http://www.godula.cc.pl
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- Kapibara
- Gadatliwa bestia
- Posty: 960
- Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
- Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
- Kontakt:
http://www.godula.cc.pl
6. Czy jest prosty sposób na podniesienie mocy auta.
Kiedyś dawno temu przeczytałem w książce pioniera polskiego tuningu prof. KORDZIŃSKIEGO co należy zrobić aby silnik był mocny. Recepta jest prosta należy wziąć jak najwięcej mieszanki mocno sprężyć, zapalić i szybko wypuścić. Reguła ta obowiązuje do dzisiaj. Najprostszą możliwością jest obniżenie temperatury zasysanej mieszanki paliwowo - powietrznej. Jeżeli uda się nam ją obniżyć np. z 85 do 45 stopni Celsjusza to moc silnika wzrośnie o około 5%. Tyle teoria - teraz praktyka. Powietrze zasilające filtr powinno być jak najzimniejsze najlepiej pobierane nie z komory silnikowej tylko spod auta. Należy odłączyć układ podgrzewania kolektora ssącego, a najważniejsze obniżyć temperaturę cieczy chłodzącej stosując sportowe termostaty o temp. otwarcia 75 stopni Celsjusza. Efekt zdumiewający.
hmmmmm??
Kiedyś dawno temu przeczytałem w książce pioniera polskiego tuningu prof. KORDZIŃSKIEGO co należy zrobić aby silnik był mocny. Recepta jest prosta należy wziąć jak najwięcej mieszanki mocno sprężyć, zapalić i szybko wypuścić. Reguła ta obowiązuje do dzisiaj. Najprostszą możliwością jest obniżenie temperatury zasysanej mieszanki paliwowo - powietrznej. Jeżeli uda się nam ją obniżyć np. z 85 do 45 stopni Celsjusza to moc silnika wzrośnie o około 5%. Tyle teoria - teraz praktyka. Powietrze zasilające filtr powinno być jak najzimniejsze najlepiej pobierane nie z komory silnikowej tylko spod auta. Należy odłączyć układ podgrzewania kolektora ssącego, a najważniejsze obniżyć temperaturę cieczy chłodzącej stosując sportowe termostaty o temp. otwarcia 75 stopni Celsjusza. Efekt zdumiewający.
hmmmmm??
- Borys
- V.I.P.
- Posty: 3319
- Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
- Lokalizacja: KOLONIA
- Auto: VR6T
- Kontakt:
a gdzioe taki sprzedają. bo mi cza do scirocco bo strasznie sie grzeje :/Apsik pisze:hmm w 1,6 dieslu raz z braku termostatu (bo start sie zepsul i sie nie otwierał) jezdzilismy pare dni bez i silnik niemógł wory zagrzac (luty) - temp około 60-70*C
A do mojego G60 zakupiłem juz sportowy termostat 71*C
www.vrservice.pl
- Apsik
- Powered by G60
- Posty: 1279
- Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
- Lokalizacja: just behind you
- Kontakt:
ja to kupiłem stąd a numer znalazłem tylko na termostacie: 1 173 71.Borys pisze:a gdzioe taki sprzedają. bo mi cza do scirocco bo strasznie sie grzeje :/Apsik pisze:hmm w 1,6 dieslu raz z braku termostatu (bo start sie zepsul i sie nie otwierał) jezdzilismy pare dni bez i silnik niemógł wory zagrzac (luty) - temp około 60-70*C
A do mojego G60 zakupiłem juz sportowy termostat 71*C
PS. w zestawie jest 2 stopniowe sterowanie wentylatorem.
It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!
- Apsik
- Powered by G60
- Posty: 1279
- Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
- Lokalizacja: just behind you
- Kontakt:
To chyba zestawik w miare standardowy, mam na myśli to, że pasuje nie tylko do G60.Kapibara pisze:nie malo to kosztuje. czyli w skald wchodzi czujnik tem, tepodkladki i uszczelki i termostat??? moze bedzie od jakiegos innego auta pasowal, albo w jakis inny sposob to zmienic
It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 10 gości