MK3 GL - zmiana układu hamulcowego na silniejszy

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

dekoder
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: pn lip 16, 2007 22:54
Lokalizacja: WARSZAWA
Kontakt:

MK3 GL - zmiana układu hamulcowego na silniejszy

Post autor: dekoder » śr sty 30, 2008 14:19

Witam,

Panowie, swojego gofra mam od niecałego roku, planuję z GL zrobić GTI, ale chcę tam wrzucić kilka nowocześniejszych rozwiązań. Mam zatem pytanie następującej maści:

Planuję migrację mojego zawieszenia i ukłądu hamulcowego do nastęującego wyglądu:

1) zmiana 4x100 na 5x100
2) przód i tył tarcze najchętniej GTI lub VR6 - wentylowane
3) dobre zaciski (ate, brembo ?!)
4) ABS

(wiem że w wersji GT z silnikiem ABS były tarcze, bez większych zmian w reszcie układu a nawt był spotykany układ ABS)

Moim pytaniem jest:

znając wszelkie różnice między zawieszeniem typu GL, CL, GT, a GTI czy:

a) wymieniać wahacze (są istotne różnice co widać na rysunku np.: inne mocowanie stabilizatora, chyba też inne mocowanie łożyska kulowego zwrotnicy)
GTI:
Obrazek
NIE GTI:
Obrazek

b) zmiana tarcz i zacisków wymaga zmiany serwa hamulca ?
c) czy jest możliwe zamontowanie całego układu hamulcowego wraz z elementami zawieszenia np z mk4, w tym ABS'u i jego komputera !?
d) jakie jest działanie rozdzielacza siły hamowania i czy jest on niezbędny i w jakich wersjach występował
e) jak wygląda sprawa odnośnie zmiany zawieszeni i elementów układu haulcowego na tai z pojazdu z ABS'em, przy czym na razie nie będzie montowany ABS, czy są akieś przeciwksazania ?

Pozdrawiam i lizę na odpowiedź i nie wykasowywanie postu, uwagi odnońie jego formy i treści proszę kierowacna PW, postaram sie go dostosować.
PRZECZYTAŁEM SPORO POSTÓW NA FORUM, ale nigdzi enie ma jednoznacznej odpowiedzi, mam nadzieję że uda mi się znaleźć tu grono osób, które pomogą, odpowiedzą, podpowiedzą, a gdy dokonam zmian z tego materału zbuduję poradnik dla tych któzy o czymś takim myślą.


Przemek
-----------------------------
SZUKAM:
zdesi przód i tył z GTI w idealnym stanie, BBS 20jahre lub podobne 15-16", Foteli RECARO do mojego MK3 5D - najchętniej grzane, Climatronica z mk3 lub mk4 (części lub zestaw)

Awatar użytkownika
Golf GTi
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: pt lip 29, 2005 20:54
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: Golf GTi » śr sty 30, 2008 15:57

Witac ze nie masz pojecia o mechanice , co myslisz ze jak lacznik stabilizatora jest inny, a z tym kontrowaniem sroby(gwint na sworzniu) do dobrze wypaliles, to tzw " GTI" uklad dolnego sworznia jak w polo 6N , w GTI org sa tylko sroby ktore przechodza przez zwrotnice. Kup lepiej jakies sport zawieszke nawet najtanszego GT Cupline , i bedzie o wiele lepiej. A hamulce to tak ,pompa moze zostac ,zaloz tylko wentylowane tarczki, a do tylu tylko klp. czopy z zaciskami z GTI MK2, i bedzie ok. Pozatym bylo to juz ze 20 razy opisywane.



Awatar użytkownika
tomyart
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 677
Rejestracja: ndz wrz 11, 2005 16:50
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: tomyart » śr sty 30, 2008 16:19

wiec tak:
w GL (silnik ABS) pewnie masz stabilizator wiec wahacz i stabilizator zostaw w spokoju i teraz tak: hamulce masz pewnie 239 wiec tu mozesz tylko załozyc wentylowane tarcze, srednicy nie zwiekszysz a jak chcesz zwwiekszyc to musisz zainwestowac w zwrotnice z GT badz GTI i odpowiedni komlet jarzmo+zacisk (do 256 są inne i do 280 inne). Jesli chodzi o tył to poszukaj kompletnej belki z GTI lub VR (mają dodatkowy stabilizator) albo sam zastaw hamulcowy na tył.
co do ABS-u:
to róznica w układzie hamulcowym (po za elektryką oczywiscie)jest taka ze zamontowana jest wieksza pompa (22mm) wieksze serwo (10``) sa inne zwrotnice i dodatkowo na piascie jest wieniec. Wiec jesli myslisz w przyszłości o ABS-ie to lepiej kupic juz te elementy (przynajmniej zwrotnice z wiencem) zeby dwa razy nie rozbierac.
co do regulatora siły hamowania:
zapobiega on (miedzy innymi) blokowaniu kól tylnej osi podczas hamowania z nie obciązonym tyłem



dekoder
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: pn lip 16, 2007 22:54
Lokalizacja: WARSZAWA
Kontakt:

łatwokrytykować.

Post autor: dekoder » śr sty 30, 2008 16:55

Golf GTi pisze:Witac ze nie masz pojecia o mechanice (...)
Hej, no nie wiem zy nie mam pojęcia o mechanice (PW na Mechatronice - automatyka i robotyka), wiem ze nie znam za bardzo konstrukcji tych samochodów ... idlatego szukam rady.


tomyart

Dzięki za podpowiedź ....


Włanie jestem w trakcie zakupu całęgo tyłu od GTI, i przednich kompletó od zwrotnic po klocki od GTI. :) Pod ABS oczywiście :)


Wracając do pompy, trzeba ją zmienić ??? bojuż w GT jest inna średnica tłoków, tarcz, sworzni, wałków ...
Ostatnio zmieniony śr sty 30, 2008 17:04 przez dekoder, łącznie zmieniany 1 raz.


Przemek
-----------------------------
SZUKAM:
zdesi przód i tył z GTI w idealnym stanie, BBS 20jahre lub podobne 15-16", Foteli RECARO do mojego MK3 5D - najchętniej grzane, Climatronica z mk3 lub mk4 (części lub zestaw)

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » śr sty 30, 2008 19:55

Ogólnie rzecz biorąc masz 2 wyjścia:
-prosty sworzeń=> większe hamulce to wymiana zwrotnicy na taki np z G60 lub Passat B3, zostają wahacze, stabilizator
-krzywy sworzeń=> wahacze, stabilizator i zwrotnice z VR6 lub GTi MkIII
-na tył=> najlepiej całą belkę (masz stabilizator) ew. tarcze, zaciski, czopy, zaciski lepiej Lucas więc MkII odpada
-jeśli z przodu hamulce większe niż 239=> większa pompa i serwo
-ABS- zwrotnice i czopy pod tarcze tył z odpowiednimi otworami na czujniki- trzeba patrzeć przy zakupie



Awatar użytkownika
tomyart
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 677
Rejestracja: ndz wrz 11, 2005 16:50
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: tomyart » śr sty 30, 2008 22:20

dekoder pisze:Wracając do pompy, trzeba ją zmienić ???
z tego co wiem to w mk3 były dwa systemy ABS tak czy owak pompy są raczej inne. Ja mam w golfie 93` ABS i pompa ma tylko dwa wyjścia i jest inaczej mocowana (mocowanie albo całe serwo jest obrócone o 90 stopni) na Twoim miejscu nie bawiłbym sie w sztukowanie tylko kupił cały moduł ABS (pompa,pompa ABS i serwo)



dekoder
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: pn lip 16, 2007 22:54
Lokalizacja: WARSZAWA
Kontakt:

Post autor: dekoder » czw sty 31, 2008 10:47

tomyart pisze:na Twoim miejscu nie bawiłbym sie w sztukowanie tylko kupił cały moduł ABS (pompa,pompa ABS i serwo)
no i właśnie chcę tak zrobić, planuję złapać ostateczny model ABS'u (czyli serwo, przewody, komputer, pompa, pompa ABS) z jakiegoś GTI z MK3.


Zastanawiam się tylko, jak wygląda układ ABS, zawieszenie i ukłąd hamulcowy a MK4, bo może zawias jest podobny a ABS ma dodatkowe wsparcie na komputerze ;) :chytry:

Dziękuję za odpowiedzi, punkty rozdane :bigok:


Przemek
-----------------------------
SZUKAM:
zdesi przód i tył z GTI w idealnym stanie, BBS 20jahre lub podobne 15-16", Foteli RECARO do mojego MK3 5D - najchętniej grzane, Climatronica z mk3 lub mk4 (części lub zestaw)

Awatar użytkownika
tomyart
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 677
Rejestracja: ndz wrz 11, 2005 16:50
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: tomyart » czw sty 31, 2008 18:18

dekoder pisze:bo może zawias jest podobny a ABS ma dodatkowe wsparcie na komputerze
w mk3 też układem steruje komputer



dekoder
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: pn lip 16, 2007 22:54
Lokalizacja: WARSZAWA
Kontakt:

Post autor: dekoder » czw sty 31, 2008 21:53

w mk3 też układem steruje komputer
a jak to jest z dodatkami typu agenci wsparcia dla ABS ? Chodzi mi o to czy ABS z MK3 (pomijając identyczny cel i zasadę działania) ma jakieś słabe punkty do tego z MK4.

Dzięki za wszystkie odpowiedzi :) :bigok:


Przemek
-----------------------------
SZUKAM:
zdesi przód i tył z GTI w idealnym stanie, BBS 20jahre lub podobne 15-16", Foteli RECARO do mojego MK3 5D - najchętniej grzane, Climatronica z mk3 lub mk4 (części lub zestaw)

Awatar użytkownika
tomyart
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 677
Rejestracja: ndz wrz 11, 2005 16:50
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: tomyart » czw sty 31, 2008 22:05

ogólnie ja na ten z mk3 nie narzekam ale porównania obu raczej sie nie podejme



dekoder
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: pn lip 16, 2007 22:54
Lokalizacja: WARSZAWA
Kontakt:

Post autor: dekoder » czw sty 31, 2008 22:22

Może jakies manuale ? serwisówki ?

poszukam troche :)

Panowie, nie jest to takie porste z tym zawiasem i ABS'em od MK4 do MK3, jest za dużo moim zdaniem róznic .. wiec, montuję to co mam z GTI/VR6, na zaciskach lukasa itp itd.

Właśnie kolega przytachał mi klucz dynamometryczny bo swojego nie mam a przydasie przy pracy z podwoziem, zawieszeniem i układem hamulcowym ;)

I od jutra biorę się za robotę, tylko pozostaje pytanie, czy kupię jutro stalowe felgi 5x100 aby móc zmienić kapce z moich 4x100 ?!

pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony pt lut 01, 2008 14:41 przez dekoder, łącznie zmieniany 1 raz.


Przemek
-----------------------------
SZUKAM:
zdesi przód i tył z GTI w idealnym stanie, BBS 20jahre lub podobne 15-16", Foteli RECARO do mojego MK3 5D - najchętniej grzane, Climatronica z mk3 lub mk4 (części lub zestaw)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości