Odchudzamy Golfa Mk2

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

tomekf
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pt wrz 30, 2005 15:26
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Odchudzamy Golfa Mk2

Post autor: tomekf » pt sie 31, 2007 11:57

Witam Serdecznie,

Chciałbym poznać Wasze zdanie dotyczące dość znacznego odchudzenia Golfa Mk2 1.3, który docelowo ma startować w zawodach typu KJS w klasie 2.

Poza wywaleniem wszystkiego ze środka, wstawieniu kubłów oraz rozpórek, co byście jeszcze wyrzucili? Na co zwrócić uwagę?

Jakie elementy nadwozia można bez problemów powycinać?

Jak sądzicie, do jakiej wagi można zejść w Mk2 1.3?

Dziękuję za pomoc.



Tomalaa
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: śr mar 29, 2006 21:54
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Tomalaa » pt sie 31, 2007 19:19

troche słaby silnik nie sadzisz ?? okna z pleksi wstaw tylna klapa z laminatu



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » pt sie 31, 2007 19:28

mocowanei tylnej kanapy


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

tomekf
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pt wrz 30, 2005 15:26
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: tomekf » pt sie 31, 2007 19:29

Tomalaa w KJS silnik nie odgrywa najważniejszej roli (przypominam, że mowa o klasie 2, czyli 900-1300ccm). Pleksi jak najbardziej. Jeśli chodzi zaś o tylną klapę z laminatu, to chyba dość droga inwestycja :(



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » pt sie 31, 2007 21:15

Klapa i maska albo chociaz poszycie,



tomekf
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pt wrz 30, 2005 15:26
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: tomekf » pt sie 31, 2007 22:09

Widzę, że piszecie bardzo ogólnie :P Może inaczej, do ilu kilogramów można zejść nie stosując laminatów?



Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: tirsone » pt sie 31, 2007 22:29

tomekf pisze:Tomalaa w KJS silnik nie odgrywa najważniejszej roli
????


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
bambi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: czw kwie 07, 2005 17:51
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: bambi » pt sie 31, 2007 22:44

znajomy z bmw wywalil wszystko ale mial takiego zajoba ze nawet z karoserii wywalil wzmocnienia i nawiercajac dziury zyskal 30kg (gdzie nie wiem) ja jeszcze proponuje wymiana akumulatora na maly( jak w motorach) jest duzo rzeczy co by mozna bylo wywalic badz zamienic na lzejsze bo o wage chodzi przede wszystkim a pozniej o moc
Ostatnio zmieniony pt sie 31, 2007 22:52 przez bambi, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
kkk13
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: czw wrz 23, 2004 23:17
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Odchudzamy Golfa Mk2

Post autor: kkk13 » pt sie 31, 2007 23:15

tomekf pisze:Witam Serdecznie,

Chciałbym poznać Wasze zdanie dotyczące dość znacznego odchudzenia Golfa Mk2 1.3, który docelowo ma startować w zawodach typu KJS w klasie 2.

Poza wywaleniem wszystkiego ze środka, wstawieniu kubłów oraz rozpórek, co byście jeszcze wyrzucili? Na co zwrócić uwagę?

Jakie elementy nadwozia można bez problemów powycinać?

Jak sądzicie, do jakiej wagi można zejść w Mk2 1.3?

Dziękuję za pomoc.
Nie wiem jak jest z Golfem 'Dwójką', bo nigdy nie miałem i nie rozbierałem takiego, ale na podstawie mk3 powiem Ci że sporo można zaoszczędzić pozbywając się powłoki konserwacyjnej (nie wiem czy mk2 miała taką - ale chyba raczej powinna ) .. Poza tym przez lata eksploatacji zbiera się mnóstwo syfu w zakamarkach, podłużnicach, progach, etc.. Powiem tak - sprzedałem kumplowi kilka miesięcy temu Golfa mk3 pod budowę rajdówki.. Wiem że pozbywając się konserwacji i czyszcząc karoserie z syfu - zaoszczędził coś ok 50 kg, mogę zapytać go dokładnie ile to było.. Co do Dwójki - jeśli nie będziesz robił klatki - która zabiera ok 40-50kg - z takim lekkim motorem strzelam że powinieneś zejść do 900-920kg.. Znajomy miał kiedyś rajdówkę mk2 16v i pamiętam że ważyła ok tony.. Moja mk3 (także 'rajdowa') waży ok 1050kg..
Ostatnio zmieniony pt sie 31, 2007 23:17 przez kkk13, łącznie zmieniany 1 raz.



luckash
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 317
Rejestracja: czw gru 08, 2005 19:55
Lokalizacja: Bartniczka
Kontakt:

Post autor: luckash » sob wrz 01, 2007 10:28

ja słyszałem o nawiercaniu niektórych elementów karoserii w celu zbicia wagi auta ale pewnie kosztem wytrzymałości choć niekoniecznie



tomekf
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pt wrz 30, 2005 15:26
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Odchudzamy Golfa Mk2

Post autor: tomekf » sob wrz 01, 2007 11:03

kkk13 pisze:Co do Dwójki - jeśli nie będziesz robił klatki - która zabiera ok 40-50kg - z takim lekkim motorem strzelam że powinieneś zejść do 900-920kg.
Chwilę, chwilę, bo coś mi się wydaje, że oryginalnie Golf Mk2 z silnikiem 1.3 waży ok. 845 kg a Golf Mk1 także z silnikiem 1.3 ok. 780 kg :goof:



MZiobro
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 969
Rejestracja: śr sty 17, 2007 23:16
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Odchudzamy Golfa Mk2

Post autor: MZiobro » sob wrz 01, 2007 11:07

kkk13 pisze:
tomekf pisze:Witam Serdecznie,

Chciałbym poznać Wasze zdanie dotyczące dość znacznego odchudzenia Golfa Mk2 1.3, który docelowo ma startować w zawodach typu KJS w klasie 2.

Poza wywaleniem wszystkiego ze środka, wstawieniu kubłów oraz rozpórek, co byście jeszcze wyrzucili? Na co zwrócić uwagę?

Jakie elementy nadwozia można bez problemów powycinać?

Jak sądzicie, do jakiej wagi można zejść w Mk2 1.3?

Dziękuję za pomoc.
Nie wiem jak jest z Golfem 'Dwójką', bo nigdy nie miałem i nie rozbierałem takiego, ale na podstawie mk3 powiem Ci że sporo można zaoszczędzić pozbywając się powłoki konserwacyjnej (nie wiem czy mk2 miała taką - ale chyba raczej powinna ) .. Poza tym przez lata eksploatacji zbiera się mnóstwo syfu w zakamarkach, podłużnicach, progach, etc.. Powiem tak - sprzedałem kumplowi kilka miesięcy temu Golfa mk3 pod budowę rajdówki.. Wiem że pozbywając się konserwacji i czyszcząc karoserie z syfu - zaoszczędził coś ok 50 kg, mogę zapytać go dokładnie ile to było.. Co do Dwójki - jeśli nie będziesz robił klatki - która zabiera ok 40-50kg - z takim lekkim motorem strzelam że powinieneś zejść do 900-920kg.. Znajomy miał kiedyś rajdówkę mk2 16v i pamiętam że ważyła ok tony.. Moja mk3 (także 'rajdowa') waży ok 1050kg..
sama Mk2 1.3 wazy nie wiecej jak 850 :bigok:
powycinaj czesc drzwi od wewnatrz jak i z tylu, cale wnetrze out, podsufitka out , jak masz szyber-zaspawaj a konstrukcja out, mniejszy zbiornik 55l nie potrzebujesz na kjs, i to chyba na tyle...co do sciagania zabezpieczenia antykorozyjnego - jak nie masz piaskarki yto dopusc sobie bo zginiesz przy czyszczeniu :grin: Zbudowalem 2 rajdowki ( SPORTINGA I FELICJE) dla kolegi ( startowal w PZMotach) klatka od Ireco itp...wiec temat znam :hmm: w MK2 powinienes zejsc do 780-800kg



Cosar 33GT

Post autor: Cosar 33GT » sob wrz 01, 2007 15:23

Zebyś nieprzesadził z tym odchudzaniem :P ... zeby sie nierozleciał. Po drugie... jest opcja ze tył bedzie niedociązony. Po trzecie był juz taki temat na forum i było tam wszytsko napisane. Akumulator przenieś na tył jak wsyztsko wywalisz mu z tyłka. Jak go potniesz to wstaw coś zebyś sie niezgniutł w środku w razie kolizji.

:bigok: jak startujesz tym 50KM 1.3 w kalsie 900-1300 to wydaje mi sie ze dużo niezdziałasz bo w tej klasie latają seicento i cienkie wiec przyznam z wielkim żalem to raczej one bedą górą. Jak chcesz sie scigać w KJS juz bardziej profesjonalnie to swapik na 1.6 100KM+



MZiobro
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 969
Rejestracja: śr sty 17, 2007 23:16
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: MZiobro » sob wrz 01, 2007 15:53

Cosar 33GT pisze:Zebyś nieprzesadził z tym odchudzaniem :P ... zeby sie nierozleciał. Po drugie... jest opcja ze tył bedzie niedociązony. Po trzecie był juz taki temat na forum i było tam wszytsko napisane. Akumulator przenieś na tył jak wsyztsko wywalisz mu z tyłka. Jak go potniesz to wstaw coś zebyś sie niezgniutł w środku w razie kolizji.

:bigok: jak startujesz tym 50KM 1.3 w kalsie 900-1300 to wydaje mi sie ze dużo niezdziałasz bo w tej klasie latają seicento i cienkie wiec przyznam z wielkim żalem to raczej one bedą górą. Jak chcesz sie scigać w KJS juz bardziej profesjonalnie to swapik na 1.6 100KM+
55KM :bigok: :hmm: generalnie z doswiadczenia wiem ze golf jest szybszy z tym silnikiem od sportingów jednak z zalem popre kolege ze w kjsach beda sportingi lepsze...



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 52 gości