LPG ignition czyli jak poprawić osiągi na LPG

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
GTO
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1141
Rejestracja: pn sie 23, 2004 00:11
Lokalizacja: z tąd
Kontakt:

LPG ignition czyli jak poprawić osiągi na LPG

Post autor: GTO » czw sie 04, 2005 06:30

wczoraj testowałem nowe ustawienia dla LPG i jak myślałem wyprzedzenie zapłonu można dynamicznie zmienić (wyprzedzić w stosunku do ustawień na PB )o około 7 stopni dla nizszych RPM i 5 dla wysokich co nie powoduje jeszcze spalania stukowego. nastepny krok to przełańczane mapy ze srodka samochodu jednym switchem. mody bedą dostępne dla wiekszości wtrysków elektronicznych. różnica jest bardzo odczuwalna, czekamy na pomiary na dyno.


DIGITUN.PL
chiptuning wszystkie marki
2.7 bit 860km E85 ,leon 2.0T 630km , audi 2 -2.2T 616km, 1.8T AGU 400km , VR6 914km , 2.0 TFSI 460km
16V digi g60 - 370hp , VR6 TURBO na ori ecu - custom remap pod E85

605-443-665
GG: 2615761

Awatar użytkownika
Paulus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: pn paź 04, 2004 12:47
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Paulus » czw sie 04, 2005 10:05

Nic nowego. W dobrych warsztatach dostaniesz korektory kąta wyprzedzenia zapłonu. Korektro taki ma nieliniową charakterystykę zmieniając wyprzedzenie od maksymalnego dla obrotów biegu jałowego do minimalnego przy max rpm.
Korekto taki można zastosować nawet w silniku gaźnikowym pod warunkiem że silnik jest wyposażony w elektroniczny układ zapłonowy (z czujnikiem halla). Cena do 200zł :-).
Ale tak czy siak gartuluję wytrwałości :)


tra, la, la, la 1.8T w nim gra :-)

Awatar użytkownika
Paulus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 32
Rejestracja: pn paź 04, 2004 12:47
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Paulus » pt sie 05, 2005 09:12

Na pewno masz rację ale jest jednao małe ale...
Tak duża dokładność może przypaść do gustu Twojemu silnikowi, natomiast jak idziesz w masówkę to taka dokładność już nie jest potrzebna a nawet niewskazana. Chyba, że każdy silnik będziesz indywidualnie dostrajał :-), a to napewno podraża koszty chociażby o koszt badania na hamowni.
A tak OT, dlaczego "Dróżdż to pedał"?? :-)


tra, la, la, la 1.8T w nim gra :-)

Awatar użytkownika
GTO
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1141
Rejestracja: pn sie 23, 2004 00:11
Lokalizacja: z tąd
Kontakt:

Post autor: GTO » pt sie 05, 2005 23:33

moze od tyłu...
spytaj o to Staszka z Zakopca

....

a co do tych map to zgadza sie ze; masowka to jedno a badania maxymalnego wyprzedzenia przy ktorym nie ma knocków to drugie. Do tego badanie na hamowni powinno dać prawie idealne dopasowanie i wykorzystanie rezerw silnika.


DIGITUN.PL
chiptuning wszystkie marki
2.7 bit 860km E85 ,leon 2.0T 630km , audi 2 -2.2T 616km, 1.8T AGU 400km , VR6 914km , 2.0 TFSI 460km
16V digi g60 - 370hp , VR6 TURBO na ori ecu - custom remap pod E85

605-443-665
GG: 2615761

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 50 gości