Pytanko o robienie kolektorów

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

luckash
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 317
Rejestracja: czw gru 08, 2005 19:55
Lokalizacja: Bartniczka
Kontakt:

Pytanko o robienie kolektorów

Post autor: luckash » ndz wrz 02, 2007 13:29

1. Pytanie najpierw o ssący. Czy zrobienie kolektora ze stali czarnej bądź z nierdzewnej wpłynie negatywnie na prace silnika? Trzeba tylko z alu robić? oczywiście masa jest na niekorzyść stali...

2. Teraz kolektora wydechowego. Jak jest z wytrzymałościa kolektora ze zwykłej stali i nierdzewnej? niedzewna napewno dłużej wytrzyma... Jakiej grubości ścianki rury trzeba dać by ten kolektor troche wytrzymał kilometrów a zarazem nie był zbyt "pancerny"? 2,5 -3mm powinno starczyć?



Tomalaa
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: śr mar 29, 2006 21:54
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Tomalaa » ndz wrz 02, 2007 20:31

co do kolektora dolotowego materiał nie jest tak istotny jak w przypadku kolektora wydechowego , no chyba ze masz instalacje LPG wtedy odpada z kolektor z tworzywa sztucznego , w k. dol. istotna jest długość i średnica



luckash
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 317
Rejestracja: czw gru 08, 2005 19:55
Lokalizacja: Bartniczka
Kontakt:

Post autor: luckash » pn wrz 03, 2007 22:08

no to sprawa dolotowego zamknięta zostaje jeszcze wydechowy



Tomalaa
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: śr mar 29, 2006 21:54
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Tomalaa » pn wrz 03, 2007 23:05

Co do materiału na kolektor wydechowy najlepszym jest stal kwasoodporna z racji trudnego środowiska pracy układu wydechowego, zwykła stal zacznie porostu rdzewiec



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » śr wrz 26, 2007 19:22

luckash pisze:oczywiście masa jest na niekorzyść stali
tu akurat nie masz racji. stal jest ciezsza z objetosci ale za to wytrzymalsza. Robiac kolektor o podobnej wytrzymalosci trzeba uzyc wiecej alu i w rezultacie masa bedzie podobna. Zreszta projektując kolektory raczej nie nalezy kierowac sie masą. Inna sprawa ze w produkcji wielkoseryjnej kolektory sa aluminiowe bo to są odlewy. Projektując kolektory od podstaw nie bedziemu go odlewali tylko spawali z rur a wiec kieruje nas to w stronie stali!
A przykład stosunku masy do wytrzymalosci alu i stali : zważ tradycyjną felge stalowa 15 cali i taką samą aluminiową . Otóż alu bedize cięższa!!
A czy ty chcesz je sam robić od podstaw? Bo, przepraszam, ale jeśli zadajesz takie pytania to mam obawy czy aby na pewno wiesz co robisz..
luckash pisze:Jak jest z wytrzymałościa kolektora ze zwykłej stali i nierdzewnej?
wyrzymalosc na co?
Ostatnio zmieniony śr wrz 26, 2007 19:24 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



luckash
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 317
Rejestracja: czw gru 08, 2005 19:55
Lokalizacja: Bartniczka
Kontakt:

Post autor: luckash » czw wrz 27, 2007 13:23

sas_gti, narazie nic jeszcze nie robie a zbieram wiedze :grin:
skoro ze stali kolektor dolotowy sie nadaje to bede miał ułatwioną robotę

wytrzymałość na temperaturę w kolektorze wydechowym



Awatar użytkownika
Walus
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 660
Rejestracja: ndz maja 07, 2006 22:34
Lokalizacja: Piaseczno / W-wa

Post autor: Walus » pn paź 08, 2007 18:03

ja sie podepne pod temat mam pytanie odnosnie jaki kolektor dobrac 4-1 czy 4-2-1 bo moj wydech strasznie tlumi mi motor.


White Rally R16 MK I -viewtopic.php?t=67498
Pussy Wagon MK IV - viewtopic.php?p=3646082#3646082

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości