PF a PG - różnice...

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
melon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 562
Rejestracja: sob paź 23, 2004 11:23
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: melon » pt lut 22, 2008 23:20

Erold pisze:Do PG sa (takze) skrzynie ze sprzeglem na linke... Nie gadam bzdur. Zreszta chodzi tu przede wszystkim o charakterystyke silnika, moc z litra i mase.
Ale po co robic DRUCIARSTWO? Jak juz zminieasz na PG dp duze koło zamachowe duze sprzegło ,biegi na linki i sprzegło hudrauliczne+ pedały.Hamulce koniecznie ,a jak hamulce to koła min 15 cali.
Poprostu jak cos robic to robic dobrze ,albo wcale.Taki jest moje zdanie w tej sprawie.



Awatar użytkownika
Erold
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 18:01
Lokalizacja: spod VaWy

Post autor: Erold » pt lut 22, 2008 23:24

Zgadzam sie... ale to ma jednoczesnie wytrzymac studencka kieszen, wiec kompromis jest nieunikniony. Poczatkowo myslalem np o uszczelce pod glowice odprezajacej, eatonie i dolocie od PG.

PS A nastepnym razem teksty typu "Ale co ty za głupoty piszesz??? " sobie daruj, zwlaszcza jak mam racje.



Awatar użytkownika
melon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 562
Rejestracja: sob paź 23, 2004 11:23
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: melon » sob lut 23, 2008 00:15

Erold pisze:Zgadzam sie... ale to ma jednoczesnie wytrzymac studencka kieszen, wiec kompromis jest nieunikniony. Poczatkowo myslalem np o uszczelce pod glowice odprezajacej, eatonie i dolocie od PG.

PS A nastepnym razem teksty typu "Ale co ty za głupoty piszesz??? " sobie daruj, zwlaszcza jak mam racje.
Ale taki kompromis to druciarstwo ,zreszeszta nikt tu ci zle nie zyczy tylko ja np staram sie dac ci jakies dobre rady bo juz troche tego przerabiałem.Widze ze podchodzisz do tematu tak samo ja ci co chca miec po 200-250 km i spalanie 10 litrow....
To ze zaoszczedzis na poczatku odbije sie echem po czasie i to wielokrotnie ...



Awatar użytkownika
Erold
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 18:01
Lokalizacja: spod VaWy

Post autor: Erold » sob lut 23, 2008 00:51

Zdaje sobie z tego sprawe... Nie wiem tylko, czy jest to druciarstwo do przyjecia, czy totalny chlam i lepiej w ogole nic nie robic.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » sob lut 23, 2008 02:52

Erold pisze:Nie uwazasz jednak, ze swap jest kotowniejszy? Poza tym jesli juz, to zdecydowalbym sie na pewno na PG. Dlaczego wybierac (ABF) slabszy, ciezszy silnik o gorszej wg mnie charakterystyce (moc przy wyzszych obrotach), z ktorego zalozeniem jest wiecej babrania (hydrauliczny wysprzeglik, inna skrzynia, elektryka i reszta dupereli) tylko dlatego, ze to "prawdziwy" swap?
z zalozeniem jest dokladnie tyle samo babrania ,bo jak koledzy zauważyli w PG też jest sprzęgło hydrauliczne.
Pytasz czy nie uwazam ze swap jest kosztowniejsz? Ależ ja dokłądnie to staram ci sie wytłumaczyć. Skoro g60 występuje seryjne w mk2 to taniej bedzie jak sprzedasz swojego PFa i kupisz gotowe g60. A jesli koniecznie chcesz zostawać przy swojej budzie to swapuj na cos nietypowego dla golfa 2 np na ABFa albo jakiegos mocnego TDI mozesz zrobic. Jest pole do popisu na pewno.
a wracajac do porównania masy silnika PG i ABF to nie wziales pod uwage chyba gratów z osprzętu silnika. Mam porównanie PF mojego i kolegi PG i u mnie jest praktycznie pusto pod maską a w kolegi g60 nie ma gdzie palca wsadzić (ogrom dodatkowych kabli, dolot, IC, sprezarka) sadze ze arguemnt o masie mozna odrzucić
Przebieg momentu przemawia na korzysc g60 (wiadomo, dołądowany) ale za ABFem przemawiaja koszty i dostępnosc części.

Zdaje mi sie jednak ze Ty sie uparłeś na swoją koncepcję tj robienie z PFa , PG i po prostu szukasz osoby ktora ci to potwierdzi, napisze ze da rade to zrobić , ze spoko , fajny pomysł . Wydajesz sie nie zauwazac arguementów przeciw a na siłę szukasz takich które poprą Twój pomysł.

[ Dodano: Sob Lut 23, 2008 02:02 ]
melon pisze:Zgadzam sie... ale to ma jednoczesnie wytrzymac studencka kieszen
zapominasz ze Ty chcesz ażeby podzespoły z PFa znosiłu obciążenia generowane normalniew silniku PG. Kieszeń studencka to też istona sprawa ale chyba bezposrednio bedzie sie to wiazalo z awaryjnoscia tego hipotetycznego pseudo "PG"
A jak chcesz porzadnie to zrobic to wez policz ile bedzie cie kosztowało zdobycie:
kompa, wiązki , kilku czujników, przewodow do intercoolera, przewodów zwrotnych do g60, kolektor dolotowy, przepustnica , łapy od sprężarki, sama spreżarka z kółkiem, Intercooler, wałek, tłoki , korby, wał, zawory, zrób natrysk na denko tłoka (g60 to chyba ma), chyba hamluce z g60 tez czy to chcesz sobie darować??
I gdzie tu opłacalność szczególnie ze chcesz to komuś zlecić a nie robicsamemu. Chyba ze walniesz sam kompresor co byłoby totalnym druciarstwem a silnik by wyzianał ducha po 30 min ostrej jazdy.tak tez mozna
Ostatnio zmieniony sob lut 23, 2008 03:05 przez sas_gti, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
Erold
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 18:01
Lokalizacja: spod VaWy

Post autor: Erold » pn lut 25, 2008 01:44

Nie chce forsowac swojego pomyslu na sile. Nie zdawalem sobie sprawy, ze PG to nie tylko PF z kompresorem i Digi I, a nie II. Skoro roznic jest tak wiele, to oczywiscie nie ma sensu takich przerobek robic. Dziekuje wszystkim za wyrazone zdanie.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości