[mk1] modyfikacjie silnika 1.6
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
[mk1] modyfikacjie silnika 1.6
Witam domorosłych tunerów
Przychodzę na to forum ponieważ mam dylemat odnośnie wyboru jednostki napędowej do pojazdu który docelowo ma startować w wyścigach amatorskich klasy do 1600ccm
Nie piszę jaki to samochód bo nie to jest celem tego tematu...
Sedno sprawy:
Początkowo brałem pod uwagę jedynie silnik o oznaczeniu EG (golf i passat mk1 GTI 110KM) jednak po przejrzeniu zdjęć wydało mi się problematyczne przejście tematu zespołu wtryskowego wraz z przepływomierzem... obecnie myślę o wyborze silnika FP bądź FR jednak chęc posiadania wtrysku przewyższa dwa podwójne gaźniki (choć idealnie nadawały by się Webery serii DCOE 40 ze zwężkami 34mm)
W silniku oczywiście kompleksowo będzie zmieniony układ wydechowy (4-2-1 + 1 tłumik) wałek rozrządu (260/260 *OWK 10,5mm wzniosu krzywki) oraz obróbka głowicy
Czy ktoś przerabiał temat modyfikacji dolotu w silniku EG?
Czy konstrukcyjnie silnik EG różni się od FP FR ? (chodzi o wytrzymałość)
Przychodzę na to forum ponieważ mam dylemat odnośnie wyboru jednostki napędowej do pojazdu który docelowo ma startować w wyścigach amatorskich klasy do 1600ccm
Nie piszę jaki to samochód bo nie to jest celem tego tematu...
Sedno sprawy:
Początkowo brałem pod uwagę jedynie silnik o oznaczeniu EG (golf i passat mk1 GTI 110KM) jednak po przejrzeniu zdjęć wydało mi się problematyczne przejście tematu zespołu wtryskowego wraz z przepływomierzem... obecnie myślę o wyborze silnika FP bądź FR jednak chęc posiadania wtrysku przewyższa dwa podwójne gaźniki (choć idealnie nadawały by się Webery serii DCOE 40 ze zwężkami 34mm)
W silniku oczywiście kompleksowo będzie zmieniony układ wydechowy (4-2-1 + 1 tłumik) wałek rozrządu (260/260 *OWK 10,5mm wzniosu krzywki) oraz obróbka głowicy
Czy ktoś przerabiał temat modyfikacji dolotu w silniku EG?
Czy konstrukcyjnie silnik EG różni się od FP FR ? (chodzi o wytrzymałość)
- Borys
- V.I.P.
- Posty: 3319
- Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
- Lokalizacja: KOLONIA
- Auto: VR6T
- Kontakt:
Re: [mk1] modyfikacjie silnika 1.6
a nie lepiej na poczatek poszukac jakiegos PN/1F itd i do niego załozyc cały osprzęt z PB/PF lub PG N/A?
mozna by sie pokusic i załozyc nawet 16v głowice.
mozna by sie pokusic i załozyc nawet 16v głowice.
www.vrservice.pl
Walus chciał coś takiego kombinować... ale chyba zarzucił temat.Borys pisze:mozna by sie pokusic i załozyc nawet 16v głowice.
viewtopic.php?f=91&t=496640" onclick="window.open(this.href);return false;
VW LT VR6 RWD Salonka by m3tal SLOW progress
Wulkanizator - Psychopata
16v ? możesz rozwinąć ten temat? istnieje możliwość takiego łączenia bloków z innymi głowicami? zamiast 16v w grę jak najbardziej wchodzi też 8v lecz z większymi zaworami - miałbym wtedy gotowca i mniej obróbki głowicy
docelowo chciałbym uzyskać ok 130-140KM zachowując choć minimalną elastyczność przy niższych obrotach więc 8v z większymi zaworami wydaje się być lepszym wyjściem...
docelowo chciałbym uzyskać ok 130-140KM zachowując choć minimalną elastyczność przy niższych obrotach więc 8v z większymi zaworami wydaje się być lepszym wyjściem...
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4306
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
a po co ci elastycznosc przy niskich obrotach w aucie do sportu...?? tak jak kolektor 4-2-1 jak juz 4-1 obliczony do walkow...troche niescislosci w twoim projekcie...
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
melon będę nim tylko w "popularkach" bo jak wiadomo idąc wyżej koszty startów są astronomiczne, więc zakres przeróbek jest praktycznie dowolny
evolution kolektor wydechowy typu 4-1 lub 4-2-1 to dwie różne historie - oba są dobre ale każdy do czego innego. w obu dobrze wyliczonych kolektorach zachodzą zjawiska falowe, różnica polega na charakterystyce jaką można dzięki nim uzyskać - przyjęło się z praktyki że 4-1 jest lepszy jeśli mamy na względzie tylko moc silnika w górnym zakresie obrotów (np 160KM przy 8000rpm) a 4-2-1 jeśli zależy nam bardziej na momencie obrotowym (zakładane przeze mnie 130-140KM przy ok7000rpm i pełny moment już od 4000rpm) .
po co mi elastyczność na niskich? chcę żeby silnik był w stanie bez szarpania pozbierać się od najniższych obrotów (załóżmy 2000rpm) ale wiadomo bez wciskania w fotel dlatego że w kjs-ach i innych kręciołkach często dochodzi do zejścia do niskich obrotów (np przy manewrowaniu i braku czasu na zmianę biegu)
evolution kolektor wydechowy typu 4-1 lub 4-2-1 to dwie różne historie - oba są dobre ale każdy do czego innego. w obu dobrze wyliczonych kolektorach zachodzą zjawiska falowe, różnica polega na charakterystyce jaką można dzięki nim uzyskać - przyjęło się z praktyki że 4-1 jest lepszy jeśli mamy na względzie tylko moc silnika w górnym zakresie obrotów (np 160KM przy 8000rpm) a 4-2-1 jeśli zależy nam bardziej na momencie obrotowym (zakładane przeze mnie 130-140KM przy ok7000rpm i pełny moment już od 4000rpm) .
po co mi elastyczność na niskich? chcę żeby silnik był w stanie bez szarpania pozbierać się od najniższych obrotów (załóżmy 2000rpm) ale wiadomo bez wciskania w fotel dlatego że w kjs-ach i innych kręciołkach często dochodzi do zejścia do niskich obrotów (np przy manewrowaniu i braku czasu na zmianę biegu)
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4306
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
sam startowalem a kjs i jakos nie zauwazylem zeby brakowalo czasu na cokolwiek... ale nawet jak brakuje to czas na wyciagniecie auta z niskich obrotow( nawet jak jedzie dobrze z dolu) a czas redukcji plus pociagniecie do tej samej predkosci biegiem nizej, zawsze lepiej wychodzi ta opcja z redukcja.. wiec dalej sie pytam po co ci dol w aucie do sportu...Cosmo pisze:melon będę nim tylko w "popularkach" bo jak wiadomo idąc wyżej koszty startów są astronomiczne, więc zakres przeróbek jest praktycznie dowolny
evolution kolektor wydechowy typu 4-1 lub 4-2-1 to dwie różne historie - oba są dobre ale każdy do czego innego. w obu dobrze wyliczonych kolektorach zachodzą zjawiska falowe, różnica polega na charakterystyce jaką można dzięki nim uzyskać - przyjęło się z praktyki że 4-1 jest lepszy jeśli mamy na względzie tylko moc silnika w górnym zakresie obrotów (np 160KM przy 8000rpm) a 4-2-1 jeśli zależy nam bardziej na momencie obrotowym (zakładane przeze mnie 130-140KM przy ok7000rpm i pełny moment już od 4000rpm) .
po co mi elastyczność na niskich? chcę żeby silnik był w stanie bez szarpania pozbierać się od najniższych obrotów (załóżmy 2000rpm) ale wiadomo bez wciskania w fotel dlatego że w kjs-ach i innych kręciołkach często dochodzi do zejścia do niskich obrotów (np przy manewrowaniu i braku czasu na zmianę biegu)
co do kolektora... w kazdym kolektorze zachodza zjawiska falowe problem jest taki ze one wygasaja... i prawda jest taka ze naajlepsze efekty uzyskuje sie z pierwszego odbicia, a w kolektorze 4-2-1 najmniej co uda ci sie uzyskac i wykorzystac to drugie odbicie... tylko kolektory 4-1 daja mozliwosc wykorzystania pierwszego odbicia wiec jeszce raz zacznij myslec zy chcesz auto do pracy czy do sportu??? i wracajac do tematu obrotow... nie wazne w jakich obrotach ma byc moc... bo dlugosc kolektora i tak sie oblicza do silnika i glownie walka rozrzadu...
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
nie oblicza sie kolektorów ani dla pierwszego ani dla drugiego odbicia fali bo wyszły by kilkumetrowe kolektory...
długość kolektora wyznacza się z następujących danych: czas otwarcia zaworu wydechowego, wysokość wzniosu zaworu wydechowego, średnica zaworu wydechowego średnic kanałów i obrotów przy jakich zjawiska falowe mają przynosić efekty
nie mowie też że chce mocny dół tylko o tym że nie chce żeby nie dało się w tym zakresie w ogóle jeździć (bez szarpania prychania itd)
długość kolektora wyznacza się z następujących danych: czas otwarcia zaworu wydechowego, wysokość wzniosu zaworu wydechowego, średnica zaworu wydechowego średnic kanałów i obrotów przy jakich zjawiska falowe mają przynosić efekty
nie mowie też że chce mocny dół tylko o tym że nie chce żeby nie dało się w tym zakresie w ogóle jeździć (bez szarpania prychania itd)
Ostatnio zmieniony pn gru 31, 2007 10:33 przez Cosmo, łącznie zmieniany 1 raz.
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4306
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
oblicza sie dla pierwszego odbicia... sam robilem kolektor 4-1 o dlugosci 180cm wiec nie marudz:)
co do obliczania...
simens, lubie cie( denerwowac) podstawowe parametry to predkosc fali
(330m/s) czas otwarcia zaworow ( na to wplyw ma walek i obroty) tylko mozesz dobrac nieodpowiedni czas przy zlych przemysleniach.. wiec dobrze pokombinuj....
co do obliczania...
simens, lubie cie( denerwowac) podstawowe parametry to predkosc fali
(330m/s) czas otwarcia zaworow ( na to wplyw ma walek i obroty) tylko mozesz dobrac nieodpowiedni czas przy zlych przemysleniach.. wiec dobrze pokombinuj....
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4306
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
licz:)Golf GTi pisze:Evo a u mnie w PF z walkiem z 2E glowica obrobiona+wieksze wtryski jaki powiniem byc 4/1 ? , tzn ile powinny miec "barany" od flanszy przy glowicy do koncowego laczenia? i ostatni odcinek od laczenia do kata(ktorego juz nie ma)?
podstawowe parametry to predkosc fali
(330m/s) czas otwarcia zaworow ( na to wplyw ma walek i obroty) tylko mozesz dobrac nieodpowiedni czas przy zlych przemysleniach.. wiec dobrze pokombinuj....
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości