Wydech!!!

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Apsik
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 1279
Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
Lokalizacja: just behind you
Kontakt:

Post autor: Apsik » sob cze 11, 2005 15:46

... propo Węglarskiego - powiedział mi jak taki układ ma wyglądać i doradził kilku fachowców, m.in. Chojnackiego, ponieważ powiedział, iż nie wykonuje kompletnych układów wydechowych.
to znaczy ze jestescie "rasa wyzsza"?
skończyłbyś z tymi idiotyzmami...
...walisz texty w stylu ja bym tego badziewia nie zalozyl. mozna bylo napisac moim zdaniem to slabe rozwiazanie i oczywiscie uzasadnic swoja wypowiedz. szanuj opinie innych a oni beda szanowac twoja
co do sposobu odbioru mojej wpowiedzi to ... Ty odebrałeś to "tak" inni pewnie troche inaczej, ale niech ci będzie i fak faktem, ze takie uniwersalne wydechy to słabe rozwiązanie, a wiem to z kilku źródeł, m.in. rozmowa z p. Węglarskim, który twierdzi ponadto iż wydechy dedykowane niesą tak dobre jak wydechy robione "pod" silnik przez profesjonalne firmy [moim zdaniem ma calkowita racje - nikt nie robi dedykowanych zestawow WRC -taki przykład], ponadto rozmowa z p. Chojnackim, rozmowa z wspomnianym kilka postów wyżej właścicielem Bar-Tek Motorsport i wyniki pomiarów z testów p. Chojnackiego!!
Myśle że argumentów starczy.
Co do poszanowania opinii ... napisałem tylko że to "podejście mało profesjonalne" i napisałem kiedy bym ja 'tak' postąpił, więc ja tu obraźliwych treści nie widze...
Pozdro

PS. "okog60" - napisał ci niezły text :> no i nawet zrobił to co ja, czyli porozmawiał z p. Węglarskim :> he he jeszcze raz pozdro!


It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!

Awatar użytkownika
prozak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 267
Rejestracja: czw paź 14, 2004 19:40
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: prozak » sob cze 11, 2005 16:25

Apsik pisze:... propo Węglarskiego - powiedział mi jak taki układ ma wyglądać i doradził kilku fachowców, m.in. Chojnackiego, ponieważ powiedział, iż nie wykonuje kompletnych układów wydechowych.
to znaczy ze jestescie "rasa wyzsza"?
skończyłbyś z tymi idiotyzmami...
...walisz texty w stylu ja bym tego badziewia nie zalozyl. mozna bylo napisac moim zdaniem to slabe rozwiazanie i oczywiscie uzasadnic swoja wypowiedz. szanuj opinie innych a oni beda szanowac twoja
co do sposobu odbioru mojej wpowiedzi to ... Ty odebrałeś to "tak" inni pewnie troche inaczej, ale niech ci będzie i fak faktem, ze takie uniwersalne wydechy to słabe rozwiązanie, a wiem to z kilku źródeł, m.in. rozmowa z p. Węglarskim, który twierdzi ponadto iż wydechy dedykowane niesą tak dobre jak wydechy robione "pod" silnik przez profesjonalne firmy [moim zdaniem ma calkowita racje - nikt nie robi dedykowanych zestawow WRC -taki przykład], ponadto rozmowa z p. Chojnackim, rozmowa z wspomnianym kilka postów wyżej właścicielem Bar-Tek Motorsport i wyniki pomiarów z testów p. Chojnackiego!!
Myśle że argumentów starczy.
Co do poszanowania opinii ... napisałem tylko że to "podejście mało profesjonalne" i napisałem kiedy bym ja 'tak' postąpił, więc ja tu obraźliwych treści nie widze...
Pozdro

PS. "okog60" - napisał ci niezły text :> no i nawet zrobił to co ja, czyli porozmawiał z p. Węglarskim :> he he jeszcze raz pozdro!
sami panowie widzicie nie podchodzcie do tematu wydech jesli nie macie minimum 2000zl w kieszeni na skromne wydatki

PS. z weglarskim tez rozmawialem i strumionke mi polecil i co z tego? jeszcze raz mowie wy chcecie optymalny wydech a my zadowolimy sie czyms co delikatnie poprawi dynamike widzicie juz roznice czy nadal jest ona niewidoczna??


kto hamuje ten przegrywa

Awatar użytkownika
Apsik
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 1279
Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
Lokalizacja: just behind you
Kontakt:

Post autor: Apsik » sob cze 11, 2005 18:37

hmm ja do sprawy tuningu podchodze komplexowo lub wcale!! nie interesują mnie "połśrodki" itp. i profesjonalne podejscie do sprawy wydechu raczej bez wiekszej ilości "drobnych" sie nie obejdzie.

No cóż każdy inaczej to widzi


It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!

Awatar użytkownika
okoG60
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 593
Rejestracja: wt sty 04, 2005 13:00
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: okoG60 » sob cze 11, 2005 18:38

[quote="prozak"]mowisz ze bez kata na niskich gorzej sie zbiera, a to dobre bo ja z praktyki wiem cos calkowicie innego i kazdy z kim rozmawiam mowi ze wlasnie na niskich lepiej ciagnie nawet w tym temacie ktos zamontowal zamiast kata strumionke i wypowiadal sie na temat efektow.

niestety ale to jest prawda jak byś podzwonił po osobach które się tym zajmują to to samo by ci powiedzieli, katalizator to nie tylko oczyszczanie spalin jest specjalnie zamontowany w takim miejscu i tak skonstruowany żeby oczyszczał spaliny i nie pogarszał zbytnio osiągów a pozatym jak wytniesz kata to pójdzie ci na środkowy tłumik (fala dźwiękowa, prawa fizyki nie oszukasz) i masz po kilku tyś.kilometrów problem bo ci tłumik poszedł a myślisz że strumienica to wytrzyma? to powiedz ile. bo ja nie mam zamiaru co 2 lata wymieniać układu wydechowego a wsumie tae strumienice wcale nie są takie bo jak by to było naprawde takie dobre za takie pieniądze to by każda szanująca się firma to produkowała a nie tylko w polsce w kraju w którym nie ma firmy produkującej prawdziwe i porządne układy wydechowe



Awatar użytkownika
prozak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 267
Rejestracja: czw paź 14, 2004 19:40
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: prozak » ndz cze 12, 2005 01:37

okoG60 pisze:
prozak pisze:mowisz ze bez kata na niskich gorzej sie zbiera, a to dobre bo ja z praktyki wiem cos calkowicie innego i kazdy z kim rozmawiam mowi ze wlasnie na niskich lepiej ciagnie nawet w tym temacie ktos zamontowal zamiast kata strumionke i wypowiadal sie na temat efektow.

niestety ale to jest prawda jak byś podzwonił po osobach które się tym zajmują to to samo by ci powiedzieli, katalizator to nie tylko oczyszczanie spalin jest specjalnie zamontowany w takim miejscu i tak skonstruowany żeby oczyszczał spaliny i nie pogarszał zbytnio osiągów a pozatym jak wytniesz kata to pójdzie ci na środkowy tłumik (fala dźwiękowa, prawa fizyki nie oszukasz) i masz po kilku tyś.kilometrów problem bo ci tłumik poszedł a myślisz że strumienica to wytrzyma? to powiedz ile. bo ja nie mam zamiaru co 2 lata wymieniać układu wydechowego a wsumie tae strumienice wcale nie są takie bo jak by to było naprawde takie dobre za takie pieniądze to by każda szanująca się firma to produkowała a nie tylko w polsce w kraju w którym nie ma firmy produkującej prawdziwe i porządne układy wydechowe
co do wytrzymalosci strumionki uzytkowalem ja tak dlugo jak mugena (caly uklad to strumionka i mugen + rury oczywiscie) rudego widac tylko w miejscach spawow czego nie unikniesz. myslisz ze jest tylko jeden rodzaj metalu stosowanego do tlumikow? to wlasnie od materialu zastosowanego zalezy ile on ci wytrzyma. co do produkcji strumionek wiele firm ma uklady z elementami szczelinowymi jesli wolisz to uslyszec w tej formie.
ta rozmowa prowadzi do nikad nie przeczytales tego tematu bo jesli bys przeczytal to jest tu jedna wypowiedz od osoby ktora zajmowala sie sprawdzaniem dokladnosci wydechu chyba w nissanie i mowila ona ze jest tam cos na styl strumiennicy.
apsik sorka ale bzdury mowisz a jesli ktos ma rodzinnego kombiaka 1.6 i chce cos pogrzebac aby zyskac te 5-10 koni i troche na przyspieszeniu to co mu doradzisz turbo? chyba sobie jaja robisz

oko tak jak mowilem to ze na wolnych sie odmula wiem z praktyki a ty z teorii lub informacji od kogos ale twoja sprawa zamontuj sobie 2 katy a bedziesz mial jeszcze lepsze odejscie

my chcemy nieprofesjonalnie popracowac wlasnorecznie nad swoim autkiem i czegos przy tym wszystkim sie nauczyc moze wam sie to niepodobac ale mamy do tego prawo to nasze auta i wlasnie ten sposob modyfikacji wybralismy nie rozumie do kad prowadza wasze wypowiedzi
zaluzcie sobie swoj temat i tam zrobcie licytacje kto da wiecej na swoje modyfikacje nasze koszta maja zamknac sie w jak najnizszej kwocie a po tych modyfikacjach na rajdy sie nie wybieramy to tyle


kto hamuje ten przegrywa

Awatar użytkownika
okoG60
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 593
Rejestracja: wt sty 04, 2005 13:00
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: okoG60 » ndz cze 12, 2005 02:01

prozak przeczytaj sobie tamat "wydech" nie pisze w nim że to ma być tanio i że domowej roboty. mi się wydaje że tu każdy ma prawo się wypowiedzieć na ten temat jakie ma zdanie. a praktyke jazdy bez kata to miałem a mazdzie 323F i co lepsze widziałem wykresy z hamowni auto było od kumpla, oczywiście miał większy miment i moc ale w wysokim zakresie obrotów a w niskich był niższy niż z katem. aha ty twierdzisz że tłumik z dwoma końcówkami jest gorszy od tłumika z jedną? to wytłumacz mi dlaczego np twój golf ma jedną końcówke a mój ma dwie? orginalnie skoro mój jest dużo mocniejszy? ale w/g ciebie podwujna końcówka bardziej przytyka wydech a mi się wydaje że nie beż powodu takie rozwiązanie jest stosowane



Awatar użytkownika
prozak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 267
Rejestracja: czw paź 14, 2004 19:40
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: prozak » ndz cze 12, 2005 11:15

okoG60 pisze:prozak przeczytaj sobie tamat "wydech" nie pisze w nim że to ma być tanio i że domowej roboty. mi się wydaje że tu każdy ma prawo się wypowiedzieć na ten temat jakie ma zdanie. a praktyke jazdy bez kata to miałem a mazdzie 323F i co lepsze widziałem wykresy z hamowni auto było od kumpla, oczywiście miał większy miment i moc ale w wysokim zakresie obrotów a w niskich był niższy niż z katem. aha ty twierdzisz że tłumik z dwoma końcówkami jest gorszy od tłumika z jedną? to wytłumacz mi dlaczego np twój golf ma jedną końcówke a mój ma dwie? orginalnie skoro mój jest dużo mocniejszy? ale w/g ciebie podwujna końcówka bardziej przytyka wydech a mi się wydaje że nie beż powodu takie rozwiązanie jest stosowane
po 1 nie musze go czytac bo od poczatku pomagalem go tworzyc
po 2 jesli umial bys interpretowac posty ludzi to zrozumial bys ze chodzilo im o maly naklad finansowy
po 3 nie bede pisal setny raz o co mi chodzilo z dwiema koncowkami poczytasz zrozumiesz jesli to olewasz i nie czytasz to nie zazucaj mi ze cos mowilem lub nie
po 4 o co biega ci z ta mazda? porownywales 2 rozne auta? jesli tak to zarty sobie robisz zreszta co ma mazda do golfa? kazdy model ma indywidualne mozliwosci w jednych wydechem uzyskasz 21% przyrostu w innych bedzie nieodczuwalny bo producent staral sie go optymalnie zrobic pozatym kto by pojechal na hamownie zobaczyc efekt wyciecia samego kata? cos mi w tym nie pasi co mowisz


kto hamuje ten przegrywa

mally

Post autor: mally » ndz cze 12, 2005 14:18

po 1.........nie gadajecie o jakis MUGENACH tylko o ala MUGENATCH bo prawdziwe MUGENY robia w firmie Mugen

po 2 te ala mugenty KM to wielkie guwno ,kumpel mial 2 i po 1.5 sie zaczely sypac
po 3 Prozak ma tu duzo racji odnosnie tego ze wiekszosc pyta o tlumiki do 500 zl....a nie jakies 2 -3tys

spoko jesli ktos chce sobie robic uklad za 3 kola niech robi a jak ktos za 500 zl to tez niech robia nie zaraz ma sie poczuc gorszym.......bo ten co wyda 3 tys uwarza ze za 500 to jest badziewie.......chyba ze tu chodzi o to ,ze czym drozej tym lepiej.......bop znam takich ludzi co tak uwazaja......(znajomy ma punto2 1.2 60 ps i za sama puche wydechu koncowego wydal 900 zl + koncowka za 150........pierdzi to jak w polonezie no ale to Borla ) kazdy wie jakie uklady robi Borla..........a najfajniejsze ze dostal gwarancje na 1 milion km :rotfl:


ja mam teraz pytanko ma ktos info jak bedzie chodzil golfik na wydechu od motocykla tzn jakiegos scigacza????????..



Awatar użytkownika
prozak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 267
Rejestracja: czw paź 14, 2004 19:40
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: prozak » ndz cze 12, 2005 17:03

mally pisze:po 1.........nie gadajecie o jakis MUGENACH tylko o ala MUGENATCH bo prawdziwe MUGENY robia w firmie Mugen

po 2 te ala mugenty KM to wielkie guwno ,kumpel mial 2 i po 1.5 sie zaczely sypac
po 3 Prozak ma tu duzo racji odnosnie tego ze wiekszosc pyta o tlumiki do 500 zl....a nie jakies 2 -3tys

spoko jesli ktos chce sobie robic uklad za 3 kola niech robi a jak ktos za 500 zl to tez niech robia nie zaraz ma sie poczuc gorszym.......bo ten co wyda 3 tys uwarza ze za 500 to jest badziewie.......chyba ze tu chodzi o to ,ze czym drozej tym lepiej.......bop znam takich ludzi co tak uwazaja......(znajomy ma punto2 1.2 60 ps i za sama puche wydechu koncowego wydal 900 zl + koncowka za 150........pierdzi to jak w polonezie no ale to Borla ) kazdy wie jakie uklady robi Borla..........a najfajniejsze ze dostal gwarancje na 1 milion km :rotfl:


ja mam teraz pytanko ma ktos info jak bedzie chodzil golfik na wydechu od motocykla tzn jakiegos scigacza????????..
piszemy mugen z wygody :)
co do trwalosci tego tlumika nie wiem czy jakies podrobki macie czy co bo moj exploatowany byl w extremalnych warunkach i na pelnym przelocie bez zadnych blokad przeplywu praktycznie prosta rura strumionka i koncowy po ok 2 latach exploatacji i roku lezenia w garazu zero korozji a srodek caly


kto hamuje ten przegrywa

mally

Post autor: mally » ndz cze 12, 2005 21:28

moj tez jest na przelocie juz ponad 6 miechow i nabite 10 tys km i zero rdzy......jest to noname ,idenyczny jak MG extrem



Awatar użytkownika
pilot mk2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: wt lut 08, 2005 00:31
Lokalizacja: Wlkp
Kontakt:

Post autor: pilot mk2 » śr cze 22, 2005 18:15

No to ja nadal mam pytania.
Studiowałem topic "wydech" dokladnie i inne o układach wydechowych, Prozak pomogłeś mi dużo ale jesli ktoś mógłby mi konkretnie i dokładnie odpowiedziec na pytania to będę wdzięczny.

1. Rozwiązanie strumionka zamiast środkowego + kat + końcowy MUGEN - czy to sprawa DUŻO głośniejsza niż strumionka zamiast kata i końcowy MUGEN ale środek pozostawiony?

2. Jaka jest różnica przy:
a) brak środka + koniec MUGEN
b) strumionka zamiast środka + koniec MUGEN
c) strumionka zamiast kata + brak środka + koniec MUGEN
Co jest najgłośniejsze a co najlepsze dla silnika?

3. Jaka jest różnica między strumionką łuskową a kątową?
a) chodzi mi o DŹWIĘK i pracę silnika
b) np. na allegro są identyczne opisy co do obojga produktów
c) niektórzy piszą że łuskowa to szrot - dlaczego więc profesjonalne firmy je produkują?

4. Jakie MUGEN`y są dostępne z wkładką ściszającą?

Pozdrawiam!


PILOT MK2

piotr1979
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 538
Rejestracja: ndz cze 26, 2005 13:39
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Post autor: piotr1979 » ndz cze 26, 2005 21:21

siema!mam golfa 3 GTI 8v i chyba go cos zmulilo.podejrzewam ze to moze byc kat zapchany.raz nawet nie chcial mi sie wkrecac na obroty.jezeli wiecie co mu jest to prosze dajcie znac.mam zamiar wywalic kata.golf jest z 95 roku i ma 165000 przebiegu.mysle ze to kat bo silnik jest zajebisty .cisnienie na cylindrach to 13-13.5.wszystko super tylko slabo idzie.pomuszcie jak cos wiecie na ten temat!!!!dzieki z gory.pozdro


passat b5 fl ,galaxy 1.9tdi 2005r auy,ALHAMBRA 1.8T AJH,honda civic ufo type r

Awatar użytkownika
prozak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 267
Rejestracja: czw paź 14, 2004 19:40
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: prozak » pn cze 27, 2005 14:48

zacznil lepiej od filtrow
a moze mu buczalke zamontowales?


kto hamuje ten przegrywa

piotr1979
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 538
Rejestracja: ndz cze 26, 2005 13:39
Lokalizacja: PL
Kontakt:

Post autor: piotr1979 » wt cze 28, 2005 08:20

filtry sa ok i nic mu nie montowalem.to jest orginalne gti ..chyba nigdy nawet rury nie mial wymienianej.


passat b5 fl ,galaxy 1.9tdi 2005r auy,ALHAMBRA 1.8T AJH,honda civic ufo type r

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości