Jak zmiejszyć przełożenie główne???

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

g-zone
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 246
Rejestracja: wt lis 06, 2007 02:23
Lokalizacja: z obwodnicy

Jak zmiejszyć przełożenie główne???

Post autor: g-zone » czw lut 21, 2008 07:17

czy może mi ktoś powiedzieć :

1)jak zmiejszyć przełożenie główne...??? chodzi o skrzynie o oznaczeniu CHE, nie wiem czy da się to jakoś obliczyć ale chciałbym zmiejszyć predkość max o jakieś 5 km na każdym biegu.......

2)czy może da się jakoś dobrać przełożenia z innych skrzyń.....???

3) w jakich Golfach była skrzynia 2Y??? ile może kosztować około??

dziękuje za pomoc :pub:
Ostatnio zmieniony czw lut 21, 2008 07:26 przez g-zone, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
kkk13
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: czw wrz 23, 2004 23:17
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Jak zmiejszyć przełożenie główne???

Post autor: kkk13 » czw lut 21, 2008 17:38

g-zone pisze:czy może mi ktoś powiedzieć :

1)jak zmiejszyć przełożenie główne...??? chodzi o skrzynie o oznaczeniu CHE, nie wiem czy da się to jakoś obliczyć ale chciałbym zmiejszyć predkość max o jakieś 5 km na każdym biegu.......

2)czy może da się jakoś dobrać przełożenia z innych skrzyń.....???

3) w jakich Golfach była skrzynia 2Y??? ile może kosztować około??

dziękuje za pomoc :pub:
Najłatwiej zmienić... właśnie przełożenie główne - o które pytasz, jeśli chcesz mieć prędkość mniejszą w równym stopniu o ileś tam km/h.. Szukasz przełożenia głównego w takiej sytuacji, czyli wieniec + wałek atakujący, nie wiem co Ty masz za skrzynke i w jakim aucie, ale mam na przykład do sprzedania przełożenie krótkie (4,46) do skrzynki 020 do silników 8v..



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » czw lut 21, 2008 22:05

ja bym zalozyl mniejsze kolka tylko:)


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

g-zone
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 246
Rejestracja: wt lis 06, 2007 02:23
Lokalizacja: z obwodnicy

Post autor: g-zone » czw lut 21, 2008 22:32

kkk13 pisze:Najłatwiej zmienić... właśnie przełożenie główne - o które pytasz, jeśli chcesz mieć prędkość mniejszą w równym stopniu o ileś tam km/h.. Szukasz przełożenia głównego w takiej sytuacji, czyli wieniec + wałek atakujący, nie wiem co Ty masz za skrzynke i w jakim aucie, ale mam na przykład do sprzedania przełożenie krótkie (4,46) do skrzynki 020 do silników 8v..
Posiadam silnik ABF ze skrzynią CHE (z silnika 2E 210 mm), troche za długa jest, chciałbym ciut krótszą:

1-60 2-110 3-160 , chciałbym jedynke ok 50-55, dwójka 100.......... itd jak to można obliczyć albo dopasować z innej skrzyni?? przełożenie 4,46 to chyba za ostre ...???


ja bym zalozyl mniejsze kolka tylko:)
tzn.....??? z jakiej skrzyni........ ? bo nie rozumiem

Dzięki za pomoc!
Ostatnio zmieniony czw lut 21, 2008 22:33 przez g-zone, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » czw lut 21, 2008 23:31

kolka te na ktorych jezdzisz. mniejsza srednica.. wolniej mocniej:)


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

g-zone
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 246
Rejestracja: wt lis 06, 2007 02:23
Lokalizacja: z obwodnicy

Post autor: g-zone » czw lut 21, 2008 23:57

kolka te na ktorych jezdzisz. mniejsza srednica.. wolniej mocniej:)
to już zrobiłem :), były 16stki teraz są 15", 195/45/15, mam dużą glebe więc niżej nie chce, więc jeśli bym jeszcze skrócił skrzynie auto będzie jeszcze lepiej przyspieszało.... racja czy się myle ??? a czemu jesteś tylko za mniejszymi kółkami,czy zmiejszenie CHE o pare km v max spowoduje aż takie problemy z jazdą po mieście ???

Pozdro :bigok:



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » czw lut 28, 2008 10:55

bo to najprostszy sposob regulowania przelozenia glownego.. efekt ten sam co wymiana kolek zebatych w skrzynce... tyle ze nie rozbierasz skrzyni


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » sob mar 01, 2008 01:56

evolution pisze:bo to najprostszy sposob regulowania przelozenia glownego.. efekt ten sam co wymiana kolek zebatych w skrzynce... tyle ze nie rozbierasz skrzyni
prawie ten sam bo wymiana przelozenia głównego nie obniża samochodu a koł na mniejsze tak, poza tym są jeszcze że tak się wyrażę efekty uboczne jak np błędne wskazanie predkosciomierza. Warto też zwrócić uwagę na to że rozmiar koła nie pozostaje bez wpływu na pracę zawieszenia i takze hamulców i warto o tym wspomnieć.
Poza tym ile trzeba by zmiejszyć srednicę kołą zeby auto jechalo na dokreconej 5tce np 150? Sa granice tego obnizania "kołem" i sa one dosc blisko rozmiary seryjnego i takiego skrócenia rpzelozenia jak bys sie chcialo raczej sie nie osiagnie.

Zachowanie sie auta po zmianie rozmiaru kół jest tezoczywiscie inne, inaczej hamuje wiec nie mozna powiedziec ze to dokladnie to samo co wymiana przelozenia glownego. Nie chcę tu stwierdzać "mniejsze" są gorsze czy lepsze, nie bede sie tu wdawał w polemikę (choc uwazam ze gorzej jest miec mnijesze koła) ale chodzi mi o sam fakt porównania przez Ciebie wymiany przelozenia glownego ze to jest to samo co wymiana koł na mnijesze. To nie to samo chyba że założysz ze jedyne kryterium to jest przelozenie na kole a pominiesz sprawy zawieszeniowe itp



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » sob mar 01, 2008 12:08

sas_gti pisze:efekty uboczne jak np błędne wskazanie predkosciomierza.
ten efekt w golfie jest yawsye po ymianie pryeloyenia glownego i poyostawieniu licnika od starego... a co do reszty w kjs od lat startuje sie stosujac mniejsze kola na osi napedzanej.. i wszyscy jakos nie narzekaja


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » sob mar 01, 2008 12:30

evolution pisze:efekty uboczne jak np błędne wskazanie predkosciomierza.
ten efekt w golfie jest yawsye po ymianie pryeloyenia glownego i poyostawieniu licnika od starego
Dokładnie linki Jacku



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » sob mar 01, 2008 15:59

toffic pisze:
evolution pisze:efekty uboczne jak np błędne wskazanie predkosciomierza.
ten efekt w golfie jest yawsye po ymianie pryeloyenia glownego i poyostawieniu licnika od starego
Dokładnie linki Jacku
linka jest ta sama.. licznik ma inne przelozenie w srodku...


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » sob mar 01, 2008 16:11

evolution pisze:a co do reszty w kjs od lat startuje sie stosujac mniejsze kola na osi napedzanej.. i wszyscy jakos nie narzekaja
toteż ja nie wiem czy zauwazyles ze pisalem
sas_gti pisze:Nie chcę tu stwierdzać ze "mniejsze" są gorsze czy lepsze, nie bede sie tu wdawał w polemikę



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » sob mar 01, 2008 16:31

evolution pisze:linka jest ta sama.. licznik ma inne przelozenie w srodku...
Przecież są 3 różne końcówki linki jeśli nie więcej :bigok: Przynajmniej do 020



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » sob mar 01, 2008 18:19

końcówka link inie zmiania przełożenia linki, ona zawsze jest 1:1, tez skłaniałbym sie ku opcji ze nalezy wymienic zębatkę w liczniku



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości