[mk1] modyfikacjie silnika 1.6

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Cosmo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pt gru 28, 2007 15:30
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

[mk1] modyfikacjie silnika 1.6

Post autor: Cosmo » pt gru 28, 2007 15:44

Witam domorosłych tunerów :grin:

Przychodzę na to forum ponieważ mam dylemat odnośnie wyboru jednostki napędowej do pojazdu który docelowo ma startować w wyścigach amatorskich klasy do 1600ccm
Nie piszę jaki to samochód bo nie to jest celem tego tematu...

Sedno sprawy: :chytry:
Początkowo brałem pod uwagę jedynie silnik o oznaczeniu EG (golf i passat mk1 GTI 110KM) jednak po przejrzeniu zdjęć wydało mi się problematyczne przejście tematu zespołu wtryskowego wraz z przepływomierzem... obecnie myślę o wyborze silnika FP bądź FR jednak chęc posiadania wtrysku przewyższa dwa podwójne gaźniki (choć idealnie nadawały by się Webery serii DCOE 40 ze zwężkami 34mm)
W silniku oczywiście kompleksowo będzie zmieniony układ wydechowy (4-2-1 + 1 tłumik) wałek rozrządu (260/260 *OWK 10,5mm wzniosu krzywki) oraz obróbka głowicy

Czy ktoś przerabiał temat modyfikacji dolotu w silniku EG?
Czy konstrukcyjnie silnik EG różni się od FP FR ? (chodzi o wytrzymałość)



Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Re: [mk1] modyfikacjie silnika 1.6

Post autor: Borys » pt gru 28, 2007 15:58

a nie lepiej na poczatek poszukac jakiegos PN/1F itd i do niego załozyc cały osprzęt z PB/PF lub PG N/A?
mozna by sie pokusic i załozyc nawet 16v głowice.


www.vrservice.pl

Awatar użytkownika
m3tal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 825
Rejestracja: sob sty 21, 2006 21:57
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Post autor: m3tal » pt gru 28, 2007 18:16

Borys pisze:mozna by sie pokusic i załozyc nawet 16v głowice.
Walus chciał coś takiego kombinować... ale chyba zarzucił temat.


Obrazek
viewtopic.php?f=91&t=496640" onclick="window.open(this.href);return false;

VW LT VR6 RWD Salonka by m3tal SLOW progress

Wulkanizator - Psychopata

Cosmo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pt gru 28, 2007 15:30
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Cosmo » sob gru 29, 2007 01:03

16v ? możesz rozwinąć ten temat? istnieje możliwość takiego łączenia bloków z innymi głowicami? zamiast 16v w grę jak najbardziej wchodzi też 8v lecz z większymi zaworami - miałbym wtedy gotowca i mniej obróbki głowicy
docelowo chciałbym uzyskać ok 130-140KM zachowując choć minimalną elastyczność przy niższych obrotach więc 8v z większymi zaworami wydaje się być lepszym wyjściem...



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » sob gru 29, 2007 09:26

a po co ci elastycznosc przy niskich obrotach w aucie do sportu...?? tak jak kolektor 4-2-1 jak juz 4-1 obliczony do walkow...troche niescislosci w twoim projekcie...


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
melon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 562
Rejestracja: sob paź 23, 2004 11:23
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: melon » sob gru 29, 2007 13:55

Cosmo zawsze mozesz podjechac do swojego okregowego PZM'otu i tam nabyc homologacje(wykaz przerobek w takim silniku) i po zapoznaniu sie z tym dokumentem mozna zaczac działania.



Cosmo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pt gru 28, 2007 15:30
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Cosmo » sob gru 29, 2007 15:39

melon będę nim tylko w "popularkach" bo jak wiadomo idąc wyżej koszty startów są astronomiczne, więc zakres przeróbek jest praktycznie dowolny
evolution kolektor wydechowy typu 4-1 lub 4-2-1 to dwie różne historie - oba są dobre ale każdy do czego innego. w obu dobrze wyliczonych kolektorach zachodzą zjawiska falowe, różnica polega na charakterystyce jaką można dzięki nim uzyskać - przyjęło się z praktyki że 4-1 jest lepszy jeśli mamy na względzie tylko moc silnika w górnym zakresie obrotów (np 160KM przy 8000rpm) a 4-2-1 jeśli zależy nam bardziej na momencie obrotowym (zakładane przeze mnie 130-140KM przy ok7000rpm i pełny moment już od 4000rpm) .

po co mi elastyczność na niskich? chcę żeby silnik był w stanie bez szarpania pozbierać się od najniższych obrotów (załóżmy 2000rpm) ale wiadomo bez wciskania w fotel dlatego że w kjs-ach i innych kręciołkach często dochodzi do zejścia do niskich obrotów (np przy manewrowaniu i braku czasu na zmianę biegu)



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » ndz gru 30, 2007 17:12

Cosmo pisze:melon będę nim tylko w "popularkach" bo jak wiadomo idąc wyżej koszty startów są astronomiczne, więc zakres przeróbek jest praktycznie dowolny
evolution kolektor wydechowy typu 4-1 lub 4-2-1 to dwie różne historie - oba są dobre ale każdy do czego innego. w obu dobrze wyliczonych kolektorach zachodzą zjawiska falowe, różnica polega na charakterystyce jaką można dzięki nim uzyskać - przyjęło się z praktyki że 4-1 jest lepszy jeśli mamy na względzie tylko moc silnika w górnym zakresie obrotów (np 160KM przy 8000rpm) a 4-2-1 jeśli zależy nam bardziej na momencie obrotowym (zakładane przeze mnie 130-140KM przy ok7000rpm i pełny moment już od 4000rpm) .

po co mi elastyczność na niskich? chcę żeby silnik był w stanie bez szarpania pozbierać się od najniższych obrotów (załóżmy 2000rpm) ale wiadomo bez wciskania w fotel dlatego że w kjs-ach i innych kręciołkach często dochodzi do zejścia do niskich obrotów (np przy manewrowaniu i braku czasu na zmianę biegu)
sam startowalem a kjs i jakos nie zauwazylem zeby brakowalo czasu na cokolwiek... ale nawet jak brakuje to czas na wyciagniecie auta z niskich obrotow( nawet jak jedzie dobrze z dolu) a czas redukcji plus pociagniecie do tej samej predkosci biegiem nizej, zawsze lepiej wychodzi ta opcja z redukcja.. wiec dalej sie pytam po co ci dol w aucie do sportu...
co do kolektora... w kazdym kolektorze zachodza zjawiska falowe problem jest taki ze one wygasaja... i prawda jest taka ze naajlepsze efekty uzyskuje sie z pierwszego odbicia, a w kolektorze 4-2-1 najmniej co uda ci sie uzyskac i wykorzystac to drugie odbicie... tylko kolektory 4-1 daja mozliwosc wykorzystania pierwszego odbicia wiec jeszce raz zacznij myslec zy chcesz auto do pracy czy do sportu??? i wracajac do tematu obrotow... nie wazne w jakich obrotach ma byc moc... bo dlugosc kolektora i tak sie oblicza do silnika i glownie walka rozrzadu...


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Cosmo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pt gru 28, 2007 15:30
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Cosmo » pn gru 31, 2007 01:32

nie oblicza sie kolektorów ani dla pierwszego ani dla drugiego odbicia fali bo wyszły by kilkumetrowe kolektory...

długość kolektora wyznacza się z następujących danych: czas otwarcia zaworu wydechowego, wysokość wzniosu zaworu wydechowego, średnica zaworu wydechowego średnic kanałów i obrotów przy jakich zjawiska falowe mają przynosić efekty

nie mowie też że chce mocny dół tylko o tym że nie chce żeby nie dało się w tym zakresie w ogóle jeździć (bez szarpania prychania itd)
Ostatnio zmieniony pn gru 31, 2007 10:33 przez Cosmo, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
simens
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: śr kwie 04, 2007 11:42
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: simens » wt sty 01, 2008 23:14

wlasnie moze ktos konkretnie opisze jak sie liczy te kolektory bo czytajac tekst : wyjda kilkukilometrowe nie jeden z czytajacych ma sporego rogala na ustach :jezor:


VW JEST BOGIEM, PREDKOŚĆ NAŁOGIEM, TURBO ZABAWĄ A ROZWAGA PODSTAWĄ !!!

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » wt sty 01, 2008 23:22

oblicza sie dla pierwszego odbicia... sam robilem kolektor 4-1 o dlugosci 180cm wiec nie marudz:)
co do obliczania...
simens, lubie cie( denerwowac) podstawowe parametry to predkosc fali
(330m/s) czas otwarcia zaworow ( na to wplyw ma walek i obroty) tylko mozesz dobrac nieodpowiedni czas przy zlych przemysleniach.. wiec dobrze pokombinuj....


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
simens
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: śr kwie 04, 2007 11:42
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: simens » wt sty 01, 2008 23:42

OJ EVO EVO i znow bede musial szukac po ksiazkach:PP

PS. ide czytac gronowicza i jego wyznaczania predkosci.... :grrr:


VW JEST BOGIEM, PREDKOŚĆ NAŁOGIEM, TURBO ZABAWĄ A ROZWAGA PODSTAWĄ !!!

Awatar użytkownika
Golf GTi
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: pt lip 29, 2005 20:54
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: Golf GTi » śr sty 02, 2008 00:16

Evo a u mnie w PF z walkiem z 2E glowica obrobiona+wieksze wtryski jaki powiniem byc 4/1 ? , tzn ile powinny miec "barany" od flanszy przy glowicy do koncowego laczenia? i ostatni odcinek od laczenia do kata(ktorego juz nie ma)?



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » śr sty 02, 2008 10:02

Golf GTi pisze:Evo a u mnie w PF z walkiem z 2E glowica obrobiona+wieksze wtryski jaki powiniem byc 4/1 ? , tzn ile powinny miec "barany" od flanszy przy glowicy do koncowego laczenia? i ostatni odcinek od laczenia do kata(ktorego juz nie ma)?
licz:)
podstawowe parametry to predkosc fali
(330m/s) czas otwarcia zaworow ( na to wplyw ma walek i obroty) tylko mozesz dobrac nieodpowiedni czas przy zlych przemysleniach.. wiec dobrze pokombinuj....


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości