Jak wyregulowac pape w GTD 1,6

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

michi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: sob sie 06, 2005 14:34
Lokalizacja: wild
Kontakt:

Post autor: michi » czw wrz 01, 2005 16:45

witam Trochim wyregulowałem wtryski dwa maja 168 a dwa 166 ustawił mi to ten kolega miał zegary (podpioł po koleji kazdy wtrysk do czegos i tam pokazywało cisnienie dał tam jakies podkładki mowie to poniewaz chce wiedziec czy o to w tym chodzilo i czy dobrze to zrobił). I teraz chciałbym wyregulowac ta dawke paliwa wiec prosił bym o wskazowki.
Zaznaczam ze mam wtryski z 1,9 a silnik mam 1,6

Pozdrawiam MiChI

[ Dodano: Czw Wrz 01, 2005 16:48 ]
a i jeszcze jedno chce zaznaczyc ze miałem kapitelny remont głowicy wszystko co sie dało jest nowe. No i jest splanowana o 0,3 mm a uszczelka jest taka sama jak była.



naum
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: śr mar 23, 2005 22:54
Lokalizacja: Hajnówka
Kontakt:

Post autor: naum » pt wrz 02, 2005 23:11

michi,
Zaznaczam ze mam wtryski z 1,9 a silnik mam 1,6
A masz silnik 1V, bo w takie same montuje się w 1.9.



michi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: sob sie 06, 2005 14:34
Lokalizacja: wild
Kontakt:

Post autor: michi » pt wrz 02, 2005 23:24

nie ja mam silnik JR



naum
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: śr mar 23, 2005 22:54
Lokalizacja: Hajnówka
Kontakt:

Post autor: naum » sob wrz 03, 2005 12:40

Trochim,
z dawką paliwa możesz sobie sam poeksperymentować.
u mnie wzrosły znacznie obroty (~200obr/min) od zwiększenia dawki - zmniejszyłem je na lince (jest tam taka regulacja).

michi, więc zwiększ dawkę paliwa, zamontuj Intercoolera - przybędzie trochę niutonków i wzrośnie moc.



Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » pn wrz 05, 2005 10:26

wtryski ustawiał tak jak sie powinno.

tu masz jak zwiekszyć dawkę paliwa

http://www.vwdiesel.net/phpBB/viewtopic.php?t=579

jest to opisane dla silnika 1.9 ale zasada jest taka sama.

streszczając:
- śrubą odpowiedzialną za dawke paliwa kręcimy aby obroty silnika wzrosły o 300, następnie ustawiamy obroty biegu jałowego do takiego jak poprzedni. Rabimy to na rozgrzanym silniku.


Nissan Patrol K160

michi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: sob sie 06, 2005 14:34
Lokalizacja: wild
Kontakt:

Post autor: michi » wt wrz 06, 2005 18:49

dzieki Trochim za tak duzo ale kurde nie bardzo kapuje tej instrukcju cos tam chca odłaczac czy cos mogłbys mi to strescic(napisac bardziej łopatologicznie :)).
Z gory THX
Pozdro MiChI



Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » czw wrz 08, 2005 14:17

tam jest pompa od 1.9 dlatego coś tam odczepiają.

potrzebny bedzie klucz 13 i śrubokręt.

Rozgrzewasz silnik do pracy roboczej.

luzujesz kontre (kluczem nr 13) na śrubie nr 5.
kręcisz ją tak aby obroty silnika na biegu jałowym wzrosły o ok 300 obr/min.

dokręcasz kontre.

następnie kecisz śrubą nr 7 aby ustawić obroty silnika na biegu jałowym czyli tak ok 850.

jak nie bedzie chciał zejść z obrotów to poluzuj nr 8 i wtedy pokombinuj leżeli nadal nie będzie chciał to ostatecznie śruba nr 6.


uważaj tylko aby nie pozrywać gwintów w pompie bo wtedy będzie większa bieda.

Jak będziesz uważał, że to mało lub za dużo (za dużo bedzie czarnego dymu za tobą) to regulacje przeprowadza się w większym lub mniejszym stopniu.

miłej zabawy w kręceniu, tylko nie przesadzaj za bardzo :D



atomic
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: wt maja 31, 2005 09:10
Lokalizacja: NML
Kontakt:

Post autor: atomic » pt wrz 09, 2005 11:22

Ja zawsze myslalem ze to srubka znajdujaca sie z prawej strony pompy pod gruszka z 10cm jest odpowiedzialna za dawke paliwa. O takim sposobie zwiekszania dawki nie wiedzialem. No ale nie o tym chcialem napisac.
Moje pytania:
1) Skoro srubka 7 jest o regulacji obrotow biegu jalowego to od czego jest srubka 8 ?
2) U mnie sruba 6 jest juz tak wkrecona ze do ewentualnego podniesienia obrotow w ten sposob zostaje mi moze niecaly 1cm sruby do wkrecenia. Czy u was tez tak jest? Czuje ze poprzedni wlasciciel musial troche mieszac na pompie bo plomby sa tez zerwane. Gdy srube 6 wykrecam obroty na biegu jalowym nie spadaja ale wtedy przy naskaniu gazu robi sie jakby martwy odcinek ze pompa wogole nie reaguje do pewnego momentu na wciskanie gazu.
3) Czy powyzsze moze byc spowodowane kreceniem innymi srubkami na pompie tylko jakimi? czy pompa juz powoli siada?
Zaznaczam ze auto mi malo pali bo jak na passata 4.5 max 5.5 l/100km to chyba nie duzo. Jednak nic za darmo bo przyspieszenia to to praktycznie nie ma



Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » śr wrz 14, 2005 09:07

1) nr 8 i ta obok niej (na prawo) służą za regulacje min i mak obrotów biegu jałowego przy wciśnietym i wyciągniętym przyszpieszaczu zapłonu. a srubą nr 7 rególujesz sobie dokładnie obroty.
2) dlatego pisałem że nr 6 kręcisz w ostateczności bo inaczej bedziesz miał tak jak piesz.
3)tak może to byc spowodowane rozlegulowaniem pompy (poprostu jakiś ktoś regulował obroty biegu jałowego właśnie tą śrubą (nr6) czego nie powinno się robić (jest to nawed napisane w książce o dieslach znajdującej sie na forum). Raczej jest źle wyregulowana niź popsuta.


Jak u siebie zmieniałem pompe na na taką z silnika RA to po odpaleniu miał tak dużą dawkę paliwa obroty to trzymał ok 1200 a gazem wystarczyło operować dosłownie na tyknięcie. Oczywiście mechanior zaczoł regulowac obroty śrubką nr 6 co później zaowocowało plywaniem obrotów na wolnych obrotach raz miał 1000 raz 800.

Możesz zrobic tak jak ja to zrobiłem: wyregulowac nr 6 tak aby auto normalnie przyśpieszało (nie zwracaj narazie uwagi na wolne obroty). Następnie luzujesz nr 8 i tą srubę obok (z tyłu pompy jest taki "dynks" którego ruchy blokuja sruby nr 8 i ta obok) i za pomocą nr 7 regulujesz sobie obroty biegu jałowego. nastepnie nr 8 wkręcasz do momentu aż zaczną sie zmieniać obroty wtedy kontrujesz. Nastepnie wyciągasz przyspieszacz zapłonu i wkręcając srube obok tej nr 8 wkręcasz do żądanych obrotów ok 1100 i kontrujesz.

aha zakładam, że dawka jest odpowiednia bo jak nie bedzie dało ustawić obrotów tak jak pisałem wcześniej i bedą za małe/duża to należy zwiększyć/zmniejszyc dawkę paliwa.

wsystko na rozgrzanym silniku po testach i odpalaniu na drugi dzień z rana wypadało by zabezpieczyc sruby lakierem co by się nie luzowały.


mój gofer pali (przy mojej jeździe) ok 6,4 ale potrafi w >5,5 się zmieścić.



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » wt wrz 20, 2005 18:16

Ktore to sa srobki 5,6,7,8? Mozna jakies zdjecie? Co jeszcze mozna zmienic oprocz dawki paliwa?



Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » śr wrz 21, 2005 09:37

jak przeczytasz temat od początku to dowiesz się która jaki ma numer.


oczywiście, że można tylko wtedy ingeruje się w budowe wewętrzną pompy a to juz trochę bardziej skomplikowane i ja się za bardzo na tym nie znam więc rad nie daje :jezor:
jak coś się spieprzy to najwyżej u mnie :grin:

acha oczywiście po zwiększeniu tej dawki paliwa auto może trochę więcej kopcić można się z tym pogodzić albo zwiększyć ilość powietrza w silniku :zakrecony:


Nissan Patrol K160

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości