Polerowanie kolektora ssącego 1.6 PN

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Polerowanie kolektora ssącego 1.6 PN

Post autor: Marszall » czw lip 26, 2007 13:48

Witam.
Otóż przy okazji wymontowania kolektora ssącego postanowiłem poddać go lekkim modyfikacjom. oczywiście na myśl nasówa się polerowanie kanałów dolotowych tylko pytanie czym i jak to dobrze zrobić.
Z tego co wiem zdania na ten temat są podzielone, bo podobno nie można polerowac na lustro i wsumie niewiele to daje.
ja osobiścię chcę tylko zniwelować niedociągnięcia fabryczne i przpolerowac całość tak papierem maxymalnie 400. Co wy na to?

Czekam na sugestie.

Pozdrawiam.


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » czw lip 26, 2007 22:17

Chyba chciałeś to zrobić papierem 120 i tyle. Papier 400 zostawi zbyt słabe rysy i paliwo będzie się skraplało.



Awatar użytkownika
lawrai
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: wt lis 29, 2005 10:24
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: lawrai » czw lip 26, 2007 22:47

ja spolerowałem na lustro i jednak stoją kałóże po ściągnięciu górnej częsci kolektora (u mnie w vr6) . Teraz będę musiał go wykręcić i na nowo przepolerować tak jak mówi TAZ , 120 max ... Jest gorzej niż zapewne było ... Najlepiej to powiększ sobie kanały odrazu do rozmiaru otworów w oszczelce . Pozdr :)


budujemy syncro :

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2741405&sid=7934459afb85f7d17f39e6aedb9f6af7#2741405

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » czw lip 26, 2007 23:09

W 1.8 GTi na głowicy zrobionej na lustro po odpaleniu chodził tak jakby świece były do :butthead: zwłaszcza zimą. Następne już tylko ściernicą 120 były robione :bigok:



Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Post autor: Marszall » pt lip 27, 2007 07:56

Dzięki panowie za rady.Dobrze że nie polerowałem na przypałowe lustro.
Pociągnołem ściernicą 80 i 100 i myślę że powinno starczyć.

Jeszcze jedno pytanie: gdzie można zrobić porting głowicy?? i jakie sa to pieniądze??


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
andrew19_86
Forum Master
Forum Master
Posty: 1572
Rejestracja: wt wrz 27, 2005 18:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: andrew19_86 » pt lip 27, 2007 08:04

z 1.6 PN wiele nie wyciśniesz,a kasy władujesz sporo, pierburg 2ee nie nadaje sie pod mody...najlepszym sposobem wykrzesania mocy z tego silnika jest zmiana pierburga na gaźnik webera jak to już poczyniło kilku kolegów na forum,a zapoczątkował to kamil...http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=50360 tu masz cały temat o tym modzie


:los2: Nocne Mary Squad :los2:
:satan: Tata NM synka :satan:

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Post autor: Marszall » sob lip 28, 2007 13:43

A myślisz że na czym ja śmigam :bigok: hehe
Właśnie przerabiam troche kolektor żeby lepiej się zgrał z gaźniczkiem i dolot na stożku robie, i tak różnice jakąś już czuć. Chłopaki którzy swapowali webera mówią nawet że z 1.6 można wycisnąć 180km/h to już jest coś.

Myśle może potem o jakiś modyfikacjach głowicy-porting o ile nie za drogo to bedzie, + zmiana wału i tłoków od RP co dam mi 1.8 z 1.6.
może jeszcze wałek rozrządu od PF dla lepszego napełniania.
Co o tym myślicie?
Wsumie koszty nieduże jeśli wszystk ozrobie sam.


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » ndz lip 29, 2007 13:03

Jak chcesz mieć 1.8 to do wymiany jeszcze wał



yahoo_p
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: czw kwie 26, 2007 11:17
Lokalizacja: Łódź / Inowłódz
Kontakt:

Post autor: yahoo_p » pt sie 03, 2007 00:49

a czym najlepiej powiekszać kanały w kolektorze i głowicy???



Awatar użytkownika
lawrai
Forum Master
Forum Master
Posty: 1066
Rejestracja: wt lis 29, 2005 10:24
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: lawrai » pt sie 03, 2007 01:06

ściernica listkowa inaczej trzpieniowac lub ręcznie papierem ściernym .
Ostatnio zmieniony pt sie 03, 2007 01:07 przez lawrai, łącznie zmieniany 1 raz.



yahoo_p
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: czw kwie 26, 2007 11:17
Lokalizacja: Łódź / Inowłódz
Kontakt:

Post autor: yahoo_p » pn sie 06, 2007 12:30

Jak można przeczyścić kanały wydechowe w głowicy, bo słyszałem że nie można ich polerować, a zauważyłem że sporo osadu na nich jest. Też słyszałem, że można polerować zawory i komory spalania czy to prawda? Ja mam silnik RP.



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » pn sie 06, 2007 12:45

Wydechowe można i trzeba, komore, tłoki i zawory też. Na ssących kanałach dobrze jest zostawić małe ryski



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 55 gości