wałek rozrzadu od 1.8 RP a 1.8 PF

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

DroopS
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: śr sie 30, 2006 13:44
Lokalizacja: łódź

wałek rozrzadu od 1.8 RP a 1.8 PF

Post autor: DroopS » sob lip 28, 2007 22:47

witam:)
mam takie pytanie
czym sie rozni wałek rozrzadu od 1.8 RP od 1.8 PF (gti)
bede wdzieczny za odpowiedz gdyz zmnie sie wydaje ze sa takie same a kilka osób uwaza ze sie ronia i to znacząco... dlatego pytam o wasze zdanei na ten temat:)
z gory dziekuje za pomoc:) :pub:


"...ludzie zapominają o czymś takim jak pasja to ona nie pozwala mi powiedziec basta..."

jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » ndz lip 29, 2007 10:04

DroopS, 026 109 101 G takie oznaczenie oryginału jest do motorów PB,PF,RV
026 109 101 Q a takie do motoru RP/b],GU,RH
Ostatnio zmieniony ndz lip 29, 2007 10:05 przez jaszczur, łącznie zmieniany 1 raz.



DroopS
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: śr sie 30, 2006 13:44
Lokalizacja: łódź

Post autor: DroopS » ndz lip 29, 2007 12:59

nadal nei wiem czym to sie rózni....:(


"...ludzie zapominają o czymś takim jak pasja to ona nie pozwala mi powiedziec basta..."

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » ndz lip 29, 2007 13:05

Fazazmi i wzniosami krzywek



DroopS
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: śr sie 30, 2006 13:44
Lokalizacja: łódź

Post autor: DroopS » ndz lip 29, 2007 14:37

a moglbys mi to jakos bardzije wytłumaczyc?


"...ludzie zapominają o czymś takim jak pasja to ona nie pozwala mi powiedziec basta..."

Awatar użytkownika
Superbeasto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: ndz maja 20, 2007 19:42
Lokalizacja: Busko-Zdrój
Kontakt:

Post autor: Superbeasto » pn lip 30, 2007 12:21

DroopS pisze:a moglbys mi to jakos bardzije wytłumaczyc?

czasem otwarcia zaworów ssących (zawór dłużej otwarty to wiecej mieszanki) i wydechowych (sprawniejsze opróżnienie cylindra ze spalin) - tak na chłopski rozum to biore! bo tak to rozumiem! Pozdr! :bigok:
P.S. co wiąże sie pewnie z polepszeniem parametrów silnika! chociaż nie zawsze!


viewtopic.php?f=87&t=291120 czego nie było w tym aucie... eh.

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » wt lip 31, 2007 10:15

DroopS pisze:czym sie rozni wałek rozrzadu od 1.8 RP od 1.8 PF (gti)
Wałek od PFa ma inne fazy i czas otwarcia zaworów ssących a konkretniej zawory ssące wczesniej się otwierają i sa dłużej otwarte niż w RPku , fazy i czasy otwarcia wydechowych sa takie same , nie wiem jaki jest wznios krzywki w obu walkach bo nie mialem okazji porównać.

Co moze dac wymiana wałka w RPku na ten z PFa ??? Mega róznicy nie poczujesz , teoretycznie powinno sie poprawic napełnianie cylindra na wyższych obrotach , a co za tym idzie max momentu powinno sie troche przesunąc na wyższe obroty , powinna byc odczuwalna poprawa dynamiki od 3500rpm w górę , ale jednoczesnie dół troszke straci , nie ma nic za darmo. Tak powinno to zadziałac w teorii , a praktyka, trzeba by było porównac dwa wykresy z hamowni na obu wałkach i porównac efekty , napewno nie będa to jakies wielkie róznice , ale napewno troszke odczuwalne.

Może ktos juz przekładał te walki i na własnej skórze poznał efekty????


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

DroopS
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: śr sie 30, 2006 13:44
Lokalizacja: łódź

Post autor: DroopS » wt lip 31, 2007 11:27

o doł sie zbytnio nie martwie gdyz zastosowałęm kolektor rurkowy 4-2-1 - zniwelował on opory, przez co silnik lepiej reaguje z dołu a walek bede zmianiał na dniach wiec cieszy mnie to co piszesz ze od 3.5 tys w góre bedzie lepiej:)


"...ludzie zapominają o czymś takim jak pasja to ona nie pozwala mi powiedziec basta..."

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » wt lip 31, 2007 12:05

DroopS pisze:cieszy mnie to co piszesz ze od 3.5 tys w góre bedzie lepiej:)
Teoretycznie powinno być lepiej w górnym zakresie obrotów, sam nie sprawdzalem więc nie bierz tego jako wyrocznię .

Chociaż sama wymiana wałka to niewiele roboty , w RPku to około 2-3 godzinki roboty, czyli mozna sie pobawic i sprawdzic efekty.

Po wymianie napisz jakie są róznice - sam jestem ciekawy.


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

DroopS
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: śr sie 30, 2006 13:44
Lokalizacja: łódź

Post autor: DroopS » sob sie 04, 2007 02:13

homsky, juz jestem po wymianie wałka:) wiec po zmierzeniu ibydwuch wałków róznica jest 0.7 milimetra na kolektorze ssacym, wydechowe sa praktycznie identyczne:) po przejazdzcze stwierdzam ze jest dobrze - nawet bardzo dobrze...
autko kreci sie duzo wyzej....6000 a ono chce jeszcze i nadal przspiesza:) naprawde zgaslem jak sie nim przejechalem - calkiem inaczej sie zachowuje...


"...ludzie zapominają o czymś takim jak pasja to ona nie pozwala mi powiedziec basta..."

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » sob sie 04, 2007 11:57

DroopS pisze:homsky, juz jestem po wymianie wałka:) wiec po zmierzeniu ibydwuch wałków róznica jest 0.7 milimetra na kolektorze ssacym, wydechowe sa praktycznie identyczne:) po przejazdzcze stwierdzam ze jest dobrze - nawet bardzo dobrze...
autko kreci sie duzo wyzej....6000 a ono chce jeszcze i nadal przspiesza:) naprawde zgaslem jak sie nim przejechalem - calkiem inaczej sie zachowuje...
GUT GUT :bigok:

Szkoda że nie masz jakiegos porównania , typu sprint do setki przed i po wymianie wałka , ale widze ze efekt jest w postaci lepszego cugu w górnych obrotach.....


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

DroopS
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: śr sie 30, 2006 13:44
Lokalizacja: łódź

Post autor: DroopS » sob sie 04, 2007 14:00

homsky, powiem ci ze trudno mi powiedziec... poniewaz ida dalsze mody, a głownie skrzynia 4 od MK1 GTi - wiec porownanie mam tylko sciagajac sie z GTi 107 ps... i jak myslisz jakie sa tego rezultaty?


"...ludzie zapominają o czymś takim jak pasja to ona nie pozwala mi powiedziec basta..."

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » sob sie 04, 2007 16:33

DroopS pisze: powiem ci ze trudno mi powiedziec... poniewaz ida dalsze mody, a głownie skrzynia 4 od MK1 GTi
A po cholere ci skrzynia czwórka z mk1 GTI ???? Lepsza bedzie mimo wszystko piątka, domyslam sie , ze chodzi ci o krótsze przełożenia żeby auto lepiej przyspieszało , pewnie obecnie masz skrzynie 4T która jest najdłuższą skrzynią montowaną w mk2 , zamiast 4-biegówki poszukaj skrzyni montowanej seryjnie w mk2 do silników 1.8 , oznaczenie AUG , ta skrzynia ma 1 i 2 bieg taki sam jak w 4T , ale 3,4 i 5 bieg jest sporo krótszy i na tej skrzyni auto naprawdę świenie przyspiesza, skrzynia idealna do sprintu albo na krete górskie drogi , troche bardzie upierdliwa na trase z racji krótkiej 5-tki

dla porównania masz jakie predkosci uzyskuje sie na tych skrzyniach przy 6000rpm :

Obrazek
DroopS pisze:porownanie mam tylko sciagajac sie z GTi 107 ps... i jak myslisz jakie sa tego rezultaty?
Myśle , że GTI juz tak bardzo Ci nie ucieka :bajer:


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

DroopS
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: śr sie 30, 2006 13:44
Lokalizacja: łódź

Post autor: DroopS » sob sie 04, 2007 16:44

pomylka.... GTi wogule mi nie ucieka, wrecz przeciwnie:P musi mnie gonic:D hihi...
jezeli chodzi o skrzynie 4 a 5 AUG to niestety jedzilem 1.8 z obiema skrzyniami i.... na 4 lepiej sobie radzi:)sam sie o tym musialem przekonac bo niedowierzałem:)ale naprawde tak jest... dodam ze skrzynia 4 ma oznaczenie GC i to nie jest tak z ema kritsze przełozenia:) kolega ma taka 4 GC w swoim 1.8 mono i 200 smigalismy na 13 calowych kołach:) wiec chyba nie jest az tak zle? hm>?

[ Dodano: 04 Sie 2007 16:55 ]
3,455 1,944 1,286 0,703 --- 3,895 tu masz przelozenia na poszczególnych biegach i po --- masz przełozenia głowne
skrzynie GC


"...ludzie zapominają o czymś takim jak pasja to ona nie pozwala mi powiedziec basta..."

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości