wymiana silnika 1,3 na 1,8 w Golfie II z 1983 r

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

adik016
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: śr lip 18, 2007 16:03
Lokalizacja: Widawa
Kontakt:

wymiana silnika 1,3 na 1,8 w Golfie II z 1983 r

Post autor: adik016 » pt lip 20, 2007 22:57

Witam

Mam takie zapytanie

czy byłyby problemy z wymianą silnika 1,3 na 1,8 w Golfie II z 1983 r ??

oczywiście wiem ze podejmując się tego wyzwania muszę także wymienić skrzynie biegów :D

z góry dzieki za odpowiedzi :D

PozdraVWiam :okej:



Cosar 33GT

Post autor: Cosar 33GT » sob lip 21, 2007 10:32

adik016 pisze:muszę także wymienić skrzynie biegów
skrzynie, zawieche i hamulce itd



Awatar użytkownika
pczerniej
Forum Master
Forum Master
Posty: 1928
Rejestracja: śr sty 31, 2007 15:16
Lokalizacja: nord-vag
Kontakt:

Post autor: pczerniej » sob lip 21, 2007 11:05

Ja zmieniałem silnik z 1.6 GTD na 1.8 i hamulców nie ruszałem , skrzynia została od 1.6 TD i nie jest źle :)


Capo di tutti capi
Nord-vag.pl
MK1 1.8 20vT

Awatar użytkownika
Kowal_
płk Gleba
płk Gleba
Posty: 1732
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 00:06
Lokalizacja: Gliwice
Auto: VW Passat CC
Silnik: CCZA

Post autor: Kowal_ » sob lip 21, 2007 11:11

pczerniej pisze:Ja zmieniałem silnik z 1.6 GTD na 1.8 i hamulców nie ruszałem , skrzynia została od 1.6 TD i nie jest źle :)
niestety to nie przejdzie z 1.3

Z tego silnika praktycznie nic nie pasuje..


330KM/450Nm

adik016
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: śr lip 18, 2007 16:03
Lokalizacja: Widawa
Kontakt:

Post autor: adik016 » sob lip 21, 2007 11:43

no to troche kombinowania jest
ale dobrze ze da rade :D


Na początku Bóg stworzył Golfa !!

Cosar 33GT

Post autor: Cosar 33GT » sob lip 21, 2007 11:51

najlepiej to skołuj sobie całego golfa 1.8 w cenie złomowej i poprzekładaj... ewentualnie spzredaj tego a kup jakies 1.8 (najlepiej jakies gti) ...tez kidys miałem sie bawić w swap z 1.8 8v na 1.8 16v ...ale teraz juz wole kupić całego golfa w dobrym stanie i pzrełożyć z mojego niektóre rzeczy.



adik016
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: śr lip 18, 2007 16:03
Lokalizacja: Widawa
Kontakt:

Post autor: adik016 » sob lip 21, 2007 12:21

też o tym myślałem ...
szukałem silnkow na allegro i tam kosztowaly 600-800 zł ze skrzynią, a jakbym pojechał do niemiec to tam za grosze kupie Golfa MK2 1,8 GTI i mam wtedy wiecej czesci do swojego :D


Na początku Bóg stworzył Golfa !!

Awatar użytkownika
pczerniej
Forum Master
Forum Master
Posty: 1928
Rejestracja: śr sty 31, 2007 15:16
Lokalizacja: nord-vag
Kontakt:

Post autor: pczerniej » sob lip 21, 2007 12:23

Jak dobrze poszukasz to kupisz MK II GTI 16 V KR za 2000 zl a samo motor kosztuje 1500 zl


Capo di tutti capi
Nord-vag.pl
MK1 1.8 20vT

Cosar 33GT

Post autor: Cosar 33GT » sob lip 21, 2007 13:33

pczerniej pisze:MK II GTI 16 V KR za 2000 zl
do kapitalnego remontu :bajer:

[ Dodano: Sob 21 Lip, 2007 ]
za 2000zł to jedynie golf mk1 ujdzie... ale jedyne co moze byc dobre w tej cenie to polski fiat 126p ...pzreciez nikt nic dobrego nieodda za 2000zł!



adik016
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: śr lip 18, 2007 16:03
Lokalizacja: Widawa
Kontakt:

Post autor: adik016 » ndz lip 29, 2007 23:57

hehe "szukajcie a znajdziecie" jakby sie dobrze zakręcić to za 2000 może dałoby się załatwić coś dobrego :D


Na początku Bóg stworzył Golfa !!

Awatar użytkownika
Xabingo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1787
Rejestracja: śr lip 11, 2007 10:52
Lokalizacja: TBU
Kontakt:

Post autor: Xabingo » pn lip 30, 2007 12:27

To ja się wtrącę do tematu. Mój golf 1.8 (115KM) ma zadbany silnik i wnętrze, lecz karoseria jest już nie do odnowienia. Mam na oku ładnego Golfa 1.6 (75KM) i mam zamiar go kupić i zrobić z niego GTI. Więc tak: przekładam silnik ze skrzynią, zegary, komputer...
Co jeszcze muszę przełożyć, żeby było to GTI ? Czy silnik i skrzynia 1.8 pasuje do 1.6 bez przeróbek? Czy 1.6 z tyłu miały ham.bębnowe? Jeśli tak to czy da radę wpakować tarcze na tył z GTI? Czy hamulce przednie też się czymś różnią?

Bardzo proszę o dokładną odpowiedź

Z góry dzięki.



Cosar 33GT

Post autor: Cosar 33GT » pn lip 30, 2007 12:45

Hamulce pzrednie róznią sie.. bo GTi miały wentylowane

z tyłu tylko bębny... musiałbyś pzrełożyć całą belke bo to najprostsze rozwiązanie. i jak coś to chyba pompe paliwa bys musiał też pzrełożyć (a raczej napewno bo w GTI jest wydajniejsza pompa).

Zawiecha jest porównywalna (ale tez bez problemu mozesz pzrełożyć)

PS: a nielepiej kupić samągołą bude i poprzekładać wszystko?



Awatar użytkownika
Xabingo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1787
Rejestracja: śr lip 11, 2007 10:52
Lokalizacja: TBU
Kontakt:

Post autor: Xabingo » pn lip 30, 2007 14:31

Cosar 33GT pisze: PS: a nielepiej kupić samągołą bude i poprzekładać wszystko?
Nie, bo podwozie też jest niezbyt, mówię tylko silnik z osprzętem, wnętrze no i układ hamulcowy jest idealny.
A rama i podwozie jest takie samo jak w GTI? Tak samo wytrzymałe?



Cosar 33GT

Post autor: Cosar 33GT » pn lip 30, 2007 14:42

Xabingo pisze:bo podwozie też jest niezbyt
podwozie znaczy co?? wachacze i ta cała reszta? zalezy od wersji ale przewaznie 1.6 i 1.8 ma takie podzespoły



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 46 gości