[mk3] pytanie odnosnie podniesienia mocy 2.0 8v (2e)

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

sidhe
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 23:02
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

[mk3] pytanie odnosnie podniesienia mocy 2.0 8v (2e)

Post autor: sidhe » pt gru 28, 2007 22:56

Witam

Podczas ostatnich poszukiwan na allegro znalazłem cos takiego http://moto.allegro.pl/item289394686_no ... ysku_.html
nie zaprzecze zaciekawiło mnie te urzadzonko bo wiem ze cos podobnego mozna zrobic w silnikach 1z było nawet opisywane na forum http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=80749
posiadam passata b4 z silnikiem 1z i wiem ze to naprawde działa .
Moje pytanie polega na tym czy jest to mozliwe zrobienie tego we własnym zakresie i czy to bedzie działac przy silnikach bezynowych ?

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt gru 28, 2007 23:23

Facet, (choć napisał na jakiej zasadzie działa ten box i chwała mu za to) chyba oszalał z tą ceną! Same wykonanie pudełka jest droższe od tego co jest w środku i chyba za tą pracę sobie tyle ceni. Faktycznie to nic innego jak opornik nastawny - identycznie jak w zaopornikowanym TDI tylko, że tutaj oszukuje się na temperaturze zasysanego powietrza i wychodzi na to, że komputer wzbogaca mieszankę paliwową. Dla tych co mają ręczne ssanie to nic innego jak włączenie ssania na ciepłym silniku ale te 25 KM to mocno przesadził.
Oczywiście można to zrobić samemu, trzeba tylko dobrać nastawny rezystor o odpowiednim zakresie rezystancji do oszukania kompa a koszty wtedy są 10-cio krotnie mniejsze.



sidhe
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 23:02
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: sidhe » pt gru 28, 2007 23:31

dzieki za odpowiedz na moje pytanie ... mial bys moze jakis schemacik jak to zrobic i w ktorym miejscu dokladniej podlaczyc to bo szczerze mowiac ciekawi mnie to jaka to da moc a niechcem wydawac niepotrzebnie kasy

PozdroooVWka


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images32.fotosik.pl/185/33a822adee783c38.jpg[/img][/url]
[url=http://www.naglebie.pl][img]http://img153.imageshack.us/img153/2608/banerek.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt gru 28, 2007 23:36

To już niestety pytanie do jakiegoś forumowicza, który się zna na elektronice i wie jaki jest mierzony opór podawany z czujnika IAT przy zimnym a jaki przy nagrzanym silniku bo na tej podstawie dobiera się rezystor.



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » pt gru 28, 2007 23:36

totalnie nic to nie daje w 2e... przyrosty do 3 ps.. jak sie dobrze trafi z ustawieniem....


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
Tomasz Mk 1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: pn kwie 10, 2006 15:19
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz Mk 1 » pn gru 31, 2007 02:17

Witam Kolegów.
Jestem technikiem elektronikiem i pokrótce przedstawię wam zasadę działania sterownika (komputer pokładowy) przy silnikach
Nasz sterownik to nic innego jak procesor z pamięcią( Eprom ) gdzie wpisany jest cały program składający się z wielu różnych map. Kolejności odczytu map zależy od odbieranych informacji z sąd zewnętrznych tzw. czujników!
Zmieniając parametr jednego obwodu INT, za pomocą potencjometru (dokładnie jedno z wielu wieść informacji zewnętrznej na sam procesor ) a sam scalak(PROCESOR) w zależności od potrzeb może być wyposażony w całą gamę wejść INT A,B,C,D... zależy to od architektury danego scalaka , fizycznie nie jesteśmy w stanie zmienić całego zapisanego programu tak aby zyskać 25KM.
Nie pozwala na to algorytm w programie , analizujący w tym samym czasie inne dochodzące informacje.

W podsumowaniu można przytoczyć tym czym INNI nas karmią to tylko bardzo dobry chwyt marketingowy polegający ma mistrzowskiej grze słów! O sprzedaży szarego produktu
Potencjometr CONTROL to potencjometr tzw. BAJERU. Mniejszy bajer i większy bajer!
Kolega evolution bardzo dobrze przedstawił góra może 2-3 ps , ( a spalanie?)
Od siebie. Przetestowałem osobiście wiele różnych produktów elektronicznych ułatwiających nam życie, wprowadzających dodatkowe oszczędności....i co jedna wielka Lipa !!! Która pozbawia nas pieniędzy


TomKarlo Mk1

Awatar użytkownika
andrew19_86
Forum Master
Forum Master
Posty: 1572
Rejestracja: wt wrz 27, 2005 18:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: andrew19_86 » pn gru 31, 2007 11:12

Tomasz Mk 1 pisze:Jestem technikiem elektronikiem
też jestem i się nie chwale :jezor: ,a jak działa sterownik to wiadomo :bigok:


:los2: Nocne Mary Squad :los2:
:satan: Tata NM synka :satan:

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » wt sty 01, 2008 14:45

andrew19_86 pisze:a jak działa sterownik to wiadomo
Jak sie patrzy na ilość sprzedawanych na Allegro takich "cudów" to chyba nie każdy wie



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości