Wydech!!!

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
marceliii
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: czw sty 13, 2005 00:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: marceliii » pn maja 16, 2005 12:16

Nie posłuchałem bo ulter juz był zamówiony,no i nie umiałem znaleźć fajnej końcówki do tego przelotowego.
Musze teraz się za czymś rozejrzeć,może znajde jakąś fajną przelotówke i do niej końcówke z dwururką,to zaraz bym popchnął tego ultera,zobaczymy.
:)


No cóż , na sprzedaż
:(

Awatar użytkownika
Browix
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: czw kwie 07, 2005 09:09
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Browix » pn maja 16, 2005 20:11

witam , rura kwasowka juz kupiona i dana do powyginania . ala mugen taki jak w allegro , juz czeka na zamontowanie . czyli prawdopodobnie juz w piatek dam fotki i relacje z pierwsyz testwo nowego wydechu. na poczatek zostawiam katalizator , wywalalm srodkowy tlumik , koncowy przelotowy . wszystko tak jak wczesniej pisalem



Awatar użytkownika
prozak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 267
Rejestracja: czw paź 14, 2004 19:40
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: prozak » pn maja 16, 2005 20:18

czekamy z niecierpliwoscia :D jesli masz mozliwosc zapodaj tez jakiegos filma aby uslyszec twoje cacko :)


kto hamuje ten przegrywa

Awatar użytkownika
marceliii
Forum Master
Forum Master
Posty: 1009
Rejestracja: czw sty 13, 2005 00:41
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: marceliii » pn maja 16, 2005 22:41

A środkowy to przelotowy,czy normalny.I jak sprawdzic czy środkowy nie jest zatkany?
:)


No cóż , na sprzedaż
:(

Awatar użytkownika
blaade
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: ndz paź 10, 2004 00:53
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: blaade » pn maja 16, 2005 23:03

Browix pisze:witam , rura kwasowka juz kupiona i dana do powyginania . ala mugen taki jak w allegro , juz czeka na zamontowanie . czyli prawdopodobnie juz w piatek dam fotki i relacje z pierwsyz testwo nowego wydechu. na poczatek zostawiam katalizator , wywalalm srodkowy tlumik , koncowy przelotowy . wszystko tak jak wczesniej pisalem
Witaj. Gdzie dałeś rurę do wygięcia (ile Cię kosztowała i ile jej powyginanie?) Ja też mam jedną część do wygięcia przed tłumikiem końcowym i ciągle szukam kogoś kto mi to zrobi :crazy:



Awatar użytkownika
Browix
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: czw kwie 07, 2005 09:09
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Browix » wt maja 17, 2005 09:10

rure kupilem za 120 zl . policzyli mnie za ciecie 10 zl bo mieli tylko kawalki 6 m . moja ma 3 m dl ( zapas ) srednica 50 mm, scianka 2 mm . powiginam w stoczni przez znajomego , mysle ze za flaszke :) . byly rury o cienszej sciance ale zaliczaly sie do polerowanych i byly duzo drozsze . zreszta przeswit wewn 46 mm zupelnie wystarczy , gdzyz orginalny w wielu miejscach schodzi do 44 mm ( przy kat , przed srodkowym )



Awatar użytkownika
Browix
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 75
Rejestracja: czw kwie 07, 2005 09:09
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Browix » wt maja 17, 2005 09:25

wlasnie sie dowiedzialem ze jedna roboczo godzina kosztuje w stoczni 54 zl wiec chyba drozej nie wyjdzie za giecie



Awatar użytkownika
Kenaj
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 576
Rejestracja: sob paź 23, 2004 18:14
Lokalizacja: WB'andit / WF
Kontakt:

Post autor: Kenaj » wt maja 24, 2005 18:45

Te właśnie 90% średnicy rury przed wejściem do końcowego wydechu nie wzięło sie z nikąd. W mądrej ksiązce (nie pamiętam ani autora, ani tytułu) z mojego wydziału wyczytałem że ważne jest aby zastosować taką zwężkę. Ma to na celu wywołanie podcisnienia, czyli wysysanie spalin.
Ostatnio próbuje obliczyć objętośc dolotu, mam nawet stosowny wzór do tego.
Tylko narazie kaski nie mam żeby coś modyfikować.
Jak sprawdzę na własnej skórze to dam znać o efektach!!
pozdro



Awatar użytkownika
pilot mk2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: wt lut 08, 2005 00:31
Lokalizacja: Wlkp
Kontakt:

Post autor: pilot mk2 » wt maja 24, 2005 22:29

W sumie to ten topic kieruje do Prozaka.

Mam do Ciebie kilka pytań. Posiadam końcowy tłumik przelotowy KM. Jednak troszke mi cicho. Nie chce jednak wyć bo jeżdze w trasie ok. 130 wiec zeby mi glowa nie pękła.
Z czasem planuje zakupić mugen`a z wkładką ściszającą ale narazie zostane przy swoim.
A więc
proponujesz założyć strumionke stożkową zamiast tłumika środkowego.

Mój kolega ma tłumik końcowy przelotowy, środek w ogóle wyrzucony (wstawiona rura) i większy katalizator i powiem że troszke wyje (ma 94 db) więc co będzie jeśli w miejscu środka wstawie strumienice?

Niebiescy nie będą buczeć?

Aha, i czym jest spowodowane to ze mojemu kumplowi przy zejsciu z obrotów (np. dojazd do krzyżówki) strasznie prycha - słyszalem ze jak sie wyjmie kata - to jeszcze gorzej. To jest przez brak środka??

Dzieki z góry za odpowiedź!

I jeszcze jedno - słyszałem ze niektórzy skracają środkowy tłumik o połowę. Wiecie jakie to daje efekty?


PILOT MK2

Awatar użytkownika
prozak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 267
Rejestracja: czw paź 14, 2004 19:40
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: prozak » czw maja 26, 2005 00:16

ok to moze dam najprosciej jak sie da dla wszystkich i juz koniec z glosnoscia w tym topicu z mojej strony

1. delikatnie glosniej (zaleznie od pojemnosci i rodzaju serii koncowego) lub jak seria wymiana koncowego na KM ala mugen (z innymi tlumikami moze byc inaczej)

2. wersja nieco glosniejsza od poprzedniej wywalony kat (proponuje strumke) srodek seria koniec KM mugen

3. dla lubiacych emocje strumka zamiast kata wywalic srodek koniec KM mugen

4. extremisci pelna modyfikacja kolektor strumka zamiast kata, bez srodka, KM mugen na koniec, obliczony/zaprojektowany dolot

prosze brac pod uwage pojemnosc silnika 1.1 w opcji 3 moze byc bardziej cichy niz 1.8 w opcji 2. generalnie bardzo trudno rozmawiac o glosnosci dla jednego opcja 4 bedzie za cicha a dla drugiego opcja 1 to totalna przesada jesli mowa o glosnosci, nijak tu trafic o co komu moze chodzic

do autora poprzedniego postu mowisz o przelotowym KM czyli o mugenie czy jakiejs wielkiej puszcze bo jesli o tym 2 to nie ma co mowic o nim przelotowy


kto hamuje ten przegrywa

Awatar użytkownika
pilot mk2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: wt lut 08, 2005 00:31
Lokalizacja: Wlkp
Kontakt:

Post autor: pilot mk2 » czw maja 26, 2005 01:00

ok mozemy zakonczyc ten temat, ale:
napisales ze proponujesz strumke zamiast kata.
Wczesniej pisales o strumienicy w miejscu tłumika środkowego zamiast niego. No i chyba o pozostawieniu kata.
Jesli mozesz to napisz jaka jest roznica miedzy tymi dwoma wariantami.
I czy mjest spowodowanie prychanie przy zejsciu z obrotiw. Co robic by tego nie było?
A co do wydechu mam KM okrągła końcówka 100mm pusty w środku.
Pozdrawiam!


PILOT MK2

Awatar użytkownika
prozak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 267
Rejestracja: czw paź 14, 2004 19:40
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: prozak » czw maja 26, 2005 01:40

wiec masz typowa buczalke
jednym prycha drugim robi marchewki a kazdy mowi ze wszystko jest ustawione ok zreszta co rozumiesz mowiac prycha?? efekt jak odciecie paliwa?

wiec zamiast srodka dla niektorych bedzie za glosno pozatym ile luda ma sprawny katalizator??
prawda jest taka ze nieruszanie kata i strumka zamiast srodka to najbezpieczniejsze wyjscie z roznych powodow ale rowniez dosc glosne
jak cos jest nieskadnie to sorka ale styrany jezdem


kto hamuje ten przegrywa

Deacon
Kalinowa Mad Driver
Kalinowa Mad Driver
Posty: 580
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 23:09
Lokalizacja: Radzionków
Kontakt:

Post autor: Deacon » pt maja 27, 2005 00:05

sorki, ze znowu dupe zawracam ale tak mysle caly czas :) jak juz pisalem mam 3 tlumiki: przedni, srodek i koniec. co myslisz nad takim rozwiazaniem: przedni zostawic (bosal jakis, strumionki nie chce), srodek wyciac i wstawic rure, ostatni KM mugen. bedzie to bardzo glosno?? :)


Klub Miłośników Fiata Pandy www.pandaclubpolska.pl

Awatar użytkownika
prozak
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 267
Rejestracja: czw paź 14, 2004 19:40
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: prozak » pt maja 27, 2005 02:36

zgaduj zgadula :]
chorba wie za co poszczegulne tlumiki u ciebie sa odpowiedzialne skoro mowisz ze masz 3


kto hamuje ten przegrywa

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 49 gości