Golf mk II 1.3 potencjał

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

fazer86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: śr lis 14, 2007 18:44
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Golf mk II 1.3 potencjał

Post autor: fazer86 » ndz cze 08, 2008 20:14

Witam! Mam pytanie związane z silnikiem 1.3. Jestem szczęśliwym posiadaczem golfa 2 i tak sobie rozmyślam na temat zwiększenia mocy (55 ps seryjnie), chciałbym przede wszystkim wiedzieć jaki jest jego potencjał, tzn ile silnik wytrzyma zakładając że jest w bardzo dobrym stanie. Pytanie kieruje do osób które mają doświadczenie nie koniecznie z tym silnikiem. Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Yuri
Forum Master
Forum Master
Posty: 1249
Rejestracja: ndz lut 05, 2006 02:02
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Yuri » ndz cze 08, 2008 20:26

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=169638

P.s. na drugi raz uzyj szukajki ;)
Ostatnio zmieniony ndz cze 08, 2008 20:27 przez Yuri, łącznie zmieniany 1 raz.



fazer86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: śr lis 14, 2007 18:44
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: fazer86 » ndz cze 08, 2008 20:41

Hmm, użyłem szukajki i wcześniej znalazłem ten wątek ale tam nic sensownego nie ma, jest tylko poruszona kwestia modyfikacji głowicy, sportowy wałek, dolot i wydech czyli ok 70 - 75 ps jak rozumiem, natomiast jeżeli chodzi o ten G40 to kwestia doładowania ale tu pewnie trzeba byłoby wzmocnić silnik..chyba że się mylę??



Awatar użytkownika
GTH
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 268
Rejestracja: ndz lip 08, 2007 21:20
Lokalizacja: Piła

Post autor: GTH » ndz cze 08, 2008 20:42

No ten twoj raczej sie nie nadaje, tzn mozna zrobic zeby sie nadawal ale mija sie to z celem



fazer86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: śr lis 14, 2007 18:44
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: fazer86 » ndz cze 08, 2008 20:45

Co trzeba byłoby z nim konkretnie zrobić żeby wytrzymał ok 130ps i oczywiście nie na 200 metrów jazdy ;) Pytanie jak najbardziej poważne i zdaje sobie sprawę że taniej pewnie wyjdzie swap na 1.8 16V ale zależy mi na tym silniczku 1.3 .



Awatar użytkownika
GTH
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 268
Rejestracja: ndz lip 08, 2007 21:20
Lokalizacja: Piła

Post autor: GTH » ndz cze 08, 2008 20:56

OD kilku dni nic innego nie robie jak tlumacze ludzia dlaczego nie oplaca sie tego robic.. Poszukaj chociazby na tym forum a napewno znajdziesz ;) Moc ktora chcesz osiagnac to ponad 100% mocy pierwotnej, wiec wynik juz calkiem przyzwoity do osiagniecia, bez doladowania i sterty gratow nie obedzie sie ;) Takze dobrze przemysl swap, jak to mowia, z g***a bata nie ukrecisz ;)
Pozdrawiam GTH



fazer86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: śr lis 14, 2007 18:44
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: fazer86 » ndz cze 08, 2008 21:11

Ale swap to też nie jest taka prosta i banalna sprawa do tego dochodzi praktycznie przeróbka całego samochodu, poza tym silnik tez trzeba było by wyremontować bo nie wiadomo na co sie trafi. Myślałem nad tym dosyć długo przekalkulowując wszystkie za i przeciw. Zdaję sobie sprawę że do osiągnięcia 130ps z silnika 1.3 bez turbo się nie obejdzie, ile można byłoby z niego wycisnąć przy soft turbo ?? tak do 0,5 bara ciś doładowania ??


I kilka pytać dotyczących swapu do golfa 2, czy wejdzie coś większego niż vr6 ??, jaki byłby całkowity koszt zmiany sinika, mowie oczywiście o wszystkim czyli silnik skrzynia osprzęt elektryka czyli wsiadam i jadę:]
Ostatnio zmieniony ndz cze 08, 2008 21:43 przez fazer86, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
GTH
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 268
Rejestracja: ndz lip 08, 2007 21:20
Lokalizacja: Piła

Post autor: GTH » ndz cze 08, 2008 21:54

A myslisz ze zrobienie z tego nie bedzie trudne? to sie mylisz. A 130ps w n\a przy twoim silniku jest niemozliwe ;)

Apropo twojego drugiego pytania czy wejdzie cos wiekszego to przytocze przyklad uzytkownika evolutiona ktory wstawia do mkII 3,6 v8 z audi
Ostatnio zmieniony ndz cze 08, 2008 21:55 przez GTH, łącznie zmieniany 1 raz.



fazer86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: śr lis 14, 2007 18:44
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: fazer86 » ndz cze 08, 2008 22:00

A robi to bez powiększania komory silnika ? :) Rozumiem że 3 litrowe silniki wejdą bez problemu ?



Awatar użytkownika
GTH
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 268
Rejestracja: ndz lip 08, 2007 21:20
Lokalizacja: Piła

Post autor: GTH » ndz cze 08, 2008 22:02

Poczytaj sobie w dziale nasze projekty ;)



fazer86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: śr lis 14, 2007 18:44
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: fazer86 » ndz cze 08, 2008 23:27

A teraz mam pytanie z innej beczki, mianowicie silniczek 1.3 obecnie jest zasilany gaźnikiem i chciałbym się dowiedzieć coś na temat przeróbki na wielopunkt, czy jest to skomplikowana operacja?? zakładam że cały osprzęt od NZ będzie pasował??



Awatar użytkownika
tomatol
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 844
Rejestracja: pt lut 23, 2007 10:00
Lokalizacja: Wejherowo-Rumia
Kontakt:

Post autor: tomatol » pn cze 09, 2008 22:00

fazer86 pisze:A teraz mam pytanie z innej beczki, mianowicie silniczek 1.3 obecnie jest zasilany gaźnikiem i chciałbym się dowiedzieć coś na temat przeróbki na wielopunkt, czy jest to skomplikowana operacja?? zakładam że cały osprzęt od NZ będzie pasował??
powiem tak myślałem podobnie jak ty kombinowałem w różne sposoby pierwsza rzecz jaka przyszła na myśl to stuningować 1,3 sportowy wałek wypolerować kanały itd i wiem że i tak bym nie osiągnął zamierzony cel te 100 KM natomiast jeśli udał by mi sie to wiem że taki silnik
(HK) o tak malej pojemności długo nie pojeżdzi i do tego będzie musiał nadrabiac wszystko na wysokich obrotach co wiąże się z wysokim spalaniem,więc sobie odpuściłem druga opcja swap na KR-kę koszt silnika z gratami około 2000 + przekładka (Gdynia warsztat GTI) minimum 2000 bo coś może po drodze wyjść tak mi powiedział mechanik.Ostatnia opcja byla założenie wtrysku z NZ-ta potrzebne by było kolektor ssący z wtryskami,komp,wiazka kabli ,wydech z sąda lambda ,koszt nie jest wielki ale w nic to nie daje trochę lepsze przyśpieszenie.Tak więc po przekałkulowaniu postanowiłem kupić golfa z większym silnikiem co prawda nie jest to rakieta (RP )ale po przesiadce z 1,3 to jest odczuwalna wyrażnie różnica a spalanie jest minimalnie większe w HK spalał 8 a w RP wychodzi około 9



fazer86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: śr lis 14, 2007 18:44
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: fazer86 » śr cze 11, 2008 12:02

Rozumiem Tomatol, wiem że przeliczając koszta włożone w stosunku do otrzymanych efektów najtaniej wyjdzie kupić golfa ii z silnikiem 1.8 albo ostatecznie swap na 1.8, ale chodzi mi o to że zależy mi na tym wlaśnie samochodziku i na tym silniczku i nawet jeżeli ktoś by się zapytał czy dla 5 koni wydam 100 tys zl to powiem że tak i to mi się opłaci, nie pytajcie czemu ale tak właśnie mam.:]
Wracając do tematu chciałbym się dowiedzieć czegoś konkretnego na temat przerobienia go na wtrysk, tzn czy to bardzo skomplikowane, czy będą jakieś trudności poważniejsze, czy np kolektor ssący z wtryskami od nz będzie pasował do mh bez problemów, oczywiście nie wiem czy sam bym się tego podjął ze względu na mój brak doświadczenia, na allegro widziałem kompletne silniki z całym osprzętem tj kolektor ssący komp i wiązka za cene 500/600 zl wiec chyba koszt samych części nie będzie duży. Natomiast jak to jest z montażem, czy można uderzyć do każdego mechanika ? czy np są nieliczni którzy się tego podejmą i jaki byłby ewentualnie koszt całkowitego montażu ??

[ Dodano: 13 Cze 2008 22:02 ]
Czy mógłby mi ktoś odpowiedzieć na pytanie związane z przerobieniem na wtrysk?? Przeszukałem forum z grubsza ale nie znalazłem zbyt wielu informacji które mogłyby zaspokoić mój głód:]...Chciałbym niedługo zacząć modyfikacje tego silniczka ale najpierw chcę zebrać trochę wiedzy teoretycznej :]



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 63 gości