toffic pisze:RobeQ pisze:Sila hamowania generalnie bedzie taka sama na duzych tarczach i wiekszych zaciskach jak i na malych i jest tylko i wylacznie ograniczona przyczepnoscia kol.
A co powiesz na sytuacje gdy przy malych heblach siła hamowania jest mniejsza niz przyczepność?? Wtedy tez bedzie to samo?? A przy 239 lub nawet 256 to często występuje
Powiem tak mam tarcze niewentylowane 256mm ATE PD miekki klocek plyn o podwyzszonej wytrzymalosci cieplnej i podwyzszonej temp wrzenia. i nie widzie problemu zeby przy 140-160 zablokowac kolo czy na toyo letnich czy na zimowych.
Oczywscie jak ktos ma kiblowate hamulce ciezki samochod szerokie felgi (ale nie za szerokie bo tez momentalnie bedzie blokowal kolo) i nie jest w stanie zablokowac kola to ma przy zmianie na wieksze tarcze zaciski pewnie powie ze lepiej hamuje. ALE od zawsze tak jest ze przyspieszenie i zahamowanie jest ograniczone przyczepnoscia !!!! i jak na seryjnych hamulcach mozesz zablokowac kolo tak na AP RACING tez zablokujesz to kolo i szybciej sie nie zatrzymasz. Wzrosnie wydajnosc tych hamulcow i swiadomosc tego ze jak 6 raz rozpedzasz sie do 200 to tez bez problemu zwolnisz do 40 ot co.
Zreszta ja nie pamietam jezdzac roznymi samochodami SPRAWNYMI zebym mial problemy z hamowaniem nawet kiedys TICO na trasie hamowalem ze 130 i musialem pulsowac pedalem bo blokowal kolo - tak wiec sytuacje ze tego sie nie da zrobic pomijam.
Jak chce sie czuc bezpiecznie majac stosunkowo szybki samochod z szybkim kierowca to powinno sie : wymienic na max duze i wydajne tarcze/klocki/przewody w stalowym oplocie/pompe/usztywnic zawias - rozporki gora dol amorki jak beton sprezyny tez/ miec idealnie ustawiona zbieznosc i geometrie/ sztywne nadwozie zeby przy ostrym hamowaniu sie katy w zawieszeniu nie rozjezdzaly/ dobrana szerokosc gumy odpowiednia do samochodu szeroka wcale nie znaczy bardziej przyczepna z za waska jest tak samo/ i miec bardzo przyczepne opony/ szpera 2way zapewne tez bardzo w tym pomoze...
A wymianiajac dobre male na dobre duze hamulce dostajemy tylko i wylacznie wieksza odpornosc cieplna + przy wiekszej ilosci tloczkow wiekszy klocek i lepsze jego dociskanie - bardziej rownomierne do tarczy...
kuniec kropka
[ Dodano: 28 Mar 2008 14:31 ]
Adamm pisze:cowboy,
hmmm przy jedzie w normalnych warunkach ale tez w deszczu ciezko mi bez gwaltownego depniecia zablokowac
no dobra ale nie mowimy tu o normalnym hamowaniu tylko o ogolnej sprawnosci i wydajnosci hamulcow... I nie powiesz mi Adasiu ze jak ostro zahamujesz bo cos wyskoczy to nie zablokujesz. A o normalnej jezdzie nie pisz bo ciezko mi sobie wyobrazic samochod jadacy w korku ktory co hamowanie to ma blok 4rech kol
:D:D:D
TDiR - FIMC / VR6 CLUTCH / 0,216 INJECTORS / GT17VA / PD130 WLOT I WYLOT / ORUROWANIE BY SSGARAGE / SOCZEWKI / GOTTI 15" WHEELS / ZAWIESZENIE -60 MM GTCUPLINE / STUT BAR INXX / IN PROGRESS BRAKE SYSTEM Z AUDI S2 & STABILIZATOR Z VR6