[mk3] st. sprezania

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
BuzaY
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: sob mar 11, 2006 11:20
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

[mk3] st. sprezania

Post autor: BuzaY » sob gru 01, 2007 14:06

wychodzi mi w bar

14 - 13.5 - 13.5 - 14


poprosze znawcow o podpowiedz czy to troszku ni za duzo ?


GG 1350638
tel. 501-706-735

Awatar użytkownika
gtx
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 232
Rejestracja: wt sie 24, 2004 00:47
Lokalizacja: 3 miasto

Re: [mk3] st. sprezania

Post autor: gtx » sob gru 01, 2007 14:56

BuzaY pisze:wychodzi mi w bar

14 - 13.5 - 13.5 - 14


poprosze znawcow o podpowiedz czy to troszku ni za duzo ?
To nie jest stopien sprezania tylko cisnienie w cylindrach.Stopnia sprezania nie da sie tak sprawdzic to sie jakos oblicza.
Ostatnio zmieniony sob gru 01, 2007 14:58 przez gtx, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
BuzaY
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: sob mar 11, 2006 11:20
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: [mk3] st. sprezania

Post autor: BuzaY » sob gru 01, 2007 16:53

gtx pisze:
BuzaY pisze:wychodzi mi w bar

14 - 13.5 - 13.5 - 14


poprosze znawcow o podpowiedz czy to troszku ni za duzo ?
To nie jest stopien sprezania tylko cisnienie w cylindrach.Stopnia sprezania nie da sie tak sprawdzic to sie jakos oblicza.
no wlasnie o to mi chodzi...

jak to dokladnie obliczyc ? i czy wg. tego cisnienia moj silnik ma prawidlowy st. sprezania ...


GG 1350638
tel. 501-706-735

Awatar użytkownika
ADi997
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 771
Rejestracja: ndz paź 29, 2006 09:30
Lokalizacja: Leicester - UK
Kontakt:

Post autor: ADi997 » sob gru 01, 2007 23:24

stopień sprężania jest to stosunek objętości cylindra do objętości komory spalania.


Aktualne DupoVWozy:
Passat B5 3BG AWX
Golf MK2 APU+DEA
Jetta MK2 Coupe JP----->??

Projekt Golf MK2 na facebook.com/MyGolfMK2

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » ndz gru 02, 2007 22:36

BuzaY pisze:jak to dokladnie obliczyc
Olejem zmierzyć



Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » ndz gru 02, 2007 23:28

toffic pisze:
BuzaY pisze:jak to dokladnie obliczyc
Olejem zmierzyć
to wciąz cisnienie jesli nie rozbierzesz silnka i nie pomierzysz objętości
Ostatnio zmieniony ndz gru 02, 2007 23:38 przez Borys, łącznie zmieniany 1 raz.


www.vrservice.pl

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » pn gru 03, 2007 01:23

to wciąz cisnienie jesli nie rozbierzesz silnka i nie pomierzysz objętości
Ja mówie o pomiarze objętości olejem



Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » pn gru 03, 2007 08:59

toffic pisze:
to wciąz cisnienie jesli nie rozbierzesz silnka i nie pomierzysz objętości
Ja mówie o pomiarze objętości olejem
stary, przenos swoje mysli na klawiature w całości a nie wstawiasz półsłówka i reszty trzeba się domyślać


www.vrservice.pl

Awatar użytkownika
ADi997
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 771
Rejestracja: ndz paź 29, 2006 09:30
Lokalizacja: Leicester - UK
Kontakt:

Post autor: ADi997 » pn gru 03, 2007 20:00

Borys, pewnie odebrałeś to jako próbe olejową w celu sprawdzenia szczelności pierścieni.
A co do wymiarów to śr. cylindra i skok tloka można znaleść w necie do swojej motorowni ale na obliczenie komory spalania to juz nie wiem. Chyba ze w pojemność silnika jest wliczona komora spalania wtedy wystarczy podzielic na 4 cylindry i odjąć pole powierzchni tłoka razy skok i powinno wyjść, dobrze kombinuje ??
Ostatnio zmieniony pn gru 03, 2007 20:02 przez ADi997, łącznie zmieniany 1 raz.


Aktualne DupoVWozy:
Passat B5 3BG AWX
Golf MK2 APU+DEA
Jetta MK2 Coupe JP----->??

Projekt Golf MK2 na facebook.com/MyGolfMK2

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » pn gru 03, 2007 21:29

ADi997 pisze:Chyba ze w pojemność silnika jest wliczona komora spalania wtedy wystarczy podzielic na 4 cylindry i odjąć pole powierzchni tłoka razy skok i powinno wyjść, dobrze kombinuje ??
Nie ale to można ze wzoru na stopień obliczyć



Awatar użytkownika
BuzaY
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: sob mar 11, 2006 11:20
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: BuzaY » pn gru 03, 2007 23:06

zrobil sie troszku OT

koledzy czy to cisnienie nie jest zaduze jak na 2e ???


GG 1350638
tel. 501-706-735

jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » pn gru 03, 2007 23:39

BuzaY, masz tutaj co nieco

Obrazek



bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » wt gru 04, 2007 13:32

toffic pisze:
ADi997 pisze:Chyba ze w pojemność silnika jest wliczona komora spalania wtedy wystarczy podzielic na 4 cylindry i odjąć pole powierzchni tłoka razy skok i powinno wyjść, dobrze kombinuje ??
Nie ale to można ze wzoru na stopień obliczyć

Pojemność komory spalania obliczysz z tego wzoru tylko wtedy kiedy znasz swoj stopien sprezania. Jesli znasz tylko skok tloka i jego sednice to nic nie policzysz.

Najprosciej zdjac glowice, wziac strzykawke z gestym plynem nalac płynu w komore znajdujaca sie w glowicy obserwujac jednoczesnie podzialke na strzykawce (ile cm3 wpuscilismy płynu do komory spalania w glowicy (swieca musi byc oczywiscie wkrecona a wszystkie zawory zamkniete). Potem ten sam zabieg robimy z tłokami (o ile są wybrane na srodku i mają ten dołek). Suma pojemnosci płynu ktory wpuscilismy do tlokow i glowicy, jest rowna pojemnosci naszej komory spalania. Reszta to matematyka ze szkoly podstawowej :)))


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » wt gru 04, 2007 16:33

bugalon pisze:Najprosciej zdjac glowice, wziac strzykawke z gestym plynem nalac płynu w komore znajdujaca sie w glowicy obserwujac jednoczesnie podzialke na strzykawce (ile cm3 wpuscilismy płynu do komory spalania w glowicy (swieca musi byc oczywiscie wkrecona a wszystkie zawory zamkniete). Potem ten sam zabieg robimy z tłokami (o ile są wybrane na srodku i mają ten dołek). Suma pojemnosci płynu ktory wpuscilismy do tlokow i glowicy, jest rowna pojemnosci naszej komory spalania. Reszta to matematyka ze szkoly podstawowej :) ))
A uszczelka?? Ja to mierze bez zdejmowania czapki



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości