wt cze 24, 2008 15:18

Pompa wtryskowa do wymiany, układ korbowo - tłokowy do wymiany (odpowiedniego stopnia sprezania nie masz). Reasumując - nie opłaca sie robota.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Post autor: spawacz » wt cze 24, 2008 15:26

bugalon to ty pier... jakie korby jaki wal jakie tloki. Na forum jest co najmiej 5 autek przerobionych z D na TD / TDi . Sam taka przebudowe robie tyle ze duzo wiecej rzeczy nic napisal kolega. Potzrba ci podstawie filtra z wyjsciem oleju na T i chlodniczka olejowa, kolektor dolotowy z TD i wydechowy pod turbo+turbo z TD , splyw oleju mozesz wspawac sam w miske, mozesz Gover mod + timimng mod + przelot wydech i bedzie ladne. I tak na koniec do ze ma 23:1 a 19:1 jak u ciebie to jeszcze nic nie oznacza SB ma 23:1 i jezdzi pieknie.


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

przemooo8905
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: czw maja 29, 2008 21:35
Lokalizacja: Malanow
Kontakt:

Post autor: przemooo8905 » wt cze 24, 2008 19:17

spawacz pisze:bugalon to ty pier... jakie korby jaki wal jakie tloki. Na forum jest co najmiej 5 autek przerobionych z D na TD / TDi . Sam taka przebudowe robie tyle ze duzo wiecej rzeczy nic napisal kolega. Potzrba ci podstawie filtra z wyjsciem oleju na T i chlodniczka olejowa, kolektor dolotowy z TD i wydechowy pod turbo+turbo z TD , splyw oleju mozesz wspawac sam w miske, mozesz Gover mod + timimng mod + przelot wydech i bedzie ladne. I tak na koniec do ze ma 23:1 a 19:1 jak u ciebie to jeszcze nic nie oznacza SB ma 23:1 i jezdzi pieknie.
czyli tak jak sadzilem ,kolektory, turbo, smarowanie do turbo i odplyw i wystarczy???? a gover mod w pompie juz zrobiony i dawka podkrecona lekko. a co do podstawy filtra oleju tez musze kupic, a mam nagdzewnice od golfa mk4 i tak myslalem jakby to zastosowac jako chlodniczke oleju, lepsze chlodzenie by bylo, dobry pomysl????
Ostatnio zmieniony wt cze 24, 2008 20:13 przez przemooo8905, łącznie zmieniany 1 raz.



spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Post autor: spawacz » wt cze 24, 2008 21:56

nie mam pojecia jak nagrzewnica w roli chlodniczki czy sie sprawdzala, ale mozesz naprzyklad zastosowac chlodnice z prawdziwego zdarzenia z MK1 GTI ,lub AUDI 2,2 T , i to bedzie dzialac doskonale.


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

szladziu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pt kwie 20, 2007 23:02
Lokalizacja: Strzelce Op
Kontakt:

Post autor: szladziu » śr cze 25, 2008 14:36

co to jestr te gover mod ja wlasnie koncze projekt golfa 1 ale 1.6 d i tez mysalem nad tym zeby go troche wzmocnic bo ta moc az oniesmiela;) prosze o rady

[ Dodano: 25 Cze 2008 14:54 ]
i jeszcze co potrzebuje dokladnie aby wsadzic turbo do 1.6 d mam turbo kolektor dol. wyd. podstawe filtra oraz miske co potrzebuje jeszcze i jak to jest z tym interculerem prosze o wsparcie bo zabardzo nie znam sie na dieslu



Awatar użytkownika
GTH
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 268
Rejestracja: ndz lip 08, 2007 21:20
Lokalizacja: Piła

Post autor: GTH » śr cze 25, 2008 16:47

Bugalon ma oczywiscie troszke racji, jak robic to dobrze ;) Dodam tez od siebie ze zwykly 1,6d nie ma waznej rzeczy ktora ma blok z td ;) Takze nalezy sie dobrze zastanowic co robicie ;) Co do nagrzewnicy nie ma sensu tego zastosowywac w twoim przypadku.
Pozdrawiam GTH
Ostatnio zmieniony śr cze 25, 2008 16:48 przez GTH, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » śr cze 25, 2008 17:00

GTH pisze:zwykly 1,6d nie ma waznej rzeczy ktora ma blok z td
masz na mysli natryski oleju na tloki? to jakas tajemnica jest? :helm:


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
GTH
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 268
Rejestracja: ndz lip 08, 2007 21:20
Lokalizacja: Piła

Post autor: GTH » śr cze 25, 2008 17:04

Tak wlasnie mam to na mysli ;) Wez to pod uwage ;) Tajemnica zadna, ale chyba niektorzy tego nie wiedza :)



spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Post autor: spawacz » śr cze 25, 2008 17:39

GTH nie mądrz sie bo to wiadome jest z natryskami , natryski mozna w zwyklym bloku teaz zrobic , tylko trza pompe stuningowac olejowa. TY juz wystarczy ze miales duzooo dopowiedzenia z walkiem.


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

Awatar użytkownika
GTH
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 268
Rejestracja: ndz lip 08, 2007 21:20
Lokalizacja: Piła

Post autor: GTH » śr cze 25, 2008 17:55

Stuningowac to sobie mozesz ;) Jezeli myslisz ze sprawa natrysku na denka tloka jest prosta do wykonania i konczy sie jak to ujales stuningowaniem pompy to jednak sie znowu mylisz ;) Nie musze tobie nic udowadniac ani sie madrowac, bo swoje i tak wiem ;) A twoje podteksty pod moim kierunkiem sobie mozesz podarowac ;) A jak zauwazylem w poscie wyzej to widocznie dla wszystkich nie jest to oczywiste :) Chyba ze uwazasz ta "drobnostke latwa to stuningowania" za niepotrzebna :)



przemooo8905
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: czw maja 29, 2008 21:35
Lokalizacja: Malanow
Kontakt:

Post autor: przemooo8905 » śr cze 25, 2008 18:20

GTH pisze:Stuningowac to sobie mozesz ;) Jezeli myslisz ze sprawa natrysku na denka tloka jest prosta do wykonania i konczy sie jak to ujales stuningowaniem pompy to jednak sie znowu mylisz ;) Nie musze tobie nic udowadniac ani sie madrowac, bo swoje i tak wiem ;) A twoje podteksty pod moim kierunkiem sobie mozesz podarowac ;) A jak zauwazylem w poscie wyzej to widocznie dla wszystkich nie jest to oczywiste :) Chyba ze uwazasz ta "drobnostke latwa to stuningowania" za niepotrzebna :)
sadze ze jak sie zrobi bardzo dobre chlodzenie oleju, to natryski oleju na denka tloka mozna ominac. Tak jak kolega SPAWACZ napisal ze juz duzo aut tak przerobionych jezdza i nic im sie nie dzieje, a napewno nieraz zostana tak zbutowane ze az sie asfalt pali :grin: bo ktoby sie oparl przycisnac i zobaczyc jak idzie i byc dumnym z siebie i swojego golfika, ale to oczywiscie tylko raz kiedys, szkoda motorka.

[ Dodano: 25 Cze 2008 18:25 ]
GTH pisze:Bugalon ma oczywiscie troszke racji, jak robic to dobrze ;) Dodam tez od siebie ze zwykly 1,6d nie ma waznej rzeczy ktora ma blok z td ;) Takze nalezy sie dobrze zastanowic co robicie ;) Co do nagrzewnicy nie ma sensu tego zastosowywac w twoim przypadku.
Pozdrawiam GTH
a sluchaj ja chce miec tylko lepsze przyspieszenie, nie oczekuje zaraz od niego jakies 90ps , 65-70 mi styknie. a jakbym mial robic to porzadnie tak jak ty mowisz to juz wolal bym zmienic samochod na mk3 z motorkiem 1.9 TD, bo jak mam z 3 tys wpieprz..... w dwojke to wole to przeznaczyc na inne auto a to sprzedac.



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » śr cze 25, 2008 19:03

spawacz, moze sie troche chłopie opanuj co ?? piszesz tu ostro przeróbce D na TDi no to poka mi takie auto gdzie widziałeś ?? a odnosnie timing moda w zwykłym D to wg mnie jest to nie opłacalne bo jak wiadomo działa on na wysokich obrotach a jak będziesz przerobionego D tak kręcić to sie rozleci ... Pompa wtryskowa koniecznie do wymiany bo będzie mu brakowało paliwa .. krótko mówiąc będzie szedł podobnie do 1V
Przy katowaniu go bez natrysku na tłoki szybko padnie :/ dodatkowy do tego co mówicie przydało by sie wtryski z TD ....

Roboty w cholere oczywiście gratki tym którym sie chciało i udało :)))
bugalon, ma racje w tym ze robota nie jest opłacalna !! ale jak ktoś chce i ma kaske to da sie wykonać :)

przemooo8905, podlicz sobie wszystko ... prościej, taniej, lepiej, łatwiej = kupić TD zrobić swapa i sprzedać diesla.
a jeśli nadal będzie brakowało mozna odzić dalej



przemooo8905
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: czw maja 29, 2008 21:35
Lokalizacja: Malanow
Kontakt:

Post autor: przemooo8905 » śr cze 25, 2008 19:34

To_mas pisze:spawacz, moze sie troche chłopie opanuj co ?? piszesz tu ostro przeróbce D na TDi no to poka mi takie auto gdzie widziałeś ?? a odnosnie timing moda w zwykłym D to wg mnie jest to nie opłacalne bo jak wiadomo działa on na wysokich obrotach a jak będziesz przerobionego D tak kręcić to sie rozleci ... Pompa wtryskowa koniecznie do wymiany bo będzie mu brakowało paliwa .. krótko mówiąc będzie szedł podobnie do 1V
Przy katowaniu go bez natrysku na tłoki szybko padnie :/ dodatkowy do tego co mówicie przydało by sie wtryski z TD ....

Roboty w cholere oczywiście gratki tym którym sie chciało i udało :)))
bugalon, ma racje w tym ze robota nie jest opłacalna !! ale jak ktoś chce i ma kaske to da sie wykonać :)

przemooo8905, podlicz sobie wszystko ... prościej, taniej, lepiej, łatwiej = kupić TD zrobić swapa i sprzedać diesla.
a jeśli nadal będzie brakowało mozna odzić dalej

po twoim profilu widac ze masz doswiadczenie w tym fachu, wiec jednak stwierdzilem ze nie ma sensu, sprzedac klekota i kupic cos uturbionego. dzieki wszystkim. plusiki beda.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 55 gości