Benzyna vs Diesel

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
exec
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 246
Rejestracja: pt sty 20, 2006 23:50
Lokalizacja: wilczyce/wroclaw

Post autor: exec » pn gru 17, 2007 16:07

homsky pisze:
sHpAaKu pisze:No to diesel czy benzyna
Ten który ma wyższą moc i ładniejszy (czytaj bardziej "płaski") przebieg krzywej mocy :grin:
A ladniejszy przebieg mocy maja silniki uturbione.
Prawie kazdy diesel jest uturbiony, ale minus taki ze uzyteczny zakres obrotow to 1500-2000 obrotow.
Benzynka uturbiona ma dwa razy szerszy zakres obrotow ale z kolei takie sa rzadkie.
Ostatnio zmieniony pn gru 17, 2007 16:08 przez exec, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images31.fotosik.pl/69/302f529b1ebdbb66.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn gru 17, 2007 16:14

exec pisze:minus taki ze uzyteczny zakres obrotow to 1500-2000 obrotow
trzeba wtedy zmienić bieg i znowu sie ma uzyteczny zakres :) poza tym skrzynia jest odpowiednio zestopniowana
exec pisze:ma dwa razy szerszy zakres obrotow
moze nie tyle szerszy co w wyższym zakresie np 4500 - 6500

trzeba tak jeździć aby wykorzytsać potenacjał auta, jeśli 2 auta mają taką samą moc, to przeważnie wygra TDI które ma większy moment w stosunku do benzyny N/A

ja przynjamniej objeźdzałem nawet mocniejsze benzyny n/a, które też raczej do ścigania nie wykorzystują wiekszego zakresu obrotów niz 2000 rpm :)

jeśli się spotkają TDI i Turbo benzyna o tej samej mocy to moze być róznie :)



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » pn gru 17, 2007 17:47

exec pisze:Prawie kazdy diesel jest uturbiony, ale minus taki ze uzyteczny zakres obrotow to 1500-2000 obrotow.
uzyteczny zakres to ten najwyzszej mocy... wiec jestes w bledzie... deb*** jezdzacy takimi obrotami dwumase zmieniaja czesciej niz rekawiczki... krecimy panowie krecimy silnik
cowboy pisze:trzeba tak jeździć aby wykorzytsać potenacjał auta, jeśli 2 auta mają taką samą moc, to przeważnie wygra TDI które ma większy moment w stosunku do benzyny N/A
i tu jestes w bledzie... pojada rowno niezaleznie jaki moment bylby w dieslu... a jesli bys jechal tylko obrotami momentu w dieslu dostaiesz baty od benzyny...
pisalem przyspiesza sie moca nie momentem... ruch pojazdu to dostarczanie mu energii a energia w czasie to moc


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
exec
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 246
Rejestracja: pt sty 20, 2006 23:50
Lokalizacja: wilczyce/wroclaw

Post autor: exec » pn gru 17, 2007 21:01

cowboy pisze:
exec pisze:minus taki ze uzyteczny zakres obrotow to 1500-2000 obrotow
trzeba wtedy zmienić bieg i znowu sie ma uzyteczny zakres :)
No wlasnie: TRZEBA zmienic bieg. I przez ta sekunde kiedy zmieniasz bieg i wsprzeglasz samochod(tracac w tym czasie przyspieszenie) ten ktory nie musi zmienic przyspiesza dalej.
exec pisze:ma dwa razy szerszy zakres obrotow
moze nie tyle szerszy co w wyższym zakresie np 4500 - 6500 [/quote]
Moze benzynki 16v tak. Ja mam max moment przy 2400 a auto jedzie najlepiej miedzy 3000 a 6000.
cowboy pisze: trzeba tak jeździć aby wykorzytsać potenacjał auta, jeśli 2 auta mają taką samą moc, to przeważnie wygra TDI które ma większy moment w stosunku do benzyny N/A
A co Ty sie tak tego momentu czepiles? Diesel o tej samej mocy nie doladowany tez ma wyzszy moment od benzyny a mimo to jest wolniejszy. TDI wygra to prawda bo jest doladowane i ma szerszy plaski zakres max momentu.
cowboy pisze: jeśli się spotkają TDI i Turbo benzyna o tej samej mocy to moze być róznie :)
Raczej ze wskazaniem na benzyne. Bo doladowana benzyna ma szerszy od doladowanego diesla max moment obrotowy np w golfie 4 gti to jest 3000 obrotow gdzie mamy max moment a jak sie skonczy max moment to za tysiac obrotow mamy max moc :food:
To porownam teraz turbo benzynki do turbo dieselkow
golf4 gti ma 8.5 do setki a golf4 tdi 150km ma 8.6
golf5 140km 8.8 do setki golf5 tdi 140km 9.3 do setki
golf5 170km 7.7 do setki golf5 tdi 170km 8.2 do setki
leon 160km 8.0 do setki leon tdi 170km 8.2 do setki


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images31.fotosik.pl/69/302f529b1ebdbb66.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » pn gru 17, 2007 21:40

co zescie sie momentu silnika chwycili.. on nie ma nic do gadania przy przyspieszanu. wazny jest moment na kolach, a najprosciej mowiac moc wydzielana przez silnik przy danej predkosci


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
melon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 562
Rejestracja: sob paź 23, 2004 11:23
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: melon » pn gru 17, 2007 21:59

Czyli co np taka Honda V-tec co ma 160km i 150 Nm i wazy np 900kg i np jakis golf co ma silnik TDI ale ma np 140km i 300 Nm i tez wazy 900kg. To taka np.Honda go objedzie?
A teraz odnosnie momentu to co to jest ten moment?
Ja to zawsze pojmowałem tak ( moze mylnie)
Sa 2 auta o tej samej wadze z ta sama skrzynia i teraz jeden ma silnik 100km i 150Nm a drugi ma 100km i 200Nm jada sobie na 5 biegu przy 2 tys obr ... i teraz to auto co ma wiekszy moment pojdzie do przodu sprawniej niz to co ma mniejszy moment.Przyjmijmy ze oba silniki maja max moment od 2 do 4 tys obr.? :kufel:



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » pn gru 17, 2007 22:13

tyle ze auto z mniejszym momentem ma go znacznie wyzej. zalozmy gdzies przy 4 tys i wydziela w tym momencie wieksza moc od tego z wiekszym momentem przy nizszych obrotach i redukujac biueg na 4 w tym teoretycznie slabszym aucie odjedziesz od tego z duzym momentem... tu jest szkopol... i sens momentu w aucie
widze ze jest was wiecej niz myslalem... spaliscie na fizyce wszyscy czy jak??


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
exec
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 246
Rejestracja: pt sty 20, 2006 23:50
Lokalizacja: wilczyce/wroclaw

Post autor: exec » pn gru 17, 2007 22:18

evolution pisze:co zescie sie momentu silnika chwycili.. on nie ma nic do gadania przy przyspieszanu. wazny jest moment na kolach, a najprosciej mowiac moc wydzielana przez silnik przy danej predkosci
Ja sie tam nie czepiam :bajer: Ale wiekszy moment przy danych obrotach to wieksza moc a to sie juz liczy. Dlatego dobrze ze jakis silnik ma swoj max moment przez dlugi zakres obrotow bo wtedy szybciej jest dostepne wiecej mocy silnika.
Czyli co np taka Honda V-tec co ma 160km i 150 Nm i wazy np 900kg i np jakis golf co ma silnik TDI ale ma np 140km i 300 Nm i tez wazy 900kg. To taka np.Honda go objedzie?
W tym konkretnym wypadku na pewno tak bo honda ma silnik z wysokim(edit: chodzilo mi o wysoko polozonym) momentem i dwa razy wiekszym zakresem obrotow niz diesel a na dodatek max moc jest strasznie wysoko.
Sa 2 auta o tej samej wadze z ta sama skrzynia i teraz jeden ma silnik 100km i 150Nm a drugi ma 100km i 200Nm jada sobie na 5 biegu przy 2 tys obr ... i teraz to auto co ma wiekszy moment pojdzie do przodu sprawniej niz to co ma mniejszy moment.Przyjmijmy ze oba silniki maja max moment od 2 do 4 tys obr.?
Zamotany przyklad :kac:
Poza tym nie wiem czy w ogole cos takiego jest mozliwe - dwa identyczne samochody z identyczna skrzynia, identycznym rozlozeniem roznego momentu ale za to z taka sama moca.
Ostatnio zmieniony pn gru 17, 2007 22:20 przez exec, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images31.fotosik.pl/69/302f529b1ebdbb66.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
melon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 562
Rejestracja: sob paź 23, 2004 11:23
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: melon » pn gru 17, 2007 22:19

Heh juz czaje ...a miałem kiedys pisac mature z fizyki ...chyba jednak dobrze ze nie pisałem:P



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » pn gru 17, 2007 22:24

exec pisze:Ja sie tam nie czepiam Ale wiekszy moment przy danych obrotach to wieksza moc a to sie juz liczy. Dlatego dobrze ze jakis silnik ma swoj max moment przez dlugi zakres obrotow bo wtedy szybciej jest dostepne wiecej mocy silnika.
i zle... wiekszy moment na silniku przy nizszych obrotach oznacza mniejszy moment przy danej predkosci na kolach.. przelozenie skrzyni biegow to wymusza... dlatego ja walcze o wyrownanie obrotow max momentu i max mocy w aucie.. poki co odleglosc okolo 900 obrotow i dlatego tez jedzie ten golf a nie stoi a moglby miec z 550 nm i nie jechac

[ Dodano: Pon Gru 17, 2007 21:26 ]
homsky to doskonale narysowal:)


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
exec
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 246
Rejestracja: pt sty 20, 2006 23:50
Lokalizacja: wilczyce/wroclaw

Post autor: exec » pn gru 17, 2007 22:33

evolution pisze: i zle... wiekszy moment na silniku przy nizszych obrotach oznacza mniejszy moment przy danej predkosci na kolach..
Tak, ale jesli mamy silnik ktory oferuje swoj maksymalny moment w baardzo szerokim zakresie obrotow? Moze ciagle zle rozumuje, ale powiem o co chodzi na przykladzie:
mamy silnik z max moca zalozmy przy 5000 obrotow.
I powiedz ktora opcja jest najlepsza dla osiagow samochodu:
-max moment przy okolo 4600 obrotow (np silnik bez turbo)
-max moment przy 3500-4500 obrotow (silnik z turbo)
-max moment przy 2500-4500 obrotow (silnik z turbo)


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images31.fotosik.pl/69/302f529b1ebdbb66.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
tmk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: śr lut 28, 2007 19:19
Lokalizacja: to wiesz?

Post autor: tmk » pn gru 17, 2007 22:36

Ciekawy temat. Co wy na to:

1. Mój wykres (zepsutego auta, ale niezły całkiem). Auto najpierw wciska w fotel, a potem "już tylko przyspiesza"
Obrazek
2. http://www.technikajazdy.info/techniczn ... -obrotowy/

Wnioski?
Ostatnio zmieniony pn gru 17, 2007 22:37 przez tmk, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn gru 17, 2007 22:36

ja mając shamowane 138KM i 330NM objechałem mk3 ABF który sie shamował na 148KM

przy 110km/h ja zapinałem 4 bieg a golf był za mną 3 metry z tyłu mimo że jechał jeszcze na 2 biegu

nie intersują mnie teoretyczne wykresy i szmery bajery - dla mnie sie liczy jak auto jedzie na drodze..

potem ten ABF miał na G-tchu 7,95 a ja miałem 7,45

no i jak mi to koledzy teoretycy wytłumaczą ?

na majówce kilka osób to widziało, mimo że zmieniałem bieg to wcale nie zostawałem z tyłu, na trójce juz zaczynałem odjeżdzac :) wyścig dla pewności odbył sie 2 razy..



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » pn gru 17, 2007 22:40

cowboy pisze:ja mając shamowane 138KM i 330NM objechałem mk3 ABF który sie shamował na 148KM

przy 110km/h ja zapinałem 4 bieg a golf był za mną 3 metry z tyłu mimo że jechał jeszcze na 2 biegu

nie intersują mnie teoretyczne wykresy i szmery bajery - dla mnie sie liczy jak auto jedzie na drodze..

potem ten ABF miał na G-tchu 7,95 a ja miałem 7,45

no i jak mi to koledzy teoretycy wytłumaczą ?

na majówce kilka osób to widziało, mimo że zmieniałem bieg to wcale nie zostawałem z tyłu, na trójce juz zaczynałem odjeżdzac :) wyścig dla pewności odbył sie 2 razy..
pupa nie kirowca.. nie krecil silnika:) a przynajmniej nie tak jak powinien.. mi ogarniecie tematu golfa (mimo ze teoretycznie wiedzialem) w sensie wykonanie teorii zajelo 2 miechy

[ Dodano: Pon Gru 17, 2007 21:42 ]
trzeba bylo sie autami zamienic:)


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości