Ktory Turbo Diesel czai sie pod maska ??
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Ktory Turbo Diesel czai sie pod maska ??
Sytuacja jest dosc zabawna.Auto sprowadzilem w pazdzierniku 2004 roku. W papierach mial ze jest to 1.6 diesel.Po otworzeniu maski na glowce widnieje jak byk naklejka Turbo Diesel, oczywiscie jest turbinka gwizdze ladnie itp.Ostatnio samochod przechodzil mala renowacje podczas ktorej znalazla sie blaszka(w bagazniku) z danymi pojazdu mowiaca rowniez ze jest to 1.6 diesel.Nie pozostalo mi nic innego jak sprawdzic oznaczenia silnika.Co sie okazalo? ze jest to 1V ktory jak odczytalem z rozpiski jest zwyklym Dieslem 60kM.
Nasuwa sie automatycznie pytanie czy turbina tam byla od zawsze i czy silnik nie jest narazony na jakies awarie.
Dodam iz smigalem autkiem okolo 178km/h i sie nadal krecil, z braku przestrzeni nie osiagnalem maksa.Domyslam sie ze silniki JR (td) to po prostu zwykle JP(54kM) zaopatrzone w turbine skoro moj 1V(60kM) jest zaopatrzony w turbinke to powinien chyba miec ciut wiecej kucykow.
Dane odnosnie silnikow odczytalem z pliku xls zamieszczonego bodajze na lamach tejze strony.
Wyprowadzcie mnie z bledu jesli sie myle.
Pozdrawiam
Nasuwa sie automatycznie pytanie czy turbina tam byla od zawsze i czy silnik nie jest narazony na jakies awarie.
Dodam iz smigalem autkiem okolo 178km/h i sie nadal krecil, z braku przestrzeni nie osiagnalem maksa.Domyslam sie ze silniki JR (td) to po prostu zwykle JP(54kM) zaopatrzone w turbine skoro moj 1V(60kM) jest zaopatrzony w turbinke to powinien chyba miec ciut wiecej kucykow.
Dane odnosnie silnikow odczytalem z pliku xls zamieszczonego bodajze na lamach tejze strony.
Wyprowadzcie mnie z bledu jesli sie myle.
Pozdrawiam
moj juz jest ewentualnie semi ekodiesel, kat sie zapchal a teraz jezdze ze strumiennica.
W dalszym ciagu zagadka pozostaja jednak jego osiagi, 178 km/h to juz troszke za duzo jak na wersje Eko.Z licznikiem mam wszystko okej, synchronizowalem sie z Toyota Yaris '2004 ktora badz co badz ma sprawny predkosciomierz i rozjechanie bylo w normie +- 1-2km/h.
Na studiach na jakis glupich laborkach cos wspominali o bledzie paralaksy mierzacego , z radzieckim i czechoslowackimi miernikami sie nameczylem i zazwyczaj pomiar byl poprawny.Ponadto nie jechalem sam i nasz pomiar byl zgodny.
Pozdrawiam
W dalszym ciagu zagadka pozostaja jednak jego osiagi, 178 km/h to juz troszke za duzo jak na wersje Eko.Z licznikiem mam wszystko okej, synchronizowalem sie z Toyota Yaris '2004 ktora badz co badz ma sprawny predkosciomierz i rozjechanie bylo w normie +- 1-2km/h.
Na studiach na jakis glupich laborkach cos wspominali o bledzie paralaksy mierzacego , z radzieckim i czechoslowackimi miernikami sie nameczylem i zazwyczaj pomiar byl poprawny.Ponadto nie jechalem sam i nasz pomiar byl zgodny.
Pozdrawiam
Koolas dzieki za pomocny link.
Od zawsze mam niezly ubaw z danych katalogowych vw odnosnie przyspieszenia i vmax.Z tego co slyszalem to swego czasu w Niemcach istnialy oplaty od koni a nie od pojemnosci.Dlatego vw czesto zanizal dane aby uzytkownicy mniej placili.Bo z tych danych katalogowych by wyniakalo ze moj ECO klekot sunie szybciej niz gtd 80kM i to o prawie 20km/h.
Przegladajac forum natknalem sie rowniez na posty w ktorych pewien kolega wspominal o doladowaniu 0.4 Bara dla turbo 1v a tu mamy jak byk ten sam zakres(0,64 - 0,72) jak dla JR.W sumie to juz nic z tego nie rozumiem, moze ktos mi jeszcze wytlumaczyc czemu ten Eko ma najwieksze spalanie skoro ma mniej konikow ?.Jeszcze do tego pompa od RA/SB lub CAV wspolny dla wszystkich modeli.Generalnie trudno sie z tych danych doszukac roznic(jedynie w osiagach ktore i tak sa sciema).Oczywiscie katalizator jest rozniacym elementem ale od dawna go juz nie mam.
Pozdrawiam
Od zawsze mam niezly ubaw z danych katalogowych vw odnosnie przyspieszenia i vmax.Z tego co slyszalem to swego czasu w Niemcach istnialy oplaty od koni a nie od pojemnosci.Dlatego vw czesto zanizal dane aby uzytkownicy mniej placili.Bo z tych danych katalogowych by wyniakalo ze moj ECO klekot sunie szybciej niz gtd 80kM i to o prawie 20km/h.
Przegladajac forum natknalem sie rowniez na posty w ktorych pewien kolega wspominal o doladowaniu 0.4 Bara dla turbo 1v a tu mamy jak byk ten sam zakres(0,64 - 0,72) jak dla JR.W sumie to juz nic z tego nie rozumiem, moze ktos mi jeszcze wytlumaczyc czemu ten Eko ma najwieksze spalanie skoro ma mniej konikow ?.Jeszcze do tego pompa od RA/SB lub CAV wspolny dla wszystkich modeli.Generalnie trudno sie z tych danych doszukac roznic(jedynie w osiagach ktore i tak sa sciema).Oczywiscie katalizator jest rozniacym elementem ale od dawna go juz nie mam.
Pozdrawiam
Też mam ten silnik - niby 60 KM, ale:
- jechałem z 4 osobami, czyli w 5 i rozwinąłem prędkość 150k/h (nie była to prędkość maksymalna bo trasa się kończyła) myślę że spokojnie rozbujam go do 170k/h, albo i więcej:)
- jettka 1.3 benz mojego starszego zostaje w tyle jeśli chodzi o przyśpieszenie na 4 i 5 biegu, chociaż wiem, że brat robił redukcję żeby mnie dogonić
- dzisiaj ścigałem się z Temprą 1.9D, z uśmiechem na twarzy muszę stwierdzić, że została gdzieś za zakrętem:)
- spalania nie mieżyłem, bo muszę zatankować do pełna ( może niedługo ), choć z moich obserwacji patrząc na wskaźnik paliwa wydaje mi się, że auto znacznie mniej pali w trasie - niecałe 5L przy 120k/h i 3000obr/min!, w mieście ponad 6L
Czytając posty na tym forum o silniku 1V można dojść do wniosku, że mam jakiś beee silnik, przynajmniej tak piszą niektórzy mając inne silniki, że turbina jest mała, albo że chłodzona jest powietrzem! Przynajmniej się wkręca miło. Ja tam nie narzekam, jestem zadowolony z zakupu diesla!
- jechałem z 4 osobami, czyli w 5 i rozwinąłem prędkość 150k/h (nie była to prędkość maksymalna bo trasa się kończyła) myślę że spokojnie rozbujam go do 170k/h, albo i więcej:)
- jettka 1.3 benz mojego starszego zostaje w tyle jeśli chodzi o przyśpieszenie na 4 i 5 biegu, chociaż wiem, że brat robił redukcję żeby mnie dogonić
- dzisiaj ścigałem się z Temprą 1.9D, z uśmiechem na twarzy muszę stwierdzić, że została gdzieś za zakrętem:)
- spalania nie mieżyłem, bo muszę zatankować do pełna ( może niedługo ), choć z moich obserwacji patrząc na wskaźnik paliwa wydaje mi się, że auto znacznie mniej pali w trasie - niecałe 5L przy 120k/h i 3000obr/min!, w mieście ponad 6L
Czytając posty na tym forum o silniku 1V można dojść do wniosku, że mam jakiś beee silnik, przynajmniej tak piszą niektórzy mając inne silniki, że turbina jest mała, albo że chłodzona jest powietrzem! Przynajmniej się wkręca miło. Ja tam nie narzekam, jestem zadowolony z zakupu diesla!
hehehehe 178kmh dieslem 60km
1V ma turbine a bebechy od zwyklasa
czyli pompe wtryskowa i chyba blok glowica musi byc od Td
wyzucenie kata nic ci nieda bo to nie benzyna ze chamuje wylot spalin tylko "dba o srodowisko"
skoro jechales 178kmh skad to wiesz??
obok ciebie jechal koles Yarisem??
przeczytaj pare postow na tema oszukiwania licznika w Vw do 100kmh jest spoko ale pozniej......
a ja swoja jetta JR prołem 190km/h i co uwiezysz w taka predkosc???
bo ja sam niewieze
1V ma turbine a bebechy od zwyklasa
czyli pompe wtryskowa i chyba blok glowica musi byc od Td
wyzucenie kata nic ci nieda bo to nie benzyna ze chamuje wylot spalin tylko "dba o srodowisko"
skoro jechales 178kmh skad to wiesz??
obok ciebie jechal koles Yarisem??
przeczytaj pare postow na tema oszukiwania licznika w Vw do 100kmh jest spoko ale pozniej......
a ja swoja jetta JR prołem 190km/h i co uwiezysz w taka predkosc???
bo ja sam niewieze
Czolem
Rzeczywiscie moze tak byc ze do 100km/h jest ok a pozniej sie voltomierz rozjezdza.Jednakze predzej uwierze we wskazanie predkosciomierza niz w dane katalogowe.Mysle ze najprostrzym wyjsciem bedzie GPS ewentualnie jakis swierzy wozek jadacy za mna.Ta Yariska to jechala przede mna i sprawdzalismy to przy okazji jadac 120km/h wiec rzeczywiscie dalej predkosciomierz moze sciemniac.Wiem jednak jedno, ze dane katalogowe sa ostro zanizone.A co do turbiny w 1v to zakres cisnienia doladowania jest taki sam co w JR.
Odnosnie kata to jest wymierny efekt gdyz moj byl tak zatkany ze nawet wyplul rure.
A w twoja Jette i jej 190km/h uwierze duuzo predzej niz w 160 km/h max mkII GTD co jest kompletna bzdura.Tak wiec reasumujac poki co bardziej wierze w urzadzenia pomiarowe niz w dane katalogowe, aczkolwiek przy mozliwej okazji sprawdze sprawe i nie bedzie zadnych niepewnosci.
ps. 60 KM to ma pewnie zwykly Dieselek mkII
Rzeczywiscie moze tak byc ze do 100km/h jest ok a pozniej sie voltomierz rozjezdza.Jednakze predzej uwierze we wskazanie predkosciomierza niz w dane katalogowe.Mysle ze najprostrzym wyjsciem bedzie GPS ewentualnie jakis swierzy wozek jadacy za mna.Ta Yariska to jechala przede mna i sprawdzalismy to przy okazji jadac 120km/h wiec rzeczywiscie dalej predkosciomierz moze sciemniac.Wiem jednak jedno, ze dane katalogowe sa ostro zanizone.A co do turbiny w 1v to zakres cisnienia doladowania jest taki sam co w JR.
Odnosnie kata to jest wymierny efekt gdyz moj byl tak zatkany ze nawet wyplul rure.
A w twoja Jette i jej 190km/h uwierze duuzo predzej niz w 160 km/h max mkII GTD co jest kompletna bzdura.Tak wiec reasumujac poki co bardziej wierze w urzadzenia pomiarowe niz w dane katalogowe, aczkolwiek przy mozliwej okazji sprawdze sprawe i nie bedzie zadnych niepewnosci.
ps. 60 KM to ma pewnie zwykly Dieselek mkII
a w benzynie to kat jest po to by chamować wylot spalin?wyzucenie kata nic ci nieda bo to nie benzyna ze chamuje wylot spalin tylko "dba o srodowisko"
jasne, że nie uwierzę! Ale w 170km/h .... Myślę, że JR,SB,1V mają zbliżoną prędkość maksymalną. Mój kolega "sprawdzał" golfa, został zatrzymany przez policję za przekrocznie prędkości. Miał na zegarach 170, a na radarze 180 - uwierzysz w taką prędkość?a ja swoja jetta JR prołem 190km/h i co uwiezysz w taka predkosc???
Witam! sam mam taki silnik, jest to turbodiesel z katalizatorem a jego vmax. to 151km/h(dane fabryczne) tyle idzie sam jechalem, opornie do maxa szlo ( w 4 osoby). Moze nie jest najmocniejszy, ale zbiornik wystarcza na 1000km na trasie oczywiscie. pozatym jestem z niego zadowolony a przejechane ma 220.000 udokumentowane.
no pewnie ze nie jest to taka sam pompa jak w 1V
musisz miec JR, Mf, SB, RA?
bo sa to silniki TD z prawdziwego zdarzenia
1V ma pompe jak JP
bez tej gruszki
ta gruszka ma wezyk ktory idzie z koklektora i słuzy do efektywniejszego wtłaczania paliwa do cylindrow(najprosciej tak to mozna nazwac)
w Eko-dieslu tego niemasz mimo ze jest to TD
musisz miec JR, Mf, SB, RA?
bo sa to silniki TD z prawdziwego zdarzenia
1V ma pompe jak JP
bez tej gruszki
ta gruszka ma wezyk ktory idzie z koklektora i słuzy do efektywniejszego wtłaczania paliwa do cylindrow(najprosciej tak to mozna nazwac)
w Eko-dieslu tego niemasz mimo ze jest to TD
- Trochim
- Gadatliwa bestia
- Posty: 517
- Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
- Lokalizacja: betonów
- Kontakt:
na forum był podawany link do obliczania predkości na podstawie obrotów silnika (oczywiście po podaniu wszystkich danych ze skrzyni biegów i rozmiaru opon) więc bardzo łatwo sprawdzic ile "pędzi golfik" oczywiście jeżeli posiadamy obrotomierz i pasek klinowy się nie ślizga
1V hamuje tylko pompa bo reszta jest włącznie z natryskiem oleju na denko tłoka.
w sumie wystarczy sam top z "gruszką" aby pompa z 1V stała sie pełnowartościową pompą TD.
1V hamuje tylko pompa bo reszta jest włącznie z natryskiem oleju na denko tłoka.
w sumie wystarczy sam top z "gruszką" aby pompa z 1V stała sie pełnowartościową pompą TD.
Nissan Patrol K160
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości